جستجو
Close this search box.

مهارت های 32 گانه برای استخدام شدن

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 12 دقیقه

مقدمه

در شرایط این روز جامعه ما، پیدا کردن شغل ایده آل چالشی بزرگ و حساس به شمار می آید و افراد زرنگ قبل از انتخاب شغل سعی می کنند برای این کار مهم آموزش ببینند و متناسب با آموزش هایی که دیده اند عمل کنند.

فهرست مطالب

یکی از سرفصل های بسیار مهم در پیدا کردن شغل رزومه نویسی است. رزومه نویسی یعنی ارائه کردن خود به کارفرما و این کار یکی از پیچیده ترین کار ها بوده که به عنوان یک پرونده مستقل نیازمند آموزش و یادگیری است.

ما در صددیم تا در یکی دو مقاله قدری پیرامون مسئله رزومه نویسی سخن بگوییم و نکات مربوط به آن را با هم بررسی کنیم.

این مقاله به شکل اختصاصی به بیان مهارت هایی می پردازد که ارائه درست آن در رزومه می تواند از شما یک متقاضی جدی برای استخدام شدن بسازد و اگر شما بتوانید مهارت های استخدام شدن خود را به زیبایی ارائه کنید (و اگر چنین چیزی هم نیست، تلاش کنید مهارت های لازم را بیاموزید) کارفرما به سمت شما متمایل خواهد شد.

ما سعی کردیم کمی تحقیق کنیم و ببینیم یک شرکت مشهور از کارکنان خود چه چیز هایی را انتظار دارد و آن موارد را لیست نموده و در این مقاله آن را بیان کنیم. این شما و این هم مجموعه مهارت های لازمی که از شما یک پیشنهاد شگفت انگیز برای کارفرما خواهد ساخت.

برای هر پیشنهاد شغلی رزومه جداگانه تهیه کنید.

1. برای هر پیشنهاد شغلی رزومه جداگانه تهیه کنید.

همه مهارت های شما برای شغلی که متقاضی آن هستید به یک اندازه مهم نیست. لذا پیشنهاد می کنم برای هر موقعیت شغلی که خواستار آن هستید رزومه جداگانه تهیه کنید.

مثلاً اگر متقاضی استخدام در یک بیمارستان به عنوان پرستار می باشید، مهارت های اداری چندان ضرورتی نخواهد داشت؛ به همین دلیل باید سعی کنید مواردی را که برای استخدام شما مهم است، انتخاب کنید.

البته اشکال ندارد برخی از ویژگی های دیگر خود را که احساس می کنید دانستن آن برای کارفرما مفید است ذکر کنید ، اما مراقب باشید که رزومه شما بیش از حد طولانی نشود؛ چرا که ممکن است کارفرما فرصت مطالعه دقیق آن را نداشته باشد و در نتیجه تمام تلاش شما هدر خواهد رفت.

در کنار کوتاه بودن مقاله به شیوه تنظیم رزومه خود نیز توجه کنید؛ چرا که این کار چیز های زیادی درباره شما به کارفرما نشان می دهد؛ از جمله خوش سلیقگی!

2. اولویت را در ذکر مهارت ها رعایت کنید

همانطور که در مورد اول اشاره شد، همه مهارتها برای استخدام شدن در یک شغل خاص مهم نیستند. اگر به دنبال کار در بخش فروش یک شرکت هستید ، لازم است تا ابتدا مهارت های ارتباطی و فروش خود را ذکر کنید.

در نظر داشته باشید کار فرما به دنبال مهارت هایی است که سود شرکت را تضمین کند و شما باید نشان دهید که با استخدام شدن تان این آرمان محقق خواهد شد؛ لذا مهارت های مهم را ذکر کنید و آن را اول ذکر کنید.

3. هم افزایی با همکاران را یاد بگیرید.

مهارت های هم افزایی بسیار مهم بوده و برای هر شغلی لازم است. حتی اگر تنها و در خانه کار می کنید، لازم است حداقل با چند نفر ارتباط برقرار کنید و فرقی نمی کند شما رئیس یک شرکت باشید یا یک عضو عادی.

لذا شما باید همیشه بر مهارت های ارتباطی خود تأکید کنید. اگر احساس می کنید که در برقراری ارتباط با همکارانتان مشکل دارید، تلاش کنید بهتر شوید و با شرکت در دوره ها و آموزش های مختلف، خود را ارتقاء دهید.

ارتباطات در جایی اهمیت خود را نشان می دهد که همکاران شما را کسانی شکل می دهند که هیچ تناسبی با شما ندارند و شما در زندگی خصوصی خودتان به هیچ عنوان حاضر نیستید با آن ها ارتباط داشته باشید؛ اما چاره این نیست! شما در حال حاضر باید با آن ها کار کنید.

در این مواقع نباید احساسی عمل کنید؛ بلکه باید عقل سلیم خود را از خواب بیدار کرده و با خود همیشه تکرار کنید که «آنها همکاران من هستند و همه ما یک هدف را دنبال می کنیم. «دریافت حقوق در کنار بهترین تلاش برای ارتقاء کسب و کار».

این همان چسبی است که شما را با تمام اختلاف نظر ها به هم می چسباند و باعث می شود شما بتوانید همکاری خوبی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

در این مسیر با هر مانع برای خراب شدن ارتباطات مقابله کنید و اجازه ندهید بین شما از همکار دیگری غیبت شود. این مسئله بسیار بد و زننده است و هم افزایی شما را از هم خواهد پاشید. سعی کنید جلوی غیبت کننده را بگیرید و بدانید اگر کسی جلوی شما از دیگری بدگویی می کند، هیچ بعید نیست که پیش دیگری از شما بدگویی کند و این بسیار نامناسب است!

4. با مشتری درست ارتباط برقرار کنید.

4. با مشتری درست ارتباط برقرار کنید.

هر شغلی به یک معنا فروش است و این مشتری است که قرار است از دکان کسب و کار شما خرید کند؛ لذا باید همیشه سپاس گزار مشتری باشید و باید بتوانید به زیبایی با او ارتباط برقرار کنید.

ممکن است در حال حاضر استخدام شدن شما در شغل فعلی ربطی به مشتری نداشته باشد؛ اما لازم است اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنید و بدانید که دیر یا زود لازم است در تعامل با مشتری قرار بگیرید.

5. کار گروهی را بیاموزید!

این یک امر کاملاً ضروری است و در آن بحثی وجود ندارد. حتی اگر می خواهید در موقعیتی کار کنید که مستلزم ارتباطات زیادی با همکارانتان نباشد، اما بالاخره کار گروهی است و اقتضائات خود را دارد.

کار گروهی یعنی خود را جزئی از یک کل بدانید و این باور را در خود ایجاد کنید که تلاش من در تمام همکارانم اثر گذار است و وظیفه آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد و موفقیت من موفقیت همکارانم بوده و شکست من شکست همکارانم را در پی خواهد داشت.

6. به تنهایی یک شرکت باشید!

باید تلاش کنید در کنار فراگیری مهارت های گروهی، به اندازه ای قوی شوید تا به تنهایی بتوانید یک شرکت را اداره کنید!

بعضی اوقات ممکن است همکاران شما نتوانند وظایف شان را به هر دلیل درست انجام دهند و این مسئله ممکن است به تلاش شما لطمه بزند یا مشکلاتی را برای شرکت ایجاد کند.

شما باید به قدری قوی شوید و از اعتماد به نفس بالا برخوردار باشید که به راحتی بتوانید بر مشکلات غلبه کرده و ضعف عملکرد همکار خود را جبران کنید. تنها با این شیوه است که می توان موفق شد و افتخارآفرینی کرد و اگر کارفرمای شما چنین ویژگی مثبتی را در رزومه شما ببیند، جذب شما خواهد شد و شما برای او گزینه جدی خواهید بود.

7. مهارت های مدیریتی را یاد بگیرید.

7. مهارت های مدیریتی را یاد بگیرید.

مهارت های مدیریتی اصل کار شما است! چه تلاش اقتصادی داشته باشید چه تلاش غیر اقتصادی و در فضایی متفاوت از کسب و کار باشید و با وجود اهمیت این مهارت، بسیاری آن را نادیده می گیرند.

فرض کنید شما نویسنده هستید! شاید مهارت های مدیریتی برای نوشتن شما چندان کاربرد نداشته باشد، اما مطمئناً برای تعیین قیمت متنی که در حال نوشتن هستید، مهم است؛ خصوصاً زمانی که قرار است با شرکتی توافق نامه امضا کنید و برای آن ها بنویسید.

واقعیت این است که ما هر روز در زندگی شخصی خود با اداره کار سر و کار داریم (شما قبوض خود را پرداخت می کنید و مالیات خود را پرداخت می کنید. درست است؟) پس چرا مدیریت را به عنوان یک دارایی ارزشمند که می تواند به ما در دستیابی به موقعیت شغلی خود کمک کند قرار ندهیم؟!

8. درست سخنرانی کنید و درست بنویسید.

متأسفم برای این که خیلی ها متوجه نیستند که برای هر کاری باید یاد بگیرند درست سخن بگویند. سخن گفتن خوب، امتیازی قطعی و ضروری برای شما است. با سخن گفتن درست شما می توانید ایده بدهید، درخواست کنید، مرخصی بگیرید و حتی خود را به یک جایگاه بالاتر ارتقاء دهید.

البته فقط مهارت های گفتاری مهم نیست.

مهارت نوشتن شما نیز به همان اندازه مهم است. یک ایمیل مکتوب با کیفیت می تواند بعضی مواقع باعث ایجاد یک قرارداد کاری شود.

یادگیری مهارت های گفتاری و نوشتاری با وجود اهمیت شان بسیار ساده است. اگر احساس می کنید این مهارت ها را ندارید، می توانید دوره نوشتن را بگذرانید و با صحبت درباره ایده های خود اعتماد به نفس پیدا کنید.

9. زبان خارجی بلد باشید.

اگرچه ممکن است متقاضی شغلی باشید که نیازی به دانش زبان های خارجی ندارد، اما هرگز نباید از این نکته صرف نظر کنید.

تمام زبانهایی را که تا کنون یاد آموخته اید (در چهار حوزه شنیداری، گفتاری و نوشتاری و خواندنی) را یادداشت کنید و در فراگیری همه آن زبان ها دریغ نکنید.

مثلا اگر زبان روسی را در دوره ابتدایی خوانده باشید، این احتمال وجود دارد که شما کاملا آن را فراموش کرده باشید و مقدار کمی از آن را در خاطر داشته باشید و با تلاشی یکی یا دو ماهه می توانید آن را به دست آورید. سعی کنید حتماً این کار را انجام دهید و لحظه ای دریغ نکنید!

این نوع دانش ممکن است در شرایطی که مشتری خارجی دارید و کارفرمای شما به ترجمه سریع (و نه خیلی دقیق) و در چارچوب یک ایمیل مهم احتیاج دارد مهم و کارگشا باشد.

توصیه من (به عنوان نویسنده مقاله) به شما این است که هرگز در زندگی خود یادگیری زبان خارجی را متوقف نکنید! آنها همیشه در یک جا مفید خواهند بود.

خبر خوب این است که این روزها برای یادگیری زبان به پول نیاز ندارید. تمام آنچه که شما برای زبان آموزی نیاز دارید انگیزه و دسترسی به اینترنت است.

صدها آموزش در YouTube و سایر وب سایت ها وجود دارد که می توانید برای گسترش دانش خود استفاده کنید. می توانید از برنامه هایی مانند Duolingo یا برخی از برنامه های مشابه استفاده کنید که تعاملی هستند و یادگیری را بسیار آسان می کنند.

10. با تکنولوژی روز آشنا باشید.

چه بخواهید و چه نخواهید، ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم و در این قرن، فناوری در حال رونق گرفتن است و برای زنده ماندن باید در بازی باشید و به خوبی عمل کنید.

مبانی علوم کامپیوتر (مانند Microsoft Office و برنامه های مشابه) زمینه هایی است که باید بدون توجه به ماهیت شغل خود، آن را بشناسید.

البته مبانی کامپیوتری همه ماجرا نیست. شما در رزومه خود باید به کارهای موجود در شبکه اجتماعی خود نیز اشاره کنید. این روزها، پروفایل های اینستاگرام و فیس بوک شما نوعی شناسه مجازی برای شما هستند؛ پس از آنها به روشی هوشمندانه استفاده کنید.

سعی کنید در فضای مجازی خلاقیت ها و دانش خود را نشان دهید و به خاطر داشته باشید که اکثر شرکت ها نمایه های شبکه های اجتماعی متقاضیان خود را جستجو می کنند؛ بنابراین هوشمندتر از کافرمای خود باشید و از شرایط به نفع خود استفاده کنید!

11. مذاکره یاد بگیرید.

11. مذاکره یاد بگیرید.

توانایی شما در مذاکره مهم است. حتی اگر صرفاً یک کارگر در یک کارخانه هستید، هنگام تلاش برای گرفتن یک روز تعطیل، باید مهارت مذاکره خود را بیان کنید! البته اگر می خواهید در بخش بازاریابی یا مدیریت کار کنید نیاز شما به این مهارت بیشتر و بیشتر خواهد بود.

کریس ووس، یک تاجر مشهور آمریکایی، مذاکره کننده سابق FBI در مورد وضعیت گروگان ها بود و با استفاده از همین مهارت توانست یک تجارت خصوصی براساس آموزش فن مذاکره به کارآفرینان را راه اندازی کند. حرف من در اینجا این است که مهارت های مذاکره می تواند شما را بسیار دورتر از آنچه انتظار داشتید به موفقیت برساند.

12. با انگیزه باشید.

انگیزه کاری از دو زاویه بررسی می شود:

  • آیا خود شما برای انجام کاری به اندازه کافی انگیزه کافی دارید؟
  • ·          آیا شما به عنوان یک کارمند می توانید به همکاران خود انگیزه دهید؟!

مهارت شما هر دو مورد بیان شده بسیار مورد نیاز است. شما می توانید با انگیزه بالا، بازدهی خوبی برای خود و دیگران ایجاد کنید و اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

در رزومه خود سعی کنید برای کار بیشتر و فداکارانه اعلام آمادگی کنید (البته مبالغه نکنید و سعی کنید واقعی سخن بگویید). برای این کار می توانید از تجربیات گذشته خود برای کارفرما بگویید؛ مثلاً پروژه ای را که در زمان تحصیل در دانشگاه می دادید و انگیزه ای که در آن جا از خود نشان دادید.

اقدامات انسان دوستانه در افزایش انگیزه خود و دیگران بسیار مؤثر است.

مثلا اگر زبان ایتالیایی بلدید، با همکاران خود (بدون هیچ چشم داشتی) درباره فرهنگ و هنر ایتالیایی و ویژگی های خوب آن ها سخن بگویید؛ فقط به این دلیل که در گسترش دانش سهیم باشید.

انگیزه چیزی است که شما با سالها تحصیل و فداکاری در یک زمینه خاص در زندگی خود ایجاد می کنید، بنابراین حتی اگر در حال حاضر شغل مورد علاقه خود را ندارید، جنبه های مثبت را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید و آنها را تا آنجا که می توانید بهبود ببخشید.

سخنرانان انگیزشی در این زمینه به خوبی می توانند به شما کمک کنند.

13. مهارت های تجزیه و تحلیل را یاد بگیرید.

منظور از تجزیه و تحلیل، داشتن نگاه منطقی به مسائل است؛ نه این که همه چیز را با زبان فلسفه بیان کنیم؛ چرا که این مسئله فلج کننده و ناکارآمد است.

نگاه منطقی به شما کمک می کند تا بتوانید اشکالات و چالش های کسب و کار را به دقت شناسایی نموده و نسبت به حل آن اقدام کنید. این گونه است که می توانید خود و کسب و کار آینده تان را بیمه کنید.

(لذا بیان مهارت های تجزیه و تحلیل به کارفرما بسیان مهم و اساسی است)!

14. با اصول کارآفرینی آشنا شوید.

کارآفرینی، تجارت اصلی در جامعه امروز است. چه بخواهید و چه نخواهید، مهارت های کارآفرینی چیزی است که یک کارمند حقوق بگیر را از یک تاجر موفق متمایز می کند.

برای رسیدن به هدف خود و به دست آوردن شغل مورد نظر خود، باید نشان دهید که به اندازه کافی لیاقت دارید گوشه ای از اقتصاد کشور خود باشید.

این مهارت ها را می توانید از طریق خواندن کتاب های نوشته شده توسط کارآفرینان مشهور مانند بیل گیتس یاد بگیرید.

می توانید مصاحبه با افراد موفق در زمینه های مختلف را بشنوید و ببینید چه چیزی باید از تجربه آنها یاد آموخت؟!

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

15. وفادار باشید.

برای یک کارفرما بسیار مهم است که بداند کارکنان وفاداری در کنار او هستند. وفاداری حس خوبی برای کارفرما ایجاد می کند.

البته منظور این نیست که  هرگز کشتی در حال غرق شدن را ترک نکنید. این یک جنون خالص است که متاسفانه امروزه وجود دارد؛ اما نشان دهید که حتی در سختی روزگار شرکت، مایلید در کنار او باشید و به پیشرفت او کمک کنید.

به عنوان مثال داستان گروه لگو را در نظر بگیرید (در طول دهه 90 ) نزدیک بود  به تعطیلی کشیده شوند و سود آنها بسیار کم بود و در نتیجه بسیاری از کارمندان باید اخراج می شدند؛ اما آنهایی که ماندند و وفاداری خود را نشان دادند و تلاش کردند، باعث شد که آن ها دوباره به اوج خودشان برگردند.

16. اعتماد به نفس داشته باشید.

اعتماد به نفس هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی شما مهم است. بسته به میزان اعتقاد شما به ایده هایتان، ممکن است حرفه شما راکد بوده یا پیشرفت کند. هنگام نوشتن رزومه یا مصاحبه با استخدام کننده، باید ابراز کنید که به ایده های خود اطمینان دارید و حاضرید که برای تحقق آن ها هر تلاشی بکنید.

البته ، این بدان معنا نیست که همه ایده های شما، شما را به مسیر درست هدایت می کنند. گاهی اوقات درست عکس این اتفاق می افتد و ایده ها برای شما دردسر ساز می شوند؛ اما نکته مهم آن جا است که شما آماده هستید تا مسئولیت کامل ایده های خود را به عهده بگیرید.

شاید اعتماد به نفس در نگاه اول سخت به نظر برسد؛ اما کارفرما برای این مهارت ارزش قائل خواهد شد (به خودتان ایمان داشته باشید حتی وقتی که دیگران به شما اطمینان ندارند)!

17. شجاع باشید.

این مورد کاملاً شبیه اعتماد به نفس است و شما حتی نیازی به ذکر آن به عنوان یکی از مهارت های خود ندارید، اما احساس کردم باید به آن اشاره شود زیرا بدون شجاعت ، اعتماد به نفس به خودی خود نمی تواند کار زیادی انجام دهد.

مطمئناً اعتماد به نفس می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند؛  اما شجاعت ویژگی منحصر به فردی است که باعث می شود در میان تعداد زیادی از کارمندان یک شکل برجسته باشید. شجاعت در بیان، نوشتار و اقدام می تواند شما را پیروز در رقابت اشتغال زایی کند.

18. بهترین باشید.

18. بهترین باشید.

جاه طلبی یک مهارت حیاتی برای هر موقعیت شغلی است. حتی اگر برای موقعیت سرایداری متقاضی هستید، باید جاه طلبی کنید تا بهترین سرایدار آنجا باشید! کارفرمایان افراد مشتاق را دوست دارند و می خواهند برای خود و شرکت نیز به موفقیت بیشتری دست یابند.

همیشه به یاد داشته باشید که کارمندان در واقع آینه شرکت هستند، آنها انرژی و ارتعاشات خود شرکت را منعکس می کنند و شرکت را کارمندان شرکت می سازند.

به همین دلیل است که شرکتی مانند گوگل همیشه سعی می کند کارمندان خود را آرام نگه دارد و فضایی مشابه خانه را برای آنها ایجاد کند تا آن ها همیشه با نشاط باشند و عالی کار کنند.

19. واقع بین باشید.

در حالی که مهارت های خود را برای استخدام شدن نشان می دهید و تمام جنبه های خوب کار خود را ذکر می کنید، باید سعی کنید واقع بین باشید و جز حقیقت چیز دیگری نگویید؛ زیرا ممکن است به نظر برسد که دارید رجز می خوانید. استخدام کننده هرگز نباید مشکوک شود که شما بدون پشتوانه واقعیت برای او سخن می گویید.

همیشه این تصور را برای آنها بگذارید که تمام آنچه شما بیان کرده اید صد در صد درست است و آنها با یک نامزد عینی و واقع بین سر و کار دارند. این باعث می شود که موفقیت های شما را بیش از پیش ارزیابی کنند.

20. تلاش کنید در شرایط سخت هم خوب کار کنید.

همانطور که قبلاً  گفتیم، همه شرکتها شرایط سختی را پشت سر می گذارند. از طرف دیگر ممکن است در یک بازه زمانی کار شما بسیار زیاد و سخت شود؛ مثلاً اگر در یک شرکت اسباب بازی کار می کنید، احتمالاً قبل از کریسمس یک سخت کاری را پشت سر می گذارید.

مهم نیست که در چه موقعیتی کار می کنید؛ حتی اگر یک خانم نظافتچی باشید سختی کار را در آن زمان احساس خواهید کرد. در طول مصاحبه (و البته در رزومه خود) شما باید نشان دهید که مرد یا زن روز های سخت هستید و ضرب الاجل داشتن فعالیت ها و زیاد شدن کار ها شما را به هیچ وجه نمی ترساند (البته بعضی اوقات ممکن است واقعاً خسته یا عصبانی شوید؛ اشکالی ندارد! فقط کافی است آن را مخفی نگه دارید)!  برای اثبات حرف خود می توانید به تجربه های مشابه قبلی خود اشاره کنید.

این احساس را برای آنها بگذارید که هیچ مانعی به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتواند شما را شکست دهد.

21. در موقعیت های استرس زا چگونه واکنش نشان می دهید؟

این مورد کاملاً به نکته قبلی متصل است. بعضی از شرکت ها حتی در حین مصاحبه به شما تکلیف می دهند ( مثلا آنها به شما یک وضعیت فرضی می دهند که باید آن را به بهترین شکل حل کنید)! اکنون  زمان آن رسیده که شما تمام مهارت های خود را با هم ترکیب کنید و نشان دهید که در یک موقعیت استرس زا چه کاری انجام می دهید و چگونه مسئله خود را حل می کنید!؟

نشان دهید که قادر به واکنش سریع هستید تا بتوانید مشکل را به کارآمدترین حالت ممکن حل کنید.

22. در هر جایگاه که هستید، خود را رهبر ببینید!

رهبری در واقع آمیزه ای از مهارت های مختلف است. مهارت هایی مانند اعتماد به نفس، شجاعت، مهارت های مدیریتی و … که نشان می دهد شما می توانید به زیبایی عمل کنید و اتفاقات خوب را برای خود و دیگران رقم بزنید.

23. تلاش های خود را اولویت بندی کنید.

اولویت بندی هنگام کار، بسیار مهم و ضروری است. شخصی که می داند برنامه هایش را چگونه اولویت کند، می تواند کاری را در دو ساعت تمام کند؛ در حالی که شخص دیگری که اولویت بندی بلد نیست، ممکن است کل روز را برای همان کار صرف کند. شما باید یاد بگیرید که چگونه موارد مهم را از موارد غیر مهم تفکیک کنید.

برای یادگیری مهارت های اولویت بندی روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با مراجعه به دانشمندان مرتبط با این زمینه، اقدام کنید و موفق شوید.

24. صادق باشید.

24. صادق باشید.

من وقت زیادی را برای توضیح این مورد صرف نمی کنم. بسیار ساده است. در این دنیا کارفرمایی به استخدام شدن کارمندانی فکر کند بخواهند که پشت سر او حرف بزنند.

اظهار کنید که شما یک فرد صادق هستید؛ (حتی اگر اشتباه کنید)  بالاخره انسان ممکن الخطا است و اشتباه کردن ممکن است برای او رخ دهد. مهم آن است که بتوانید اشتباهات خود را ترک کنید و سعی کنید روز به روز آن ها را کم و کمتر کنید. این کار برای کارفرمای شما اعتماد سازی خواهد کرد.

25. مهارتهای مدیریت زمان را بدانید.

«زمان پول است». همه ما بسیار زیاد این را شنیده ایم؛ اما متاسفانه خیلی اوقات آن را فراموش می کنیم و توجه چندانی به آن نداریم.

مثلاً اگر دیر به مصاحبه خود می روید، چگونه انتظار استخدام شدن در آن حرفه را دارید؟ اگر می خواهید مصاحبه کنید، یعنی شما به یک شغل نیاز دارید و اگر به یک شغل نیاز دارید یعنی زندگی و زنده ماندن شما بدان وابسته است! پس اگر دیر به کاری بپردازید که وجود شما به آن بستگی دارد، چگونه انتظار استخدام شدن دارید؟!

همیشه حداقل پانزده دقیقه قبل از مصاحبه حاضر باشید تا احساس خوبی در خود و کارفرما ایجاد کنید و بتوانید کمی آرام شوید و فضای شرکت آشنا شوید و فکر خود را از تمام افکاری استرس زا پاک کنید.

26. با مهارت های سازمانی آشنا باشید.

مهارت های سازمان با بسیاری از جنبه های دیگر که قبلا ذکر کردیم در هم تنیده است؛ اما برای استخدام شدن یکی از موارد ضروری محسوب می شود؛ بنابراین احساس می کنم که باید یکبار دیگر این مهارت ها را پشت سر بگذاریم.

یکی از مهارت های مهم سازمانی، توانایی واگذار کردن کار ها است. اگر بتوانید در رزومه خود ساز و کار چنین مطلبی را نشان دهید، بسیار موفق خواهید بود.

27. پر تلاش باشید.

اگر به دنبال کار هستید باید بدیهی باشد که شما فردی سخت کوش هستید ، که می خواهد زندگی خود را بهبود بخشد و بهترین کار را انجام دهد. نیاز نیست سخت کوشی خود را در رزومه یادآور شوید؛ اما بسیار مهم است که این احساس را در آنها ایجاد کنید که مایل به سخت کار کردن بوده و بهترین تلاش خود را به شرکت ارائه خواهید داد.

30. تفریح کنید.

30. تفریح کنید.

این چیزی است که گر چه در پایان رزومه بیان می شود؛ اما به طریقی خاص می تواند بسیار قابل توجه باشد. سرگرمی ها و علایق شما در خارج از کار شماست که رزومه کاری شما را از بقیه متمایز می کند و می تواند برای کارفرما جذاب باشد.

مثلا اگر دوست دارید هفته ای دو بار تنیس بازی کنید یا به باشگاه بروید، آن را بیان کنید. با این کار استخدام کننده شما این احساس را پیدا می کند که شما فردی جامع هستید و از سلامتی خود مراقبت می کنید.

خیلی اوقات ممکن است تفریح های شما، تفریح های مورد علاقه کارفرما و یا مصاحبه کننده باشد و این مسئله باعث می شود تا شما به شانس بیشتری برای استخدام شدن داشته باشید؛ چون طرف مقابل شما در این زمینه با شما همزاد پنداری نموده است.

31. استقامت داشته باشید.

پایداری همان چیزی است که بین شخص دارای ایده و شخصی که ایده در زندگی او پیاده می شود تفاوت ایجاد می کند. این یکی از مهمترین صفات برای کارآفرینان است. شما می توانید پشتکار خود را از طریق برخی از پروژه هایی که طی سال ها موفق به انجام آنها شده اید، نشان دهید.

در طول این سالها حتی بزرگترین شرکتهای بزرگ دنیا نیز انواع مختلفی از مشکلات را داشته اند؛ اما آنها فقط به دلیل پایداری خود توانستند موفق باشند.

32. از گذشته خود و دیگران تجربه کسب کنید.

شما باید در رزومه خود را نشان دهید که  طی سالهای تحصیل و تلاش چه مقدار رشد کرده اید؟ این یعنی شما از هر فرصت و تجربه ای (چه موفقیت آمیز و چه شکست آمیز) دانش کسب کرده اید. شما هم باید از گذشته خودتان عبرت بگیرید و هم گذشته دیگران برای شما عبرت آموز باشد.

همانطور که النور روزولت گفت «از اشتباهات دیگران بیاموز. شما نمی توانید آنقدر زندگی کنید که همه آنها را خودتان بسازید»!

سخن پایانی

هر کدام از موارد ذکر شده گر چه لازم است برای استخدام شدن در رزومه باشند، اما چیدمان آن ها در رزومه نیاز به مهارت های خاص خودش را دارد که در مقاله دیگر مفصلاً آن را بحث خواهیم کرد.

منبع:

cleverism

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری