جستجو
Close this search box.

بازاریابی محتوا در وب سایت (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

اگر می خواهید از طریقی ارزان و پیشرفته برای کسب و کار خود مشتری بیشتری پیدا کنید، ایجاد یک استراتژی بازارایابی محتوا در وب سایت برای شما یک امر کاملا ضروری است. اما این استراتژی چیست و چه مزایایی دارد؟ در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری با هم در مورد اهمیت تولید محتوا و نکاتی درباره تعیین استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت صحبت می کنیم.

فهرست مطالب

چرا تولید محتوا بسیار مهم است؟

چرا تولید محتوا بسیار مهم و حیاتی است؟

این روز ها تعداد خیلی زیادی از کسب و کار ها با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و موتور های جستجو حضور دارند، اما یک لحظه با خود فکر کنید اگر در این فضاها حضور نداشتند چه اتفاقی می افتاد؟ جواب خیلی ساده است کسب و کار هایی که در این فضا حضور ندارند، تعداد خیلی زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا

شما روزانه از طریق محتوا های گوناگون در تلویزیون، شبکه های اجتماعی، رادیو و … بمباران محتوایی می شوید. در این جنگ بزرگ بازاریابی تنها کسانی برنده می شوند که استراتژی بازاریابی محتوایی خوبی دارند! محتوا باید کاری کند که مشتری بالقوه ای که علاقه مند به محتوای تولیدی شماست، به زودی تبدیل به مشتری جذب شده شود.

 استراتژی بازاریابی محتوا

نکات طلایی برای استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت

مهم ترین و حیاتی ترین قسمت بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing در هر نوع کسب و کاری، سئوی سایت است. مهم ترین عامل موفقیت در سئو و بالا بردن رتبه در نتایج جستجو، تولید محتوای با کیفیت و خوب است که نیاز های مخاطب را پاسخ دهد. این روش بهترین و ماندگار ترین راه برای جذب مشتری وفادار به کسب و کار شماست.

در ادامه نکات طلایی برای استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت را برای شما بیان می کنیم:

مخاطب خود را به خوبی بشناسید

مخاطبان خود را چه مقدار می شناسید؟ برگ برنده شما، شناخت مخاطبان خود و نیاز های آن هاست. به هر میزان که محتوای تولید شده شما بیشتر مورد نیاز مخاطب باشد ، تبلیغات دهان به دهان برند شما سریعتر انجام می گیرد.

شناخت مخاطب از اولین و حیاتی ترین گزینه هایی است که باید به آن توجه کنید. با در نظر گرفتن مواردی مانند ترکیب جمعیتی مخاطبان، شغل، جایگاه اجتماعی و … باید محتوایی هوشمندانه ارائه دهید. از مخاطبان سوال بپرسید تا خواسته هایشان را پیدا کنید.

اهداف خود را تعیین کنید

اهداف خود را از بازاریابی محتوا مشخص کنید. هر کسب و کار برای رسیدن به خواسته های خود باید اهدافی مشخص و زمانی برای رسیدن به آن ها داشته باشد. معیار های کلیدی یا KPI خود را مشخص کنید تا بتوانید ارزیابی را انجام دهید!

مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید

در بازاریابی محتوا هرگز مشتریان کنونی خود را فراموش نکنید. محتوایی که تولید می کنید باید برای آن ها هم جذاب باشد و آن ها را برای خرید مجدد از شما ترغیب کند یا اگر کسب و کار شما به شکلی نیست که دوباره از شما خرید کنند، با محتوای جذاب کاری کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند.

وبلاگ ها، ابزار بازاریابی محتوا

وبلاگ نویسی شخصی، در حال حاضر پیشرفت زیادی کرده و کسب و کارها و برند های بزرگ نیز از وبلاگ ها به صورت تخصصی استفاده می کنند. هنگامی که محتوای جذاب و آموزشی از طریق وبلاگ کسب و کار یا برندتان منتشر می کنید، مخاطبان برای این محتوا های آموزشی، وب سایت شما را یک سایت تخصصی تصور می کنند و با گذشت زمان، کاربران بیشتری به سمت سایت شما جذب می شود و مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل خواهد کرد.

جالب است که بدانید خیلی موثر تر خواهد بود اگر شرکت ها تلاش هایی را که برای سئو انجام می دهند را روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری کنند. وبلاگ نویسی برای بسیاری از افراد راه و روشی مستقیم برای کسب درآمد است. یک وبلاگ قدرتمند به رهبر بازار تبدیل می شود. هدف شما از محتوا نویسی نباید تعداد بیشتر مقالات باشد، متاسفانه توجه کسب و کار ها به تعداد مقاله ها، یک اشتباه رایج است. متن های شما باید چگالی بالایی داشته باشد، باید متفاوت بوده و استراتژی مشخصی داشته باشد.

وبلاگ ها از جذاب ترین و پر مخاطب ترین محتوا های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران در اینترنت هستند. نوشتن مطالب وبلاگ وقت گیر نیست و مهمترین بخش بازاریابی محتوا را می سازد زیرا به راحتی در نتایج گوگل نمایش داده می شوند، این روش از جمله کم هزینه ترین فعالیت ها برای بازاریابی محتوایی است. پست های وبلاگ ها به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند این منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود.

به پرسش های متداول پاسخ دهید

به پرسش های متداول پاسخ دهید

این بخش ترافیک بالایی برای سایت شما ایجاد می کند شما می توانید با صرف زمان کافی پرسش های مصرف کنندگان را پاسخ دهید و وقتی مخاطب از شما سوالی می پرسد پاسخ را برایشان ارسال کنید.

مشتری را با دو کلمه چگونه و چطور جذب کنید

شما باید بتوانید توجه مخاطب را با محتوا جذب کنید. این کار برای مطالبی که با کلمه چطور شروع می شوند بسیار راحت تر است و توجه مخاطبان شبکه های اجتماعی و و بلاگ ها را جلب می کند. مردم هر روز بیشتر از دیروز جذب راه حل ها می شوند  و چه بهتر که شما در حل کردن مشکلاتشان به آنها کمک کنید، آنها ناجی خود را فراموش نخواهند کرد.

شما می توانید هر سوالی که در ذهن مخاطبان نقش می بندد را پاسخ دهید. می تواند در مورد سلامتی، غذا یا خانه داری باشد، سوالات بیشتری پاسخ دهید تا مخاطبان بیشتری بیابید. در شروع با آموزشهای ساده آغاز کنید و از ابتدا تا انتهای آن را آموزش دهید.

از محتوای تصویری در متن محتوای خود حتما استفاده کنید

از تصاویر جذاب، ویدئو یا حتی صوت های زیبا استفاده کنید و  حتما آن ها را با نام انگلیسی آپلود و منتشر کنید تا هم در نظر مخاطب و هم موتور های جستجو به عنوان یک محتوای خوب و با کیفیت شناخته شود.

در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی بسیار مهم را در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت و تولید محتوای با کیفیت، ارائه کنیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری