جستجو
Close this search box.

مرگ درخت ،مرگ زندگی

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

چشمان خود را چند لحظه ببندید خود را در وسط یک جنگل با درختان تنومند تصور کنید .  ریه های خود را از هوای سرشار از اکسیژن پر و خالی کنید و نفس عمیقی بکشید، صدای پرندگان را میشنوید ؟ نسیم مطبوعی که به گونه هایتان میخورد؟ چشمانتان را باز می کنید، انبوه درختان با شکوه هستند که این زیبایی را آفریدند نعمت زیبا و پر از سود و فایده ای به نام جنگل . تک تک درختانی که در طی سال ها رشد پیدا کردند و طبیعت زیبا را برای لذت بشریت فراهم نمودند .کمی پیش برویم از دور دست صدای تبر و اره ها را می شنویم اندکی بعد صدای سهمگین سقوط یک درخت کهنسال و تنومند. درخت بعدی ،بعدی و ……

فهرست مطالب

بیایید بار دیگر به سفر خیال برویم ،زمینی خشک ،بدون درخت ،بدون اکسیژن ،با زیستگاه نابود شده حیوانات منطقه جنگلی ، و زمینی که روزی زیبا بود و دیگر جایی برای زندگی نیست .

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

دانلود فایل صوتی مقاله

مرگ درخت ،مرگ زندگی

خیالی که دور از واقعیت نخواهد بود اگر به  طریقی که بشر امروزه در پیش گرفته ادامه دهد . همه این ها در زمینی بدون درخت …

سالانه حدود  پانزده میلیون درخت برای تولید کاغذ بریده می شود .برای تولید یک تن کاغذ باید 17 درخت تنومند قطع گردد . و ادامه این روند بدون فکر چاره یعنی مرگ زندگی .

چه باید کرد وقتی بخشی از زندگیمان با مصرف کاغذ گره خورده است و بخشی دیگر با درخت عزیز .

مصرف کاغذ ابعاد مختلفی دارد از تحصیل فرزندانمان گرفته،چاپ کتاب ها و مجلات مختلف ، اداره ها و کسب و کارها و زندگی روزمره .

سخت نخواهد بود اگر برای نجات زندگی و صرفه جویی در مصرف کاغذ بخواهیم چاره ای بیندیشیم.

مرگ درخت ،مرگ زندگیفرهنگ سازی، بالابردن سطح آگاهی مردم و مشارکت به عنوان یکی از فرزندان زمین و پذیرش اهمیت موضوع صرفه جویی در کاغذ و حفاظت از درختان گام اول این راه نجات بخش است. كودكان هميشه بهترين نقش را براي پيشرفت جامعه دارند و بايد از مدارس و مهد كودك ها و از طريق برنامه هاي كودكانه و آموزشي صرفه جويي و استفاده درست از كاغذ را به كودكان اموزش داد تا در آینده حافظ زمین باشند.

همیشه و همیشه به فرهنگ مطالعه برای پیشرفت جوامع و رشد انسان ها تاکید شده و کتاب خوب از دارایی های با ارزش هر جامعه است .اما چاپ کتاب ها یکی از منابع  وسیع مصرف کاغذ است.

مصرف کاغذ

ورق زدن مجلات  یا کتاب و نوشيدن چاي داغ وخواندن موضوع هاي مورد علاقه هر فرد بي شك تجربه ي لذت بخشي است ،اما با توجه به مصرف زياد كاغذ و قطع درختان ميشود گاهي از لذت ورق زدن كتاب بگذريم و جا براي تكنولوژي باز كنيم و از كتاب هاي الکترونیکی استفاده کنیم  .کتاب های صوتی با صداهای دلنشین نیز از گزینه های دیگر لذت بردن از کتاب است .

فضاهای اشتراکی جهت مبادلات کتاب ،دقت در حمل و نقل کتاب هایی چاپی از چاپ خانه ها و مراقبت صحیح از کتاب ها نیز میتواند در راستای صرفه جویی مفید واقع شود .

استفاده از تکنولوژی و جایگزینی وسایل الکترونیکی به جای کاغذ نیز در کسب و کارها و سازمان ها موثر باشد .

و در آخر به عنوان حامی و فرزند مادر زمین کاشت نهال و درخت را فراموش نکنیم و و باجان و دل از درختان سرمایه های زندگی محافظت کنیم .

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری