جستجو
Close this search box.

تاریخچه صنعت پوشاک در ایران

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

ایرانیان از 10 هزار سال پیش دارای تمدن بوده اند. از این رو ریشه ی بسیاری از دستاوردهای بشر را در این تمدن می توان یافت. برای مثال نخستین ابزار ریسندگی و بافندگی در ایران به 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

فهرست مطالب

Accounting software for clothing store2 محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

از این رو این یافته ها صنعت پوشاک و پارچه ایران را پیشتاز و سر آمد جهانیان کرده است.

ایرانیان نخستین کسانی بودند که کت آستین دار و شلوار و لباس ورزشی می پوشیدند
تمامی این تاریخچه مختصر نمایانگر این مطلب است که ایرانیان از قدیمیترین مردمانی بودند که به پوشاندن بدن اهمیت داده و با نو آوری به همراه هنر دومین نیاز هر انسانی را که پوشاک و لباس هست را اختراع کردند.
و اکنون پوشاک ایرانی هرروز بهتر از قبل شده و محصولات با کیفیت تر و متنوع تری را عرضه می کند.همچنین در چند سال اخیر افراد زیادی به شغل فروشندگی پوشاک و سرمایه گذاری در این حیطه رو آورده اند .برخی در این صنف سرمایه گذاری کرده و مدیریت کسب و کار پوشاک را به عهده دارند و برخی به عنوان فروشنده در بازار پوشاک فعال هستند.چه سرمایه گذار باشید و چه مدیریت یک کسب و کار مثل فروشگاه پوشاک را بر عهده دارید حتما سر ماه محاسبات اسناد و فاکتورهای حسابداری شما را سردرگم و کلافه کرده است.تعداد بالای محصولات،تنوع و … همه این موارد مدیریت این کسب و کار را سخت تر میکند.

Accounting software for clothing store محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

پر واضح است که مدیر یک فروشگاه با کشوری که صاحب مهمترین تولید کننده ی بزرگترین نیاز بشر یعنی پوشاک بوده است باید در امور حسابداری پوشاک نیز تبحر کافی را داشته باشد.جمع آوری طلاعات لازم از مواردی چون گزارشهای مناسب و استاندارد جهت ارائه به اداره امور مالیاتی ،گزارش دهی میزان فروش ، کالای موجود ، انبار ، خدمات کنترل فروش اقساطی و وام های دریافتنی و پرداختنی و … از اصلی ترین موارد در امور حسابداری پوشاک می باشد.

Manufacturers and distributors of clothing محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با 20 هزار عضو لباس فروش و تولیدکننده لباس و پوشاک به صورت عمده و خرده فروش در ردیف یکی از بزرگترین و منسجم ترین اتحادیه های صنفی است که با توانمندی و نوگرایی در زمینه لباس و پوشاک مدیریت می نماید و در زمینه راهکارها و پیشنهادهای مؤثری را ارائه و همواره پیگیر اجرایی شدن آن بوده

همان طور که می دانید تهیه و تامین این اطلاعات بر عهده مهم ترین زبان کسب و کار یعنی حسابداری است و برای برنامه ریزی و مدیریت بهتر در اختیار داشتن اطلاعات مناسب بسیار ضروری است.
با تمام این مسائل و مشکلات این حیطه حتما شماهم با خود فکر کرده اید که بهتر است یک نرم افزار حسابداری برای مغازه خود تهیه کنید تا با سرعت بالا و به صورت دقیق با نرم افزار حسابداری پوشاک ، گزارشی از موجودی کالا ، مانده حساب ها و یا حتی خرید و فروش و سود و زیان فروش خود به دست بیاورید.

The business requirements of the garment industry محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

الزامات کسب و کار صنعت پوشاک چیست؟

  • سرمایه ی کافی جهت اقدامات و سفارشات
  • دانش کافی و نیروی انسانی مناسب جهت انجام امور حسابداری و گزارش گیری اقتصادی
  • دانش و تجربه ی عالی در زمینه ی اقتصادی و مدیریتی
  • برنامه ریزی دقیق و حرفه ای همراه با تحلیل شرایط بازار
  • مجواز های لازم و نشان تجاری خاص جهت برندسازی

آیا صنعت پوشاک سودآور است ؟

Profitable garment industry محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

اعتقاد هر فردی در مورد اینکه برترین فعالیت صنعت پوشاک چیست و چه گروه هایی در صنعت پوشاک ، دارای موقعیت های مناسبی بوده و بیشترین بهره وری را در این صنعت به خود اختصاص داده اند متفاوت است اما در کل گروه هایی در این صنعت وجود دارند که با مدیریت و جهت دهی به این روند ، بیشترین سوددهی عایدشان می شود و نگاهی فراتر از یک فعالیت دارند.

Accounting software محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

چرا نرم افزار حسابداری محک ؟

بخاطر داشته باشید که استفاده از نرم افزار حسابداری محک ، بخش حسابداری را بهینه و کارآمدتر کرده و موجب کاهش هزینه های ناشی از خطای انسانی در ثبت و گزارش گیری حساب ها می شود.

برخی از ویژگی های نرم افزار حسابداری محک :

انجام تمامی امور حسابداری پایه از قبیل انجام عملیات بازرگانی، مالی پایه حسابداری انبارداری که با قابلیت های صدور سند حسابداری دستی و صدور سندهای اتوماتیک برای عملیات روزمره همراه است.
بستن حساب های روزانه و ثبت سندهای مختلف توسط مدی

ر مالی
امکان چندین کاربر و دسترسی فراخور هر کاربر
قابلیت استفاده بصورت شبکه بدون محدودیت در تعداد سیستم ها
اجرا کلیه چرخه های خزانه تولید، هزینه و درآمد، حقوق و دستمزد و… به صورت یکپارچه
قابلیت گرفتن خروجی های لازم در خصوص اظهارنامه‌های مالیاتی و ارزش افزوده برای استفاده از نرم افزار امور مالیاتی کشور TT MS را دارد.
طراحی گزارشات مالی متنوع، ترازنامه؛ گردش حساب ها در تمامی سطوح و سود زیان برای مطالعه مدیران مالی
قابلیت بستن سال های های مالی مختلف در زمان های دلخواه

business management محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

حسابداری تولیدی پوشاک با نرم افزار محک

بخش مهمی از اداره و مدیریت کسب و کار ، حفظ فاکتور و سوابق حسابداری است. نرم افزار حسابداری محک همانند قلب تپنده کسب و کار ، ارتباط موثری بین گزارشات حسابداران به مدیران ایجاد می کند.
بنابراین اگر در هر واحد اقتصادی ، بایگانی اسناد حسابداری دقیق و به درستی ثبت و نگهداری شود ، همیشه از وضعیت جریان وجوه نقدی و میزان سود کسب و کار خود اطلاع خواهید داشت و به فاکتور مهمی در اداره موفق کسب و کار توسط حسابداری دست می یابید.
گروه نرم افزاری محک با بیش از ده سال سابقه کاری در تجارت مدرن یک منبع ارزشمند برای کسب و کارهای پوشاک است که بدون پرداخت هزینه های اضافی با روش مکانیزه کامپیوتری ، انجام کار حسابداری و ثبت رویه های مالی شرکت ها را با سرعت و دقت بالایی انجام می دهد.

دریافت رایگان دمو نرم افزار حسابداری

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری