جستجو
Close this search box.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم و در دوران رکود پیروز شویم

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

امروزه بالا بردن فروش خود در بین محصولاتی که از نظر ظاهر و کارایی با محصولات شما فرق چندانی ندارند بسیار دشوار شده است. جذب مشتری و نگهداری آن نیاز به تجزیه و تحلیل دارد. برای اینکه بدانیم چگونه فروش خود را افزایش دهیم باید به این نکات دقت کنیم.

فهرست مطالب

• از زبان بدن، ظاهر مناسب، خوش رویی و ادب ، حرکت دست ها و نحوه ایستادن برای ارتباط با مشتری و انجام مذاکرات استفاده کنیم. روبروی مشتری نشسته و کاملا به حرف های مشتری گوش دهید. از تکان دادن سر برای نشان دادن اینکه به حرف های او گوش می دهید استفاده کنید.

چگونه فروش خودرا افزایش دهیم و در دوران رکود پیروز شویم

• از هنگام ورود مشتری به دفتر کار خود به تجزیه و تحلیل رفتاری و گفتاری او بپردازید. با تکنیک های روانشناختی پی به قصد و منظور مشتری بپردازید. برخی از مشتریان جهت کنجکاوی محصولات به دفترکار شما آمده اند و یا بودجه مالی بعضی از آن ها قدرت خرید محصولات شما را ندارد. زمان و انرژی خود را برای این افراد مصرف نکنید. البته هر مراجعه کننده برای شما میتوانید یک تبلیغ کننده خوب یا بد باشد. پس با رفتار مناسب و اطلاعات مفید می توانید از او به عنوان تبلیغ محصول خود در بین افراد دیگر استفاده کنید.

فایل صوتی مقاله «چگونه فروش خود را افزایش دهیم» را می‌توانید گوش کنید

دانلود فایل صوتی مقاله

• به هنگام ورود مشتری از انجام کارهای شخصی خود دست بکشید و به خواسته مشتری گوش کنید. در این زمان اطلاعاتی را که مشتری به شما میدهد بررسی کنید نیازهای او را پیدا و محصولی مطابق میل و خواسته اش به او معرفی کنید.

• برای ارائه محصول خود نیاز به فن بیان دارید. با داشتن اطلاعات کافی در مورد محصول اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و برای پاسخگویی به سوالات مشتری از کاتالوگ ها و تصاویر محصول و یا نمودارهای مقایسه ای بین محصولات استفاده کنید.

• ممکن است در جلسه اول به نتیجه نرسید. قبل از برقراری جلسه دوم اطلاعاتی در مورد مشتری و کالای مورد نیاز او بدست آورید. می توانید از کارمندان خود برای این کار استفاده کنید. در جلسه دوم که می تواند در دفتر مشتری انجام شود رفتار صمیمانه تری داشته باشید و به او فرصت بررسی محصولات را بدهید.

• درطول زمان جلسه فروش با در اختیار قرار دادن لیستی از محصولات، امکانات و خدمات شرکت خود امکان تصمیم گیری برای مشتری را آسان نمایید.

• پس از انجام آخرین جلسه فروش به مشتری خود فرصت فکر و تصمیم گیری دهید و بعد از مدت زمانی نتیجه جلسات را پیگیری کنید. می توانید به مناسبت های خاص برای مشتری خود هدایایی از قبیل سبد گل و یا کارت تبریک ارسال نمایید.

در دوران رکود چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

در دوران رکود چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

اما بازار امروزی با بازار قدیم به دلیل وجود رقیبان زیاد و خواسته های خریداران تفاوت های زیادی دارد. در بازار جدید کار بازاریابی و فروش به اوج خود رسیده است. علاوه بر تکنیک های بالا نمیتوان جلب مشتری را فراهم ساخت. برای فروش محصول خود هنگام رکود بازار نیاز به روشی جدید داریم. عواملی از قبیل جنس ارزان قیمت با کیفیت مناسب، کیفیت بالا و برند خوب، خدمات پس از فروش باعث بالارفتن فروش محصول میشود.

در بازار رقابتی امروزه می توانید با به حداقل رساندن سود و ارایه خدمات پس از فروش و رایگان مشتری را به سمت خود جذب کنید و یا از طریق تخفیف کالا نگذارید مشتری به برند و یا قیمت دیگری فکر کند. برای نگهداشتن مشتری خود می توانید پس از اتمام دوره گارانتی محصول ، قرارداد جدیدی برای تمدید دوره گارانتی و یا سرویس و نگهداری محصول تهیه کنید.

با بالا رفتن هزینه منابع انرژی و هزینه های زندگی، خریداران تمایل به محصول کم مصرف و با کیفیت بالا دارند. با تولید و ارایه محصول کم مصرف و قیمت مناسب می توانید تفاوت خود را با سایر محصولات رقیب به مشتری بیان کنید. با تحقیق در بازار و بررسی ویژگی های محصولات مشابه با محصولات خود می توانید نقاط قوت خود را پیدا کرده و به مشتری بیان کنید و نقاط ضعف خود را به هنگام تولید محصول از بین ببرید و محصول خود را به روز رسانی کنید.

به طور خلاصه، با این 8 راهکار می‌توانید میزان فروش خود را حتی در دوران رکود بازار افزایش دهید:

  1. با تحقیق بیشتر اروی بازار و شناخت نیازها و ترندها، محصولات و خدمات جدید ارائه کنید یا محصولات و خدمات فعلی را ارتقا دهید.
  2. برای توسعه بازار هدف خود بیشتر هزینه کنید.
  3. کانال های فروش خود را تقویت کنید تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید. نمونه بارز این مورد، استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی برای معرفی برند و فروش محصولات و خدمات است.
  4. فعالیت‌های بازاریابی خود را بهبود دهید. روی نیازها و خواسته‌های مشتریان هدف خود تحقیق کنید و متناسب با این نیازها استراتژی بازاریابی بچینید.
  5. رقبای خود را زیرنظر بگیرید و در خصوص رفتارها، توانایی‌ها و محدودیت‌های آن‌ها اطلاعات جمع کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از موقعیت و جایگاه کسب و کار خود دفاع کنید، برای تغییرات آماده باشید و بازارهای جدید کشف کنید.
  6. با برگزاری رویدادها یا پشتیبانی مالی از تیم‌های محبوب محلی یا حتی ملی، آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
  7. با ارائه خدمات مشتریان میزان رضایت مشتری را افزایش دهید. شناخت و درک مثبت مشتری از برند شما بسیار ارزشمند است و می‌تواند مشتریان و در نهایت فروش شما را افزایش دهد.
  8. اگر محصولات یا خدماتی دارید که سوددهی کمی دارند یا هزینه‌بر هستند، در متوقف کردن آن‌ها شک نکنید. بهتر است سرمایه‌ای را که صرف این نوع خدمات یا محصولات می‌کنید در جای دیگری به کار بگیرید.

در آخر، تولید محصول مطابق با نیاز مشتری مهمترین قدم در فروش محصول در بازار کسب و کار می باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر نیازهای مصرف کنندگان تامین محصول پر فروش نیاز به تغییر در تکنیک های فروش و عوامل آن است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری