جستجو
Close this search box.

آیا کسب و کار من نیاز به بازاریابی دیجیتال دارد؟ (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

اگر صاحب یک کسب و کار از هر نوعی هستید حتما باید توجه ویژه ای به بازاریابی دیجیتال و اصناف داشته باشید. مطمئن شوید هیچ گاه از زمان عقب نمی افتید چرا که هر روز روش های بازاریابی تکامل بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند. امروزه همه به فضای مجازی روی آورده اند و اگر شما نتوانید نیاز مشتریان خود را با فناوری برطرف کنید به زودی آن ها را از دست می دهید و از رقیبان خود عقب می افتید.

فهرست مطالب

تعداد زیادی از کسب و کار های کوچک و متوسط از ورود به دنیای فضای مجازی دوری می کنند چرا که از دانش کافی برای رقابت در این فضای بزرگ و حساس برخوردار نیستند. اگر می خواهید یک آینده درخشان برای برند خود رقم بزنید نباید از بازاریابی دیجیتال و اصناف چشم پوشی کنید!

آیا کسب و کار من نیاز به بازاریابی دیجیتال دارد؟

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

بازاریابی دیجیتال و اصناف چه مزیت هایی دارد؟

گروه مشتریان بالقوه یا اصطلاحا لید (Lead) که در بازار بزرگ اینترنت یافت می شوند بسیار بیشتر از تعداد افرادی هستند که می توانند به محل حضوری یک کسب و کار جذب شوند. شما می توانید با استفاده از روش های مقرون به صرفه و قابل ارزیابی بازاریابی دیجیتال به تعداد خیلی زیادی از این افراد دسترسی پیدا کنید.

دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال عبارت اند از:

  • ارتباط موثر با مشتری بالقوه و درک کامل از نیازهای دقیق آن ها
  • امکان گسترش کسب و کار تا بازار های بین المللی
  • مقرون به صرفه بودن و تاثیر گذاری بیشتر نسبت به روش های سنتی
  • قابل ارزیابی بودن که بهترین مزیت بازاریابی دیجیتال است و راه درست را در لحظه به شما نشان می دهد.
بازاریابی دیجیتال و اصناف چه مزیت هایی دارد؟

اگر هر روز بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را به تعویق می اندازید حتما این قسمت را مطالعه کنید

صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ زیادی دلایل زیادی برای تعویق راه اندازی شعبه آنلاین کسب و کار خود می آورند اما در نهایت لازم است بدانند که این تعویق انداختن با مقدار سود زیادی که دارند از دست می دهند برابر است.

برخی از کسب و کارها، نداشتن پول کافی را دلیل این کارشان می دانند. بسیاری از این کسب و کار ها ترجیح می دهند با استفاده از روش های قدیمی، سنتی و کم بازده کسب و کارشان را شروع کنند و توجهی به این نکته که روز به روز کسب و کارشان در حال تکامل است ندارند.

استراتژی کهنه که مشتری

برخی دیگر بر این استراتژی کهنه که مشتری باید خودش بیاید پافشاری می کنند در حالی که رقبایشان تمامی مشتریان را دارند جارو می کنند. مطمئنا این استراتژی اصلا درست نیست چرا که هیچ ضمانتی وجود ندارد که کسب و کار شما بتواند مشتریان موجود را جذب کند و حتی اگر هم جذب کند، احتمال جذب مشتری در حدی است که سود کسب و کار بسیار کم است.

چرا کسب و کار شما به بازاریابی دیجیتال و اصناف نیاز دارد؟

سودآوری برای حیات کسب و کار

بازاریابی آنلاین بر خلاف سایر روش های بازاریابی سنتی، قیمت و بهای ثابتی دارد به همین دلیل بازاریابی دیجیتال یک روش بسیار سودآور است. مهم نیست ماهانه چه مقدار سود به دست می آورید چرا که شما هر ماه مبلغ ثابتی را به شرکت بازاریابی آنلاین که برای شما خدماتش را اجرا می کند می پردازید. یکی دیگر از دلایل سودآوری این روش این است که در زمان تنظیم استراتژی های بازاریابی دیجیتال معیار های مختلفی مثل اهداف کاری، بودجه و مخارج مربوط به بازاریابی به صورت دقیق بررسی می شوند و یک پلن بازاریابی دقیق طراحی می شود.

مزیت های بازاریابی دیجیتال ثابت شده است.

همه کسب و کار های آنلاین در سرتاسر جهان به این نتیجه که با سرمایه گذاری در بازار آنلاین می توانند سود زیادی به دست آورند رسیده اند. فرض کنید شما زیباترین و جذاب ترین سایت جهان را دارید اما اگر از هیچ تکنیک بازاریابی آنلاین استفاده نکرده باشید متاسفانه هیچ بازدید کننده ای نخواهید داشت و باید سایتتان را ببندید!

Smart phones محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

موبایل های هوشمند، دنیا را فتح کرده اند.

امروزه در عصر جدید، موبایل ها دنیای ما را به تصرف خود درآورده اند و تمامی کسب و کار ها را متحول کرده اند. برای فهمیدن صحت این موضوع کافی است سرتان را تکان دهید و به دور و اطراف خود توجه کنید تا انسان های زیادی ببینید که سرشان در موبایل است و در حال حرکت هستند.

شمار جستجو از موتورهای جستجو مثل گوگل از طریق تلفن همراه بسیار بیشتر از کامپیوتر های رومیزی و لپ تاب هاست! این موضوع اهمیت این که سایت شما حتما باید برای موبایل ها بهینه سازی شده باشد را به خوبی نشان می دهد. چرا که اگر سایت شما برای موبایل ها بهینه سازی نشده باشد رقبایتان مشتریان شما را خواهند ربود!

رقبایتان هر روز دارند قوی تر می شوند.

اگر کسب و کارهای مشابه شما با استفاده از بازاریابی دیجیتال و اصناف توانسته اند نتایج یک تا سه گوگل و سایر موتور های جستجو را به دست آورند احتمالا کمی دیر به فکر بازاریابی آنلاین افتاده اید اما هنوز هم دیر نشده است و دیگر نباید زمان را از دست بدهید. کسب رتبه 1 تا 3 در گوگل بسیار سخت است اما غیر ممکن نیست!

آمار و ارقام موفقیت شما را تضمین می کنند.

طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، سایت هایی که رتبه یک تا سه را در نتیایج جستجو دارند بیش تر از 33 درصد یا به عبارت دیگر بیش تر از یک سوم از کلیک ها را از آن خود می کنند. این موضوع به معنای مشتریان بالقوه بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر است.

مشتریان شما آنلاین هستند.

آیا برای تعویق انداختن بازاریابی دیجیتال بهانه های زیادی دارید؟ همه ی آن ها را دور بریزید! زیرا مشتریان بالقوه ی شما همه آنلاین هستند و دارند دنبال شما می گردند اما خبری از شما نیست و رقبای شما آن ها را درو می کنند.

در واقع اگر مشتری بالقوه نتواند کسب و کار شما را پیدا کند این حس درون او شکل می گیرد که کسب و کار شما ارزش سرمایه گذاری ندارد و در نتیجه به سراغ رقیب شما می رود و اگر مشتری چنین تصمیمی بگیرد احتمال بازگشت او از این تصمیم بسیار پایین است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری