جستجو
Close this search box.

صفر تا صد دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر در سال 2024

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

در شرایط اقتصادی وخیم این روزهای ایران، بحث بیت کوین به شدت داغ شده است. بیت کوین را به عنوان نخستین پول دیجیتال غیر-متمرکز می‌شناسیم. در سال‌های اخیر ارزش بیت کوین در بازارهای دنیا از چند صدم دلار آمریکا به هزاران دلار افزایش پیدا کرده است. با همه گیر شدن بیت کوین موسسات و مراکز تجاری بیشتری در ازای پول، این ارز دیجیتال را می‌پذیرند. همین ویژگی باعث شده که بیت کوین بتواند به عنوان ارز دیجیتالی جهانی توجه سرمایه داران بسیاری را به خود جلب کند. در این مقاله می‌خواهیم ضمن آنکه به تعریف بیت کوین می‌پردازیم بحثی درباره استخراج بیت کوین و دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر و اقتصاد ایران داشته باشیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی پول دیجیتال است که از رمزنگاری برای امنیت و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بر روی یک شبکه غیرمتمرکز عمل می‌کند، به این معنی که توسط هیچ نهاد یا مؤسسه‌ای کنترل نمی‌شود. بیت کوین، اتریوم و ریپل از معروف‌ترین انواع ارز دیجیتال هستند. ارز دیجیتال می‌تواند برای خرید کالا و خدمات، انتقال پول، سرمایه‌گذاری و یا در برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده شود.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول مجازی است که اولین بار در سال 2009، با مقاله ­­ای از برنامه­ نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. بعدها این مقاله به مقاله سفید معروف شد. این برنامه­ نویس مرموز بیت کوین را این‌ گونه تعریف کرده است: «من یک سیستم پرداخت الکترونیکی متن­ باز با سیستم کنترل‌کننده­ غیر متمرکز، بدون سرور مرکزی یا تکیه بر نهادهای اعتباری درست کرده­ ام که بیت کوین نامیده می‌­شود.» (Nakamoto, 2009).

در واقع بیت­‌کوین، ارزی دیجیتال است که هیچ موسسه مالی سنتی متعارفی در تراکنش­‌های آن دخالت ندارد و همه­‌ی تراکنش‌­ها توسط کاربران نظام پرداخت بیت کوین انجام می‌­شود. به همین دلیل است که بیت‌ کوین را یک پول بی­ پشتوانه می‌­دانند و هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی قبول نکرده است.

این ارز دیجیتال علاوه بر این‌که نمی‌­تواند خارج از برنامه‌­ریزی انجام­ شده چاپ شود، تعداد آن نیز محدود است. تنها 21 میلیون بیت‌کوین برای همیشه در سراسر جهان تولید می‌­شود. تراکنش­‌های مربوط به بیت ­کوین نیز در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین ذخیره می‌­شود. برای به دست آوردن بیت­ کوین دو راه وجود دارد:

  • اولین راه استخراج بیت­ کوین به وسیله‌­ی دستگاه تولید ارز دیجیتال یا ماینر.
  • دومین راه خرید بیت ­کوین از بازار ارز است.
ویژگی­های بیت کوین

ویژگی­‌های بیت کوین

  1. غیر متمرکز بودن: این شبکه به گونه‌­ای طراحی شده است که در برابر هر گونه قدرت کنترل­ گری، استقلال خود را حفظ می­‌کند و در نتیجه هر شخصی با هر کسب و کاری و یا هر دستگاهی می‌­تواند بخشی از این شبکه باشد.
  2. ناشناس بودن: برای انجام تراکنش‌های بیت کوین، نیازی به افشای هویت واقعی نیست و می‌توان از نام مستعار یا آدرس کیف پول استفاده کرد. البته تراکنش‌ها کاملا ناشناس نیستند و می‌توان با استفاده از آدرس کیف پول، تاریخچه تراکنش‌ها را مشاهده کرد.
  3. سریع: تنها چند دقیقه طول می­کشد تا در آن سوی دنیا فرد دیگری ارز شما را دریافت کند، در حالی که همین انتقال ارز در بانک­‌ها چندین روز طول می­کشد.
  4. امنیت: بیت کوین از رمزنگاری پیشرفته برای امنیت و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و تاکنون هیچ‌گاه هک نشده است. برای انجام تراکنش‌ها، نیاز به تأیید اکثریت کاربران شبکه است و امکان برگشت یا لغو تراکنش‌ها وجود ندارد.

اقتصاد ماینینگ بین کوین

برای به دست آوردن درک روشنی از شبکه و پتانسیل درآمد آن، برخی از مسائل اقتصادی اساسی وجود دارد که استخراج کنندگان بیت کوین باید از آن‌ها آگاه باشند. بیت کوین یک ارز ضد تورم است: تنها 21 میلیون بیت کوین برای استخراج وجود دارد. در حال حاضر، بیش از 89 درصد از کل عرضه بیت کوین استخراج شده است. هر ده دقیقه، 6.25 BTC دیگر تولید می‌شود. پاداش بلوک‌ها به ازای هر 210,000 بلوک یا تقریباً هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می‌یابد.

امروزه، هش ریت ارائه شده توسط ماینرها معمولاً با TH/s به عنوان واحد اصلی اندازه‌گیری می‌شود. هر چه میزان هش در شبکه بیشتر باشد، استخراج یک بلوک دشوارتر می‌شود. دشواری شبکه تقریباً هر 14 روز یکبار تنظیم می‌شود تا با زمان بلوک 10 min مطابقت داشته باشد. اتصال دستگاه‌های ماینینگ به یک استخر استخراج خود می‌تواند مشارکت در شبکه را آسان‌تر کند و به شما در دستیابی به بازده پایدارتر کمک کند.

دستگاه تولید ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه تولید ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه­ تولید ارز دیجیتال یا ماینر دستگاهی است که استخراج ­کنندگان بیت کوین از آن استفاده می‌­کنند. البته استخراج بیت کوین به معنای استخراج فیزیکی آن نیست بلکه در اصل ماینرها بلاک­‌هایی از تراکنش­‌های معتبر را تولید می­‌کنند و آن­ها را به بلاک چین متصل می­‌کنند و در نهایت پاداش دریافت می­‌کنند. اضافه کردن بلاک به بلاک ­چین تنها در صورت حل یک معادله ریاضی پیچیده امکان ­پذیر است. البته ماینرها انواع بسیار گوناگونی دارند.

اگر کنجکاو هستید که برای استخراج بیت کوین از کجا باید شروع کنید، اولین چیزی که باید توجه داشته باشید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه تولید ارز دیجیتال است، یعنی یک دستگاه مدار مجتمع مخصوص برنامه، که معمولا با عنوان ASIC شناخته می‌شود.

اگر به دنبال استخراج با CPU های رایج، GPU یا FPGA های پیشرفته‌تر هستید، باید به دنبال کوین‌های دیگر باشید. اگرچه این دستگاه‌ها می‌توانند بیت کوین استخراج کنند، اما این کار را با سرعت پایینی انجام می‌دهند که فقط اتلاف وقت و برق است.

هش ریت یا نرخ هش چیست؟

هش ریت یا نرخ هش میزان سرعتی است که یک دستگاه ماینر می‌تواند توابع هش را حل کند. این توابع هش برای تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید در شبکه‌های بلاکچینی که از مکانیسم اثبات کار (POW) استفاده می‌کنند، لازم هستند. هر چه هش ریت بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای ماین کردن بلاک و دریافت پاداش وجود دارد. هش ریت با واحد هش بر ثانیه (H/s) اندازه‌گیری می‌شود و می‌تواند به واحدهای بزرگتری مانند کیلوهش بر ثانیه (KH/s)، مگاهش بر ثانیه (MH/s)، گیگاهش بر ثانیه (GH/s)، تراهش بر ثانیه (TH/s) و پتاهش بر ثانیه (PH/s) تبدیل شود.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

دستگاه‌های تولید رمز ارز چگونه کار می‌کنند؟

نودهای یک ماینر ضمن آنکه تراکنش­ ها را در بلاک ­ها جمع ­آوری می­کنند، آن­ها را به بلاک ­چین نیز اضافه می­کنند. بلاک چین یک دفتر کل عمومی و غیرقابل تغییر است که تمام تراکنش‌های رمز ارز را ثبت می‌کند. در واقع کامپیوترهای ماینر اعدادی را که ممکن است معادله ریاضی را حل کند، یکی پس از دیگری امتحان می­کنند تا بتوانند جواب معادله بلاک را پیدا کنند. معادله بلاک یک مسئله محاسباتی است که برای ایجاد یک بلاک جدید در بلاک چین لازم است. ماینرها تنها 10 دقیقه فرصت دارند و هرچقدر ماینر شما قدرتمندتر باشد در مدت زمان کمتری (شاید 5 دقیقه) جواب معادله را می­ یابد.

بنابراین، ماینرها دستگاه‌هایی هستند که با حل کردن معادلات ریاضی پیچیده، رمز ارزها را تولید می‌کنند و به امنیت و اعتبار شبکه رمز ارز کمک می‌کنند. ماینرها همچنین با دریافت پاداشی به صورت رمز ارز برای کار خود، درآمدزایی می‌کنند.

تجهیزات استخراج بیت کوین را بشناسیم

استخراج بیت کوین یک فرایند محاسباتی است که با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند، تراکنش‌های بیت کوین را تأیید و به بلاک‌چین اضافه می‌کند. برای استخراج بیت کوین، شما به تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • یک دستگاه مخصوص استخراج یا همان ای سیک (ASIC) که قدرت پردازش بالایی دارد و می‌تواند معادلات ریاضی پیچیده را حل کند.
  • یک کیف پول بیت کوین که آدرس و کلید خصوصی شما را نگه‌داری می‌کند و به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می‌دهد.
  • یک اتصال اینترنت پایدار و سریع که به شما امکان ارتباط با شبکه بیت کوین و استخرهای ماینینگ را می‌دهد.
  • یک انشعاب برق مخصوص ریگ که می‌تواند توان بالایی را تأمین کند و از ایجاد اتصال کوتاه جلوگیری کند.
  • یک خنک‌کننده مخصوص که می‌تواند دمای دستگاه استخراج را در حد مطلوب نگه‌دارد و از افزایش حرارت و خرابی جلوگیری کند.

چند نکته درباره سخت افزار استخراج بیت کوین

  • بیت کوین را می‌توان به طور موثر با دستگاه‌های استخراج SHA256d ASIC استخراج کرد.
  • بیت کوین را نمی‌توان به طور موثر با GPUها استخراج کرد.
  • برخی از مدل‌ها به دلیل تغییرات در قیمت بیت کوین بین سودآوری و عدم سود در نوسان هستند.
  • امروزه، پس از سال‌ها رقابت شدید هش‌ریت، تنها دستگاه‌های ماینینگ ASIC (مدار مجتمع مخصوص برنامه) برای استخراج بیت‌کوین مؤثر هستند.
  • اساساً، ASIC هایی با توان واحد (محاسبه شده به صورت کل توان مصرفی تقسیم بر هش ریت کل) کمتر از 60 W/T (وات در هر تراهش) دکل‌های اصلی هستند.
  • به طور معمول، دستگاه‌ها در مزارع استخراج معادن در بخش‌هایی از آمریکای شمالی، روسیه، چین و سایر مناطقی که می‌توانند قیمت برق پایینی ارائه دهند، کار می‌کنند. قیمت کمتر برق به معنای هزینه‌های عملیاتی کمتر و حاشیه سود بهتر است. بسیاری از مزارع ماینینگ راه‌حل‌های plug-and-play از جمله خرید دستگاه، میزبانی، حمل و نقل، استقرار، تعمیر و نگهداری و غیره را ارائه می‌دهند.
  • اگر خرید ماشین ماینینگ یا صرف زمان برای نگهداری سخت افزار برای شما امکان پذیر نیست، پلتفرم‌هایی وجود دارند که به شما امکان اجاره هش ریت را می‌دهند.
  • هر چه میزان مصرف برق واحد در مقایسه با هش ریت کمتر باشد، راندمان استخراج بالاتر است.
  • آخرین مدل‌های ASIC می‌توانند به توان واحدی در حدود 30-40 W/T برسند و نرخ هزینه‌های برق کمتر از 50٪ را به دست آورند.
  • برای برخی از دکل‌های قدیمی، ماینرها گاهی اوقات مجبور می‌شوند به طور موقت دستگاه‌های خود را خاموش کنند تا با مصرف انرژی کمتر، به خصوص در زمانی که قیمت بیت کوین سودآوری معمول را ندارد، هزینه های خود را کاهش دهند.
  • بیت کوین ASIC همچنین می‌تواند برای استخراج ارزهای دیجیتال دیگر که از الگوریتم استخراج مشابه بیت کوین استفاده می‌کنند استفاده شود.
ماینر وب ­ها چه تفاوتی با ماینرهای معمولی دارند؟

ماینر وب ­ها چه تفاوتی با ماینرهای معمولی دارند؟

ماینر وب ­ها دستگاه‌هایی هستند که برای استخراج رمز ارزها از طریق مرورگر وب استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها نیاز به نصب هیچ برنامه اضافی را در کامپیوتر ندارند و تنها با اجازه کاربر، قسمتی از منابع پردازشی کامپیوتر را برای محاسبات مورد نیاز ماینینگ استفاده می‌کنند. ماینرهای معمولی دستگاه‌هایی هستند که برای استخراج رمز ارزها از طریق سخت‌افزارهای خاص و قدرتمند استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها نیاز به نصب برنامه‌های مخصوص و اتصال به شبکه بلاکچین دارند و میزان برق و حرارت زیادی را مصرف می‌کنند.

بنابراین، تفاوت اصلی بین ماینر وب ­ها و ماینرهای معمولی در این است که ماینر وب ­ها ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند، اما ماینرهای معمولی پیچیده‌تر، گران‌تر و بیشتر مصرف می‌کنند، اما قدرت پردازشی و بازدهی بالاتری دارند.

آموزش مرحله به مرحله کارکرد دستگاه تولید ارز دیجیتال

بهترین­ دستگاه­ های استخراج بیت کوین در سال 2023

برخی از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال 2023 عبارتند از:

Bitmain Antminer S19 XP Hyd: این دستگاه با قدرت پردازشی ۲۵۵ تراهش بر ثانیه، می‌تواند روزانه ۵.۱۲ دلار درآمد از استخراج بیت کوین به دست آورد. این دستگاه از یک سیستم خنک‌کاری هیدروژنی برخوردار است که باعث کاهش دما و صدای دستگاه می‌شود.

Bitmain Antminer S19 XP: این دستگاه با قدرت پردازشی ۱۴۰ تراهش بر ثانیه، می‌تواند روزانه ۴.۸۲ دلار درآمد از استخراج بیت کوین به دست آورد1. این دستگاه از یک سیستم خنک‌کاری فنی استفاده می‌کند.

MicroBT Whatsminer M56S: این دستگاه با قدرت پردازشی ۲۱۲ تراهش بر ثانیه، می‌تواند روزانه ۴.۴۴ دلار درآمد از استخراج بیت کوین به دست آورد. این دستگاه از یک سیستم خنک‌کاری فنی استفاده می‌کند.

برای انتخاب بهترین دستگاه استخراج بیت کوین، شما باید به فاکتورهای مختلفی مانند هزینه برق، هزینه خنک‌کاری، هزینه نگهداری، قیمت بیت کوین و رقابت شبکه توجه کنید. همچنین شما می‌توانید از ماشین‌حساب‌های آنلاین استخرهای ماینینگ برای محاسبه سودآوری دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

چطور پاداش های خود را محاسبه کنیم؟

تعداد کوین هایی که می‌توانید به دست آورید، در درجه اول بر میزان هش شما بستگی دارد. می‌توانید درآمد تخمینی روزانه خود را با استفاده از Thash/s خود برای محاسبه تعداد کوین‌هایی که می‌توانید استخراج کنید اندازه‌گیری کنید و سپس این عدد را در نرخ تبدیل فعلی ارز مورد نظرتان (به عنوان مثال USD یا EUR) ضرب کنید. اگر واحدهایی غیر از Thash/s را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از ابزارهای تبدیل هش استفاده کنید.

عوامل تاثیرگذار بر سود استخراج بیت کوین

قیمت بیت کوین هر چقدر هم که باشد، بزرگ‌ترین عاملی که بر سود شما تأثیر می‌گذارد، هزینه‌های شما است که به شدت به دستگاه‌های ماینینگ شما بستگی دارد. به این ترتیب، برق و هزینه کلی سخت افزار شما عوامل اصلی تاثیرگذار بر هزینه‌های شما هستند. دشواری استخراج، طرح‌های پرداخت و هزینه‌هایی که برای دریافت خدمات خاص از سرویس دهندگان مختلف می‌پردازید نیز می‌توانند بر سود شما تأثیر بگذارند.

ملاحظات و خطرات استخراج بیت کوین

ملاحظات و خطرات استخراج بیت کوین

علاوه بر ریسک مالی ناشی از عدم سودآوری، ریسک‌های فنی نیز در مدیریت دستگاه‌های پرقدرت مانند ASIC وجود دارد. به دلیل گرمای بیش از حد، تهویه مناسب برای جلوگیری از سوختن اجزای تجهیزات استخراج بیت کوین مورد نیاز است. تمام برق مصرفی ماینر به عنوان گرما در محیط آن پراکنده می‌شود و دستگاه ASIC احتمالاً قدرتمندترین وسیله در خانه یا محل کار شما خواهد بود. هنگام استخراج بیت کوین باید محدودیت های شبکه برق را نیز به دقت در نظر بگیرید. اگر بیشتر از توان شبکه یا توانایی نجهیزات خود از برق استفاده کنید می‌تواند منجر به قطعی مکرر برق یا آتش سوزی شود. برای تعیین اینکه آیا دستگاه شما برای استخراج بیت کوین ایمن است یا خیر، با یک متخصص مشورت کنید.

نگهداری منظم در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی نیز برای سالم نگه داشتن دستگاه های ماینینگ لازم است. با اینکه خرابی دستگاه ها به ندرت اتفاق می‌افتد، اما ممکن است ASIC ها بدون تعمیر و نگهداری مناسب، زودتر از زمان مورد انتظار از رده خارج شوند و در آخر، دقت داشته باشید که برای استخراج بیت کوین در ایران باید از وزارت صنعت و وزارت نیرو مجوزهای قانونی دریافت کنید. در صورت استخراج بیت کوین بدون مجوزهای قانونی، علاوه بر قطعی انشعاب برق و جریمه‌های زیاد، ممکن است دستگاه‌ها و تجهیزات شما ضبط شده و حتی به دادگاه‌های قضایی کشیده شوید.

دانلود فایل صوتی مقاله

منابع:

investopedia

minerstat

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

25 پاسخ

  1. سلام من مکانی دارم که با برق سه فاز میتونم اسخراج کنم به نیاز به شریک دارم

  2. سلام من تعداد 5 دستگاه دارم s11 ولی بلد نیستم نصب کنم راهنمایی می کنید

  3. من یک سوله خالی با شبکه سه فاز و یک ترانس ۱۰۰KW برق صنعتی دارم که حدود ۷۰ kw بلا استفاده هستش به نظرتون حداکثر ماهانه چقدر بیت کوین میتونم استخراج کنم؟
    تا حدود یک میلیارد تومن میتونم برای استخراج بیت کوین سرمایه گذاری کنم ولی هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم اگه کسی میتونه از صفر تا صد راه اندازی و نگهداریش را انجام بده من در خدمتش هستم

    1. من ی مقدار سرمایه دارم دنبال شریک برای تاسیس فارم ( مزرعه استخراج ) قانونی هستم. اگه سرمایه داری خوشحال میشم بتونیم با هم شریک بشیم.

  4. سلام.حميد هستم از شيراز.لطف كنيد با اين شماره تماس حاصل بفرماييد٠٩٣٥٩١٧٥٧٤٣

    1. برای خرید انواع دستگاه های ماینر تماس بگیرید ارسال به همه نقاط کشور فقط هزینه ارسال با مشتری است
      ۰۹۳۸۱۵۷۱۴۰۶ اصغر محمدی

  5. بنده یه مزرعه دارم در جنوب استان فارس حدود یک هکتار با برق سه فاز فعلا میخوام با یک دستگاه شروع کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      استفاده از برق کشاورزی برای انجام اینکار غیر قانونی هست دوست عزیز.

      1. سلام دوست عزیز
        من میخواستم ازتون مشاوره ی تخصصی بگیرم و
        به همین منظور لطف میکنید شمارتون رو به من بدید؟؟

  6. سلام مهندس، آیا برای راه اندازی این سیستم نیازی به مراجعه به بانک هست؟ مثلا واسه کیف پول؟ اینترنت مناسب این سیستم چیه؟ مودم وای فای سیمکارت خور خوبه؟ دمای مناسب برای کارکرد بهتر و خنک کردن دستگاه چند سانتیگراد باشه؟

  7. سلام دوستان عزیز من برق صنعتی دارم و اگر کسی مایل هست و سرمایه کافی داره میتونیم شریکی بزاریم حدود ۳۰/۴۰ماینر جواب میده

    1. سلام
      چقد سرمایه میخاد
      و یکم در این خصوص برام توضیح بده سودش به چه صورته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری