جستجو
Close this search box.

صفر تا 100 راه اندازی مغازه کاشی فروشی و سرامیک فروشی

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی ) جزو مشاغلی است که در کنار سود بالا، مجوزهای زیادی هم برای راه اندازی نیاز ندارد. صنعت کاشی و سرامیک یکی از صنایع مهم کشور است که کاربرد وسیعی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، پزشکی و نظامی دارد. این صنعت با رشد خوبی که در دهه اخیر تجربه کرد بازار نسبتاً مناسبی را برای انواع کسب و کارهای مرتبط فراهم نمود. علاوه بر این مصرف سالانه ۴۵۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور نشان دهنده حجم تقاضای این حوزه کاری است. در راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی می‌بایست به تنوع طرح و رنگ انواع کاشی و سرامیک و درجه‌بندی آن توجه کرد همچنین با توجه به حجم و نوع کار قبل از شروع کار می‌بایست سرمایه لازم برای راه اندازی این کسب و کار را پیش بینی کرد.

فهرست مطالب

فروشگاه‌های کاشی و سرامیک جزو کسب و کارهایی بودند که تحت تأثیر این بازار قرار گرفتند. حاشیه سود بالا در کنار تقاضا مناسب موجب شد افراد زیادی تمایل به راه اندازی شغل کاشی فروشی و سرامیک فروشی داشته باشند. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی صفر تا صد راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک بپردازیم.

تفاوت کاشی و سرامیک چیست ؟

تفاوت کاشی و سرامیک چیست ؟

کاشی یک فراورده متشکل از دانه‌های متبلور و متخلخل است که در حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخته می‌شود. کاشی در واقع نوعی محصول سفالی است که برای نازک‌کاری و زیباسازی منازل به منظور پوشاندن سطوح کف و دیوارهای ساختمان استفاده می‌شوند.

سرامیک نیز یک ماده معدنی جامد و غیر فلزی است که با پخته شدن در دمای بالا تغییر حالت داده و به یک جسم سخت تبدیل می‌شود. سرامیک از واژه keramos  که یک کلمه یونانی به معنی سفال پخته شده منشأ می‌گیرد.

درواقع سرامیک نوعی کاشی است که به عنوان کف‌پوش و یا پوشش برای دیوارها استفاده می‌شود و به علت جذب پایین آب و رطوبت، از مقاومت نسبتاً بالایی برخوردار است.

همان طور که گفته شد کاشی و سرامیک‌ها از جمله مصالح پر کاربردی هستند که به طور ویژه در صنایع مختلف استفاده می‌شوند اما این دو، جدا از کاربردی که دارند از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند که می‌بایست هنگام راه اندازی کاشی و سرامیک فروشی به آن توجه کرد. کاشی نسبت به سرامیک از مقاومت کمتری در برابر نیروی فشار و شدت سرما و گرما برخوردار است و از این رو برای محیط‌های مرطوب مناسب نیست اما سرامیک با توجه به نحوه ساختی که دارد از مقاومت بالاتری برخوردار است.

کاشی نسبت به سرامیک از تنوع رنگی و مدل بسیار بیشتر برخوردار است و از این رو کاشی‌ها استفاده بیشتری نیز دارد سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه پارکینگ، راهرو و… از پرمصرف‌ترین جاهایی هستند که کاشی برای پوشش آنها مناسب است.

نکاتی جالب درباره تاریخچه کاشی و سرامیک

نکاتی جالب درباره تاریخچه کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از قدیمی‏ ترین ساخته‏های انسان‌ها هستند. فراوانی مواد اولیه و سهولت در نحوه ساخت موجب شد تا انسان‌ها از زمان‌های خیلی دور از آن ها استفاده کنند. اشکال اولیه کاشی و سرامیک مربوط به دورانی است که استفاده خاک رس به عنوان یکی از مصالح ساختمانی در چندین تمدن اولیه توسعه پیدا کرد.

کاشی‌های اولیه به صورت زمخت شکل داده شده بوند و استقامت کاشی‌های امروزی نداشتند. تمدن‌های گذشته مصالح اولیه ساخت کاشی را از کف رودخانه‌ها استخراج می‌کردند و در بلوک‌های فرم داده شده‌ای قرار می‌دادند تا در زیر آفتاب خشک شوند. کاشی‌های اولیه خام بوده‌اند اما با این وجود حتی در ۶۰۰۰ سال قبل مردم از طریق رنگ زدن و کنده‌کاری از آنها جهت تزیین استفاده می‌کردند.

کاشی و سرامیک در ایران نیز از قدمت بالایی برخوردار است به نحوی که در گذشته کاشی و سرامیک بیش از هر چیزی در تزیین معماری اماکن، به ویژه بناهای مذهبی استفاده می‌شده و امروزه نیز به طور گسترده کاربردهای ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد.

انواع کاشی و سرامیک کدام است؟

انواع کاشی و سرامیک کدام است؟

امروزه کاشی و سرامیک‌ها به علت تنوع بالا در طرح، رنگ، کیفیت و در موارد مختلف استفاده شده و کاربردهای گوناگونی دارند. شناخت انواع کاشی و سرامیک به شما کمک می‌کند تا هنگام راه اندازی مغازه کاشی فروشی و سرامیک فروشی یا هنگام خرید آن جهت مصارف شخصی، انتخاب مناسبی داشته باشید و متناسب با سرمایه‌ای که دارید نسبت به خرید اقدام کنید در این بخش با برخی پرکاربردترین انواع کاشی و سرامیک آشنا خواهیم شد.

  • کاشی و سرامیک‌های پرسلانی: کاشی‌های پرسلانی در دمای بسیار بالایی پخته می‌شود و از این رو از تراکم، مقاومت، سختی و استحکام بسیار بالاتری نسبت به سایر کاشی‌ها برخوردار هستند.
  • کاشی و سرامیک‌های موزائیکی: کاشی‌های سرامیکی در دو نوع پرسلانی و سرامیکی و در اندازه 2.5 سانتی متر مربعی ساخته می‌شوند این نوع کاشی‌ها به دو صورت نصب می‌شوند روش اول به صورت تکی و جداگانه نصب می‌شوند و در روش دوم ابتدا کاشی‌ها روی صفحه‌های پلاستیکی یا کاغذی پیش نصب شده و سپس نصب می‌شوند. این نوع کاشی‌ها در دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب وجود دارند.
  • کاشی و سرامیک‌های سنگفرش: کاشی‌های سنگفرش ظاهری شبیه به آجر دارند اما ضخامت آن ها کمتر از آجر است. از این نوع کاشی و سرامیک‌های سنگفرش جهت پوشاندن کف ساختمان، پاسیوها و حمام استفاده می‌شوند همچنین بعد از نصب نیاز به درزگیری دارند.
  • کاشی و سرامیک‌های آجری: کاشی‌های آجری کاربردهای ویژه‌ای دارند و از آن ها برای موارد خاصی که نیاز به چینش یا تزئین زیبایی می‌باشد استفاده می‌شود.
  • کاشی و سرامیک‌های لعاب‌دار: این نوع کاشی‌ها در طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند از این رو کاربرد فراوانی دارند و در آشپزخانه، حمام، سرویس‌های بهداشتی و… استفاده می‌شوند. به کاشی و سرامیک‌های لعاب‌دار بعد از پخت، یک سطح شیشه‌ای با رنگ و طرح اضافه می‌شود.
  • کاشی و سرامیک‌های معدنی: این نوع از کاشی‌ها لعاب ندارند از آن ها بیشتر در مراکز تجاری استفاده می‌شود. کاشی و سرامیک‌های معدنی از مقاومت با و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر کاشی و سرامیک‌ها برخوردار هستند.
کاربرد کاشی و سرامیک و مزایای استفاده از آن

کاربرد کاشی و سرامیک و مزایای استفاده از آن

امروزه یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف کاشی و سرامیک‌ها هستند که با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند می‌بایست هنگام راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی می‌بایست به آن توجه ویژه کرد. صنعت ساختمان از جمله حوزه‌هایی است که کاشی و سرامیک کاربرد فراوانی در آن دارد کاشی و سرامیک‌ها به دلیل مقاومت بالا، ضد حریق بودن، زیبایی و … به طور گسترده‌ای در صنعت ساختمان استفاده می‌شوند.

علاوه بر این یکی از موارد استفاده کارآمد و مفید از کاشی و سرامیک‌ها عرصه پزشکی است که یکی از کاربردهای آن ها در این حوزه استفاده از قطعات سرامیکی در بدن انسان است که به آن بیوسرامیک (Bio Ceramic) گفته می‌شود سرامیک‌ها به دلیل خواص فیزیکی ویژه‌ای که دارند از خوردگی بسیار پایینی برخوردار هستند و با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه سازگاری بالایی با بدن انسان پیدا می‌کنند.

کاشی و سرامیک‌ها در صنایع دیگری همچون صنایع نظامی نیز کاربرد دارند به سرامیک‌هایی که در صنایع نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند سرامیک‌های تکنیکی گفته می‌شود این نوع سرامیک‌ها به علت داشتن وزن پایین، تحمل دما بالا، اصطکاک پایین و مقاومت مناسب به طور ویژه‌ای در ساخت جلیقه‌های ضد گلوله و سامانه‌های زرهی همچون خودروهای زرهی استفاده می‌شوند.

اصول درجه بندی کاشی و سرامیک و نحوه تشخیص آن

اصول درجه بندی کاشی و سرامیک و نحوه تشخیص آن

یکی از موارد مهمی که در راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی باید به آن توجه داشت درجه بندی کاشی و سرامیک‌ها است. زیرا همان طور که می‌دانیم کاشی و سرامیک‌ها در انواع مختلف و در طرح و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند همچنین نحوه ساخت آن ها نیز متفاوت است از این رو در راه اندازی کاشی و سرامیک فروشی آشنایی با درجه بندی کاشی و سرامیک اهمیت دارد.

به طور کلی درجه بندی کاشی و سرامیک به صورت درجه یک، دو، سه و چهار می‌باشد که نشان دهنده‌ی کیفیت، مرغوب بودن کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک‌های درجه یک به دلیل کیفیت بالایی که دارند از فروش بیشتری نیز برخوردارند نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک‌ها نیز به این صورت است که بعد از خروج آن ها از کوره، توسط دستگاهی به نام TGV به بخش درجه بندی منتقل شده و توسط دستگاه شماتیک از روی پالت به خط درجه بندی وارد می‌شوند و در آن جا بر اساس سطح ظاهر، قوس و سایزی که دارند درجه بندی می‌شوند.

درجه بندی سطح ظاهری کاشی و سرامیک‌ها توسط اپراتور انجام می‌شود. اپراتور بر اساس وجود عیوبی همچون جوش، لعاب برگشتی، کیفیت، رنگ و…کاشی و سرامیک‌ها را درجه بندی می‌کند.

سرمایه لازم جهت راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی

سرمایه لازم جهت راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی

در شروع هر کسب و کاری نیاز به داشتن میزانی مشخصی سرمایه اولیه است در راه اندازی کاشی و سرامیک فروشی نیز می‌بایست سرمایه لازم جهت این کار را دارا بود. راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی جزو کسب‌وکارهایی است که با حجم کاری زیاد و انواع مختلفی محصول در ارتباط است به همین دلیل میزان سرمایه لازم جهت راه اندازی آن نیز بستگی به نوع و حجم کار دارد و نمی‌توان برای آن میزان مشخصی را تعیین کرد. اجاره فروشگاه و انباری، دکوراسیون و خرید محصولات از جمله هزینه‌هایی هستند که در راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک فروشی نیاز به سرمایه دارند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مجوز لازم جهت راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی

از جمله مهم‌ترین مجوزهای لازم برای راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک پروانه کسب است که دریافت پروانه کسب جزو اولین اقدامات در شروع هر کسب و کاری است. برای راه‌اندازی کاشی و سرامیک فروشی در ابتدا می‌بایست شرایط لازم جهت اخذ پروانه کسب را داشت سپس برای دریافت آن اقدام کرد. این شرایط از طرف اتحادیه و انجمن صنفی کاشی و سرامیک مشخص می‌شود.

افراد متقاضی با مراجعه به این اتحادیه در شهر یا استان خود و ارائه مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت (برای آقایان)، سند اجاره‌نامه، گواهی عدم سوءپیشینه و… نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند. در صورت تکمیل بودن مدارک مشخص شده پروانه کسب از سوی اتحادیه کاشی فروشی و سرامیک فروشی به متقاضی ارائه می‌شود.

اتحادیه صنفی کاشی و سرامیک

اتحادیه صنفی یک نهاد اجتماعی جهت ایجاد پیوند و همبستگی میان اعضای یک صنف یا کسب و کار است که در جهت حفاظت منافع آن ها تلاش می‌کند است. اتحادیه صنفی کاشی و سرامیک از جمله نهادهایی است که در چند سال اخیر به کوشش برخی از اعضای فعال این حوزه با هدف حمایت از حقوق اعضای این صنف تشکیل شده است.

از این رو افرادی که قصد راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی را دارند می‌توانند با عضویت در این انجمن از مزایای آن بهره ببرند. انجمن صنفی کاشی و سرامیک در قبال عضویت هر یک از فعالین حوزه کاشی و سرامیک تعهداتی دارد که برخی از مهم‌ترین آن ها عبارت‌اند از:

  • تلاش در جهت استیفای حقوق قانونی هر یک از اعضا
  • حمایت و پشتیبانی از منافع صنفی و حرفه‌ای هر یک از اعضا
  • جلب پشتیبانی مراجع و نهادهای دولتی متناسب با اهداف انجمن
  • برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کاشی و سرامیک در سطح بین‌المللی و کشوری
  • همکاری در جهت تأسیس و گسترش شرکت‌ها و صندوق‌های تعاونی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات ویژه
  • انعقاد پیمان‌های میان صنفی در حدود مقررات قانونی
  • همکاری و مشارکت با سایر انجمن‌های صنفی

مزایای راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک

راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک مزایای متعددی دارد؛ در ادامه با این مزایا آشنا می‌شویم.

  • حاشیه سود بسیار مناسب متناسب با نیاز بازار
  • عدم وجود تاریخ انقضا برای محصولات
  • صنعت پر تقاضا که روزبه‌روز اهمیت آن بیشتر می‌شود.
  • تنوع زیاد محصولات
  • امکان صادرات محصولات به کشورهای همسایه
  • تسهیل در دریافت مجوز

آینده صنعت کاشی و سرامیک چگونه خواهد بود؟

میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور در حدود ۷۰۰ میلیون مترمربع در سال است که از این نظر در جهان در جایگاه چهارم قرار دارد. صنعت کاشی و سرامیک از جمله صنایع مهم کشور است که در دهه اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. صنعت کاشی و سرامیک به جهات مختلف و کاربردی که دارد با بسیاری دیگر از صنایع به ویژه صنعت ساختمان، پزشکی و نظامی ارتباط دارد. عوامل سیاسی، اقتصادی و… از جمله پارامترهایی هستند که بر صنعت کاشی و سرامیک اثر می‌گذارند و موجب رکود و کاهش تقاضا در این صنعت می‌شوند.

اما با توجه به نیاز ویژه کشور در زمینه مسکن و تأمین مصالح ساختمانی به ویژه کاشی و سرامیک و همچنین سرمایه گذاری‌های زیاد صورت گرفته در این حوزه می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود از این رو به افرادی که قصد راه اندازی مغازه کاشی فروشی و سرامیک فروشی دارند پیشنهاد می‌شود با تحقیق و مشاوره تخصصی وارد این حوزه کاری شوند.

نصاب کاشی و سرامیک در کرج - نصاب کاشی و سرامیک در تهران

نصاب کاشی و سرامیک چقدر درآمد دارد؟

حالا که با مراحل و مجوزهای لازم برای راه اندازی مغازه کاشی فروشی و سرامیک فروشی آشنا شده اید ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که میزان درآمد ماهیانه نصاب کاشی و سرامیک در تهران یا هر شهرستان دیگر چقدر است؟ این موضوع و عددی که برای آن میتوان متصور بود به پارامترهای زیادی ممکن است بستگی داشته باشد. به هر حال مهارت بالای افراد در میزان دریافتی شان موثر است و افرادی که در این شغل فعالیت می کنند در صورتی که بتوانند با سرعت بالا پروژه های محوله را با بهترین کیفیت و کمترین میزان اتلاف کاشی و سرامیک، تحویل دهند به طور حتم از درآمد بالاتری نسبت به سایرین برخوردار خواهند بود.

دستمزد نصب کاشی و سرامیک علاوه بر تعهد فرد نصاب به محلی که باید کاشی یا سرامیک نصب شود هم بستگی دارد. مثلا دستمزد نصب کاشی و سرامیک حمام با دستمزد نصب کاشی و سرامیک آشپزخانه تفاوت دارد. یا اینکه محلی که میخواهیم نصب کاشی و سرامیک را انجام دهیم آماده شروع به کار است یا باید آماده سازی هم برای آن محل انجام شود که هر کدام از این حالتها باعث تفاوت دستمزد خواهد شد. مواردی که اعلام شد نمونه ای از موضوعاتی است که در تعیین دستمزد و درآمد یک نصاب کاشی و سرامیک موثر خواهد بود.

نرم افزار حسابداری کاشی فروشی و سرامیک فروشی محک

صنف کاشی و سرامیک هم مانند هر صنف دیگر به یک نرم افزار حسابداری خوب، دقیق، با کاربری آسان نیاز خواهد داشت که پیشنهاد ما به شما نرم افزار حسابداری کاشی و سرامیک محک است که در عین سادگی، توانمندی های قابل قبولی دارد که نیازهای صاحبان مشاغل را مرتفع خواهد کرد.

سخن آخر و جمع بندی

کاشی و سرامیک‌ها از جمله محصولاتی هستند که در طرح، رنگ و انواع مختلفی تولید می‌شوند و در صنعت ساختمان تقاضا خوبی برای آن وجود دارد از این رو افراد زیادی هستند که برای کسب سود از این حوزه اقدام به راه اندازی کاشی فروشی و سرامیک فروشی می‌کنند. کاشی و سرامیک فروشی جزو مشاغلی است که از حاشیه سود بالایی برخوردار است و از طرفی به مجوزهای زیادی برای شروع کار نیاز ندارد. اتحادیه صنفی کاشی و سرامیک یکی از نهادهایی است با هدف حمایت از حقوق اعضای این صنف تشکیل شده است و در صدور پروانه کسب برای راه اندازی مغازه کاشی و سرامیک نقش دارد. از این رو افرادی که قصد ورود به این حوزه کاری را دارند می‌توانند عضو این اتحادیه شده و از مزایای آن منتفع شوند. 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

10 پاسخ

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون. یک سوال با سرمایه 100 میلیون تومان میشه مغازه کاشی فروشی و سرامیک فروشی راه اندازی کرد؟

      1. سلام.این یک میلیارد که فرمودین کل هزینه اجاره فروشگاه و انباری دکوراسیون هست؟

    1. سلام
      بستگی به کرایه مغازه و انبار داره
      حد آقا باید چهارصد یا پونصد تومن داشته باشید
      البته میتونین با نمونه فروشی شروع کنین که سرمایه کمتری داره و نیازی به انبار ندارین

    1. سلام.شما می توانید در دوره های آموزشی فروش و بازاریابی شرکت کنید .این دوره پاسخگوی تمامی اصناف خواهد بود.

  2. سلام شبتون بخیر من شغل دیگری دارم تازه میخواهم بیام تو این شغل برای آشنایی با فروش کاشی ونحوه برخورد با مشتری آیا سایتی هست که آموزش بده ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری