جستجو
Close this search box.

مراحل آنالیز در بازاریابی دیجیتال و بهبود آن (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

امروزه می­دانیم که بازاریابی دیجیتال رکن مهمی در موفقیت کسب ­وکار ها ست. دیجیتال مارکتینگ در سه مرحله انجام می­شود که به ترتیب حضور، عرضه و آنالیز هستند. در این مطلب می­خواهیم به اهمیت آنالیز در بازاریابی دیجیتال بپردازیم. آنالیز کردن به معنای تحلیل و بررسی روند پیشرفت کار است که این کار در بازاریابی دیجیتال بسیار بهتر از بازاریابی سنتی قابل انجام است. زیرا تمام داده ها و اطلاعات شما ثبت شده و توسط برنامه های متعددی قابل اندازه گیری می باشد. اما این کار نکات مختص به خودش را دارد که در این متن به آن­ها می­پردازیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب

Analytics in digital marketing محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

اهمیت آنالیز در بازاریابی دیجیتال

به طور خلاصه تحلیل در دیجیتال مارکتینگ به منظور اندازه گیری داده ­ها و میزان پیشرفت و سپس بهبود روند کار است. چرا لازم است آنالیز صورت گیرد؟ علت ساده است. شما برای بازاریابی دیجیتال خود پول و انرژی صرف کرده ­اید بنابراین لازم است بدانید تا چه حد موثر واقع شده است تا بتوانید در ادامه به شیوه­ ی موثرتری هزینه کنید. بقای کسب­ وکار شما به میزان زیادی به این مرحله وابسته است.

فرض کنید که شما هزینه ای را برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته اید. این هزینه احتمالا در بخش­ هایی همچون شبکه ­های اجتماعی شما، ایمیل مارکتینگ، سئو وب­سایت، تاسیس وب­سایت و تبلیغات بنری صرف شده­اند. اکنون شما انتظار افزایش فروش و بازگشت هزینه ­ی صرف شده ­ی خود را دارید اما این اتفاق نمی ­افتد. آنالیز در بازاریابی دیجیتال در این­جا به کمک شما می ­آید و با کمک ابزارهایی به شما نشان می­دهد که اشکال کار از کجا بوده و چگونه می توان آن را اصلاح کرد. معمولا اولین قدم های شما در بازاریابی دیجیتال کاملا درست نیستند و پس از تحلیل متوجه ایرادهایی خواهید شد. بنابراین نباید از این مرحله ­ی مهم صرف نظر کرد و پنداشت که صرفا با صرف هزینه ی زیاد می توان به موفقیت در فروش دست یافت. این تصوری اشتباه و ناقص است.

The Importance of Analyzing Digital Marketing محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

مراحل آنالیز در بازاریابی دیجیتال

جمع آوری اطلاعات و داده ها

بسته به کسب ­وکار مورد نظر شما و پروسه ی دیجیتال مارکتینگی که برای آن در نظر گرفته ­اید داده ­های شما متفاوت هستند. ممکن است داده­ های شما دفعات کلیک بر روی لینک، تعداد لایک­ها، دفعات تماس، تعداد نظرات و … باشد. این شما هستید که تعیین می­کنید چه میزان رشدی مد نظر شماست و شاخص دقیقی برای آن وجود ندارد. برای جمع ­آوری این داده ها در برخی موارد نیاز به صرف هزینه دارید که در این مورد بهتر است با کارشناس دیجیتال مارکتینگ مربوط به خود مشورت کنید.

اندازه­ گیری داده­ ها

در این مرحله توسط ابزارهای مشخصی باید داده ­ها اندازه­ گیری شده و اعداد به دست آیند.

آنالیز داده ها

آنالیز داده­ ها

در این مرحله توسط ابزارهایی اطلاعات عددی تفسیر شده و تحلیل صورت می گیرد. سپس در مورد اصلاح شیوه­ ی بازاریابی نتیجه ­گیری می­شود. سپس این سه مرحله دوباره تکرار می­شوند اما این بار روند شما بهینه شده و در صورت آنالیز درست نتایج بهتری به دست خواهد داد.

[irp posts=”22841″ name=”افزایش فروش به وسیله شبکه های اجتماعی ( قسمت اول )”]

معیارهای تحلیل در شبکه ­های اجتماعی

نرخ کلیک از طریق شبکه­های اجتماعی

این به معنای میزان ورود مخاطبان از طریق شبکه­ های اجتماعی به وب­سایت شماست. با این روش می توان میزان تاثیر هر شبکه ­ی اجتماعی را آزمایش کرد.

تعداد فالوورها

هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید میزان ارتباط شما با مخاطبان­تان و در نتیجه نرخ تبدیل بیشتر می شود. پس میزان دنبال­ کننده­ ها معیار مهمی ست.

تبلیغات دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان

این معیار به شما میزان وایرال(viral) شدن و پخش شدن دهان به دهان محتوای تان را نشان می دهد. هرچه بیشتر باشد تاثیرگذاری محتوای شما بیشتر بوده است.

میزان فروش

این معیار در واقع به وب­سایت شما نیز وابسته است و به شما نشان می­دهد که تبلیغات شما در شبکه­ های اجتماعی تا چه میزان بر فروش شما در وب­سایت­تان اثر گذاشته است.

میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسرها

اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ برای بازایابی استفاده کرده­ اید، آنالیز در بازاریابی دیجیتال شما باید شامل بررسی میزان جذب مخاطبان از این روش نیز باشد.

 معیارهای تحلیل در وب­ سایت

درگیر شدن مخاطبان (Engagement)

درگیر شدن مخاطبان(Engagement)

این به معنای میزان زمانی ست که هر فرد در هر یک از صفحات وب­سایت شما سپری می­کند که به معنای میزان جذابیت محتوای شما برای مخاطبان است.

بازدید از سایت

نشان دهنده­ی این است که ترافیک سایت شما در کل چقدر است.

نرخ پرش سایت

این به معنای پرش مخاطب از سایت شماست. به این معنا که مخاطب پس از بازدید از سایت شما به سرعت سایت را ترک کند. بالا بودن این میزان به این معناست که محتوای شما برای مخاطب جالب توجه نبوده است.

صفحات پربازدید سایت

به شما نشان می دهد که کدام صفحات­تان پربازدید ترین ها بوده اند و محتوای آن برای مخاطبین جذاب­تر بوده است.

کلیدواژه­ ها

توسط ابزارهایی می­توانید بفهمید که کدام کلیدواژه ­ها باعث ایجاد ترافیک در سایت شما شده­ اند و درنتیجه کلمات کلیدی محتواهای خود را ارتقا بدهید.

ارجاع ها

این معیار آنالیز به شما نشان می­دهد که مخاطبان از طریق کدام لینک­ها به سایت شما وارد شده­اند. ممکن است مربوط به گوگل باشد و یا وب­سایت های دیگری که لینک شما را درون خود قرار داده­اند.

مزایای آنالیز در بازاریابی دیجیتال

مزایای آنالیز در بازاریابی دیجیتال

موثرتر واقع شدن

با توجه به اطلاعات ناشی از تحلیل می­توانیم برخورد مناسب­ تری با نیازهای مشتریان داشته باشیم و رفتارهای احتمالی آنان را پیش­بینی کنیم. این پیش­بینی سبب می­شود تا با صرف انرژی کم بتوانیم تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذاریم.

نظارت کردن مشتری

می توان با استفاده از نتایج به دست آمده بر رفتارهای مشتریان نظارت کنیم و برای بازاریابی قوی­تر ایجاد کمپین های موثرتر اقدام کنیم.

ارتباط با مشتری در لحظه

آنالیزها به ما کمک می­کنند تا با سرعت بیشتری پاسخگوی مشتریان باشیم چرا که می­توانیم در لحظه نتایج کمپین ها و تعاملات مخاطبان را مشاهده کنیم.

شخصی ­سازی ارتباط با مشتری

از ابزارهای آنالیز در بازاریابی دیجیتال می توان برای شناخت بهتر و دسته ­بندی مشتریان استفاده نمود. می توانیم پیام­های مشخصی برای هر دسته از مشتریان با توجه به علاقه­ مندی آنان ارسال کنیم. شناخت مشتریان سبب می­شود تا محتوای مناسب­تری برای هر یک از مشتریان تولید کرده و سبب وفاداری مشتریان شویم.

 بهبود مداوم

به طور کلی به کمک ابزار های تحلیل سایت می­توان تمام بسترهای دیگر را نیز کنترل نموده و حضور خود را در فضای آنلاین بهبود ببخشیم. خواه وب­سایت باشد یا شبکه های اجتماعی و یا اپلیکیشن.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری