جستجو
Close this search box.

بازاریابی محتوا

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

محتوا و بازاریابی آن، از جمله کلماتی هستند که این روزها زیاد به گوشمان میخورد. بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی هر کسب‌وکاری است؛ اما با در نظر گرفتن اینکه این بخش بسیار مهم است. در واقع شاید بتوانیم بگوییم بازاریابی محتوا همه چیز است، چرا که در نتیجه‌ی یک تولید محتوای با کیفیت، مشتری جذب محصول و خدمات شما خواهد شد. در یک استراتژی موفق، همیشه بازاریابی محتوا، با برنامه عمل می کند. مهم ترین عاملی که سبب میشود مشتری شمارا انتخاب کند، محتوای شماست.

فهرست مطالب

اگر محتوای خوب و با کیفیت تولید می کنید یعنی حرفی برای گفتن دارید. در واقع این روزها رقابت بر روی تولید محتوا است. هر کسب‌وکاری محتوای بهتری برای معرفی خدمات و محصولش تولید کند، قطعا برنده بازار کار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم راجع به بازاریابی محتوا و مزایایی که برای کسب‌وکار شما به دنبال دارد صحبت کنیم. اگر جزو آن دسته کسب‌وکارهایی هستید که توانایی پرداخت هزینه‌های زیاد تبلیغات را ندارید و یا می خواهید در مقایسه با رقبای خود برنده باشید و یا اگر با سرمایه کم شروع به کار کردید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

منظور از بازاریابی محتوا چیست؟

به طور کلی بازاریابی آن فرآیندی است که شما برای جذب مشتری، طی می کند. تعریف بازاریابی محتوا هم همین است؛ یعنی آن فرآیندی است که توسط محتوا، شما مخاطبتان را جذب می کنید و او را تبدیل به مشتری وفادار میکنید. در این فرآیند، هدف اصلی شما، شناسایی نیازهای مخاطبتان و رفع آن ها از طریق محتوایتان است. محتوا از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است و آهنربایی برای جذب مشتری است. این روزها کسب‌وکارهای بسیاری در بستر وب، تنها با استفاده از تولید محتوای با کیفیت، درآمدهای بسیار بالایی دارند. در واقع اگر تولید محتوایتان به درستی انجام گیرد، شما تا حد زیادی دیگر نیازی به تبلیغات برای معرفی خودتان ندارید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک استراتژی قوی برای تولید محتوایتان ایجاد کنید، بهتر است شما را قانع کنیم که حتما رشد و پیشرفت شما را در پی خواهد داشت. پس در ادامه مزایای آن را معرفی می کنیم.

[irp posts=”25401″ name=”استراتژی بازاریابی محتوا”]

چرا شما برای موفقیت کسب‌وکارتان به بازاریابی محتوا نیازمند هستید؟

چرا شما برای موفقیت کسب‌وکارتان به بازاریابی محتوا نیازمند هستید؟

چرا می گوییم محتوا باعث موفقیت شما می شود؟ آیا اینقدر مهم است که ارزش کسب‌وکار شما را بالا می برد؟ در ادامه دلایل مان برای این اهمیت را توضیح میدهیم.

افراد بیشتری شما را می بینند

یکی از مهمترین دلایل استفاده ما از بازاریابی محتوا، بالا بردن ترافیک سایت است. بالا بردن ترافیک سایت، هدف اصلی نیست اما واضح است که تاثیر بسیار زیادی روی موفقیت کسب‌وکارمان دارد. با افزایش ترافیک، قطعا کسانی که شما را می بینند بیشتر خواهند بود و به محبوب شدن شما کمک بسزایی می کند. گاهی ممکن است مخاطب به دلایلی غیر خرید محصول یا استفاده از خدمات شما در سایتتان حضور داشته باشد، اما اگر تولید محتوایتان جذاب و با کیفیت باشد، احتمال بسیار زیادی دارد که بازهم به سایت شما بازگردد و یا تبدیل به مشتری شما شود. هرچه تعداد محتواهای با کیفیت سایتتان بیشتر باشد، ترافیک بیشتری را هم برای خود جذب می کنید.

به سئو و معیارهای موتورهای جست‌وجو مرتبط می شوید

به سئو و معیارهای موتورهای جست‌وجو مرتبط می شوید

سئو از مهمترین عواملی است که در تولید محتوایتان حتما باید آنرا در نظر داشته باشید. در واقع شما با رعایت اصول سئو، در بازاریابی محتوایتان، با موتورهای جست‌وجو هماهنگ می شوید. اگر محتوایتان جذاب، با کیفیت و  سئو شده باشد، در نظر موتورهای جست‌وجوی گوگل خاص جلوه می کنید و در نتیجه آن، مطلبتان در صفحات اول گوگل قرار می گیرد. بهتر شدن رتبه سایتتان، برایتان یک تبلیغ رایگان و گاهی شاید با بازدید میلیونی است. چه چیزی بهتر از این؟ در واقع هزینه‌ای که برای تولید محتوایتان پرداخت می کنید، برای تبلیغاتتان درگوگل پرداخت می کنید. اگر کمی با دقت‌ تر نگاه کنید، متوجه می شوید این هزینه تولید محتوا برایتان بسیار با ارزش خواهد بود. در ابتدای مقاله گفتیم اگر با سرمایه کم شروع کردید، حتما ادامه مقاله را بخوانید. دلیل این حرف همین است. هزینه‌ی تولید محتوا بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر تبلیغاتی است. نتیجه‌ی آن هم که بالا قرار گرفتن در نتایج گوگل باشد، فوق‌العاده است.

محتوایتان، تبدیل به جذب کننده مشتری برای کسب‌وکارتان می شود

شما با استفاده از تولید محتوا می توانید، به نحوی عالی محصول یا خدماتتان را توصیف کنید. هرچه توصیفاتتان جذاب‌تر باشد، بهتر می توانید مخاطبانتان را تبدیل به مشتری کنید. یکی از مزیت‌های محتوا این است که شما نیازی به ارتباط حضوری با مخاطبتان ندارید و عواملی مثل نحوه ارتباط، نوع بیان و … در نتیجه کارتان تاثیر گذار نیست. در واقع افراد تنها با دیدن محتوایتان، راجب شما فکر می کنند و تصمیم به خرید محصول شما می گیرند. جذب بیشتر مخاطب قدرت محتوای شمارا نشان می دهد.

کسب‌وکارتان به زودی برند خواهد شد

کسب‌وکارتان به زودی برند خواهد شد

یکی از تاثیرات زیاد محتوا در کسب‌وکار شما، روند شناخته شدن شما را بسیار سرعت می بخشد. شما با تولید محتوایتان، خودتان را به مردم معرفی می کنید. هرچه در نظر مخاطب بهتر و جذاب تر جلوه کنید، او شما را بیشتر به یاد خواهد داشت و گاهی راجب شما هم با دیگران صحبت خواهد کرد. کم کم با گذشت زمان، می بینید که در بین مردم برند شده‌اید. این برند شدن علاوه بر اینکه فروش شما را بیشتر خواهد کرد، باعث اعتماد بیشتر مخاطبان به شما نیز می شود. قطعا بین نگرش افراد نسبت به کسب‌وکاری که شناخته شده‌است با کسب‌وکاری که محبوبیت ندارد، تفاوت وجود دارد. ادامه‌ی این موضوع مشتریان بیستر و بیشتر برایتان به دنبال دارد.

[irp posts=”25529″ name=”بازاریابی محتوا در وب سایت”]

مزایایی که تولید محتوا و بازاریابی آن برایتان به دنبال دارد، قطعا محدود به مواردی که ذکر کردیم نمی شود و شما با کمی بررسی کسب‌وکارها متوجه می شوید که چه تاثیری در موفقیتتان دارد. شما باید در تولید محتوا سخاوتمند باشید، باید بهترین خودتان را به نمایش بگذارید تا مخاطبان بتوانند به شما اعتماد کنند. اگر پاسخ نیازها و سوال‌هایش را از محتوای شما بگیرد، مطمئن باشید برای استفاده از خدمات شما هم تشویق می شود. باید خلاق باشید، باید به گونه‌ای محتوا تولید کنید که او نیاز به محصول شما را در خودش احساس کند و این تنها با ارائه‌ی یک محتوای با کیفیت امکان پذیر است. پس بازاریابی محتوا را دست کم نگیرید و در راس اقدامات بازاریابی‌تان قرار دهید.‌

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری