جستجو
Close this search box.

بازاریابی از طریق برگه تبلیغاتی (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

تفاوت زیادی بین یک برگه تبلیغاتی و پخش کارت وجود ندارد؛ اما بروشور چیز دیگری است زیرا بروشور مفصل‌تر و طولانی‌تر از هر دو است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک برگه تبلیغاتی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

راه‌های مختلفی برای توزیع برگه تبلیغاتی و بروشور وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را تنها پست کنید یا زمینه یک بسته پستی قرار داده یا در جعبه پست بگذارید. همچنین می‌توانید از زیر درها وارد ساختمان‌ها کرده یا زیر برف‌پاک‌کن و اتومبیل قرار دهید یا در خیابان و نمایشگاه‌ها آن‌ها را به مردم بدهید. آن‌ها را نیز می‌توانید به مشتریان خود تحویل دهید. می‌توانید آن‌ها را در محل‌های عمومی قرار دهید، روی پیشخوان یا روی جعبه اعلانات یا در اتاق‌های هتل‌ها قرار دهید. اگر می‌خواهید تعداد زیادی آگهی را به‌این‌ترتیب توزیع کنید بهتر است از برگه تبلیغاتی استفاده کنید تا ارزان‌تر شود. اگر تعداد کمی می‌خواهید توزیع کنید از بروشور که گران‌تر است، استفاده کنید.

بازاریابی از طریق برگه تبلیغاتی

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

ساده‌ترین فرم برگه تبلیغاتی تکه کاغذی است که در یک‌طرف آن نوشته وجود دارد. چاپ بر روی هر دو طرف برگه باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل نا خوانی متن‌ها و تصاویر می‌شود. اگر دو صفحه کاغذ که هر دو طرف آن‌ها چاپی باشد و آن‌ها را تا کرده باشید، به آن جزوه می‌گویند که اگر پر از اطلاعات باشد به آن بروشور گفته می‌شود. در غیر این صورت واقعاً بروشور نیست و یک برگه تبلیغاتی تا شده است. بعضی از بروشورها تا ۲۴ صفحه هستند.

بروشور

برگه تبلیغاتی یکی از خالص‌ترین اسلحه ها در بازاریابی است. اگر درست به کار رود کار به‌صورت فوری انجام می‌شود و به‌صورت شگفت‌آوری ارزان است. مخصوصاً اگر خودتان آن را روی کامپیوتر خودتان تولید کنید. می‌توانید درزمینهٔ سیاه‌وسفید قسمت‌هایی از آن را رنگی کنید و این نهایت سادگی و انعطاف را نشان می‌دهد. برگه تبلیغاتی شما باید دارای خواص زیر باشد:

مستقیماً خود مطلب را ارائه دهید،

به مشتری بگویید بعدها چه باید انجام دهد،

پیشنهاد متقاعدکننده و واضح داشته باشید،

عنصر یا حالتی از فوریت در آن باشد،

و با هویت فعلی شما هم‌بستگی داشته باشد.

Current identity محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

هنگامی‌که برای چنین مواردی نقشه می‌ریزید دقت کنید که وقتی‌که یک صفحه کاغذ را تا می‌کنید روی‌هم چهار صفحه دارید. پس باید در مورد یک واحد چهارصفحه‌ای طرح‌ ریزی کنید. بروشورها معمولاً ۴، ۸ یا ۱۲ صفحه هستند. بعضی از بروشورها قسمت‌های تاشونده دارند. این‌ها معمولاً ۶ قسمتی هستند؛ یعنی در هر طرف سه قسمت دارند. اگر با یک ورق کاغذ استاندارد ۸×۱۱ شروع کنید و آن را دومرتبه تا کنید تبدیل به یک کاغذ ۶ قسمتی می‌شود و اندازه ایده آلی برای یک پاکت شماره 10 است.

قطعات برگه تبلیغات به‌اندازه محتویات آن مهم نیست. محتویات برگه تبلیغات باید شامل اطلاعات حقیقی باشد و برخلاف آگهی که جلب‌ توجه می‌کند، بروشور یا برگه تبلیغاتی از قبل توجه را جلب کرده است. کار مهم و اولیه بروشور یا برگه تبلیغاتی، اطلاع دادن به‌ قصد فروش است. بیشتر بروشورها را کارهای هنری و تزئینات زیبا جالب می‌کند. هدف توزیع، شرح، اطلاع دادن و فروش است.

در زمان نوشتن برگه تبلیغاتی در مورد ایده اصلی و اساسی کار خود فکر کنید. سپس سعی کنید در وسط کادر یک عکس یا تصویر هنری بگذارید. پس از بیان ایده خود به‌ صورت مختصر پیشنهاد خود را به‌صورت مفصل‌تر بیان کنید. همیشه اطلاعات مربوطه را قرار دهید. شماره تلفن و آدرس شما و ساعت کاری فراموش نشود. برگه تبلیغاتی مانند تیتر روزنامه است. در حقیقت احتیاجی به جلب‌توجه ندارد. اگر پیشنهاد خود را به صورتی بنویسید که با یک نگاه بیان نشود در موفقیت شما تأثیر بدی می‌گذارد. لازم نیست تمام فواید و منافع را ذکر کنید. فقط مهم‌ترین آن‌ها را بیان کنید. اولین رئیس و معبود بازاریابی، هواردگوسیج می‌گوید: اگر ببری به شما حمله کند، لازم نیست سر تا پایش را زخمی کنید، یک گلوله که به‌دقت نشانه‌روی شده، کار را انجام می‌دهد.

هندی من هیرو خدمت خود را به‌خوبی وارد بازار می‌کند و تصمیم می‌گیرد که کارش را با پخش برگه تبلیغاتی یا بروشور رونق دهد. در ابتدا از برگه تبلیغاتی استفاده کرد تا اثر آن را در کارش ببیند که اگر موفق شد آن را به بروشور ارتقا دهد. برگه تبلیغاتی او تصویری از مردی را نشان داد که در یک‌زمان ۵ کار مختلف را در مقابل خانه‌ای انجام می‌دهد. در بالای تصویر نام شرکت را قرار داد که تیتر جالبی برای برگه تبلیغاتی او شد. در زیر تیتر و تصویر به‌اختصار پیشنهاد خود را به این بیان کرد:

او مکان آفتاب‌گیر و پاسیو می‌سازد.
او نقاشی می‌کند و کاغذدیواری نصب می‌کند.
کارهای بنایی و برقی انجام می‌دهد.
او نقشه و طرح ساختمان می‌دهد.
هندی من هیرو تمام این کارها را انجام می‌دهد.
با شماره ۵۵۵ ۵۶۵۶ در هر زمان و هر روزی به او تلفن بزنید.
همه این کارها تضمین می‌شود.

خیلی زیبا نیست، اما مقصود را خوب می‌رسند. هزینه این برگه تبلیغاتی صفر بود. یک دانشجوی هنر تصاویر را با ۵۰ دلار کشید و هزینه تولید ۵ هزار عدد برگه تبلیغاتی و کاغذ آن 100 دلار شد. اگر او کامپیوتری برای این کار داشت هزینه باز هم کمتر می‌شد. او ۱۵۰ دلار خرج کرد یعنی هر برگه تبلیغاتی 3 سنت تمام شد. اگر هزینه چاپ بالاتر بود (الان بالاتر است) کمتر از ۱۰ سنت برای هر برگه تبلیغاتی می‌پرداخت. برای تصاویر رنگی نمی‌خواست پول بدهد اما توانست برگه تبلیغاتی رنگی را با استفاده از مرکب رنگی روی کاغذ رنگی به دست آورد. هندی من هیرو با روش‌های مختلف این برگه تبلیغاتی را توزیع کرد. هزار تای اول آن‌ها را پست کرد. هزارتای دیگر را روی شیشه‌های اتومبیل نصب کرد. هزارتای سوم را در نمایشگاه دکوراسیون داخلی و ساختمان در منطقه خود توزیع کرد. هزارتای چهارم را به‌صورت دستی در یک بازار محلی به مردم داد و هزار تا آخر را هم برای مشتریان نگه داشت که به همسایگان دوستان و فامیل بدهند.

او از هر مشتری می‌پرسید که از کجا با او آشنا شده است. وقتی‌که کسی می گفتند “کاغذهای تبلیغاتی او را دیده اند “می‌پرسید که کجا آن‌ها را دیده‌اند. بدین ترتیب متوجه شد که کدام روش مؤثرتر بوده است. این کار گران نیست اما بسیار مؤثر است. انجام یک پروژه کاری می‌توانست تمام بودجه بازاریابی و هزینه برگه تبلیغاتی را به او برگرداند چون 5 هزار برگه تبلیغاتی توزیع کرد باید باور کنید که بیشتر از یک کار به دست آورد.

[dt_default_button animation=”fadeIn” bg_hover_color=”” border_radius=”5px” border_width=”0px” button_alignment=”default” button_padding=”12px 18px 12px 18px” default_btn_bg_color=”#ffcc00″ font_size=”16″ icon_align=”center” icon_size=”16″ link=”https://www.mahaksoft.com/promotional-wallet” size=”custom” text_color=”#000000″ text_hover_color=””]  کیف پول تبلیغاتی   [/dt_default_button]

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری