جستجو
Close this search box.

ویدئو مارکتینگ چیست | چگونه ویدیو مارکتینگ باعث فروش می شود؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

یکی از روش های تبلیغاتی خلاقانه و محبوب برای کسب و کارها و معرفی کالا، خدمات ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی است. ویدئو مارکتینگ با تمرکز روی محتوای بصری مخاطبینش را جذب می کند و همچنین به ابزاری برای بهبود رتبه سایت تبدیل شده است. در بازاریابی ویدیویی صاحبان کسب و کار سعی می کنند تا با تولید یک فیلم کوتاه جذاب و مرتبط با برند، کالا و یا خدماتشان مخاطبین زیادی را جذب کنند و اگر از روش های هوشمندانه و کمپین های تبلیغاتی مناسبی استفاده کنند، می توانند به سرعت رشد کنند و برند خود را گسترش دهند.

فهرست مطالب

 

چطور می تونیم از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم ؟

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

 

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/08/Video-Marketing.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

 

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

چطور می تونیم از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم ؟

با توجه به محبوبیتی که تبلیغات تصویری در بین کاربران ایجاد کرده و طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده انتظار می رود که در سال های آینده بیشترین میزان ترافیک اینترنت به فیلم ها و ویدیو های تبلیغاتی اختصاص داده شود.

فیلم هایی که کسب و کارتان را تحلیل و مستند سازی می کنند و یا حتی فیلم های کوتاه طنز که محتوای معرفی سازمان شما را داشته باشند به عنوان بازاریابی تبلیغاتی معرفی می شوند و با توجه به فضایی که امروزه در شبکه های اجتماعی یا سایت های پخش فیلم مثل آپارات وجود دارند انتشار آن ها بسیار ساده و کم هزینه است.

 

 

اهداف ویدئو مارکتینگ

هر شخصی با توجه به کسب و کار خود اهداف خاصی را در این زمینه دنبال می کند.این اهداف می توانند شامل موارد زیر باشد:

معرفی برند و گسترش آن

هر کسب و کاری چه به صورت آنلاین و چه در بازار سنتی برای معرفی و گسترش نام و برند خود به تبلیغات نیاز دارد. ویدیو مارکتینگ می تواند سرعت گسترش نام برند شما را با بهترین کیفیت افزایش دهد.

 

نفوذ و ماندگاری در ذهن مخاطبان

نفوذ و ماندگاری در ذهن مخاطبان

اگر محتوای ویدیویی شما جذاب باشد، مخاطبتان را به اشتراک گذاری آن تشویق می کند و این مسئله باعث ماندگاری در ذهن مخاطبتان می گردد.

کسب درآمد از فروش

طبق آماری که به دست آمده فیلم های تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی روی فروش و معرفی محصولات داشته اند.

آموزش به مخاطبین و کاربران

آموزش از طریق فیلم خیلی ساده تر و قابل درک تر نسبت به آموزش های متنی و توصیفی است و مخاطبین رابطه بهتری با آن برقرار می کنند.

افزایش ترافیک سایت

یکی از اهداف مهم بازاریابی ویدئویی، لینک هایی هستند که از طریق انتشار فیلم ها به سایت داده می شود و تاثیر مستقیم و موثری روی بهبود رتبه وب سایت خواهند داشت.

ویژگی ها و مزییت بازاریابی ویدئویی

بهبود نرخ تبدیل

منظور از نرخ تبدیل تعداد کاربرانی است که پس از مشاهده سایت و محتوای آن تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات و یا خدمات شما داشته باشند. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده حدود 60 درصد از مخاطبینی که اقدام به پرداخت هزینه و خریدهای اینترنتی می کنند، ویدیو های تبلیغاتی را دیده اند.

بهبود سئو سایت

با اشتراک گذاری فایل های ویدئویی در وب سایت ها نرخ کلیک وب سایت در موتورهای جستجو افزایش می یابد و در نتیجه فروش و درآمد شما بیشتر خواهد شد.

دسترسی آسان

طبق آماری که در سال گذشته به دست آمده، حدود 50 درصد از کاربران اینترنت از محتوای ویدئویی مثل فیلم های منتشر شده در آپارات و … استفاده می کنند. این در صورتی است که تنها حدود 20 درصد کاربران تمایل به استفاده از محتوای مقالات وبلاگ هستند.

اشتراک محتوا:

اگر از محتوای جذابی استفاده کنید و کاربرانتان آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند ، ترافیک سایت شما افزایش می یابد و این مسئله نیز رتبه سایت را بهبود می بخشد.

افزایش و سرعت در فروش

طبق اعلام بزرگترین شرکت های فروش آنلاین در دنیا، میزان فروش کالاها با استفاده از ویدئو مارکتینگ افزایش یافته است.

بهترین و دقیق ترین فرمت اشتراک اطلاعات

یکی از مهم ترین ویژگی های این روش محدود نبودن به صدا و تصویر است. از این طریق می توان به سادگی اطلاعات و یا آموزش ها را با بهترین روش ممکن منتشر کرد.

تحلیل آسان فیلم

در سایت هایی که قابلیت پخش و انتشار فیلم ها را دارند، ابزار هایی برای تحلیل موفقیت در روش ویدیو مارکتینگ وجود دارند که برخی از آن ها شامل: تعداد لایک ها،  اشتراک گذاری و … می باشد. که پیشرفت شما را نشان می دهد.

 

روش های بازاریابی ویدئویی

روش های بازاریابی ویدئویی

این مدل تبلیغاتی روش های مختلفی برای اجرا دارد. چه به صورت سنتی که همان تبلیغات تلویزیونی و پخش آگهی است و چه به صورت امروزی که بیشتر در شبکه های اجتماعی از فیلم های کوتاه و بلند تبلیغاتی در قالب داستان یا هر حالت خلاقانه ی دیگری ایجاد می شود. حتی نمایش فیلم های تبلیغاتی روی سیستم های هوشمند در شهر نیز، مخاطبین زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد . که البته این روش نسبت به سایر روش ها پر هزینه تر می باشد .

برای شروع بهتر است که ویدئو های خود را روی سایت ها و نرم افزار های مخصوص پخش فیلم آپلود کنید و پس از اینکه بازدید بالایی دریافت کردید، اقدام به انتشار فیلم ها در موارد پر هزینه تر با مخاطبین بیشتر کنید.

 

در ادامه برخی از روش های ویدئو مارکتینگ را با هم بررسی می کنیم:

اقدام به برند سازی از طریق ویدئو

هدف از انتشار این ویدیو ها، جذب مخاطبین با طرز تفکر، دغدغه فکری و نیاز های مشابه شما است.

فیلم های مستند و مصاحبه

این نوع از ویدیو ها بیشتر جهت اعتماد سازی و معرفی کارشناسان یا صاحبان مشاغل تولید می شود و برای کاربران جنبه ی معرفی و ارائه تخصص را دارد.

انتشار تیزر رویداد ها

معرفی سازمان و رویداد های اجرایی نیز در اعتماد سازی و معرفی کسب و کار موثر است.

فیلم های آموزشی

این نوع از ویدیو ها اگر هوشمندانه تولید شوند، تاثیر زیادی روی ذهن مخاطبین شما برای استفاده از محصولات یا خدماتتون دارند. به طور مثال در برنامه های آشپزی مشاهده می کنید که از برند یا محصول خاصی برای مواد اولیه استفاده می شود. و مخاطبینی که اقدام به پخت غذا می کنند در اکثر مواقع اصرار به استفاده از همان محصول و برند را دارند.

فیلم طنز

با استفاده از فیلم طنز می تونید مسائل پیچیده و غیر قابل درک را به سادگی بیان کنید.

مواردی که می توان با کمپین های ویدئویی و به طور کلی ویدیو مارکتینگ، انجام داد تنها به این مقاله ختم نمی شوند. هر روش خلاقانه می تواند کسب درآمد فوق العاده ای از این طریق برای شما ایجاد کند.

 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری