جستجو
Close this search box.

پنج گانه ی کاربردی در تبلیغات کسب و کار خانگی

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه
پنج گانه ی کاربردی در تبلیغات کسب و کار خانگی

مقدّمه

اگر قدری دقیق تر پدیده ی کسب و کار خانگی را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که فروش کالایی که در خانه تولید می شود چندان آسان نیست و زمان و تلاش زیادی می طلبد تا یک کالای تولیدی در خانه مورد اعتماد مشتریان واقع شود به گونه ای که نسبت به خرید آن اقدام کنند.

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم تا پنج مهارت کاربردی (به اصطلاح پنج گانه ی کاربردی) برای تبلیغ و اعتماد سازی یک کالای تولیدی در خانه را با هم بررسی کنیم.

علمی تبلیغ کنید؛ نه عملی

مهارت اوّل. علمی تبلیغ کنید؛ نه عملی!

یک فعّال کسب و کار خانگی پیش از هر چیز باید با دانش تبلیغ و روش های آن آشنا باشد و باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند از بهترین شیوه برای یک تبلیغ حرفه ای و همه جانبه استفاده کند.

هر هزینه ای که فعّال کسب و کار خانگی برای آموزش تبلیغات انجام می دهد، به اندازه ی تلاش برای ارتقاء کیفیّت کالای تولیدی ارزشمند است و به یک معنا او هزینه نکرده، بلکه سرمایه گذاری بلند مدّت انجام داده و در آینده چندین برابر هزینه ای که برای آموزش انجام داده، به او بر خواهد گشت.

البتّه جنس آموزش های تبلیغاتی یک کسب و کار خانگی با جنس تبلیغات دیگر تلاش های اقتصادی متفاوت است و فعّال کسب و کار خانگی در آموزش های تبلیغی باید ویژگی های کسب و کار خانگی را در نظر داشته باشد.

فضای مجازی را بشناسید
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مهارت دوّم. فضای مجازی را بشناسید.

یکی از ارکان مهم تبلیغ در کسب و کار خانگی، فضای مجازی است و فعّال کسب و کار خانگی اگر نتواند شناخت صحیح و مطابق واقعی از فضای مجازی داشته باشد، تبلیغات کارآمدی در فضای مجازی نخواهد داشت.

برای رسیدن به این هدف، فعّال کسب و کار خانگی باید فهم درستی از سواد رسانه ای داشته باشد و همچنین بخشی از رسانه را که برای تبلیغات او مفید و راهگشا بوده، پیدا کرده و آموزه های تبلیغی درست در فضای مجازی را بداند.

فضای مجازی فضایی است که در آن خبرهای دروغ بسیار زیاد رد و بدل می شود و تبلیغ کسب و کار خانگی برای یک فعّال اقتصادی خانگی بسیار دشوار بوده و اقناع مخاطب مجازی مبنی بر خرید از یک تولید کننده ی خانگی در نگاه اوّل غیر ممکن به نظر می رسد؛ لذا پذیرش این مسئله و حرکت در مسیر اقناع مخاطب مجازی و خرید او از بازار زندگی ما، بسیار مهم و راهگشا است.

محلّه ی خود را بشناسید

مهارت سوّم. محلّه ی خود را بشناسید.

یکی از مهم ترین مخاطبان شما، همسایگان هم محلّه ای و همچنین دکّان ها و فروشگاه های محلّه ی شما است. یک فعّال کسب و کار خانگی باید تحلیل درستی از ذائقه ی محلّه ی خود داشته باشد.

او باید بداند که برای هم محلّه ای ها چه چیزی ارزش است و چه چیزی ارزش نیست؟ سبک زندگی ساکنان محلّه چگونه است و چه نوع ارائه ای از محصول می تواند ساکنان محلّه را جذب دکّان زندگی شما کند و انجام چه کارهایی باعث بی رغبتی و یا نفرت ساکنان محلّه از محصول شما می شود؟!

به عنوان مثال در منطقه ی مرفّه نشین شهرها هر چه قیمت کالای تولیدی بالا تر و بسته بندی انجام شده زیبا تر باشد، افراد محلّه و فروشگاه ها و سوپر مارکت ها رغبت بیشتری برای خرید محصول پیدا می کنند.

این قضیّه در مناطق به اصطلاح پایین شهر درست بر عکس است و اگر قیمت تمام شده ی محصول در مقایسه ی با مورد کارخانه ای یا خارجی مشابه مساوی یا ارزان تر نباشد، هیچ رغبتی در مشتری برای خرید این محصول ایجاد نمی شود.

یکی از چیز های دیگری که در شناخت محلّه بسیار اهمیّت دارد، سبد مصرف محلّه است؛ مثلاً در محلّه ای که ترشی خوردن رواج دارد، کسب و کار خانگی ترشی مشتری زیادی خواهد داشت و در محلّه ای که رغبتی به ترشیجات وجود ندارد، نباید انتظار درآمد زایی مطلوب از ناحیه ساکنان محلّه داشته باشیم (و باید از راه های دیگر تبلیغاتی استفاده کنیم)!

تلاش های خانگی مشابه را بشناسید

مهارت چهارم. تلاش های خانگی مشابه را بشناسید!

این فقط شما نیستید که کسب و کار خانگی راه انداخته اید و افرادی قبل از شما یا همزمان با شما این تلاش اقتصادی را شروع کرده اند و چه بسا خیلی بیشتر از شما موفّق شده باشند و یک فعّال کارآفرین در عرصه اقتصاد در خانه باید این نوع تلاش ها را شناسایی کرده و نقاط قوّت و ضعف آن ها را تحلیل کند؛ خصوصاً در عرصه ی تبلیغات! مثلاً بررسی کند که فلان خیّاط یا فلان تولید کننده ی غذا یا فلان فرد ماهر در قالیبافی چگونه توانسته برای خودش مشتری امن و پایدار انتخاب کند؟! برای تحقّق این مسیر چه کارهایی را انجام داده و چه کار هایی را می توانسته انجام بده و انجام نداده است؟!

ممکن است فرد یا افرادی باشند که شگردهای تبلیغاتی جدید برای جذب مشتری انتخاب کرده باشند که چنین چیزی در حال حاضر شناخته شده و مشهور نیست و شما می توانید از این شگرد تبلیغاتی حداکثر استفاده را داشته باشید.

ظرفیّت های خود را بشناسید

مهارت پنجم. ظرفیّت های خود را بشناسید.

یک فعّال در کسب و کار خانگی، باید خودش را الگوی آیندگان و عنصری تحوّل زا در کسب و کار خانگی ببیند و بداند و باید این مسئله را با تمام وجود باور داشته و متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهد.

و اگر فردی با این نگاه کسب و کار خود را تحلیل کند؛ مرتّباً فکر می کند که چگونه کسب و کار خودش را ارتقاء دهد؟ چگونه تلاش خود را شبکه سازی کرده و سایر افراد بیکار در خانه را وارد عرصه کسب و کار خانگی کند؟! نقاط ضعف کسب و کار خانگی او چیست؟ چگونه می توان پل ارتباطی میان فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای با کسب و کارهای خانگی ایجاد نمود؟! چگونه می توان نظر سازمان های استاندارد را برای کسب و کار خانگی جلب کرد؟! چگونه می توان کسب و کار خانگی را تبدیل به کسب و کار کوچک نموده و در یک بازه زمانی میان مدّت تا بلند مدّت، از آن کسب و کار متوسّط و بزرگ ایجاد کرد!؟ به طور کلّی موانع کسب و کار خانگی چیست و چگونه می توان به مقابله ی با آن پرداخت؟! آیا این موانع اساساً حل شدنی هستند یا نه؟ و ده ها سؤال دیگر که اگر به آن ها پاسخی درست و محکم داده شود، خیلی از مشکلات بیکاری و کم درآمدی امروز جامعه حل خواهد شد.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری