جستجو
Close this search box.

حامیان محیط زیست

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

دنیایی که هر روزش با نابودی جنگل‌ها ،آلودگی در زمین و هوا و دریاهایش طلوع و غروب می‌کند، حفاظت از محیط زیست یکی از مسائل مهم روزمره اش خواهد بود. در اجلاسی تصمیم می‌گیرند برای تولید گازهای گلخانه ای تلاش کنند و رییس جمهوری که با بی اعتنایی کامل تصمیمات را کنار می‌گذارد و تولید گازهای گلخانه ای را مسئله ایی مهم نمی داند وکشورش در صدر این تولیدات باقی می ماند، قطعا حفاظت از محیط زیست کار ساده ایی نیست و عزم جهانی و منطقه ایی می خواهد.
در این گیرودار که همه ی موجودات زنده به غیر از انسان در خطر انقراض هستند و زندگی هایمان مصرف گرا شده است، حفاظت از محیط زیست را جدی تر از گذشته باید بدانیم و برایش تلاش کنیم.

فهرست مطالب

حفاظت از محیط زیست

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

 

دانلود فایل صوتی مقاله

از این رو حفاظت از محیط زیست به تدریج به گروه های مردمی کشیده شد و در یکی از دغدغه های مردم تلاش برای آینده ایی بهتر رقم خورد. سازمان های مردم نهادی از دولت ها برای فعالیت های مردمی شان مجوز گرفتند واین آغازی برای حرکت هایی نوین در زمینه حفاظت از محیط زیست بود.

حامیان محیط زیست

زباله‌های پلاستیکی یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی را در جهان امروز به‌وجود آورده‌اند. این مصنوعات به علت قابلیت‌های فراوان و قیمت ارزان به‌شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دامنه‌ی این محصولات از وسایل و ابزارهای پیش‌پاافتاده و روزمره تا وسایل فوق پیشرفته و استراتژیک را شامل می‌شوند. استفاده از مواد پلاستیکی به حدی روزمره شده که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون کاربرد روزانه از این مواد زندگی کند. طبق آمار جهانی روزانه ۵/۳ میلیون تن زباله در سراسر دنیا تولید می‌شود. پلاستیک امروزه به‌عنوان یکی از مشکلات زیست‌محیطی شهرهای کشور ما به‌شمار می‌رود. از سوی دیگر، وجود این مواد پلاستیکی در میان سایر زباله‌ها موجب ایجاد آلودگی محیط‌زیست شده است.

زباله‌های پلاستیکی

جمع آوری درب بطری پلاستیکی با هدف کمک به محیط زیست و نیازمندان ایده ایی بود که با دقتی بسیار زیاد در کشورهای مختلف طراحی و اجرا شد. ایده ایی که ناخودآگاه مردم را در برابر یک کار خیر و عام المنفعه قرار می داد و آنها بدون آنکه تصور کنند در مقابل یک فعالیت محیط زیستی ایستاده اند فعالیت محیط زیستی خود را آغاز کرده بودند و رضایت بعد از انجام چنین کاری باعث می شد تا با این گروه ها ارتباطات بیشتری داشته باشند.

مشکلات زیست‌محیطی

آرتوان نام گروهی ست که مسئولیت جمع آوری درب بطری برای کمک به نیازمندان را در استان های خراسان شمالی، رضوی وجنوبی برعهده دارد و با اهداف بزرگی این مسیر را انتخاب کرده است. آرتوان فعالیت خود را از اول تیرماه سال 94 با اهداف خیرخواهانه و محیط زیستی شروع کرده است و تا امروز نزدیک به 50 ویلچر به توان‌یابان نیازمند این استان ها اهدا کرده است.

آرتوان

آنها از آغاز شروع این فعالیت همواره بدنبال انجام کارها و اهداف بزرگتری همچون ایجاد اشتغال بوده اند. چون اعتقاد داشتند که جمع آوری درب بطری از طرف مردم و آرتوانی ها و رسیدن آنها به بازیافت و انجام مراحل بازیافت و بازگشت سرمایه مالی و خرید ویلچر پروسه ایی سخت و مشکل است پس برآن بوده و هستند که باید از درب بطری هایی که جمع آوری می شود بهره بیشتری ببرند.

آنها با ساخت تابلوهایی بی‌نظیر از چهره انسان وحیوانات تا ساخت المان های نمادین و فروش آنها به موسسات، خیرین و شهرداری ها درآمدزایی از راه جمع آوری درب بطری را بالا بردند و با بخشی از درآمد حاصل از این کارهای هنری در سال 95 یک کارگاه پرورش بلدرچین برای کارتن خواب های بهبود یافته تجهیز و به بهبود اشتغال آنها کمک کردند.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، درب بطری ها توسط مردم جمع آوری و به مکان های مشخصی که با نام آشیانه نام‌گذاری شده اند تحویل داده می شود و آرتوانی ها با انجام یک فرآیند کاملا داوطلبانه درب بطری های آشیانه ها را تحویل می گیرند و به مکان های دپو می‌رسانند و پس از آنکه درب بطری ها به مقدار مشخصی می رسد برای فروش آماده می شود و این درب بطری ها با فروش به مراکز بازیافت عملا دوباره به چرخه ی زندگی روزمره باز می گردند و آرتوانی ها از عواید بدست آمده از فروش درب بطری ها به کارهای خیرخواهانه و نیک شان می پردازند.

آرتوان بعد از حضور سه ساله اش در فعالیت های داوطلبانه محیط زیستی امسال قصد دارد با خرید یک وانت برای جمع آوری مستمر و منظم درب بطری ها در ایجاد اشتغال برای یک کارتن خواب بهبود یافته قدم بردارد و هم ورود و خروج دقیق تری از جمع آوری درب بطری در سطح شهر مشهد و بعد از آن سه استان خراسان که فعالیت می کند داشته باشد. قطعا با ورود وانت بحث جمع آوری درب بطری آرتوان از یک فعالیت داوطلبانه خارج و افراد داوطلب این کارگروه در کارگروه های دیگر به فعالیت داوطلبانه خود ادامه می دهند و یک کارگروه تخصصی با داوطلبینی که کار آمارگیری وآماردهی دارند ادامه خواهد یافت تا در آینده ایی نزدیک با ارائه نتایج دقیق و حساب شده به موضوعات محیط زیستی و فعالیت های داوطلبانه و مردمی بپردازیم.

فعالیت های داوطلبانه محیط زیستی

همچنین آرتوانی ها قصد دارند پس از خرید وانت برای سه الی چهار خانوار در حاشیه شهر اشتغال خانگی شکل بدهند و با سپردن کار تفکیک رنگ درب بطری ها به آنها و از اختلاف قیمتی که بین درب بطری مخلوط و تفکیک رنگ هست، شغلی به مراتب بهتر و با استاندارد بالاتری نسبت به آنچه در مراکز بازیافت انجام می شود را برای این خانواده ها داشته باشند.

قطعا این اول راه نیست و راه آرتوانی ها راهی نوین به دنیای حفاظت از محیط زیست خصوصا محیط زیست شهری خواهد بود و آنها در تلاش هستند که نام‌شان را در بازیافت این مرز و بوم برای همیشه جاودانه کنند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری