جستجو
Close this search box.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

در عصر جدید که تمام افراد جهان از موبایل های هوشمند و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، چشم انداز های بازاریابی دچار تغییرات عظیمی شده است. برای موفقیت در این زمینه باید بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را با یکدیگر ادغام کنید. اگرچه این دو موضوع کاملا با یکدیگر متفاوت هستند اما تعریف هدف یکسان بین این دو و تلاش برای تحقق آن می تواند نتایج بزرگی برای شما رقم بزند. جالب است بدانید که 90 درصد بازاریابان موفق جهان به این موضوع معتقدند که استراتژی بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی، زیر مجموعه بازاریابی محتوا است.

فهرست مطالب

به طور کلی همه افراد کم و بیش می دانند که شبکه های اجتماعی چه قدر در موفقیت و فروش یک کسب و کار تاثیر دارد. اما هنوز عده‌ی خیلی کمی می دانند چطور یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق تولید کنند. اگر شما و تیم تان همه ی تلاش تان را کرده اید اما همچنان فروش موفقی نداشتید به شما پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری همراه ما باشید. امروز با هم چند روش برای بازاریابی موفق از طریق استراتژی بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی بررسی می کنیم.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید

محتوای تاثیرگذار تولید کنید!

پیش از شروع توضیحات از شما می خواهیم که دیگر به شبکه های اجتماعی صرفا به عنوان یک کانال تولید محتوا نگاه نکنید. تنها راه موفقیت شما در بازاریابی محتوا و طراحی استراتژی آن این است که شما توانایی تولید یک محتوای با ارزش را داشته باشید. تلاش برای تولید محتوا بدون آگاهی از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی برای آن‌ها مهم است و چه نوع محتوایی بر تصمیمات خرید آن‌ها اثر می‌گذارد، به شکست می‌انجامد.

این حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست که وجود شبکه های اجتماعی و حضور کسب و کار در آن می تواند اطلاعات و بازخورد های تاثیرگذار و ارزشمندی را به صاحب کسب و کار بدهد که اگر از آن ها بصورت صحیح و اصولی استفاده شود، کسب و کار را بهبود می بخشد.

برای به دست آوردن این اطلاعات باید به مشتریان خود گوش کنید و همه ی بازخورد های آنان را تک به تک تحلیل کنید. خیلی عالی می شود اگر سعی کنید بفهمید مخاطبان و مشتریان شما در فضای آنلاین چه نیاز هایی دارند و شما آن نیاز ها را با محتوا برطرف کنید.

کیفیت محتواهای خود را بهبود دهید

کیفیت محتواهای خود را بهبود دهید

بسیاری از تیم های B2B فرض می کنند که بازاریابی محتوا یک بازی آزمون و خطاست و در صورتی می توانید در آن موفق شوید که پیشرفت و بهبود مستمر در مسیر درست داشته باشید. شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی تمام شک و تردید ها را کنار بگذارید. در شبکه های اجتماعی امکان بازخورد فوری و آنالیز آن ها وجود دارد که می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد. برای مثال بازاریابی ایمیلی را در نظر بگیرید که چه قدر می تواند مفید باشد. شما باید بتوانید بفهمید کاربر چه واکنشی نسبت به ایمیل شما داشته است. آن را خوانده است یا نه؟ این خیلی مهم است که بدانید کاربران چه واکنشی در برابر تبلیغ شما نشان می دهند و چگونه می توانید این واکنش را بهتر کنید!

 در جاهای بیشتری دیده شوید در نتیجه می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید

اگر شما ساعت ها صرف تولید محتوا برای وبلاگ یا سایت برند یا کسب و کار خود کنید اما خوانندگانی مشتاق برای آن نداشته باشید، متاسفانه تلاش شما شکست خورده است. پس نتیجه می گیرید که پیدا کردن خوانندگانی مشتاق امری بسیار مهم است که در این زمینه می توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید تا مخاطبان را از شبکه های اجتماعی به وب سایت خود بکشانید. برای فهم بیشتر موضوع آمار های زیر را نگاه کنید:

  • 92 درصد از بازاریابان می‌گویند تلاش‌های استراتژی بازاریابی تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی باعث دیده شدن بیشتر کسب‌ و کارهای آن‌ها شده است.
  • 80 درصد بازاریابان اعلام کرده‌اند تلاش‌های استراتژی بازاریابی تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی، ترافیک وب‌سایت آن‌ها را افزایش داده است.
  • 62 درصد بازاریابان یک تیم شبکه اجتماعی اختصاصی دارند.
  • 67 درصد کاربران توییتر از برندهایی که در توییتر دنبال می‌کنند محصولات خود را می‌خرند.
  • 70 درصد بازاریابان B2C گفته‌اند که مشتریان خود را از طریق فیس‌بوک جذب کرده‌اند.
  • 83 درصد بازاریابان B2B روی شبکه‌های اجتماعی به‌ منظور افزایش آگاهی از برند و 63 درصد برای افزایش ترافیک سایت و 65 درصد برای کسب دیدگاه‌ها درباره بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با استفاده از فراگیری شبکه‌ های اجتماعی، محتوای خود را می‌توانید در دسترس کسانی قرار دهید که ممکن است هرگز درباره‌ی برند شما چیزی نشنیده باشند و اگر محتوای خوبی ایجاد کنید، کاربران محتوا را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تنها با چند کلیک، محتوای شما در دسترس بسیاری از مخاطبان قرار می‌گیرد. به این نوع از محتواها، محتوای ویروسی می گویند.

از فالوئر های خود بخواهید برای شما محتوا تولید کنند

از فالوئر های خود بخواهید برای شما محتوا تولید کنند

شما می توانید به راحتی از فالور های خود بخواهید برای شما به صورت کاملا رایگان محتوا تولید کنند. افرادی که پروفایل شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند و با شما از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند، باهوش هستند. آن‌ها به برند یا کسب و کار شما به مرور زمان علاقه‌ مند می شوند. از عکس‌ها، نقد و بررسی و نظرات آن‌ها برای تولید محتوای جدید استفاده کنید.

شما می توانید برای تولید محتوا توسط فالوئر های خود روش های زیر را امتحان کنید:

  • دنبال کننده هایتان را تشویق کنید از هشتگ اختصاصی مروبط به برند شما استفاده کنند.
  • از لوکیشن در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک استفاده کنید.
  • آلِرت‌های گوگل را برای نام شرکت خود تنظیم کنید.
  • روی پلتفرم گوش دادن به تفکر و دیدگاه جمعی سرمایه‌گذاری کنید.

این نوع از بازاریابی محتوا، بسیار تاثیرگذار است چرا که مشتریان بیشتر به این نوع از محتواها که تجربه مشتریان از محصولات و خدمات است اعتماد می کنند. علاوه بر این، محتوایی که کاربر تولید می‌کند به حداقل زمان و تلاش نیاز دارد چرا که آن از قبل تولید شده است.

در چشم‌انداز بازاریابی تکنولوژی محور، بدون شک بازاریابی تولید محتوای شبکه‌‌های اجتماعی برتری دارد. تولید محتوا چیست؟ اگر از شبکه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده نمی‌کنید، شما بینش‌های ارزشمند و مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری