جستجو
Close this search box.

سوال‌های رایج اقتصادی و پاسخ آن ها

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

سوال‌های اقتصادی رایج بسیاری وجود دارند. دانستن پاسخ آن ها به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از امور اقتصادی داشته باشند. صحبت در مورد امور مالی یک امر رایج در میان مردم است. اما بسیاری از ما دانش کافی برای صحبت در مورد مسائل مختلف مالی را نداریم.

فهرست مطالب

تنها اطلاعات مالی ما، اطلاعاتی هستند که از طریق خانواده، دوستان و شبکه‌های اجتماعی آموخته‌ایم. بنابراین می‌توان دریافت که این اطلاعات برای اظهار نظر در مورد امور اقتصادی کافی نیستند. به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم سوال‌های اقتصادی رایج را در زمینه‌های مختلف بیان کنیم. در نهایت با پاسخ دادن به آن ها اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

سوال‌های رایج اقتصادی و پاسخ آن ها

سرمایه گذاری به چه معنی است؟

سرمایه گذاری و امور مربوط به آن یکی از سوال‌های اقتصادی رایج است. سرمایه گذاری به معنی در اختیار قرار دادن منابع مختلف مالی شامل شرکت، کالا، املاک و مستغلات، در اختیار سایر ارگان‌ها و اشخاص است. سرمایه گذاری عموماً به جهت کسب درآمد بیشتر از منابع موجود، صورت می‌گیرد.

ساده‌ترین راه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، استفاده از سرمایه بازنشستگی است. به طور کلی روش‌های بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارد. پس برخلاف تصور عموم برای این کار به منابع مالی بسیار زیادی نیاز نیست.

امتیاز اعتبار چیست؟

امتیاز عددی از دیگر سوال‌های اقتصادی رایج است. امتیاز اعتبار یک رتبه‌بندی عددی است که بستانکاران برای ارزیابی ریسک وام دادن به افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند. این امر در تصمیم گیر‌ی آن ها برای پرداخت وام تاثیر بسزایی دارد. رایج‌ترین امتیاز اعتباری FICO است. این رتبه‌بندی معمولاً با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود.

میزان بدهی شما، پرداخت صورت حساب‌ها در موعد مقرر، میزان اعتبار حساب‌های بانکی و هر گونه قبض پرداخت نشده از عوامل تعیین‌کننده امتیاز اعتبار است. امتیاز اعتباری، بیشتر تصمیمات مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از جمله این تصمیمات می‌توان به خرید ماشین، خرید یا اجاره خانه و سایر اقدامات دیگر اشاره کرد. وام گرفتن و دریافت اعتبار به بررسی امتیاز اعتباری شما بستگی دارد. این امر معمولاً توسط شرکت ها یا افرادی که خدمات پرداخت وام را ارائه می دهند، صورت می‌گیرد. امتیاز اعتباری مانند کودکی است که به مراقبت و توجه نیاز دارد. پس هرگونه سهل انگاری در پرداخت ها، امتیاز شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به چه میزان پول نقد نیاز داریم؟

در پاسخ به چنین سوال‌های اقتصادی رایج توصیه می‌شود که افراد، یک صندوق اضطراری در مکانی امن و در دسترس را تهیه کنند. میزان مبلغ پولی که بهتر است که در چنین صندوق‌هایی نگهداری شود، مبلغ حداقل ۳ تا ۶ ماه از هزینه‌های زندگی است. این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که در صورت بروز اتفاقی خاص، هزینه‌های لازم برای زندگی در اختیار شما قرار داشته باشد.

البته میزان پول نقد موردنیاز بیشتر بستگی به وضعیت فرد دارد. در صورتی که مجرد هستید و شغلی ثابت دارید، داشتن پول نقد به اندازه هزینه دو ماه زندگی، کافی خواهد بود. اما در صورتی که مدیریت یک خانواده را برعهده دارید یا در کاری مشغول به فعالیت هستند که تنها کمیسیون را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنید، موضوع متفاوت است. در این حالت بهتر است که هزینه‌های ۶ تا ۸ ماه زندگی را به صورت نقد و در دسترس داشته باشید.

بودجه سفر

بودجه چیست؟ آیا من به بودجه نیاز دارم؟

سوال در مورد بودجه یکی از سوال‌های اقتصادی رایج است. بودجه یک مفهوم اساسی است که نشان می‌دهد چه میزان پول را در ازای هزینه کردن در بخش‌های مختلف، به دست خواهید آورد. بسیاری از افراد و مشاغل مختلف به بودجه برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند. از طرفی بودجه را می‌توان از راه‌های گوناگونی به دست آورد.

با استفاده از بودجه می‌توان علاوه بر پرداخت هزینه‌های مختلف، می‌توان به کسب درآمد نیز پرداخت. بنابراین مصرف بودجه در راه‌های مختلف و کسب درآمد، یک چرخه مالی را به وجود می آورد. این چرخه مالی نهایتاً برای افراد سودآور خواهد بود.

به چه میزان پول نقد نیاز داریم؟

تا چه حد باید در زمینه ملک و مستغلات سرمایه گذاری کرد؟

نرخ پیش پرداخت برای اجاره هر مسکنی باید کمتر از ۲۰ درصد از قیمت اصلی خانه باشد. البته بسیار از افراد تمایل دارند تا نرخ پیش پرداخت را کاهش دهند و به جای آن به پرداخت اجاره‌بها بپردازند. به طور کلی می‌توان بیان کرد که این ایده در هر حالتی بد است.

لذا پیشنهاد می‌کنیم که از وام‌های بانکی برای افزایش پیش پرداخت خود استفاده کنید. افراد در هنگام خرید املاک و مستغلات باید دقت زیادی را به کار گیرند. برای پاسخ به چنین سوال‌های اقتصادی رایج باید بگوییم که تجزیه و تحلیل‌های بسیاری در رابطه با خرید ملک وجود دارد. بنابراین مطالعه در مورد آن ها خالی از لطف نخواهد بود. در هنگام خرید خانه و سایر املاک در نظر داشته باشید که بدهی‌های حاصل از خرید خانه، نباید بیشتر از دو و نیم برابر درآمد شما باشد.

چگونه باید سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه باید سرمایه گذاری کنیم؟

یکی از سوال‌های اقتصادی رایج این است که سرمایه گذاری باید بصورت یکجا باشد یا می‌توان سرمایه را به صورت تدریجی افزایش داد؟ برای پاسخ به این سوال باید از مفهومی به نام میانگین هزینه استفاده کنیم. میانگین هزینه یک اصطلاح برای سرمایه گذاری پول در فواصل زمانی منظم است.

با این ایده که سرمایه گذاری به مبلغ کمتر، ریسک کمتری را به دنبال دارد. در واقع مطالعات نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری به صورت یکباره در کل استراتژی بهتری است. از نظر نرخ درآمد، بازده متوسط یک ساله برای سرمایه گذاری جامع‌تر ۱۲.۲ درصد است.

در مقابل افرادی که به صورت فرد سرمایه گذاری می‌کنند، بازده متوسط ۸.۱ درصد را تجربه خواهند کرد. پاسخ واضحی برای افرادی که نگران سرمایه گذاری جامع هستند، وجود دارد. این پاسخ آن است که اگر این افراد بدانند که هفته دیگر سرمایه آن ها ۵ برابر خواهد شد، باز هم مقدار کمی از پول خود را سرمایه گذاری خواهند کرد یا خیر؟

تنها نکته قابل‌ذکر در زمینه سرمایه گذاری این است که در مورد تجارت و کسب و کاری که قصد سرمایه گذاری روی آن دارید را به خوبی تحقیق کنید. در نهایت با آگاهی کافی در این راه قدم بگذارید.

منابع:

wealthsimple

hermoney

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری