جستجو
Close this search box.

فروش موفق با 7 تکنیک منحصر به‌ فرد (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه
  1. اصول فروش موفق
  2. عوامل موثر بر فروش موفق
  3. شگردهای فروش بیشتر

چگونه فروش بیشتری داشته باشیم؟

هدف اصلی تمام کسب‌وکارها موفقیت در فروش محصولات است. برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار تنها ارائه محصولات و خدمات باکیفیت و افزایش حجم فروش کافی نیست. شما باید بتوانید سود خود، از فروش را نیز افزایش دهید. تکنیک‌های زیر تجربه موفق صاحبان کسب‌وکار است. تکنیک‌هایی که برای همه فروشندگان قابل‌اجرا است و می‌توانید فروش موفق با بالاترین سوددهی را داشته باشید.

فهرست مطالب

چگونه فروش بیشتریفایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/03/مقاله_فروش_موفق_با_7_تکنیک_منحصربه‌فرد.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”left”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

1. شناخت نیاز مشتری

در بازار امروزی، محصولی باید تولید شود که برای آن تقاضا وجود دارد. اگر بتوانید بفهمید مشتریان چه چیزی نیاز دارند، کار شما آسان‌تر می‌شود. محصول باکیفیتی را ارائه دهید که نیازهای مشتریان را برآورده کند. می‌توانید محصول تولیدی اکنون خود را تغییر دهید و آن را جذاب‌تر و باکیفیت‌تر کنید و یا محصول جدیدی را تولید کنید که تاکنون در بازار عرضه نشده است.

قیمت‌گذاری محصولات

2. قیمت‌ گذاری محصولات

برای رسیدن به فروش موفق، قیمت‌گذاری اجناس اهمیت زیادی دارد. مشتریان قیمت محصولات، کیفیت و مقدار آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. آن‌ها به دنبال محصولی هستند که با کمترین قیمت نیازشان را برآورده کند و از سویی دیگر به دنبال محصول باکیفیت هستند. دقت کنید اگر محصول عالی را به بازار ارائه دهید اما نسبت به رقبای خود قیمت بسیار بالایی داشته باشد به‌سختی می‌توانید محصول خود را به فروش برسانید.

با تحقیق در بازار، قیمت‌گذاری محصولات رقبای خود را بررسی کنید. محصولی تولید کنید که ویژگی‌های بیشتری نسبت به محصول رقبای خود داشته باشد. در اینجا می‌توانید کمی قیمت کالای خود را بالا ببرید. اگر می‌خواهید کالایی باکیفیت مشابه محصولات رقبای خود تولید کنید بهتر است قیمت خود را کمی پایین‌تر از آن‌ها تعیین کنید. اگر قیمت بالایی برای محصول خود در نظر می‌گیرید باید کیفیت محصولاتتان نسبت به محصولات مشابه بسیار بالا باشد. برای قیمت‌گذاری محصولات خود می‌توانید به مقاله چگونه محصولات خود را قیمت‌گذاری کنیم؟ بخش اول و بخش دوم مراجعه کنید.

3. جذب و نگه‌داری مشتری

برای جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان خود می‌توانید از برنامه‌های تشویقی استفاده کنید. تخفیف‌هایی برای مشتریان در نظر بگیرید. در صورت خریدهای بالاتر از مبلغ موردنظرتان چند درصدی تخفیف برای خریداران محصول خود در نظر بگیرید. می‌توانید از قرار دادن هدیه کوچک در کنار بعضی از محصولات خود استفاده کنید. برای مشتریانی که به‌طورکلی از شما خرید می‌کنند می‌توانید امتیازی برای تعداد فاکتورهای خرید از شما قرار دهید و این امتیازها را به‌عنوان تخفیفی برای خرید سال آینده در نظر بگیرید.
پس از خرید محصول، از مشتری خود تشکر کنید. مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت دادن به مشتری، وفاداری شما را به مشتریان نشان می‌دهد و آن‌ها از اینکه مورداحترام قرارگرفته‌اند لذت می‌برند و محصولاتان را به دیگران معرفی می‌کنند.

4. ارائه نمونه‌های رایگان محصول

4. ارائه نمونه‌های رایگان محصول

نمونه‌ای از محصول خود را به‌طور رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید. می‌توانید حجم کوچکی از محصول، مشاوره ی اولیه و یا یک یا دو فصل از کتاب را به مصرف‌کنندگان ارائه دهید. از این طریق آن‌ها بعد از استفاده نمونه رایگان به‌راحتی به شما اعتماد می‌کنند و محصول شما را انتخاب می‌کنند.

5. بسته‌بندی محصولات

برای بسته‌بندی محصولات خود از یک تیم طراحی کمک بگیرید. سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که موردپسند مخاطبان شما می‌باشد. رنگ‌ها بر اساس سنین و جنسیت مشتریان انتخاب شود. بسته‌بندی شما ظاهری زیبا و متناسب با جنس داخل آن داشته باشد. ازنظر سایز بسته‌بندی باید با اندازه محصول تناسب داشته باشد. اگر سایز بسته‌بندی را به‌منظور جلب‌توجه مشتریان بزرگ در نظر بگیرید، ممکن است اعتماد مشتریان خود را بعد از باز کردن بسته‌بندی و دیدن محصولی کوچک از دست دهید.

6. راه‌اندازی مراکز گوناگون ارائه برای توزیع محصولات

سعی کنید محصولات خود را در تمامی مراکز گوناگون در شهر و کشور پخش‌کنید. مراکز تولید خود را مکان‌های گوناگون راه‌اندازی کنید. سهم فروش خود را در بازار بالا ببرید. محصولات خود را متنوع کنید. اگر می‌خواهید بازار را در دست خود بگیرید باید محصولاتی را تولید کنید که با هم مرتبط باشند. به‌عنوان‌مثال تولید کره صبحانه بسته‌بندی به‌تنهایی سودی ندارد و در کنار آن تولید مربا، پنیر، کرم شکلات، کره بادام‌زمینی و عسل فروش و سود شما را چندین برابر می‌کند.

7. مدیر فروش حرفه‌ای

7. مدیر فروش حرفه‌ای

فرآیندهای کسب‌وکار خود را تحلیل کنید. برای رسیدن به فروش موفق نیاز به یک سازمان فروش برای شرکت خود دارید. سعی کنید از مدیر فروشی استفاده کنید که تجربه کافی در زمینه فروش محصولات زمینه فعالیت داشته باشد. وظایف مدیر فروش را تعیین کنید و از او بخواهید که در مدت‌زمانی مشخص چه میزان فروش شرکت شما را باید افزایش دهد. سعی کنید از فروشندگانی با ویژگی‌های خوب استفاده کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری