جستجو
Close this search box.

چرا درکارتیمی دچار مشکل میشویم؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

کارکنان شرکت یا سازمان ما آدمهای خوبی هستند اما در کار تیمی دچار مشکل می شویم!

اگر شما هم با خواندن این جمله به یاد آخرین بحث، تنش و محل کار خود افتادید باید بدانید تنها نیستید و سازمان های زیادی در سراسر دنیا با مشکلات تیم خود دست و پنجه نرم می کنند. بیایید سفری به سیلیکون ولی داشته باشیم و ببینیم کار گروهی در آنجا چطور پیش می رود.

فهرست مطالب

پاتریک لنچونی مدیر و بنیان گذار شرکت مشاوره مدیریت تیبل گروپ ونویسنده کتاب 《بازیکن تیمی ایدئال》 در این کتاب، داستانی از مواجه یک مدیر جوان با چالش بزرگ کار تیمی و راهکارهایی که می یابد را تعریف می کند که برای یک مطالعه آموزنده و سبک عصرانه بسیار مناسب است .

چرا درکارتیمی دچار مشکل میشویم؟

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

دانلود فایل صوتی مقاله

 

جف ، مدیر جوان و فعال حوزه آی تی برای کمک به عموی خود که شرکت بزرگ عمرانی دارد و در حوزه ساخت و ساز مشغول است به شهری کوچک نقل مکان می کند و ناگهان خود را پشت میز مدیریت یک شرکت ساختمانی با دو پروژه بزرگ و تعداد زیادی پرسنل تنها می بیند. به سرعت دست به کار می شود و با کمک مدیر اجرایی و مدیر نیروی انسانی شرکت به وضعیت نیروی انسانی شرکت سر و سامان می دهد ؛ چون معتقد است آنها میتوانند با یک کار تیمی قوی این دو پروژه را به ثمر برسانند . آنچه جف و دو مدیر دیگر شرکت کشف می کنند این است که صرفا شعور ملاک توانایی کار تیمی نیست ، آنها به افرادی فروتن ، پرولع و هوشمند نیاز دارند .

بیایید ببینیم هرکدام از این فضائل چیست و در کار تیمی چه نقشی دارد ؟

فروتنی:

فروتنی ، بزرگترین خصلت منحصر به فرد برای بازیکن تیمی است که به راحتی نمی توان از آن صرف نظر کرد. فروتنی به معنی این نیست که فرد خودش را کوچک به شمار آورد ، بلکه این است که کمتر به خودش فکر کند. فروتنی علاوه بر کار در تمام زندگی ما اثری معجزه گر دارد و حافظه تاریخ پر است از بزرگانی که با فروتنی جهان را بهتر و زیباتر کرده اند.

به نظر شما چطور می توانیم این ویژگی را در خودمان ایجاد یا تقویت کنیم؟

پرولع بودن:

هیچ مدیری علاقه ای به استخدام افراد بی انگیزه ندارد اما تشخیص افرادی که واقعا دنبال بیشتر بدست آوردن و بیشتر یاد گرفتن هستند و در عین حال فروتن هم هستند در یک مصاحبه یک ساعته کار دشواری است .

شما برای استخدام افراد پر ولع چه راهکاری دارید ؟

intalgent محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

هوشمندی:

کارنامه تحصیلی کارمندتان را کنار بگذارید . باید ببینید او در روابط بین فردی چقدر هوشمند و توانمند است و چگونه میتواند تعارضات و مشکلات تیمی را حل کند.

اما مساله این است : چگونه می توان افرادی هوشمند را پیدا یا تربیت کرد که از هوش خود سوء استفاده نکنند ؟

و سوال آخر اینکه آیا داشتن هرکدام ازین ویژگی ها باعث می شود ما بازیکن تیمی خوبی شویم ؟ یا راز یک عضو موفق تیم داشتن هر سه ویژگی است !؟

کتاب 《بازیکن تیمی ایدئال》 در دو بخش داستانی و آموزشی تمامی این سوالات را پاسخ می دهد . داستان سرایی ابتدای کتاب باعث می شود که به آرامی وارد گود چالش ها شوید ، راه حل ها را گام به گام با قهرمانان داستان کشف کنید، گاهی هم به داستان سازمان خودتان بیاندیشید و در نهایت راهبردهای کتاب را برای همیشه به یاد بسپارید.

شاید روزی شما هم راه حل هایی را کشف کنید که تکمیل کننده این کتاب باشد. اما قبل از شروع اکتشاف پیشنهاد می کنیم این کتاب را بخوانید و محکم تر بگوییم حتما بخوانید.

شاید بپرسید چرا باید در دنیای پرتلاطم کسب و کار امروز کتاب بخوانیم و چه دستاوردی برای یک مدیر دارد !؟

دنیای امروز دنیای رهبران است ؛ رهبران برتر میخوانند ، می نویسند ، فیلم میبینند ، پادکست گوش می کنند ، در جلسات تبادل تجربه شرکت می کنند و همیشه خود را بروز نگه می دارند تا سازمان خود را درست بسازند، از همان سوراخی که دیگران یکبار گزیده شده اند گزیده نشوند و برای بحران ها آماده باشند و برای تک تک افراد و البته کل مجموعه برنامه راهبردی مشخص و بهینه ای داشته باشند. نتیجه تمام این فعالیتها تیمی سرزنده و پویا است که بالاترین بهره وری را دارند و بهترین ها را خلق می کنند.

دنیا منتظر شماست! آیا برای رهبر/بازیکن تیمی ایدئال شدن آماده اید !؟

 

 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری