جستجو
Close this search box.

ارائه ناب به سبک استیو جابز

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

ارائه ناب به سبک استیو جابز کتابی است که نویسنده آن کارماين گالوا می باشد. کارماين گالو مربی روابط اجتماعی و ارتباطات در چندین شرکت مطرح دنیاست. کتاب وی با عنوان «اسرار نوآوری های استیو جابز» برنده جایزه یکی از بهترین کتاب های کسب و کار سال ۲۰۱۲ شد. در این مقاله سعی داریم خلاصه ای از نکات کتاب ارائه ناب به سبک استیو جابز را بازگو کنیم، تا بتوانید با استفاده از چند تکنیک مهم و ساده در کسب و کار خود مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

دانلود فایل صوتی مقاله

چگونه در مقابل هر مخاطبی بی نظیر باشیم؟

یک فرد ممکن است ایده بزرگ و کاملا متفاوتی داشته باشد؛ اما مادامی که نتواند آن را ارائه کند، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

کتاب « ارائه ناب به سبک استیو جابز »، بهترین ارائه های استیو جابز را انتخاب کرده و تکنیک های دقیقی که او برای جذب مخاطبین به کار می گرفت را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب در مورد استیو جابزی نیست که رئیس یک شرکت می باشد، بلکه در مورد استیو جابزی است که قدرت برقراری ارتباط دارد. چیزی که شما در این کتاب می آموزید آن است که استیو جابز یک سخنران با جاذبه مغناطیسی است که ایده هایش را با استعداد خاصی به مشتریان ارائه می کند؛ شما به عنوان یک مدیر و یا یک فروشنده، به جز اینکه باید بر اطلاعات و دانش کسب وکار خود تسلط داشته باشید، باید نحوه ارائه محصولات و خدمات خود را به صورتی حرفه ای و تاثیر گذار بدانید.

سخنران فوق العاده

اگر شما بیاموزید که جابز چگونه معروف ترین ارائه هایش را انجام داده است، متوجه خواهید شد که این نیروهای استثنایی برای شما نیز در دسترس می باشند. شما می توانید مهارت های او را فرا بگیرید و تکنیک هایی که موجب جذب بیشتر مخاطبینش شدند را به کار بندید، به شرط آن که سه اصل را دنبال کنید اول آن که یک داستان یا نمایشنامه خلق کنید. دوم، تجربیات خود را منتقل کنید و سوم آن که موارد مهم را دسته بندی کنید. به کارگیری این تکنیک ها به شما کمک می کند تا ارائه بی نظیر خودتان را بسازید و به شما ابزاری می دهد تا ایده های تان را متقاعد کننده تر از آن چه تصور می کردید به مخاطبین ارائه کنید.

اگر می خواهید ایده های تان را به شکلی موثر بفروشید و برای خریدشان ایجاد انگیزه کنید، قدم اولی که باید بردارید خلق یک داستان یا یک طرح است. موفقیت در این مرحله یک سخنران فوق العاده را از یک سخنران معمولی متمایز می کند.

برنامه ریزی کنید

قبل از این که نرم افزارهای ارائه را باز کنید، برنامه ریزی کنید. ایده های تان را بر روی کاغذ یا وایت برد ترسیم کنید. این روش به شما کمک می کند آن چه را در ذهن دارید به راحتی پیاده سازی کنید. از ۹ عنصر اصلی در ساخت ارائه استفاده کنید. این ۹ عنصر شامل:

1. عناوین:

مطلب مهمی که شما می خواهید با مخاطبین خود در میان بگذارید چیست؟ هنگامی که استیو جابز از ایفون پرده برداری نمود، اعلام کرد: امروز اپل، تلفن را دوباره اختراع کرد.

۲. بیانیه اشتياق:

سخنران بایستی ارائه خود را با شور و اشتیاق انجام دهد. برای ایجاد بیانیه اشتیاق دقایقی را صرف تکمیل این جمله کنید: «من، در خصوص این محصول شرکت، ابتکار عمل، ویژگی و…] بسیار هیجان زده هستم، به این دلیل که…

۳. پیام اصلی:

۳ پیام اصلی که قصد دارید مخاطبین شما آنها را دریافت کنند، بنویسید.

۴. استعاره ها و تشبيهات:

استعاره، کلمه یا عبارتی است که بر اساس شباهت میان آن کلمه با یک عبارت دیگر، به جای آن عبارت دیگر استفاده می شود. جابز در یکی از مصاحبه هایش چنین عنوان می کند: کامپیوتر برای من قابل توجه ترین ابزاری است که تا کنون وجود داشته، کامپیوتر معادل یک دوچرخه برای ذهن ماست.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

دموها یا نمونه های نمایشی

۵. نمایش:

دموها یا نمونه های نمایشی، قسمت بزرگی از اسلایدهای ارائه استیو جابز را تشکیل می داد.

۶. استفاده از شرکا:

جابز همواره صحنه را با کسانی که در موفقیت تجاری اپل نقش داشتند، تقسیم می کرد. در سپتامبر سال ۲۰۰۵ جابز اعلام کرد که همه البوم های مدونا بر روی آی تونز عرضه می شود. این خواننده معروف لحظاتی بعد از طریق وب کم بر روی صفحه نمایش ظاهر شد و به شوخی گفت هر چه تلاش کرده نتوانسته آهنگ های خودش را از آی تونز دانلود کند.

7. تاییدیه مشتریان:

درست مانند مصاحبه کنندگان برای استخدام که به دنبال مدرکی برای صحت گفته هایتان می گردند، مشتریان به دنبال شنیدن داستان های موفقیت شما هستند.

8. کلیپ های ویدوئی

جابز اغلب از ویدیو کلیپ در هنگام سخنرانی هایش استفاده می کرد.

9. ابزارهای فیزیکی مورد استفاده در صحنه نمایش:

در 14 اکتبر سال 2008، استیو خط تولید مک بوک جدید را که از یک قطعه آلومینیم ساخته شده بود معرفی کرد. پس از اینکه جابز در خصوص فرایند تولید صحبت کرد، کارکنان اپل، نمونه ای از فریم ساخته شده رابه مخاطبین نشان دادند تا آنها بتوانند خودشان لمس کنند. به کارگیری این المان ها در صحنه نمایش، از شنیدن آن به مراتب بسیار بهتر است.

نکات بیان شده از کتاب ارائه ناب به سبک استیوجابز، تضمین می کند شما می توانید در زمان ارائه محصولات و خدمات خود بر روی مشتری تاثیرگذار بوده و به اهدافتان برسید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری