جستجو
Close this search box.

روز روابط عمومی (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

همانطور که میدانیم در جامعه امروزی یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک فرد می تواند داشته باشد ارتباط عمومی است. این ویژگی می تواند به شما یک قدرت خاص ببخشد و این قدرت در هر جا و مکانی که هستید مفید خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا درباره روز ارتباط عمومی و علت نام گذاری آن بیشتر صحبت کنیم.

فهرست مطالب

علت نام گذاری روز ارتباط عمومی

علت نام گذاری روز ارتباط عمومی

در تقویم های شمسی روز 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده است. در اواخر سال 1384 بود که از طرف معاون امور مطبوعاتی و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه ای به دفتر کل تبلیغات و اطلاع رسانی ارسال شد تا با توجه به اهمیت بالای روابط عمومی، روزی به این عنوان در تقویم مشخص و انتخاب شود. بعد از پیگیری های انجام شده و نامه نگاری های لازم سر انجام در تاریخ 2/10/85 روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباط عمومی انتخاب شد.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/05/03-Public-communication-day-3.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

 

 

در اولین سال انتخاب این روز، اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی در روز پنج شنبه 27 اردیبهشت 86 در سالن سران کشور های اسلامی برگزار شد. در این همایش تمبر یاد بود روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رئیس جمهور و وزرای مسکن و شهر سازی، صنایع و معدن و سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت رونمایی شد.

البته می توان گفت که انتخاب این روز به عنوان روابط عمومی بیشتر جنبه سیاسی داشت و هدف اصلی نام گذاری این روز بالا بردن سطح ارتباط ملی ما با دیگر کشور ها بود. با این حال بالا بردن سطح اطلاعات عمومی مردم و روشنگری نیز از اهداف انتخاب این روز است.

 

اهمیت روابط عمومی

اهمیت روابط عمومی

اکثر ما با اهمیت روابط عمومی و مزیت های برخوردار بودن از آن اطلاع داریم. روابط عمومی می تواند در زندگی های شخصی و فردی تا روابط سازمانی تاثیر گذاری بالایی داشته باشد. در ادامه سعی می کنیم تا به مسئله اهمیت داشتن اطلاعات و سپس برقراری ارتباط اشاره کنیم.

در واقع ما قبل از اینکه بخواهیم با یک نفر یا یک سازمان ارتباطی برقرار کنیم باید سعی کنیم تا اطلاعات خوبی را نسبت به آن ها به دست بیاوریم. این نکته باعث خواهد شد تا روابط با موفقیت و به طور کامل برقرار شوند و همچنین مقدار پایداری آن ها بیشتر بماند. به عبارتی دیگر داشتن اطلاعات کافی نسبت به سازمان یا فرد مقابل باعث خواهد شد تا ارتباط گیری مناسب تری انجام شود.

[irp posts=”22866″ name=”چگونه کارمند موثری باشیم؟”]

به عنوان مثال بهتر است قبل از برقراری ارتباط و یک جلسه کاری با تیم و یا سازمان خاص، از مقدار سابقه آن، رشته های تخصصی که در آن فعالیت دارند، تعداد مشتریان، نحوه کاری و قوانین اصلی، اصول سازمانی و… مطلع باشید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا در هنگام مذاکره و گفت و گو حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشید. علاوه بر جلو بودن از نظر صحبت کردن داشتن اطلاعات و بروز آن ها از طرف شما نسبت به فرد و یا افراد رو به رویتان باعث می شود تا احساس آن ها نسبت به شما خوب باشد و علاقه پیدا کنند تا بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. (این یک اصل در مبحث روانشناسی است که معمولا مخاطبین دوست دارند تا آن ها را به خوبی بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در این باره بیشتر تحقیق کنید.)

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

روابط عمومی در مسیر شغلی

روابط عمومی در مسیر شغلی

شاید این مورد برای شما سوال باشد که آیا نیاز است تا برای به دست آوردن روابط عمومی بیشتر تلاش کنید و یا به کلاس های مختلف مراجعه کنید؟ توصیه ما این است که اگر در این مهارت مشکلاتی دارید و به خوبی نمی توانید نیاز هایتان را مطرح کنید و مشکلات با بقیه افراد جامعه را حل کنید، این کار را انجام دهید. شاید شما در مسیر شغلی تان نیاز زیادی به روابط عمومی نداشته باشید اما باز هم به دلیل داشتن ارتباط با اعضای جامعه، باید سعی کنید تا حداقل از روابط عموممی معمولی ای برخوردار باشید.

اگر شغل شما نیاز به روابط عمومی بالا دارد پس حتما تا حدی در این مساله ورود داشته اید و حداقل می توان گفت که در آن مشکلی ندارید. با این حال به عنوان مثال اگر شما یک فروشنده، بازاریاب، منشی و یا حتی سوپروایزر یک شرکت دولتی یا خصوصی هستید، بهتر است روز به روز در گرفتن ارتباطات با مردم پیشرفت کنید. هر چقدر در این رشته تخصص بیشتری پیدا کنید می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. البته لزوما این بدین معنا نیست که مقدار فروش شما به صورت صد درصدی به روابط عمومی بر میگردد اما حداقل نود درصد آن به این موضوع مرتبط است.

برای بالا بردن روابط عمومی چه کنیم؟

برای بالا بردن روابط عمومی چه کنیم؟

این که چه راهکاری را برای بالا بردن روابط عمومی انتخاب کنید به نسبت مقدار مشکل شما در این موضوع بر می گردد. به عنوان مثال اگر شما به طور کلی با موضوع صحبت با یک نفر و برقراری ارتباط مشکل دارید بهتر است ابتدا راهکار های ساده را امتحان کنید. اگر باز هم نتوانستید به خوبی این مشکل را حل کنید شاید بهتر باشد به یک متخصص روانشناس مراجعه کنید. برای شروع می توانید از راهکار هایی مانند بیرون رفتن با دوستان و دوری از گوشه گیری شروع کنید. سپس سعی کنید تا مشکلاتتان را مطرح کنید. (اگر شامل این دسته از افراد هستید، به شما توصیه می کنیم از منابع معتبر استفاده کنید و تنها به این مقاله برای شروع اکتفا نکنید).

اگر تنها نیاز شما این است که بخواهید سطح ارتباطات خود را بالا ببرید می توانید از سخنرانی ها، سمینار ها، کتاب های مختلف در زمینه ارتباط گرفتن بهتر از سخنرانان و نویسندگان مشهور جهان استفاده کنید. استفاده از این منابع می تواند به شما کمک های زیادی بکند و راهکارهایی امتحان شده و مثمر ثمر را ارائه کند. علاوه بر این ها پیشنهاد دیگر ما امتحان راهکار های مختلف در رابطه هاست. البته این کار را میتواند از کنار تماشا کنید و خودتان راه های مختلف را امتحان نکنید! این بررسی به شما نشان می دهد که کدام راهکار های ارتباطی می توانند موفق تر باشند و به رشد شما کمک می کنند.

در پایان باید گفت که روابط عمومی دنیایی است که هر چقدر آن را فرا بگیریم نهایتی ندارد و می توان سال ها درباره آن تحقیق کرد. چه خوب است که بتوانیم حداقل در روز روابط عمومی زمان بیشتری را به ارتقای شخصی خودمان بپردازیم و بر روی این مهارت مهم کار کنیم.

 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری