جستجو
Close this search box.

بایسته های تغییر شغل

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

مقدّمه

خیلی ها این روز ها در حال تغییر شغل هستند. داده های اخیر اداره آمار کار نشان می دهد بیش از 6 میلیون نفر در سال 2017 تصمیم به تغییر شغل خود گرفته اند. برای تعیین زمان و چگونگی ایجاد موفقیت موفق در شغل ، اقدامات مختلفی می توانید انجام دهید.

فهرست مطالب

تغییر شغل معمولاً شامل تحقیق در مورد مسیرهای جدید شغلی، ارزیابی مهارت های فعلی شما و یافتن فرصت هایی می شود که متناسب با سبک زندگی شما باشد. در این مقاله، مراحل مختلفی را برای ایجاد یک تغییر شغلی شرح خواهیم داد.

بایسته های تغییر شغل

تصمیم برای تغییر شغل

همان طور که به فکر تغییر شغل هستید، تأمل در مواردی که درباره موقعیت های قبلی خود دوست داشته اید یا از آن خوشتان نمی آید، می تواند مفید باشد.

برای شروع با ایجاد دو لیست اقدام کنید:

  • یکی برای آنچه در شغل فعلی خود دوست ندارید
  • و دیگری برای آنچه در موقعیت جدید علاقه مندید.

همچنین سازماندهی موارد موجود در هر دو لیست بر اساس اهمیت آن ها برای اهداف شغلی شما مفید است.

به عنوان مثال ، دو لیست شما ممکن است به این شکل باشد:

شغل فعلی

  • ساعتهای طولانی و حقوق کم
  • فرصت کمی برای پیشرفت
  • نیاز به آموزش های زیاد
  • نمی شود دور کاری داشت
  • بدون مسافرت

شغل جدید

  • انعطاف پذیری را برنامه ریزی کنید
  • مزایای خوب با حقوق بالا
  • فرصت پیشرفت شغلی
  • بازار کار در حال ظهور یا رشد
  • فرصت سفر

هنگامی که لیست های خود را تهیه می کنید، سعی کنید فقط مواردی را که به طور کلی مربوط به موقعیت یا شغل شما هستند، وارد کنید نه مواردی که ممکن است مختص کارفرمای فعلی شما باشد.

علاوه بر این ، به خاطر داشته باشید که چه ویژگی هایی در لیست «شغل جدید» شما مهم هستند، هم برای سبک زندگی و هم برای اهداف بلند مدت. اگرچه ممکن است نتوانید همه موارد موجود در لیست خود را بدست آورید، اما چندین فرصت پیدا خواهید کرد که می توانند مهمترین سرفصل های مهم و اصولی را برای شما فراهم کنند.

تجربه و مهارت های خود را بسنجید

تجربه و مهارت های خود را بسنجید

حالا که می دانید چرا شغل فعلی خود را دوست ندارید و به چه نوع شغلی علاقه مند هستید، در نظر بگیرید که در حال حاضر کدام مهارت ها و آموزش هایی دارید که شما را به یک گزینه ی قوی برای این شغل معرفی می کند؟

گرچه ممکن است شغل جدید شما دقیقاً با تجربه ای که شما دارید همخوانی نداشته باشد، اما شما احتمالاً چندین مهارت مرتبط و قابل اطمینان برای کارفرمایان جدید دارید. حتی ممکن است در کار فعلی خود مهارت های جدیدی کسب کرده باشید که در راستای شغل جدید قابل استفاده باشد.

برای این که از پریشانی در ناحیه ی اندیشه در امان بمانید، لیست دیگری از مهارت های سخت و نرم برای خود ایجاد کنید. مهارت های سخت اغلب از طریق آموزش و تمرین (مانند دانش در مورد نرم افزار خاص یا صحبت به زبان خارجی) به دست می آیند. مهارت های نرم معمولاً شامل شخصیت و مهارت های فردی شما می شود و شامل مواردی مانند خلاقیت، توانایی کار تشکیلاتی و منظم بودن است.

اگر می خواهید از حرفه واحد فروش خداحافظی کنید، مهارت های سخت و نرمی که هم اکنون آن را دارا هستید، می تواند شامل موارد زیر باشد:

مهارت های نرم

  • وقت شناسی
  • توانایی حل مسئله مؤثر
  • سازگاری خوب با محیط جدید
  • برقراری ارتباط خوب و پول ساز با مشتری

مهارت های سخت

  • دانش قابل توجه فروش محصول
  • دانش HTML
  • مهارت های پیشرفته وردپرس

مهارت های شنیداری، نوشتاری و گفتاری

شما در هر شغل و حرفه ای باشید، نیاز به مهارت نوشتاری قوی دارید. شما باید بتوانید خوب رزومه بنویسید و از رزومه ی خود صادقانه دفاع کنید.

در کنار آن نیاز هست تا ادبیات گفتاری خیلی خوبی داشته باشید و بتوانید شیوا سخن بگویید. باید سعی کنید از الفاظ معیار استفاده نموده و تا حد امکان لهجه نداشته باشید.

باید بتوانید سخن مخاطب خود را به خوبی بشنوید و از مهارت های خوب شنیدن حتما استفاده کنید؛ به خصوص در مصاحبات.

مهارت های سه گانه بالا شاید خیلی ساده به نظر برسند؛ اما در خلق اهداف ایده آل به شما کمک خواهند کرد و خیلی جاها از تهدید ها فرصت خواهند ساخت.

در مورد مشاغل جدید تحقیق کنید
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

در مورد مشاغل جدید تحقیق کنید

اکنون که دانستید در یک حرفه جدید به دنبال چه هستید و چه مهارت های سخت یا نرمی دارید، وقت آن رسیده که به شغل جدید خود بیشتر فکر کنید و گزینه های شغلی متناسب با سرفصل های خود را پیدا کنید:

هدف تحقیق شغلی شما سه نوع شغل می تواند باشد

  • مشاغلی که به هیچ دانش و آموزش جدیدی نیاز ندارند (مشاغلی که مهارت های سخت فعلی شما در آن کاربرد دارد).
  • مشاغلی که ممکن است به مقدار کمی دانش اضافی یا آموزش نیاز داشته باشند (مشاغلی که در آن بعضی از مهارت های سخت فعلی شما به شغل جدید منتقل می شود).
  • مشاغلی که ممکن است به میزان متوسط ​​یا قابل توجهی آموزش جدید نیاز داشته باشند (مشاغلی که مهارت های سخت شما کاربرد چندانی در آن ندارد و شما نیاز دارید آموزش های جدیدی ببینید و مهارت های جدیدی پیرامون آن کسب کنید).

برای این مرحله ، سه بخش جداگانه برای گزینه های مختلف شغلی داشته باشید و بنویسید که کدام یک از مهارت های سخت خود را به آن مشاغل منتقل می کنید و هر مهارت به درد کدام یک از گزینه های شغلی شما خواهد خورد؟

مهارت های نرم معمولاً در بیشتر مسیرهای شغلی قابل استفاده هستند و شما از مهارت های نرم خود می توانید در مسیر های شغلی مختلف استفاده کنید. در نظر بگیرید که می خواهید در حرفه بعدی خود از کدام مهارت های نرم استفاده کنید؟ با توجه به لیستی که از مهارت های نرم خود تهیه کرده اید و انتخاب مهارت های نرم مورد علاقه ی خود، مصادیق شغلی را تشخیص دهید.

الان نوبت جست و جو فرا رسیده است. اینترنت و فضای مجازی بهترین فرصت برای پیدا کردن شغل است.

برای انتخاب فرصت های شغلی شما همان گونه که می توانید عنوان هر شغل را جست و جو کنید، می توانید از کلید واژه ها هم استفاده کنید. کلید واژه ها می توانند مهارت های سخت یا نرم شما باشند.

به عنوان مثال ، اگر در وردپرس تبحر دارید ، در موتور جستجو وردپرس را وارد کنید. در فهرست نتایج، شما یک لیست طولانی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد ، از طراح وب سایت گرفته تا تولید کننده محتوا.

شما با تایپ کردن چند کلمه می توانید جستجوی خود را اصلاح کنید. اگر این کلمات را در علامت های نقل قول (مانند “وردپرس” و HTML) قرار دهید، می توانید جستجوی خود را اصلاح کنید و نتیجه هایی به دست آورید که دارای مجموعه های دقیق کلمات کلیدی باشند.

در جستجوی شغل خود خلاق و با تسلط باشید و به یاد داشته باشید که شما قرار نیست صرفاً تفریح کنید؛ بلکه فرآیند مهم تغییر شغل را دنبال می کنید. این البته به معنای داشتن اضطراب و نگرانی نیست؛ اتفاقا اضطراب و نگرانی قاتل فرصت های شغلی جدید است؛ بلکه شما با وجودی که درکمال آرامش و اعتماد به نفس پیش می روید، کاملاً جدی عمل کرده و هر فرصتی را به ثروت تبدیل می کنید.

پس از به پایان رسیدن جست و جو ممکن است فهرست هایی نظیر فهرست های زیر در یافته های شما وجود داشته باشد:

مقاله نویس

  • حقوق مشابه شغل سابق
  • توانایی دور کاری و کار در منزل
  • ایجاد فرصت نوشتن و تقویت قوه نویسندگی
  • نیازمند آموزش بیشتر

تحلیلگر نرم افزار

  • حقوق بسیار بالاتر از شغل سابق
  • حضوری بودن کار
  • فرصت کار برای مجموعه ها و شرکت های گوناگون
  • کاربرد نداشتن مهارت های سخت سابق

هنگامی که لیستی از مشاغل موردنظر خود را پیدا کردید ، با افرادی از دوستان و خانواده که ممکن است هم اکنون در آن زمینه ها کار کنند تماس بگیرید. گروه های مربوط به مشاغل انتخابی را در منطقه خود یا در انجمن های آنلاین و رسانه های اجتماعی جستجو کنید. از افراد حوزه بپرسید که آیا مهارت های فعلی شما به راحتی به آن حرفه منتقل می شود؟ چه مهارت های دیگری نیاز دارید تا بیاموزید؟

رزومه خود را به روز کنید

رزومه خود را به روز کنید

بعد از اینکه چند گزینه بالقوه شغلی پیدا کردید، رزومه خود را به روز کنید تا مهارت ها و تجربیات مربوطه را که از شما یک کارمند با ارزش در آن موقعیت شغلی می سازد، منعکس کند.

ممکن است مناسب باشد که بیش از یک نسخه از رزومه خود داشته باشید، بسته به موقعیت هایی که برای آن درخواست می کنید. برای مشاغلی که فکر می کنید قبلاً واجد شرایط بوده اید، رزومه خود را به روز کنید تا بر مهارت های سخت و نرم خود برای آن موقعیت ها تأکید کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است مهارت های وردپرس را در رزومه فعلی خود به عنوان اولویت دوم داشته باشید. اگر به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس متقاضی شغل هستید، لازم است در اولین رزومه خود یک وب سایت شخصی را گنجانده باشید که میزان مهارت ها و توانایی های شما در وردپرس را برجسته کند. همچنین می خواهید جزئیات بیشتری در مورد آموزش و مهارت وردپرس خود را در بخش مهارت های خود وارد کنید (که در رزومه ی قبلی این موارد مطرح نشده بود)!

این مراحل را تکرار کنید تا رزومه خود را متناسب با هر موقعیت تنظیم کنید. برای یافتن سرنخ ، به دنبال آگهی های استخدام باشید تا مهارت ها ، تجربه و ویژگی های مربوط به کارفرما را جستجو کنید. تطبیق رزومه کاری شما با هر شغل سرعت انتخاب شغل مناسب را برای شما افزایش خواهد داد.

آموزش تکمیلی پیدا کنید

آموزش تکمیلی پیدا کنید

اگر شما متقاضی درخواست و استخدام در شغلی هستید که مهارتهای فعلی شما دقیقاً متناسب با شغل جدید نیست، سعی کنید قبل از ارسال برنامه ها، مهارتهای لازم را برای آن حرفه کسب کنید.

این ممکن است به معنای به تعویق انداختن تغییر شغلی شما برای چند هفته یا چند ماه باشد، اما اگر بتوانید وقت خود را صرف توسعه مهارت های اضافی کنید ارزش آن را خواهد داشت. در برخی موارد ، پرداخت بهتر، مزایا و رضایت شغلی ارزش وقت اضافی را دارد که خود را آماده کنید.

بسته به نوع مهارت هایی که باید کسب کنید ، می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• گذراندن دوره های آنلاین خودآموز
• گذراندن دوره های آنلاین از طریق کالج یا دانشگاه محلی
• در سازمانهایی که می توانید مهارتهای لازم را کسب کنید داوطلب شوید

صرف نظر از اینکه در کدام مسیر برای به دست آوردن مهارت های مورد نیاز خود قدم می گذارید، مطمئن شوید که رزومه خود را به روز می کنید تا مهارت های مورد نیاز کارفرمای شما را منعکس کند.

اگر چه نیازی به تسلط کامل بر مهارت های جدید ندارید، صرف آموزش های اولیه درباره مهارت های جدید به شما اعتماد به نفس خواهد داد.

بسیاری از کارفرمایان داوطلبانی را با سطح مهارت متوسط ​​استخدام می کنند و بعد از استخدام دوره های پیشرفته مهارت آموزی را ارائه می دهند. داشتن مهارت های نرم افزاری مورد تقاضا و داشتن پایه ای محکم در مهارت های سخت مورد نیاز کارفرمایان ، شما را به یک متقاضی جدی تبدیل می کند.

شغل فعلی خود را تا زمان پیدا کردن شغل جدید حفظ کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که شغل فعلی خود را ترک کنید با این امید که به زودی کار جدید و بهتری پیدا خواهید کرد. ولی پیشنهاد ما این است که از ترک شغل فعلی خود جلوگیری کنید تا زمانی که پیشنهاد کاری محکمی در دست داشته باشید. برای تغییر شغل هیچ تضمین قطعی وجود ندارد و ممکن است شما کار فعلی خود را از دست بدهید.

بعد از اینکه پیشنهاد کاری دریافت کردید، یک خداحافظی خوب بسیار مهم و حیاتی است. یک نامه استعفا خوب و محترمانه و با رویکرد حفظ رابطه مثبت با کارفرمای خود به شما کمک می کند تا نه ایشان را ناراحت کنید و نه اتفاق بدی را رقم بزنید.

سخن پایانی

تغییر شغل مسئله ای مهم و اساسی برای افراد شاغل محسوب می شود و فهم مهارت های مربوط به آن، از خیلی از شکست ها و ناکامی ها جلوگیری می کند و هدف از نگارش و ترجمه ی این نوع مقالات، جریان سازی در مسیر بهینه سازی این انتخاب مهم و سرنوشت ساز است که امیدواریم به توفیقات لازم دست پیدا کنیم.

منبع:

indeed

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری