جستجو
Close this search box.

رازهای درآمد با اینستاگرام مارکتینگ (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

این روز­ها کمتر کسی­ است که نام اینستاگرام را نشنیده باشد. سال­هاست که این شبکه­ ی اجتماعی به چیزی فرا­‌‌­­­­­­‌تر از تفریح بدل شده و محلی برای کسب درآمد شده است. بسیاری از کسب ­و کار­ها، از مغازه­ های کوچک گرفته تا برند­های بزرگ، از اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش درآمد و جلب مشتریان استفاده می کنند. اما این کار رازهایی دارد که تنها با دانستن آن­ها می توان به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کرد. در این مطلب قصد داریم با این راز­ها و نکات آشنا شویم.

فهرست مطالب

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ همان بازاریابی از طریق اینستاگرام است که این روز­ها جای روش های سنتی بازاریابی را گرفته است. فروش بسیاری از برند­ها امروزه به اینستاگرام وابسته شده است. اما چرا اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی به چنین قدرتی در بازاریابی دست یافت؟ علت آن بصری بودن محتوای اینستاگرام است. شما برای تبلیغ خود در اینستاگرام بیشتر از هر چیز از تصویر استفاده می کنید و این همان چیزی­ست که توجه مخاطب را به سرعت به سمت شما جلب می­کند و نیز برای مدت طولانی در ذهن مخاطب ماندگار می شود. ما انسان ها بیشتر اطلاعات­مان را از طریق تصویر دریافت کرده ایم. جایی اهمیت این تصویر مشخص می شود که آمارها نشان می­دهند گروهی از مشتریان اعتراف کرده­اند که فقط به خاطر دیدن تصویر محصول در اینستاگرام اقدام به خرید کرده­اند.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

تکنیک­ های اینستاگرام مارکتینگ

افراد حرفه­ای استخدام کنید

همان­طور که گفتیم اینستاگرام شبکه­ ی اجتماعی با محتوای عموما تصویری است. شما برای جذب مخاطبان به تصویر حرفه­ای احتیاج دارید. عکاس حرفه­ای و گرافیست کاربلد نیاز­های شما برای شروع بازاریابی اینستاگرامی موفق هستند. بدون محتوای تصویری قوی نمی توانید انتظار جذب مخاطب داشته باشید. بهتر است بدانید محتوای تصویری ضعیف نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه در ذهن مخاطبان تاثیر منفی هم باقی می­گذارد. بنابراین بهتر است حداقل یک عکاس و گرافیست حرفه­ای را در تیم خود داشته باشید. هزینه­ ای که برای این کار می کنید از طریق فروش بیشتر به شما باز خواهد گشت.

[irp posts=”25213″ name=”اینستاگرام مارکتینگ چیست و برای چه کسب و کارهایی مفید است؟”]

استوری گذاشتن را دست کم نگیرید:

استوری اینستاگرام بخشی­ است که شما محتوای متنی و یا تصویری را در آن منتشر می­کنید و ظرف 24 ساعت از بین می­رود. در واقع استوری ­ها موقت هستند و همین آن­ها را جالب کرده است. شما برای کسب و کار خود می­توانید از این امکان به شکل­های مختلف استفاده کنید. برای مثال می­توانید از مخاطبان خود بخواهید تا از خرید خود عکس بگیرند و شما آن را استوری کنید. یا می­توانید راه­های ارتباطی خود را چندین بار منتشر کنید. همچنین می­توانید مخاطبان را از این­که پست جدیدی را به اشتراک گذاشته اید باخبر کنید.

بهتر است بدانید که تولید محتوا برای استوری اینستاگرام نیز قواعد خودش را دارد که لازم است با گرافیست تیم در این­باره مشورت کنید.

هشتگ بزنید

هشتگ بزنید

تا چه حد با هشتگ­ها آشنا هستید؟ هشتگ­ها مطالب اینستاگرام را دسته­ بندی می­کنند. برای مثال اگر شما فروشنده­ ی لباس هستید بهتر است از هشتگ های مربوطه مانند #لباس و #پوشاک در زیر پست­های­تان استفاده کنید. به این روش افرادی که به دنبال لباس هستند با جستجوی این هشتگ پست­های شما را می­بینند و ممکن است مشتری شما شوند. هشتگ­ها در اینستاگرام مارکتینگ نقش به سزایی دارند. توصیه می شود تا حدود 20 هشتگ مرتبط در زیر هر پست استفاده کنید. برای یافتن این هشتگ­ ها بهتر است به هشتگ­ های رقبای خود در اینستاگرام نگاهی بیندازید؛ زیرا به هرحال شما می خواهید در رقابت با آن­ها دیده شوید.

از لایو اینستاگرام استفاده کنید

اگر در اینستاگرام فعال باشید خواهید دید که لایو بخش مهمی از فعالیت برند­ها شده است. لایو در واقع ویدئوی زند­ه­ای است که شما با مخاطبان­تان به اشتراک می­گذارید. این ویدئو می­تواند از یک رویداد باشد و یا فروشگاه شما را در ساعات پر­بازدید نشان دهد. همچنین می تواند یک فرد نماینده­ ی کسب­ و کار شما باشد که درباره­ی کسب­وکارتان توضیحاتی می دهد و یا به سوالات مشتریان به­ صورت زنده پاسخ می دهد. لایو سبب تحکیم ارتباط شما با مخاطبان شده و این همان هدف اصلی شما در اینستاگرام مارکتینگ است.

مسابقه برگزار کنید

در چند وقت اخیر می بینیم که در اینستاگرام مسابقه­ های متعددی توسط برند­ها برگزار شده که مخاطبان را به رقابت دعوت می کند. شما می­توانید در قالب مسابقه از مخاطبان خود بخواهید تا چند نفر را به صفحه­ ی شما دعوت کنند و یا در قالب یک هشتگ مشخص در پیج شخصی خود پستی را منتشر کنند. ایده­ های مختلفی برای مسابقات اینستاگرامی وجود دارد که هدف همه­ی آن­ها جذب مخاطبان بیشتر و افزایش آگاهی مردم از کسب­ و کار شماست. در پایان شما به تعدادی از برنده­ ها جوایزی را اهدا خواهید کرد. بهتر است این جایزه یکی از محصولات شما باشد تا به این صورت مخاطبان را با محصولات خود آشنا کرده باشید.

در زمان مناسب پست بگذارید

در زمان مناسب پست بگذارید

خوب است بدانید که در زمان های مشخصی بازدید افراد از اینستاگرام افزایش می یابد و بهتر است که شما از این زمان ها برای پست گذاشتن استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. این زمان­ها اواسط هفته و نیز ساعات میانی روز است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ داغ ­ترین روش اینستاگرام مارکتینگ این روزهاست. اینفلوئنسر ها افراد تاثیرگذاری هستند که فالوور­های زیادی دارند. این افراد می­توانند برای محصول شما در ازای دریافت مبلغی تبلیغ کنند. از آن­جا که افراد زیادی این تبلیغ را می­بینند احتمال فروش شما به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. شما و اینفلوئنسر ها هر دو به هم نیاز دارید و می­توانید با همکاری یکدیگر به درآمد خوبی برسید.

نکته­ ی پایانی:

اینستاگرام یک فضای صمیمی ست که نباید آن را با سایر بستر­ها اشتباه گرفت. در این فضا لازم است تا مخاطبان خود را با تصاویر جذاب، لحن مناسب و صمیمی، انتشار به­ موقع پست­ها و همکاری با سایر پیج­ها جذب کرده و نگه دارید. اینستاگرام مارکتینگ اگر به ­درستی انجام شود می­تواند فروش شما را چندین برابر کند. یکی از مهم ترین راز های آن نیز به روز بودن است. این فضا دائما در حال تغییر است و اگر نتوانید با تغییرات پیش­روی کنید مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد. شما باید همزمان با جدیدترین به­روزرسانی های اینستاگرام پیش بروید و همواره محتوای باکیفیت تولید کنید. در شروع کار بهتر است صبور باشید و بی­ وقفه به تولید محتوا بپردازید. گذشت زمان به شما نشان خواهد داد که اینستاگرام همان بستری­ست که احتمالا به آن احتیاج داشته ­اید.

.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری