جستجو
Close this search box.

آشنایی با روش های سرمایه گذاری وارن بافت

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

آشنایی با وارن بافت

نرم افزار حسابداری محک : وارن بافِت، 87 ساله، مسن ترین ثروتمند جهان و موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم است. ثروت او  حدود 62 میلیارد دلار تخمین زده شد، بخش اعظم ثروت او از سرمایه گذاری در بورس بدست آمده است. وارن بافت در ۶ سالگی، شش جعبه ی کوکا کولا به قیمت ۲۵ سنت از مغازه ی پدر بزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه ی پنج سنتی فروخت؛ در حالی که کودکان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی و بولینگ بازی می کردند. اولین سرمایه گذاری اش را در بازار بورس در سن 11 سالگی با خرید سهام شركت citesservice را به قيمت ھر سھم 38 دلار آغاز کرد

فهرست مطالب

 در دبستان، همچون دبیرستان، به همکلاسی‌هایش می‌گفت که در پیش از سی و پنج سالگی، میلیونر خواهد شد. هنگامی‌که به سن سی و پنج سالگی رسید،  ثروت خالص او از شش میلیون دلار فراتر رفته بود.

هوش سرشار و علاقه وارن بافت  به مطالعه و تحقیق در امر سرمایه گذاری باعث شد در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شود. او هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیات‌مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند.

او امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت‌های تابعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره کرد.
وی همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌ها است که مشهورترین آنها عبارتند از: ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن، اکسپرسوآی‌بی‌ام.

حال با توجه به تجربيات گرانبها و موفقيت ھای وی و زندگی سراسرموفقيت این مرد بزرگ اقتصاد و تجارت دنيا به گوشه ای از نصایح اقتصادی و نظرات و اعتقادات بسيار جذاب و مفيد وارن بافت كه در نامه ھا و سخنرانيھا و مقالات خود بيان كرده اشاره می كنيم:

فلسفه سرمایه گذاری وارن بافت از زبان خودش:
فلسفه ی او برای سرمایه گذاری در تجارت، اصلاح روش ارزشمند سرمایه گذاری استاد خویش، یعنی بنجامين گراھام است. گراھام شركت ھایی را می خرید كه در مقایسه با ارز ش ذاتی آنھا، ارزان بودند. او بر این باور بود در مدتی كه بازار، این شركت ھا را كم ارزش بداند، می تواند سرمایه زیادی بدست آورد.

او دليل می آورد كه سرانجام بازار، متوجه ارزش كم و غير عادی این شركت ھا می شود و بدون توجه به نوع

كار آنھا، جھت خویش را اصلاح می كند. به علاوه، گراھام عقيده داشت در كنار تجارت خوب باید یك اقتصاد قوی وجود داشته باشد. بافت به زمان خرید ھم توجه دارد. او نمی خواھد در كارھایی كه ارزش مشخصی ندارند، سرمایه گذاری كند. او منتظر كسادی و اصلاح بازار می ماند تا كالاھای مطمئن وھمچنين سھام شركت ھای مطمئن را با قيمت منطقی پایين خریداری كند زیرا كسادی و ركود بازار سھام، فرصت خرید ایجاد می كند.

ھر گاه در بازار، احتكار رایج باشد، بافت محافظه كار می شود و ھر گاه سایرین نگران سرمایه ی خود باشند؛ بافت پر تكاپو می شود. این استراژی دوگانه و متضاد، سبب شده تا شركت بافت به پيشرفت جھانی برسد و خسارت مھم قابل توجھی به این شركت وارد نشود. البته انتقادھایی نيز وجود دارد كه برك شایردر طول این دوران فرصت ھای خوبی را از دست داده است. بافت معتقد است كه سرمایه گذار در خرید سھام باید به گونه ای آن شركت را مورد بررسی قرار دھد كه گویی می خواھد تمامی شركت را بخرد.

او خود می گوید كه در سال 2006 تنھا 18 درصد از درامدش را صرف پرداخت ماليات كرده است در حاليكه كارمندان او با وجود درآمد كمتر 32 درصد، ماليات پرداخت كردند. بافت ھميشه سيستم و روند خود را تحسين می كند كه سبب شده تا او به نسبت كمتر از یك منشی ماليات پرداخت كند. وارن بافت بر این باور است كه دلار آمریكا، در یك دوره ی طولانی مدت بی ارزش می شود. او عقيده دارد كه روند رو به افزایش ركود و كمبود معامله در آمریكا، ھشداری است به این معنا كه دارایيھا و دلار آمریكا بی ارزش می شود، ركود و كمبود معامله در آمریكا، ھشداری است به این معنا كه دارایيھا و دلار آمریكا بی ارزش می شود، در نتيجه ی این عمل بخش بزرگی از دارایی ھای ایالات متحده در دستان خارجی ھا قرار می گيرد. این موضوع او را وادار كرد تا برای نخستين بار در سال 2002 وارد بازار پول خارجی شود. بافت نسبت به دلار بدبين است. او می گوید كه در جستجوی شركت ھایی است كه درآمد خویش را از خارج ایالات متحده بدست می آورند. بافت در شركت پتروچين سرمایه گذاری كرد و در وب سایت برك شایر ھات وی موضوع را مورد بحث قرار داد كه چرا بر خلاف بحث ھای موجود درباره ی این شركت، از آن چشم پوشی نمی كند.

وارن می داند که اگر با این نگرش درباره سرمایه گذاری تصميم بگيرد که قادر به انصراف از آن نخواھد بود، باید پيش از اقدام فکر و مطالعه کند. آیا پيش از ازدواج پرس و جو نمی کنی و مسئله را با مشاوران در ميان نمی گذاری و درباره آن خوب فکر نمی کنی؟ در سرمایه گذاری ھم ھمين طور است، باید به قدر کافی درباره شرکتی که می خواھی سھام آن را بخری پرس و جو کنی و مطمئن شوی که به خوبی آن را می شناسی؛ اما مشارکتی پول ساز است که ظرف زمان آن عمر باشد؛ به این مثال توجه کن: در 1973 وارن 11 ميليون دلار در واشينگتن پست کامپنی سرمایه گذاری کرد و تا امروز به آن ازدواج پابند مانده است و بيش از سی و سه سال با آن سر کرده است، نتيجه؟ ارزش امروزی آن سھام 1.5 ميليارد دلار است. اگر بتوانی پایداری کنی و راه ادامه دھی پاداش فراوان خواھی گرفت، به شرطی که انتخاب اولت درست بوده باشد.

23 اصل سرمایه گذاری وارن بافت

1- حفظ سرمایه همیشه الویت اول است.

2- اجتناب از ریسک به صورت جدی.

3- فلسفه سرمایه گذاری مخصوص به خود را طرح کنید.

4- برای انتخاب، خرید و فروش سهام، سیستم شخصی خودتان را طراحی کنید.

5- تا آن اندازه که می توانی خرید کن.

6- بر میزان بازدهی که پس از پرداخت مالیات به دست می آید، تمرکز کنید.

7- تنها بر روی چیزی که درک می کنی سرمایه گذاری کن.

8- از سرمایه گذاری در بخش هایی که با معیارهایتان سازگار نیست، اجتناب کنید.

9- تحقیقات خود را انجام دهید.

10- بی اندازه صبور باشید.

11-فوراً اقدام کنید.

12- یک سرمایه گذاری موفق را تا زمانی نگه دارید که دلیل از پیش تعیین شده ای برای فروش آن داشته باشید.

13- از سیستم خود مصرانه پیروی کنید.

14- اشتباهات خود را بپذیرید و فوراً آنها را اصلاح کنید

15- اشتباهات را به تجربیات آموزنده تبدیل کنید.

16- هزینه های خود را بپردازید.

17- هرگز در مورد کاری که در حال انجام آن هستید چیزی نگویید.

18- بدانید که چگونه کارهای خود را به دیگران بسپارید.

19- بسیار پایین تر از سطح ثروت خود زندگی کنید.

20- پول عامل اصلی نیست.

21- عاشق کاری باشید که انجام می دهید و نه عاشق چیزی که دارید.

22- تمام فکر و ذکر خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید.

23- سرمایه خود را در جریان فعالیت اصلی خود قرار دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

3 پاسخ

  1. سلام خدمت شما
    بنده سایتی برای فروش زودپز و محصولات پارس استیل دارم ، کدام نرم افزار محک قابلیت اتصال به سایت وردپرس را دارد ؟

    1. سلام
      دوست عزیز اول باید نرم افزاری را انتخاب کنید که نیازهای شما را برای امور حسابداری براورده کنه بعد برای اتصال نرم افزار به سایتتون از افزونه بازارا باید روی نرم افزارتون استفاده کنید . در صورت اطلاعات بیشتر 02164056 داخلی فروش تهران تماس بگیرین کامل راهنماییتون میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری