جستجو
Close this search box.

روز کارمند (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

شغل کارمندی با رشد سرمایه داری و گسترش جامعه صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار گشت. تا جایی که کارمندان در جایگاه های سیاسی و اقتصادی نیز پست های اجرایی مناسبی به دست آوردند و حقوق خوبی دریافت می کردند. در کشور ما 4 شهریور ماه به عنوان روز کارمند و روز تجلیل از کارمندان در تقویم ثبت گردید .

فهرست مطالب

همه ساله در روز کارمند به منظور تجلیل از کارگزاران و تلاش آنان برای نظام و دولت از کارمندان نمونه، به عنوان نمایندگانی از کارکنان نظام، تقدیر به عمل می آید .

روز کارمندالگو های کارمندی

هر انسانی با کاری که انجام می دهد انسانیت خود را ثابت می کند. اصلاح جایگاه کارمند در نظام اداری، بهبود منزلت اجتماعی آن ها و همچنین اصلاح نگرش مردم به شغل کارمندی تنها با ارتقاء فرهنگ و رشد شخصیتی افراد جامعه امکان پذیر است.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/08/Employee-Day.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

الگو های مثبت و خادم جامعه مثل شهید ماندگار، رجایی و شهید باهنر همیشه با ایجاد نشاط و روحیه تلاشگر در جامعه مشارکت می کردند و مردم را به تلاش و مشارکت در امور برای ترویج فرهنگ رفتاری خدمت گذاری به جامعه تشویق می کردند.

 یکی از مهم ترین اهداف بزرگذاشت روز کارمند، نمایش قدرت اداره جامعه اسلامی در دنیا است .

[irp posts=”22866″ name=”چگونه کارمند موثری باشیم؟”]

کارمندی در گذشته

کارمند سرمایه فکری جامعه

کارمندان به ازای انجام فعالیت های فکری در ادارات، حقوق دریافت می کنند. و طبق شرایط کشور برای طولانی مدت مشغول به کار می شوند. وضعیت مالی و جایگاه اجتماعی آن ها با توجه به تغییرات سیاسی و شرایط اجتماعی متفاوت است چه برای بخش دولتی و چه برای بخش خصوصی.

کارمندی در گذشته

این شغل ارزشمند از زمانی رواج پیدا کرد که پادشاهان از میان درباریان افراد با سواد و دارای مهارت را به صورت دراز مدت و با در نظر گرفتن بودجه ای منظم برای انجام برخی از وظایف دولتی انتصاب می کردند. پس از ایجاد حکومت های نظامی به جای پادشاهی، کارمندان دربار به عنوان دولت مردان انتخاب می شدند و باید وفاداری خود به دولت را نیز به اثبات می رساندند .

نیاز به تخصص

پس از گذشت این دوره و در زمان انقلاب صنعتی، نیاز کشور ها به افراد با مهارت بالاتر و سواد و تخصص بیشتر شد و برای استخدام چنین افرادی از کسانی که در موسسات آموزشی و مراکز مهارتی، کسب تجربه کرده بودند و تحصیلات به دست آورده بودند استفاده می کردند. دانش و مهارت برای این شغل در هر مرحله ای حرف اول را می زند، چه در زمان پادشاهی و چه در زمان حکومت های جمهوری. تا جایی که کارمندان علاوه بر دریافت حقوق های بالا و جایگاه اجتماعی مناسب، به پست های سیاسی و اجتماعی خوبی در دستگاه های اجرایی رسیدند.

فرهنگ صحیح کاری

ثبت روز کارمند علاوه بر ایجاد حس انگیزه و تلاش در این کارکنان خستگی ناپذیر، فرصتی مناسب برای تجلیل و قدردانی از دلسوزی و حسن نیت این افراد است که زمان خود را صرف بهبود امکانات نظام و خدمت رسانی به مردم کشور می کنند. برای آن ها باید برنامه های ویژه ای را اجرا نمود تا به طور صحیح قدردانی شوند و برای ادامه مسیر و انجام اهداف نظام تشویق شوند.

یکی از محققان علوم اجتماعی در مورد اداره ی کشور و موانعی که اکنون وجود دارد چنین گفته است که”  بزرگترین مشکل نظام اداری در کشور ما که متأثر از وضعیت کلی جامعه است، حاکمیت نداشتن یک فرهنگ صحیح میان مدیران، کارکنان و ارباب رجوع است. اگر بررسی های لازم انجام شود شاید نمونه های بسیاری از رفتارهای غیر منطقی و نامعقول در سطح ادارات خود را نشان دهد. ”

بنابراین نتیجه می گیریم که برای پیشرفت جامعه و بهبود فرهنگ اجتماعی صحیح باید از کارمندان انتظار داشت که وظایف خود را به خوبی انجام دهند و در غیر این صورت باید مدیران و مسئولان پاسخ گو و پیگیر شرایط ارباب رجوع باشند.

قشر تاثیر گذار جامعه

قشر تاثیر گذار جامعه

کارمندان از جمله اقشار تاثیر گذار در جامعه هستند و به طور کلی بدنه دولت جمهوری اسلامی، و شمار کثیری ازافراد جامعه را تشکیل می دهند. بنابراین تقدیر از این قشر تلاشگر و رسیدگی به مشکلات سیستم های اداری از زبان آن ها در هفته دولت، موجب ثبت روز کارمند در تقویم گردید.

اگر یک سازمان با  تعدادی کارمند دارید از 6 ایده ذیل برای انگیزه بخشیدن به آن ها و ایجاد فضای کاری پر شور استفاده کنید:

کوچکترین موفقیت کارمندانتان را جشن بگیرید

تمرکز بر اهداف بزرگ و موفقیت هایی که در برنامه استراتژی شما وجود دارد کار سختی نیست. اما یادآوری و پیگیری اهداف کوچک برای کارکنان ارزشمند است و برایشان حس اثر بخش بودن ایجاد می کند و قطعا برای موارد بزرگتر تلاش خواهند کرد. لازم نیست یک رویداد بزرگ اتفاق بیافتد، کافیست یه تقدیر کوچک در سازمان از آن ها صورت گیرد .

به کارمندانتان برای انجام دادن کارشان به نحو احسنت پاداش دهید

به همین ترتیب، یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن قدردانی شما از کارکنانتان، جشن گرفتن دستاوردهای آن هاست. عملکرد آن ها و اهدافی که در آن موفق شدند را پیگیری کنید. می توانید بهترین کارمند ماه را انتخاب و پاداشی کوچک برایش در نظر بگیرید. در این صورت آن ها می بینند که متوجه سخت کوشیشان هستید.

[irp posts=”14626″ name=”کارمندان و برخورد صحیح با آنها”]

در پایان هر فصل جشن برگزار کنید

یک جشن ساده و یا یک پذیرایی کوچک در محل کار برای کارمندان انگیزه کاری ایجاد می کند .

یک پذیرایی مختصر می تواند خیلی موثر باشد

برای یک جشن پذیرایی ساده، هر کارمند می تواند یک نوشیدنی، غذا یا میان وعده را برای مشارکت در جشن تهیه کند و بدون صرف هزینه زیاد رابطه خود و کارمندانتان را بهبود ببخشد.

برای هر فرد جشن سالگرد استخدام برگذار کنید

یکی از بهترین هدیه ها برای یک شرکت، کارمندانی است که در طولانی مدت با شما همکاری می کنند. این ها افرادی هستند که به همان اندازه که مشتریان وفادار شما هستند، برای شما سرمایه گذاری کرده اند. این که آیا آن ها برای دو سال یا بیست سال با شما همراه بوده اند، مهم است که میزان تعهد خود را به آن ها نشان دهید . یک راه ساده برای انجام این کار، جشن سالگرد تاریخ استخدام است. تاریخ استخدام هر کارمند را دنبال کنید و آن ها را با یک کارت، گل، کیک یا هدیه کوچک غافلگیر کنید. این می تواند به همان اندازه که شما می خواهید کم هزینه و همچنان هم تاثیر گذار باشد.

منابع درآمد متنوع

برای سلامت کارکنان خود سرمایه گذاری کنید

شما می توانید قدردانی خود را با ارائه انگیزه هایی که به کلیت فرهنگ شرکت و همچنین برای زندگی هر فرد سودمند است، نشان دهید.

سازمان هایی که برای کارمندانشان ارزش قائل هستند و کیفیت کاری آن ها را همیشه در نظر می گیرند، رشد چشمگیر و فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد. روز کارمند بهترین زمان برای ایجاد حس انگیزش و تجربه ای متفاوت برای کارکنان است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری