جستجو
Close this search box.

تکنیک های افزایش فروش آنلاین

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

در دهه‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، انقلابی عظیم در حوزه‌ی کسب‌وکار ایجادشده است. امروزه فروش آنلاین محصولات، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارهای نو پا و قدیمی است. ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و درگاه پرداخت انتهای راه نیست. برای تجربه یک فروش موفق در اینترنتی رعایت برخی از اصول و قوانین لازم به نظر می‌رسد. در غیر این صورت تمام تلاش و سرمایه شما در جهت ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین بی‌نتیجه خواهد ماند. در این مقاله به سراغ نکته‌های کلیدی، روش‌ها و تکنیک‌های افزایش فروش آنلاین می‌رویم.

فهرست مطالب

هشت گام موثر در افزایش فروش آنلاین

هشت گام موثر در افزایش فروش آنلاین

در هر حرفه‌ای که مشغول به کار باشید؛ چه صاحب یک فروشگاه خرده‌فروشی نوپا باشید یا کارمند یک شرکت بزرگ، افزایش فروش محصولاتتان از طریق فروش آنلاین بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. خوشبختانه، این روزها راه‌های زیادی برای افزایش میزان فروش آنلاین وجود دارد که در این مقاله ما به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. قرار دادن این نکات و روش‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند به افزایش موثر و بلندمدت فروش شما کمک بسزایی کند.

[irp posts=”23710″ name=”بازاریابی از طریق وب سایت”]

آسان‌تر کردن شرایط پرداخت آنلاین

1- آسان‌تر کردن شرایط پرداخت آنلاین

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش فروش آنلاین یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین، فرآیند خرید در آن است. ازآنجایی‌که کاربران می‌خواهند یک خرید سریع و آسان داشته باشند، در برخورد با فرآیندهای پیچیده‌ی خرید آنلاین به‌سرعت از خرید خود منصرف می‌شوند. با این توصیف هر طراحی و فرآیند فروشی که بتواند زمان خرید آنلاین را کم کند، می‌تواند باعث افزایش فروش آنلاین وب‌سایت شود.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2019/09/Techniques-to-Increase-Online-Sales.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

 

 

با در نظر گرفتن این موضوع شما باید تا حد امکان پروسه‌ی سفارش، پرداخت و خرید محصول از فروشگاه‌تان را تسهیل نمایید. برای این کار تا آنجا که می‌توانید از اجبار کردن کاربر به پر کردن فرم‌های طولانی و خسته‌کننده بپرهیزید و فیلدهای غیرضروری را از فرم‌ها حذف کنید.

همچنین سامانه‌ای ایجاد کنید تا مراحل خرید کاربران در آن ذخیره شود و در صورت اشتباه مجبور نباشند همه‌چیز را از ابتدا شروع کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ، حتی کاربران را مجبور به ساخت حساب کاربری نمی‌کنند و از سیستم لاگین گوگل یا فیس‌بوک استفاده می‌کنند. از مزایای این کار می‌توان به عدم اتلاف وقت کاربران برای ساخت و پر کردن فرم حساب کاربری، حفظ امنیت حساب کاربری و دسترسی آسان به گزارش خرید، فاکتورها و رسیدهای پرداخت اشاره کرد.

2- ایجاد تنوع در روش‌های پرداخت

باوجوداینکه این روزها تقریباً اکثر گردش‌های مالی در پروسه خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد اما هنوز هم تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از کاربران هستند که شیوه‌ی پرداخت نقدی در محل را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین شما می‌توانید با پیشنهاد گزینه‌های بیشتر برای پرداخت، خرید را برای کاربران آسان‌تر کنید. ازجمله شیوه‌های پرداخت پرکاربرد در وب‌سایت‌های ایرانی می‌توان به پرداخت از طریق درگاه اینترنتی، پرداخت در محل و پرداخت کارت به کارت اشاره کرد.

3- ارائه‌ی پیشنهاد‌های لحظه‌ای و زمان‌دار

یکی دیگر از تاکتیک‌های ترغیب کاربران و مصرف‌کنندگان برای خرید، القاء حس فوریت در مصرف‌کننده است. شما می‌توانید با استفاده از تخفیف‌های ویژه‌ی زمان‌دار، فروش برخی محصولات یا ارائه برخی خدمات به‌صورت محدود و یا پیشنهاد حمل رایگان کاربران را تشویق به خرید آنلاین از فروشگاه خود کنید.

4- سرمایه‌گذاری بر روی تصاویر باکیفیت از محصولات

یکی از آیتم‌های جذاب برای کاربران، نمایش تصاویر ایده آل و باکیفیت از محصولات است. تجربه ثابت کرده است که اکثر کاربران و مصرف‌کنندگان فروشگاه‌های آنلاین، مایل‌اند قبل از خرید هر محصول تصاویری واقعی از زوایای مختلف آن محصول را ببینند.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و جدی در این زمینه شانس خیلی بیشتری برای افزایش فروش داشته باشید. بهتر این است که برای محصولات فروشگاه آنلاین خود تصاویری انحصاری تولید کنید. با این کار می‌توانید حس اعتماد را در کاربران خود ایجاد کنید.

[irp posts=”22841″ name=”افزایش فروش به وسیله شبکه های اجتماعی ( قسمت اول )”]

 

استفاده از بازخوردهای مشتریان

5- استفاده از بازخوردهای مشتریان

بر اساس تجربه، 90 درصد کاربران به بررسی‌ها و نظرات کاربران دیگر اعتماد می‌کنند. یکی از جذابیت‌های سایت‌های فروش آنلاین معتبری همچون آمازون در دسترس بودن نظرات سایر مصرف‌کنندگان درباره‌ی یک محصول است، که خود باعث مراجعه‌ی میلیون‌ها نفر در روزبه این سایت‌ها برای خواندن نظرات کاربران درباره‌ی محصولات مختلف می‌شود. شما نیز می‌توانید در فروشگاه آنلاین خود به خریداران این اجازه را بدهید که دیدگاه‌های خود را درباره‌ی هر محصول ارسال نمایند.

6- استفاده از نمادهای اعتماد

این روزها با افزایش سرقت‌ها و کلاه‌برداری‌های دیجیتال کاربران به‌سختی می‌توانند به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد حس اعتماد در مصرف‌کننده استفاده از آیکن‌ها و نمادهای امنیتی در سایت است.

یکی از مهم‌ترین آیکن‌ها برای کسب اعتبار در وب‌سایت‌های ایرانی نماد الکترونیکی یا E-NAMAD است. اگر شما هم‌چنین نمادهایی دارید حتماً در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهید. همچنین شما باید به کاربران این اطمینان را بدهید که شرکت شما اطلاعات آن‌ها را به‌عنوان مهم‌ترین اسرار خویش، حفظ می‌کند.

ضمانت بازگشت پول بدون قید و شرط7- ضمانت بازگشت پول بدون قید و شرط

یکی از بزرگ‌ترین دلایل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. هنگامی‌که یک مصرف‌کننده قصد خرید از فروشگاه آنلاین شمارا دارد اولین سؤالی که به ذهنش خطور می‌کند این است که اگر محصولی که سفارش می‌دهد سالم نباشد یا محصولی اشتباهی فرستاده شود تکلیف چیست؟ بنابراین شما می‌توانید با ارائه محصولات باکیفیت و در کنار آن سیستم پشتیبانی حرفه‌ای و ضمانت بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت علاوه بر جلب اعتماد مشتریان، فروش بیشتری را نیز تجربه کنید.

8- کمتر کردن انتخاب‌های کاربران

شاید به نظر شما این تیتر کمی غیرمنطقی به نظر برسد، زیرا همیشه تصور بر این بوده است که هر چه محصولات بیشتری برای فروش داشته باشیم میزان فروش آنلاین افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما در حقیقت ارائه محصولات مشابه بسیار، نه‌تنها باعث افزایش فروش آنلاین شما نمی‌شود بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت. زیرا به‌راحتی باعث سردرگمی و دودل شدن خریدار و درنهایت انصراف او از خرید می‌شود. بهتر این است که با محدودسازی هوشمندانه‌ی انتخاب‌های کاربران از سردرگمی آن‌ها جلوگیری کنید و متعاقباً میزان فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

خلاصه مطلب

در پایان فراموش نکنید که بی‌توجهی به مشتریان بعد از اتمام سفارش، یکی از بدترین عاداتی است که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که کار اصلی شما، بعد از اولین خرید یک مشتری آغاز می‌شود. شما می‌توانید با در اختیار قرار دادن امکان رهگیری خریدها پس از ثبت سفارش توسط مشتریان و ارسال اطلاعات لازم توسط پیامک و ایمیل، مشتریان معمولی خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. پشتیبانی دائم مشتریان حین خرید تا هنگام تحویل کالا و پس از تحویل کالا یکی از ارکان اساسی و مهم تجارت الکترونیک است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری