جستجو
Close this search box.

هفت راهکار کلیدی برای افزایش فروش و بالابردن درآمد (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

در این مقاله درباره هفت اقدام کلیدی برای افزایش درآمدتان صحبت خواهیم کرد. شما می توانید با را با رعایت این هفت اصل کلیدی فروش ناخالص و خالص خودتان را بالا ببرید . در مورد سودمندی و مزیت فعالیت خود برای مشتریانتان اطلاعات کسب کنید تا بتوانید از هزینه‌های فروش جانبی خود بکاهید درآمد خود را بالا ببرید.

فهرست مطالب

1. فروش خود را افزایش دهید.

فروش خود را افزایش دهید.

اولین و مهمترین راه برای افزایش درآمد و کسب سود فروش فوق‌العاده و زیاد است و البته تنها راه دستیابی به این هدف این است که بر تعداد مشتریان خود اضافه کنید .اگر صاحب یک رستوران هستید به نظرتان چگونه می توانید مشتریان بیشتری را برای رستوران خود جذب نمایید؟ اگر شغل و حرفه تان فروش قطعات و خدمات یدکی است چگونه می توانید بر میزان فروش خود بیافزایید؟ اگر به کارهای چاپی مشغول هستید چگونه می توانید مشتریان بیشتری را به شرکت خود جلب نمایید ؟ به نظر شما کدام راهکار می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت جذب کارتان بکشاند؟!

علاوه بر جذب مشتریان جدید باید مشتری های قدیمی خود را حفظ نمایید.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/01/مقاله_هفت_راهکار_کلیدی_برای_افزایش_فروش.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی [/dt_default_button]

2. به مشتریان موجود در بازار کارتان بیشتر و با تکرار افزون‌تر بفروشید.

2. به مشتریان موجود در بازار کارتان بیشتر و با تکرار افزون‌تر بفروشید.

علاوه بر افزایش تعداد مشتریان ،شما به راحتی می توانید با مشتریان فعلی خود فروش بیشتری داشته باشید . هزینه های جلب توجه مشتری به سمت خود بسیار زیاد می باشد. زمانی که مشتری ویژه‌ای را به سمت هدف خود جلب می کنید باید به دنبال شیوه هایی باشید که بتواند به شما اعتماد کند و از شما بیشتر خرید نماید. علاوه بر افزایش فروش شما قادر خواهید بود فروش سودمندتر و بیشتری را نصیب خود کنید.به عنوان مثال صاحب یک کارخانه شمع سازی که سطح فروش آن در حدود ۱ میلیون دلار در سال بود و قادر نبود از این حد فراتر برود. چرا که مشتریان او اغلب افراد خانه داری بودند که در مراسم و مناسبت‌های خاص عید، تولد و … برای خرید به رجوع می کردند. این شخص در حالی که حدود ۱۰ هزار مشتری داشت اما تصمیم گرفت با اجرای برنامه‌های تبلیغاتی کاری کند تا بر تعداد مشتریان خود بیافزاید. او علاوه بر تاکید داشتن به بعضی از روزهای تعطیل رسمی روی جعبه هایی مانند جشن های تولد، ازدواج، سالگرد ازدواج تبلیغات گسترده‌ای انجام داد .سال بعد او توانست حدود ۵ درصد بر تعداد مشتریان خود بیفزاید و در عین حال فروش تولید شمع های او دو برابر شود. اکنون با توجه به این نمونه شما چگونه می‌توانید کاری کنید تا بر تعداد مشتریان و افزایش دفعات فروش خود بیافزایید؟

3. فروش یک محصول یا انجام خدمات دیگر.

علاوه بر افزایش تعداد خریداران ،خود شما می توانید به مشتریان خود محصولات جدید هم بفروشید. افزایش درآمد مبتنی بر مشتری مداری است که موجب دست یابی به افزایش فروش خواهد شد . لطفاً از خودتان سوال کنید این مشتری فعلی من چه نوع محصول یا کدام خدمات دیگری را میتواند از من خریداری نماید ؟ به عنوان مثال کسی که ماشین خود را به کارواش می‌برد امکان دارد به خرید روکش صندلی و یا خوشبو کننده های اتومبیل نیز علاقه مند باشد و از آنجا خرید کند . کسی که کفش خریداری می‌کند این امکان وجود دارد کیف جدیدی نیز برای خود بخرد.کسی که به مغازه کتاب فروشی می رود ممکن است انتظار داشته باشد که لوازم التحریر هم در آنجا پیدا می شود.

4. بر حجم فروش های خود بیافزایید.

روش دیگری برای افزایش فروش علاوه بر مشتری مداری وجود دارد و آن این است که باید شما بر میزان خرید مشتری خود بیافزایید . اگر صاحب کارخانه شمع سازی بتواند از روشی استفاده نماید که هر مشتری بر میزان خریدهای خود بیافزاید به راحتی قادر است فروش کلی خود را افزایش دهد. بنابراین شما چگونه می توانید بر حجم فروش خود به یک مشتری بیافزاید؟

5. قیمت محصول و خدمات افزایش دهید.

شاید ساده‌ترین روش کسب درآمد بالاتر افزایش قیمت محصولات و خدمات باشد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که شما چگونه می‌توانید رضایت مشتریان را جلب نمایید در حالیکه قیمت محصولات خودتان را افزایش داده اید .پاسخ این است که شما باید کاری کنید تا مشتری هایتان ارزش بیشتری برای محصولات و خدمات تان قائل شوند . توجه داشته باشید که رقابت ، قیمت های شما راحراست می‌کند؛ بنابراین شما باید کاری کنید که بین کالاها و خدمات تولیدی تان و کالاها و خدمات تولیدی افراد دیگر تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

قیمت محصول و خدمات افزایش دهید.

برای دستیابی به این امر مهم شما می توانید محصولی متفاوت یا محصولات مشابه را در بسته‌بندی‌های زیبا تر و یا محصول را با کیفیت بالاتری تولید نمایید. البته این امکان نیز وجود دارد که پاسخ این سوال مطرح شده را در مقاله چگونه محصولات خود را قیمت گذاری کنید جستجو نمایید.

6. بهره‌وری و سودمندی فروش خودتان را افزایش دهید.

نکته اصلی برای انجام هر تجارت در هر شرکت اقتصادی جریان نقدینگی آن شرکت میباشد. بنابراین هر شرکت باید تلاش کند تا بر میزان بهره‌وری و سود خود بیفزاید. برای دستیابی به این هدف شما باید فروش خالص خود را افزایش دهید. میزان بهره‌وری و سود هر یک از مشتریان خودتان را با دقت ارزیابی کنید. این امکان نیز وجود دارد تا به این نتیجه برسید که هر مشتری به میزان متفاوت با بقیه مشتری ها به شما سود می‌رساند. برخی از مشتریان نیز خواستار خدمات پس از فروش بیشتری می باشند. برخی از آنها با توجه به سوابق شان توانایی پرداخت هزینه محصولات خریداری کرده را خواهند داشت. متوسط خرید مشتریان با هم متفاوت و متمایز است. به همین خاطر برخی از مشتریان کالاها و محصولات گران قیمت را خریداری می کنند. در حالیکه هر کدام از این تغییرات در حالی که هر کدام از این تغییرات روی میزان سود و بهره وری از هرگونه فروش تاثیرات زیادی می گذارد .
علاوه بر این بهره وری هر محصول و کالاهای خودتان را تعیین نمایید. اگر بیشتر از یک محصول را تحویل بازار می دهید به این امر توجه داشته باشید که برخی از آنها در مقایسه با دیگر خدمات سود و بهره وری بیشتری را عایدتان می کنند. ممکن است با توجه به قیمت‌های تجاری حاشیه میزان سود آنها در بازار بیشتر باشد. بنابراین اگر به محصولاتی که بیشترین سود را برای شما به ارمغان می‌آورند توجه کنید و روی آنها فعالانه عمل کنید به راحتی می توانید بر میزان سود و بهره وری خود بیافزایید.

هزینه‌های فروش را کاهش دهیم .

7. هزینه‌های فروش را کاهش دهیم .

برای دستیابی به فعالیت‌های اقتصادی سالم‌تر و منسجم‌تر باید کاری کنید که مشتریان خودتان را با هزینه‌های کمتری حفظ نمایید و بر تعداد آنها در خرید محصولات خود بیافزایید. حالا آیا مشتریان خودتان را می شناسید؟ آیا می دانید چگونه می توانید آنها را با هزینه‌های کمتری به سمت خرید محصولات خود جلب کنید؟ روندهای فروش را یکی پس از دیگری ارزیابی نمایید. آیا بدون واسطه می توانید در بازار فروش انجام دهید و یا از طریق توزیع کنندگان محصول در بازار این کار را می توانید انجام دهید ؟اگر مالیات و یا کمیسیون می پردازید آیا ارقام آن مطلوب است؟ آیا حق الزحمه ای که می پردازید به اندازه کافی بالا هست که فروشندگان خوب و بیشتری را به سمت فروش محصولات و خدمات خود جلب نمایید؟ آیا هزینه‌های حق العمل تان به اندازه ایی کم هست که بتوانید بر مبنای آن فعالیت نمایید؟ آیا روشی برای اندازه گیری هزینه های فروش خود دارید؟

آیا روشی کم هزینه برای بازاریابی محصول خود انتخاب کرده اید؟

اگر از این روش‌ها برخوردار نیستید می‌توانید در این مورد اقدامات لازم را به عمل آورید و هزینه‌های فروش تان را بهینه نمایید تا به افزایش درآمد دست پیدا کنید. شما باید مرتب به دنبال راه ها و روش هایی باشید تا بر سود و بهره وری خود بیافزایید.به این نکته مهم توجه داشته باشید که در اوضاع و شرایط رقابت آمیز بازار تجارت تنها دقت و توجه به سطح موجود هرگز کافی و بسنده نمی باشد. این سوال مطرح می‌شود که آیا به جلو حرکت می کنید یا عقب؟ شما باید کاری کنید که بر میزان درآمدها و فعالیت‌های اقتصادی خود بیفزاید تا بتوانید به رشد و شکوفایی مطلوب جهت دستیابی به نرخ مصوب بهتر برسید و درآمد خود را افزایش دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری