جستجو
Close this search box.

بازاریابی از طریق وب سایت

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

(به همراه فایل صوتی)

فهرست مطالب

وب سایت‌های اینترنتی برای مصرف‌کنندگان پرمشغله که نیاز به محصولاتی کمیاب دارند و همچنین تمام خریداران که قصد مقایسه محصولات و یافتن بهترین قیمت‌ها را دارند بسیار اثربخش خواهد بود. آیا شما می‌خواهید ارزانترین بلیط به اصفهان در اول ماه فروردین را بیابید؟ وب سایت‌های آزانس های مسافرتی را چک می‌کنید. آیا نیاز به اطلاعات فنی خرید برای مواد نسوز را دارید؟ وب سایتی که جزئیاتی درباره محصولات مورد نظر شما دارد در عرض چند کلیک اطلاعات را به شما ارائه می دهد.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/02/مقاله-بازاریابی-از-طریق-وب-سایت.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”left”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

منظور از بازاریابی از طریق وب سایت چیست؟

منظور از بازاریابی از طریق وب سایت چیست؟

بازاریابی از طریق وب سایت ، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است تا قادر باشید یک پیام مشخص و هدفمند در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه‌ ارسال کنید. طبیعتا با گسترش فضای وب و استفاده روزافزون مردم از دنیای اینترنت، کسب‌وکارهای فراوانی از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود بهره می برند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا نمایند. روش‌های فراوانی برای به‌کارگیری بازاریابی آنلاین موجود است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بازاریابی از طریق وب سایت، ایمیل مارکتینگ، سئو(بهینه‌سازی موتور جستجو)، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره نمود.

مزایای بازاریابی از طریق وب سایت چیست ؟

وب سایت یک ابزار دستی برای خریداران است و آنچه برای خریداران خوب است برای فروشندگان نیز خوب است و مزایای تجاری زیر را فراهم می‌کند:

  • بازاریابی از طریق وب سایت فرصت فروش مستقیم را به شما ارائه می‌کند و شما سود کامل را به دست می‌آورید. در غیر اینصورت سود فروش شما با واسطه‌ها تقسیم می‌شود. در برخی از کسب و کارها وب سایت می‌تواند نیاز به فروش از طریق واسطه را حذف کند.
  • فروش محصولات از طریق وب سایت به شما اجازه می‌دهد که نام‌ها و نشانی‌های مشتریان را از طریق ابزارهای پیشرفته به دست آورید. دانستن اینکه چه افرادی وارد وب سایتتان شده‌اند و علاقه به چه محصولاتی دارند برای تصمیم گیری درباره تولید و تغییرات محصولات به شما کمک خواهد کرد.
  • هزینه‌های منابع انسانی‌تان را از طریق وبسایت های سلف سرویس کاهش می‌دهد. برای مثال اگر شما دستورالعمل‌های روشنی را برای گرفتن سفارش ایجاد کنید، مشتریان خودشان بسیاری از کارهای مشکل را انجام می‌دهند. در غیر این صورت این کارها از طریق اپراتورهای خدمات مشتری انجام می‌شوند.
  • وب سایتی که خوب طراحی شده می‌تواند برای چندین بازار کاربرد داشته باشد و از بسیاری از خطوط تولید حمایت کند.
  • به شما اجازه می‌دهد که با هزینه کم محصولاتتان را حتی در خارج از کشور نیز به فروش برسانید. یک شرکت آمریکایی رشد فروش مواد چاپی قابل دانلود خود را به مشتریان در هند، بسیار بالا گزارش می‌کند. روش‌های سنتی توزیع محصولات، این فعالیت را غیر اقتصادی می‌سازد.

مزایای وب سایت‌های اینترنتی خوب طراحی شده بسیار است و آنها می‌توانند هزینه‌های مرتبط را با گذر زمان به عقب برگردانند. آن هزینه‌ها شامل هزینه‌های بالای ایجاد یک وب سایت، هزینه‌های مداوم میزبانی، ایجاد محصولات اصلاحی و به روز رسانی اطلاعات محصول و هزینه سفارش خدمات هستند.

بهترین روش‌ها

آمازون دات کام رهبر بهترین روش در تجارت الکترونیک مصرف کننده است. زیرا تمام سیستم‌ها  و جزئیات آن به نظارت و پیگیری و اولویت‌های مشتری اشاره می‌کند. شرکت فوق فراتر از جمع آوری اطلاعات بر روی خریدهای واقعی پیش می‌رود. آنچه مشتریان جستجو می‌کنند، اما خریداری نمی‌کنند و اقلامی که به دیگران توصیه می‌کنند، حفظ و نگهداری می‌کند. موتور جستجوی شرکت آمازون به نام آ 9 مواردی که مشتریان برای آن جستجو کرده‌اند را به یاد می‌آورد. این وب سایت، علایق افرادی را که به آن سر زده‌اند را می‌داند و ازآن اطلاعات جهت توصیه و پیشنهاد اقلام جدید و خاص به بازدیدکنندگان وب سایت استفاده می‌کنند. برای ایجاد مشخصات مشتری کارورزان تجارت الکترونیک به بهترین روش‌های زیر اشاره می‌کنند:

موتور جستجو و بهینه سازی واژگان کلیدی. کلمات کلیدی متناسب با محصولات و خدمات شما این اطمینان را به شما می‌دهد که به هنگام جستجو با وب سایت گوگل سایت شما در صفحات ابتدایی این وب سایت نمایش داده خواهد شد. هدف اصلی نمایان شدن وب سایتتان بر روی اولین یا دومین صفحه جستجوی گوگل است. یکی از عوامل اصلی در موفقیت آنلاین نمایش سایت شما در بالاترین نتایج جستجو می‌باشد.

تبلیغات هدفمند پست الکترونیک و لینک‌های متناسب با صفحات وب سایت شما. این ابزار احتمالاً خریداران را به سوی وب سایت تحریک می‌کند.

لینک‌های دوجانبه که ترافیکی بر روی وب سایتتان ایجاد می‌کند. لینک‌های دوجانبه لینک‌های با سایت‌های دیگر هستند که به طور کلی به محصولات شما مربوط‌اند، اما ارتباطی با رقبای مستقیم ندارند. برای مثال اگر شما دارای یک وب سایت لباس زنانه باشید اما جواهرآلات نفروشید ممکن است قصد داشتن تنظیمات لینک دوجانبه با وب سایت جواهر آلات را داشته باشید. بعضی از افراد که از آن وب سایت بازدید می‌کنند بر روی لینکتان کلیک خواهند کرد یا بلعکس. بهترین بخش این است که این مبالغ دوجانبه معمولاً رایگان هستند.

محتوای مربوط و مناسب شامل محتوامحتوای مربوط و مناسب شامل محتوا و اطلاعات قبلی رایگان. این‌ها به طور ویژه در واداشتن بازدیدکنندگان به انتخاب داوطلبان برای داشتن پست الکترونیک مفید می‌باشد

ویژگی‌های یک ورود راحت، هدایت راحت و خروج راحت از وب سایت را داشته باشید. طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به راحتی بتوانند از این وب سایت بازدید و خرید را انجام دهند.

اطلاعات صحیح مناسب و مفصل. بازدیدکنندگان وب سایت جزئیات کافی در مورد محصول می‌خواهند. به طوری که بتوانند از آنچه که به دست می‌آورند مطمئن باشند، در غیر اینصورت خرید نمی‌کنند. همچنین اطلاعات محصولتان باید به راحتی از طریق موتورهای جستجوی عمومی بر روی وبسایت واقع باشد.

تشکر کردن و تأیید معاملات از طریق پست الکترونیک بعد از هر خرید

اجرای بدون عیب و نقص. نمایش و اجرای سایت شما باید بدون خطا باشد. انتخاب محصولات و تعداد آن‌ها به راحتی انجام شود. نحوه پرداخت از طریق درگاه بانکی امنی صورت گیرد. کالا در تاریخی که به هنگام خرید ذکر شده است تحویل مشتری داده شود.

بهترین روش نیز شامل بهبود مستمر است.

مدیران فرصت‌های زیادی برای یادگیری و بهبود وب سایت‌هایشان دارند. تمام فعالیت‌های زیر برای بازاریابی از طریق وب سایت می‌تواند اندازه گیری و سنجیده شوند: چه تعدادی از افراد بازدید و خریداری می‌کنند، چه درصدی جستجو می‌کنند اما خریداری نمی‌کنند، کدام صفحات پر بازدیدترین صفحات هستند، کدام محصولات بیشترین فروش را داشته‌اند و … . این اطلاعات که با آشفتگی و مشاهده وب سایت‌های دیگر ترکیب شده‌اند می‌تواند برای بهبود وب سایت به شما کمک کند. مجموعه‌ای از اصلاحات و بهبودها می‌توانند بهبود عملکرد اصلی را  بیفزایند.

تغییر تکنولوژی و تغییرات در کسب و کار

تغییر تکنولوژی و تغییرات در کسب و کار معمولاً طراحی مجدد کلی در برخی از نقاط وب سایت شما را موجب می‌شود. طراحی مجدد کلی پر هزینه و زمان بر است؛ اما شروع با یک طرح جدید دارای مزایای زیادی می‌باشد. تیم طراحی می‌تواند بر پایه و اساس جدیدترین تکنولوژی و کارایی، وب سایت را ایجاد کند، و نیز می‌تواند هر چیزی که درباره اولویت‌های مشتری و نیاز آن‌ها هست را در طراحی به کار گیرد. تا کنون آنچه توسط هواداران بازاریابی اینترنتی پیش بینی می‌شد با شکست روبرو شده است. هنوز هم پارکینگ فروشگاه‌ها پر می‌شود. کتابفروشی ها همچنان شلوغ هستند و مراکز خرید پر از جمعیت هستند. اما بازاریابی از طریق وب سایت و فروشهای اینترنتی مبحثی اساسی و رو به رشد است. شما برای جذب مشتری و ایجاد رابطه با مشتریان از طریق بازاریابی اینترنتی چگونه عمل می‌کنید؟

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری