جستجو
Close this search box.

دلایلی برای ارائه هدیه تبلیغاتی (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

اگر در فرآیند بازاریابی و روابط عمومی به ارتباطی ارزشمند، درازمدت و ماندگار اهمیت داده نشود، سودآوری و فروش سازمان‌ها و شرکت‌ها کاهش می‌یابد. هدیه جایگاه ویژه‌ای در اذهان عمومی داشته و باعث ایجاد حس خوشایند و دلچسب در هدیه دهنده و هدیه گیرنده می‌شود. در حوزه کسب و کار هدیه تبلیغاتی ابزاری کارآمد برای نگهداری و ارزش گزاری بر مشتری است.

فهرست مطالب

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/03/مقاله_دلایلی_برای_ارائه_هدیه_تبلیغاتی.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

دلایلی برای ارائه هدیه تبلیغاتی

چرا هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود بدهیم؟

یکی از راه‌های تبلیغات، دادن هدیه تبلیغاتی است. با تهیه هدیه تبلیغاتی خاص می‌توانید برای همیشه نام برند خود را در ذهن مشتری و مخاطب‌ها ثبت کنید. آیا ارائه هدیه تبلیغاتی خاص باید جز برنامه‌های تبلیغاتی یک شرکت یا سازمان باشد؟ در ادامه به بررسی دلایل هدیه دادن شرکت‌ها و سازمان‌ها به مشتریان خود می‌پردازیم..

مطرح شدن برند

  1. مطرح شدن برند

یکی از هدف‌هایی که اغلب کسب و کارهای کوچک و متوسط در دستور کار خود دارند، مطرح شدن برند است. با درج لوگو یا نام شرکت خود بر روی هدایای تبلیغاتی مفید که کاربردی مستقیم در جریان زندگی روزمرگی افراد دارد، می‌توانید موجب ارتقا برندتان در اذهان عمومی شوید؛ اما مکان لوگو و نام برند خود را در جایی قرار دهید که مخاطب رغبتی بر استفاده از هدیه تبلیغاتی داشته باشد.

اگر یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه ارائه دهید، مخاطب شما آنقدر محصول را بررسی و از زوایای مختلف می‌نگرد تا بتواند نشانه‌ای از نام شما پیدا کند، آنگاه به درستی در قلب و ذهن او رخنه کرده‌اید.

2. ابزاری برای تشکر از مشتری

  1. ابزاری برای تشکر از مشتری

ارائه یک هدیه ارزان قیمت خاص یا اشانتیون موجب تعمیق وفاداری مشتری با شما می‌گردد. این هدیه یا اشانتیون از درخواست تخفیف‌های پیاپی مشتری جلوگیری کرده و این حس را به او منتقل می‌کند که از حضورش و خریدش تقدیر و تشکر شده است.

  1. کارت ویزیت ثانویه و مستمر

یک هدیه تبلیغاتی کاربردی با درج اطلاعات ارتباطی به شکل خلاصه و مختصر می‌تواند چندین برابر بهتر از یک کارت ویزیت مفید واقع شود. استفاده از یک فلش مموری کارت‌های جیبی این نقش را به خوبی ایفا می‌کند. این روش یک عملکرد مبتکرانه و هوشمندانه است که مشتری شما هموراه هدیه و کارت ویزیت شما باهم به همراه دارد.

 

قابل لمس بودن

  1. قابل لمس بودن

به هنگام بازاریابی محصول یا خدمت شما، نکته مهم و اثرگذار این است که برند خود را مدام به مشتریان خود نشان دهید. با هزینه‌های سنگین به طور پیوسته و مکرر در معرض دید مشتری قرار گیرید. شما باید بیندیشید که مخاطبین شما چه چیزهای را بیشتر با خود به همراه دارند. هنگام برقراری ارتباط با وی، تمایل و نیاز مخاطب به محصول را یافته، سپس اقدام به تهیه و عرضه محصول تبلیغاتی نمایید. این کار باعث می‌شود برند و محصول شما توسط مشتری به خوبی لمس شود و همواره به یاد شما باشد.

  1. بازاریابی به شکل خاموش

اغلب انسان‌ها تنوع طلب هستند. به جای صرف یک غذای ثابت در طی هفته علاقه به صرف چندین نوع غذای مختلف در طی هفته را دارند. برای اینکه بتوانید مؤثرتر از قبل عمل کنید بهتر است از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید.

بسته بندی محصولات شما نوعی بازاریابی خاموش است. هدایای تبلیغاتی خاص و خلاقانه نیز نوعی فروشنده خاموش است. هرچه روش‌های متنوع‌تری را اتخاذ کنید ضریب موفقیت شما بالاتر می‌شود.

هدایای تبلیغاتی مفید به عنوان یک بازوی بازاریابی قدرتمند اما کاملاً بی طرف، فضایی را ایجاد می‌کند که مشتری به میل و خواسته خود محصول یا خدمت شما را انتخاب کند. این انتخاب نتیجه تصمیم گیری خلاقانه و هوشمندانه شما برای ارائه هدیه تبلیغاتی مفید می باشد.

  1. ایجاد شادی و لذت در مشتری

هدیه گرفتن برای همه مردم شادی آفرین است. یکی از ویژگی‌های هدیه، نا مشخص بودن محتوای درون بسته است، لذا هرچه هدیه ناشناخته‌تر ارائه شود اثرگذارتر خواهد بود و میزان لذت، هیجان و شادی مخاطب را دوچندان می‌کند؛ بنابراین هدیه تبلیغاتی خود را با کاور، جعبه و… اعطا نمایید تا اثر ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

  1. ماندگاری

یکی از مزایای مهم هدیه تبلیغاتی مفید و مناسب، اثر ماندگاری بالای آن است. همین امر باعث می‌شود جایگاه برند شما در ذهن مخاطب ارتقاء یابد.

استمرار ویژگی‌های برند یا محصول

  1. استمرار ویژگی‌های برند یا محصول

ارائه هدیه تبلیغاتی با برنامه، می‌تواند در مرحله رشد و بلوغ محصول، با زنده نگه‌داشتن ویژگی‌های محصول یا ارائه ویژگی‌های جدید ارتباط مناسبی را با مخاطب برقرار نماید.

هدیه تبلیغاتی نفیس شخصیت و پرستیژ شرکت و سازمان شما را نشان می‌دهد؛ اما توجه داشته باشید که هدیه، بازتاب شخصیت و علائق گیرنده است که اگر این ویژگی در هدیه لحاظ شود، گیرنده هدیه احساس بهتری نسبت به دریافت آن خواهد داشت.

اعطای هدیه بسیار لاکچری و لوکس ممکن است ذهنیت مخاطب را نسبت به برند، محصول، حاشیه سود و قیمت شما مخدوش نماید. از اینرو توجه داشته باشید اعطای هدیه‌ای نفیس متناسب با شخصیت مخاطب، نوع محصول و جایگاه برند شما در جامعه باشد.

سعی کنید از هدایای تبلیغاتی با کیفیت بالا استفاده نمایید. هدایای تبلیغاتی ماندگارند و تا مدت ها پس از پایان، تأثیر پیام تبلیغاتی، لوگو، نام و نشان تجاری شما را در ذهن مخاطبان بر جای می‌گذارند. این ابزار تبلیغاتی بسیار کم هزینه و در دسترس است و استفاده از هدایای تبلیغاتی برای تمام شرکت‌ها با هر میزان بودجه میسر است.

از همین امروز بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را برای هدایای تبلیغاتی مدیریتی اختصاص دهید.

 

[dt_default_button animation=”fadeIn” bg_hover_color=”” border_radius=”5px” border_width=”0px” button_alignment=”default” button_padding=”12px 18px 12px 18px” default_btn_bg_color=”#ffcc00″ font_size=”16″ icon_align=”center” icon_size=”16″ link=”https://www.mahaksoft.com/promotional-wallet” size=”custom” text_color=”#000000″ text_hover_color=””]  کیف پول تبلیغاتی   [/dt_default_button]

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری