جستجو
Close this search box.

چگونگی ورود به کسب و کار جدید و بازاریابی محصول

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

شروع و راه اندازی کسب و کار جدید تنها به مدل مالی و مدل تجاری نیاز ندارد بلکه نوآوری و خلق محصول موردنیاز مشتری در قدم اول قرار دارد. برخی کارآفرینان بازار را می‏شناسند اما از تکنولوژی آگاهی ندارند و بعضی دیگر متخصص تکنولوژی اند اما شناختی از بازار ندارند. برای شروع یک استارت آپ نیازمند بازار، تیم و فکر هستیم . تیم مهمترین گزینه است. برای وارد شدن به بازار به تیم خود فکر کنید. وجود یک تیم عالی برای راه اندازی شرکتی که مخاطبان آن مردم بی منطق هستند ضروری است.

فهرست مطالب

هوش رقابتی چیست و چه اهمیتی در تجارت نوین دارد؟

چگونگی ورود به کسب و کار جدید و بازاریابی محصول

کارآفرینان باید هرچه سریعتر محصول خود را وارد بازار کنند و باید بررسی کنند که محصول آن ها در بازار مشتری دارد؟

آیا مشتری ها برای این محصول حاضر به پرداخت این مقدار هزینه هستند؟

بعد از وارد کردن محصول خود به بازار به بروز رسانی محصول خود با نیاز بازار بپردازید. این کار را چندین بار و با سرعت بالا انجام دهید. تیمی که به طور مداوم با مشتریان در ارتباط باشد و خواسته های آنها را برآورده سازد پیروز میشود. برای این کار در ابتدا خودتان محصول را بسازید و بررسی و تست کنید. ضعف محصول خود را پیدا کنید و آن را به روز کنید و از مردم راجع به محصول خود پرسش کنید. سپس به تولید و پخش محصول خود بپردازید.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

دانلود فایل صوتی مقاله

در قدم بعدی باید به فکر بازاریابی محصول تولید شده باشید تا فروش خود را از این طریق افزایش دهید.

وقتی از رهبران کسب و کار در مورد بازاریابی سوال میشود پاسخ های مختلفی میدهند چرا؟ یکی از دلایل آن این است که رهبران در یک چهارچوب مربوط به حرفه خود عمل میکنند و به پیشرفت فکر نمیکنند.

از طریق بازاریابی باید محصولات جدید تولید کرده و آنها را به بازار برای فروش عرضه کرد. بازاریابان مهم مثل استیوجابز و بیل دیویدو در رابطه با بازاریابی در مدرسه چیزی یاد نگرفته اند بلکه در دل کار به جایگاه بازاریابی در کسب و کار پی برده اند. به گفته پیتر دراکر (پدر علم مدیریت) هدف بازاریابی شناخت و درک هرچه بهتر مشتری است که مناسب ترین محصول را برایش تولید کنید تا خودش بخواهد بخرد. در انجام بازاریابی هفت مهم اساسی را باید در نظر گرفت:

بازاریابی

1. همه فکر میکنند بازاریابی یاد دارند

افراد در حوزه بازاریابی بیشتر از حوزه های کاری دیگر خودنمایی میکنند. احساس میکنند که نابغه بازار هستند و میتوانند براحتی نقش بازاریابی را بازی کنند. بدون اینکه در زمینه بازاریابی علمی آموخته باشند وارد حرفه بازاریابی می شوند و در این زمینه دچار مشکلاتی می شوند که به ضرر تولید کننده محصول است.

2. نام تجاری

در یک کسب و کار نام تجاری اهمیت زیادی دارد. بعضی شرکت ها تنها از طریق نام تجاری به شهرت رسیدند و بازار را در دست خود گرفتند. شرکت کوکالا هیچوقت برنده بهترین طعم و ماکروسافت هم هیچوقت برنده بهترین سیستم عامل نشده است. پس چرا بیشترین فروش در بازار را دارند؟ پاسخ برندینگ این شرکت هاست. با انتخاب نام مناسب و لوگوی محصول زیبا می توانید خود را در بین مردم محبوب کنید.

3. درک مردم

باید تشخیص دهید مشتری از شما چه میخواهد. با دقت رفتار آنها را بررسی کنید خواسته شان را پیدا کنید. تمام خریداران شما انسان ها هستند پس باید خواسته و نیازهای آن ها را درک و بررسی کنید. محصول شما باید نیاز مشتری را رفع کند و مورد مصرف او باشد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

4. نوآوری

بازاریابان بزرگ محصولات را طوری دستکاری میکنند که محصول جدید قابل استفاده باشد و مردم برای خرید آن پول پرداخت کنند. بازاریابی به سمت نوآوری و استفاده دوباره از محصولات برای ایجاد محصول جدید می رود.

5. واحد بازاریابی

در یک کسب و کار واحدی به نام بازریابی باید وجود داشته باشد تا توسعه محصول ، ارزیابی، فروش و ارتباط با مشتری انجام گیرد. بازاریابان جز اصلی ترین نقش های یک شرکت هستند. از یک تیم بازاریابی قوی برای فروش محصول جدید خود استفاده کنید تا در بین مردم شناخته شوید.

فروشنده و خریدار

6. فروشنده و خریدار

پیروزی در کسب و کار مهمترین اصل است. هر فرایندی فروشنده و خریدار دارد. اگر کار بازاریابی به درستی انجام گیرد هم فروشنده هم خریدار باهم برنده میشوند. در غیر اینصورت فروشنده بازنده خواهد شد و شرکت با شکست مواجه میشود.

7. سرمایه زیاد

برای انجام یک کسب و کار نیاز به سرمایه بزرگی ندارید. با انجام ارتباطات درست میتوانید هیجانی را در مشتری و تقاضایی عظیم را برای شرکت ایجاد کنید. و واقعا این کار با بودجه کمی امکان پذیر است. شما تنها نیاز به استراتژی بازاریابی و شناخت نیاز مشتری دارید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری