جستجو
Close this search box.

اینستاگرام اپلیکیشنی، قدرتمندتر از چندین بیلبورد

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه‌های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون از آن‌ها کاملا فعال هستند از این تعداد حدود ۱۲ میلیون کاربر ایرانی که روزانه بطور میانگین، ۲ الی ۳ ساعت از زمان خود را در این رسانه اجتماعی سپری می کنند دارد، این شبکه اجتماعی به محیطی مناسب برای کسب درامد تبدیل شده است.

فهرست مطالب

اطلاع‌رسانی، جلب‌توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی هر روز آسان‌تر می‌شود.اینستاگرام به تازگی محل مناسبی شده است که افراد می توانند در آن به خوبی بازاریابی کنند و فروش محصولاتشان را افزایش بدهند. هر چه قدر که برای این کار برنامه ریزی بهتری داشته باشید، خیلی سریع تر می توانید موفقیت فروشتان را تضمین کنید. روش های مختلف برای کسب درامد از اینستاگرام وجود دارد. اگر شما هم برای افزایش فروش و یا بهتر دیده شدن، قصد استفاده از اینستاگرام را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید با ادامه این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک با ما همراه شوید.

پیشی از رقبا

روش هایی که می تواند شما را از رقیبانتان در اینستاگرام متمایز کند:

1- از تصاویر زیبا استفاده کنید: مردم خیلی علاقه دارند که اطلاعات را به صورت تصویری دریافت کنند و آن را به اشتراک بگذارند ، که به این مسئله در اصطلاح ، اینفوگرافیک گفته می شود. طرفدارهای تصاویر، معمولا از اتفاقات زندگی روزمره خودشان و هر چیزی که دوست دارند ، عکس می گیرند و آن ها را با افرادی که دوست دارند ، به اشتراک می گذارند . بنابراین با توجه به امکاناتی که در اینستاگرام برای این کار فراهم شده است، خیلی راحت می توانید مشخصات محصولاتتان را به همراه عکس هایی از زوایای مختلف آن، به اشتراک بگذارید.

2- مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید: اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینستاگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. می‌توانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچ‌جای دیگری منتشر نمی‌شود.

ارائه مطالب انحصاری یکی از کارهای بسیار اشتباه که توسط بسیاری از بازاریایان اینترنتی انجام می‌شود، انتشار تمامی پست‌ها در تمام رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی است. یعنی فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید. این مطلب را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می‌کنید. پس از مدتی کاربران می‌بینند که رسانه‌های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می‌رسند که لزومی ندارد تمام آن‌ها را دنبال کنند. کافی است گاهی به یکی از آن‌ها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه‌ها منتشر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

3- در توضیحات درج شده هشتک بزنید: اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید. مثلا اگر فعالیت شما تدریس زبان است کافیست همین دو کلمه را با #هشتک تایپ کنید. هشتک عبارت است از تایپ کارکتر # قبل از کلمه‌ مد نظر.

4- از متن‌های کوتاه استفاده کنید: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید. معمولا کاربران با هدف دیدن تصویر از صفحه شما دیدن می‌کنند نه خواندن مقاله

5- تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید: برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید. در اینستاگرام لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد.

6- زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید: بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.

7- دیگران را دنبال (فالو) کنید: در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کننده یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهره‌های سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامه‌نگاری علاقه‌مند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقه‌مند به این فعالیت‌ها، می‌تواند منجر به فالو مجدد شما شود.

آموزش بعد فروش

کمی سخاوتمند باشید (اول آموزش، سپس فروش)

8-در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می‌فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل است. همچنین می‌توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چگونه می‌توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر. درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد. یکی از دلایل موفقیت دیجی‌کالا همین است. اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای‌ آن را بدانیم به راحتی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی با اینستاگرام استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری