جستجو
Close this search box.

اهمیت و نقش هدایای تبلیغاتی (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

تبلیغات دارای بیشترین مخاطبین در لایه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع است. اگر کمی در اطراف خود، محل کار و یا محیط منزل دقت کنیم، آثار و نشانه‌های تبلیغات به چشم می‌خورد. مبلمان، لوازم برقی، ظروف، دیوارها، تابلوها، وسایل حمل و نقل شهری، پیاده روها و مغازه‌ها پوشیده از رنگ‌ها و نشانه‌هایی از تولیدکنندگان کالاها و خدمات دهندگان هستند. با پیشرفت تکنولوژی، روش‌ها و تکنیک های جدیدی برای تبلیغات به وجود آمد. یک طراح و کارشناس تبلیغات با استفاده از ابزارهای پیشرفته می‌تواند در کمترین زمان انواع تبلیغات را بر روی پلاستیک، کاغذ، سنگ، چوب، فلز و انیمیشن‌های زیبا انجام دهد.

فهرست مطالب

 

اهمیت و نقش هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از بخش‌های فعالیت در شرکت‌های تبلیغاتی جهت تقدیر و تشکر، اشانتیون، یادبود و یا جلب توجه مخاطب است که امروزه با توجه به اهمیت آن هزینه‌هایی برای هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/02/مقاله-رسالت-هدایای-تبلیغاتی.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”left”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

هدایای تبلیغاتی در چه مرحله‌ای استفاده می‌شود؟

شما می‌توانید در مرحله یادآوری با تهیه یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه و زیبا به مشتری خود به طور مستقیم اعلام نمایید که همراهی وی برای شما ارزشمند بوده و مشتاق حضورش هستید. دلایل متفاوتی برای هدیه دادن وجود دارد: تشکر برای خرید، مراجعه مشتری و یا تشکر از یک کارمند وظیفه شناس.
مهم‌ترین دلیل برای هدیه دادن تقویت روابط شخصی بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده است.
شرکت‌ها ارائه هدایای تبلیغاتی را در قالب راهبرد پیش می‌برند. به همین دلیل برخی پاداش وفاداری می‌دهند، بخشی مشوق تهیه می‌کنند، عده‌ای تخفیف داده و آن را هدیه قلمداد می‌کنند و …
هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای ایجاد حس مشارکت و روابط ارزشمند است.
در بخش‌های بعدی به بررسی ویژگی هدایای تبلیغاتی و نکاتی به هنگام ارائه هدیه تبلیغاتی می‌پردازیم.

ویژگی‌های هدیه تبلیغاتیویژگی‌های هدیه تبلیغاتی

ارائه هر نوع هدیه تبلیغاتی فاقد هر نوع پیش شرط است. اگر ماهیت هدیه دادن مشروط بر انجام یک تعهد یا پذیرش مسئولیت در آینده باشد بی شک کمتر کسی علاقه مند دریافت این هدیه خواهد بود.
بهتر است در هدایای تبلیغاتی، المان‌های تبلیغاتی چندان مشخص نباشد چرا که این کار سبب عدم استفاده همیشگی هدیه توسط مخاطب می‌شود. آن کسی که باید بداند این هدیه فاخر از کدام شرکت است خواه‌وناخواه متوجه می‌شود، لذا درج المان‌های درشت و بزرگ و شلوغ منجر به شکست شما از هدف ارائه هدیه شود.
وقتی تبلیغات درج شده روی هدیه در جایگاه نامناسبی یا با اندازه‌ای بیش از حد معمول درج شود، کارایی هدیه را پایین می‌آورد و یا مخاطب تلاش می‌کند لوگو و یا نام شما را به هر وسیله ممکن پاک کند.
از رنگ‌ها و طرح‌هایی برای هدیه خود استفاده کنید که مورد پسند عموم باشد. استفاده از رنگ‌های نا مناسب و طرح‌های عجیب باعث عدم استفاده مخاطب از هدیه تبلیغاتی شما می‌شود و ممکن است هدیه را دور بیندازد.

استفاده مخاطب از هدیه تبلیغاتی

سعی کنید هدیه‌ای را انتخاب کنید که مورد استفاده مشتریان شما باشد تا همواره شما را به خاطر بیاورند و از اینکه با شما همکاری دارند حس خوبی داشته باشند.
هدیه در ذات اصلی خود برای تلطیف فضای کاری، ماندگاری برند یا محصول و وفادار سازی به مخاطب ارائه می‌شود و همواره اثرات بسیار خوبی در توسعه روابط با مشتریان دارد.
انجمن بین‌المللی محصولات و هدایای تبلیغاتی، مطالعات گسترده و مداومی را در زمینه روابط هدیه دهندگان و هدیه گیرندگان انجام می‌دهد. یافته‌های این تحقیقات حاکی از آن است که شرکت‌هایی که هدیه تبلیغاتی ارائه می‌دهند در مقایسه با شرکت‌هایی که هدیه نمی‌دهند، دو برابر شانس تماس از طرف هدیه گیرنده را دارند و از سویی به تعداد هدایای ارائه شده در اذهان عمومی رخنه کرده است.
هدیه دادن به شیوه صحیح می‌تواند به ایجاد مناسبات خوب بینجامد و حکم خون در زندگی اقتصادی و کسب و کار شما دارد. هرچه هدایای تبلیغاتی کاربردی‌تر و غیر تبلیغی تهیه شود بازخور به مراتب بیشتری خواهند داشت.

اخلاق در هدیه دادن

پیش از هدیه دادن به این نکته توجه داشته باشید که هدیه دهنده و هدیه گیرنده، هر دو در مورد هدیه، دارای سیاست و برنامه می‌باشند. ممکن است برخی از مخاطبان شما هدیه تبلیغاتی را از شما نپذیرند و یا برای دریافت آن نیازمند ایجاد بستر یا فضایی خاص باشند.
دقت داشته باشید اعطای هدیه تبلیغاتی در جریان مزایده یا مناقصه، یک پاسخ منفی قطعی است حتی اگر برگزاری مناقصه یا مزایده در روز خاص و مناسبتی است که اعطای هدیه را می‌طلبد.
اعطای هدایای تبلیغاتی لوکس و گران قیمت در جمعی که مخاطب شما ممکن است معذوریت‌هایی داشته باشد بی شک اثر منفی دارد و از سویی ارائه چنین هدایای و ایجاد تبعیض بین مخاطبین شما ممکن است حرفه کاری شما را دچار مشکل نماید.
اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد، سیاست و مقرراتی هم در این بخش نیست، اجازه ندهید هدیه دادن شما، احساس نامناسبی را در مخاطبین به وجود بیاورید چرا که هر اقدامی از سوی شما می‌تواند به تخریب مناسبات شما با دیگران منجر شود.

برای هدیه تبلیغاتی خود شأن قائل شوید و آن را با شرایط و آداب خاصی تحویل دهید.

هدایای تبلیغاتی خود را با برنامه و نظم خاصی ارائه دهید.

 

ارائه هدیه تبلیغاتی به نوعی رفع تکلیف و مسئولیت نیست و از سویی نباید هرگز با بذل و بخشش هدیه، ارزش آن را مخدوش نمایید تا مخاطب گمان کند هدیه‌ای فاقد ارزش دریافت کرده است.
امروزه تبلیغات برندها و تکیه بر رسانه های گران قیمت نمی تواند ضامن پیروزی شما باشد. خلاقیت و نوآوری، توجه به خواست مخاطب و ارائه هدایای تبلیغاتی هدفمند و هوشمندانه می تواند با کمترین هزینه شما را به سر منزل عافیت رساند. در این راه بهره گیری از هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از بازوهای تبلیغاتی و پیشبردی می تواند جایگاه ویژه ای را برای شما در بازار رقم بزند و بهترین اثر را در ذهن عموم خلق و برندتان را جاویدان نماید.

کیف پول تبلیغاتی محک

کیف پول تبلیغاتی محک

آیا تا کنون هدایای تبلیغاتی متفاوتی برای مشتریان خود تهیه نموده اید ؟ آیا تا به حال به مشتری خود هدیه ای داده اید که بعد از مدتی آن را کنار گذاشته باشد و یا دارای تاریخ انقضا باشد؟ آیا می خواهید به مشتریان خود هدیه ای بدهید که برایشان همیشه باقی بماند و هر روز با آن کار کنند؟

این نرم افزار بر روی گوشی هوشمند شما (اندروید و ios ) نصب شده و شما می توانید در هر جایی که هستید تمامی هزینه ها و درآمد های خود را بسادگی ثبت نمایید .چک ها و اقساط خود را مدیریت کنید و برای خرجکرد خود بودجه بندی کنید.

یکی از مزیت های ویژه آن طراحی اسپلش های تبلیغاتی است که می توانید هر زمان که مشتری به نرم افزار وارد شد تبلیغات شما را ببیند.
با ویژگی های بیشتر کیف پول محک در مقالات بعدی بیشتر آشنا خواهید شد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری