جستجو
Close this search box.

یک مشکل بزرگ در انبارگردانی کیف و کفش (به همراه راه حل ساده)

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

مقدمه

انبارگردانی یکی از مسائل بسیار مهم برای کسب و کارها محسوب می شود و کم خطا بودن آن برای کسب و کارها (به خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسطی مانند مغازه کیف و کفش) حیاتی است. یکی از چالش های مهم انبارگردانی کیف و کفش، تشخیص هویت کیف و کفش است. ما در این مقاله با بررسی ابعاد مختلف این چالش، راه حل آسان و کاربردی برای آن ارائه می دهیم. منتهی قبل از بررسی مقالات لازم است تا با مفهوم انبارگردانی کیف و کفش آشنا شویم.

فهرست مطالب

4. بازاریابی کیف و کفش

1. انبارگردانی کیف و کفش چیست؟

انبارگردانی کیف و کفش به معنای کنترل فیزیکی فضای انبار می‌باشد. در طی عملیات انبارگردانی به صورت دستی موجودی کیف و کفش ها در یک یا چند بازه زمانی مشخص شمرده می‌شود و همچنین بررسی می‌شود که آیا موجودی به دست آمده با موجودی ثبت شده در سیستم انبارداری و کاردکس کالا، مغایرت دارد یا خیر.

انبارگردانی یکی از رایج‌ترین روش‌های کنترل موجودی انبار در یک بازه زمانی معین است. هدف از انجام این کار نظارت بیشتر بر کار ثبت ورود و خروج کالاها از انبار است.

برای مطالعه بیشتر مقاله انبارگردانی چیست و چه مراحلی دارد را مطالعه کنید.

2. یک مشکل بزرگ

انبارگردانی فرایندی پر چالش محسوب می شود. با این حال در حوزه کسب و کار کیف و کفش یکی از مهم ترین چالش های انبارگردانی تشخیص درست هویت کالا است.

از آن جا که کیف و کفش ها در برندها، رنگ ها و سایزهای مختلف ارائه می شود، راستی آزمایی داده های ثبت شده در سیستم انبارداری با آن چه در انبار هست، بسیار سخت بوده و اغلب اوقات اشتباه صورت می گیرد.

بزرگی این اشکال زمانی خودش را نشان می دهد که شما بخواهید خرید و فروش اینترنتی داشته باشید و اگر مغازه کیف و کفش شما وب سایت هم داشته باشد، مسئله مهم تر خواهد بود.

شما باید هر لحظه موجودی کالای خود را در وب سایت به روز کنید و اگر به روز رسانی مستمر و صحیح وجود نداسته باشد و مشتری اشتباهی برای شما پول واریز کند، قطعا با مشکل بزرگ مواجه خواهید شد و ممکن است اعتبار  خود را به راحتی از دست بدهید.

حالا که با عمق این اشکال آشنا شدیم، باید برای آن راه حل پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

افزونه چاپ و تولید بارکد
افزونه چاپ و تولید بارکد
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

3. بارکد سازی، راه حل آسان و به صرفه

صاحبان کسب و کارها برای این که انبارگردانی را به راحتی و بدون دردسر انجام دهند، برای هر کالا بارکد تهیه می کنند؛ به گونه ای که برای هر کالا شناسنامه مجزا تعریف می شود.

سازوکار تهیه بارکد به این شکل است که وقتی جنس خریداری می شود، همان ابتدا توسط یک دستگاه برای کالا بارکد طراحی شده و مشخصه خاص کالا در بارکد ثبت می شود و تیم انبارگردانی با استفاده از یک دستگاه بارکد خوان به راحتی می توانند فرآیند انبارگردانی را انجام دهند و از بسیاری از خطاها مصون بمانند.

4. چگونه بارکد بسازیم؟

ابزارها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند بارکد بسازند. با این حال پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه چاپ و تولبد بارکد در نرم افزار حسابداری محک است.

نرم افزار حسابداری محک دارای افزونه هایی است که یکی از این افزونه ها، افزونه «چاپ و تولید بارکد» است. این افزونه هنگامی که بر روی نرم افزار حسابداری محک نصب می شود، به شما این امکان را می دهد تا برای هر کالا یک بارکد مشخص در ابعاد دلخواه خود طراحی کنید.

افزونه چاپ و تولید بارکد:

افزونه چاپ و تولید بارکد:

  • با تمامی چاپگرهای لیزری، رنگی، سوزنی و رولی کاملا سازگار است.
  • قادر است به تعداد دلخواه در یک برچسب بارکد و متن ایجاد کند.
  • قادر است در یک برچسب به تعداد دلخواه تصویر قرار دهد.
  • می تواند چاپ و تنظیم برچسب ها و چینش در سطر و ستون های تعیین شده را به بهترین شکل انجام دهد.
  • امکان چاپ تگ (برچسب) های بارکد استاندارد را دارا است.
  • امکان چاپ بارکد از لیست کالاهای محک را دارا است.
  • محيطي با کاربري آسان جهت طراحي برچسب با قابليت Drag and Drop را در اختیار شما قرار می دهد.
  • پشتیبانی از بارکدهای استاندارد Code128 ,Code39 ,Code93 ,EAN8 ,EAN13, CodaBar, Data Martix , QR Code را به بهترین شکل انجام می دهد.
  • امکان تعيين اندازه، نوع قلم، چینش، چرخش و … برای متن ها و بارکدها فراهم کرده است.
  • امکان دریافت اطلاعات برچسب ها از فایل اکسل و همچنین چاپ سریالی اطلاعات را برای شما انجام می دهد.

5. قیمت و چگونگی خرید افزونه چاپ و تولید بارکد

قیمت این افزونه نرم افزار حسابداری محک را می توانید از اینجا مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از بخش زیر دمو افزونه را رایگان دریافت کنید و همچنین می توانید با دفتر مشاور نرم افزار محک تماس گرفته و از مشاوره رایگان درباره افزونه چاپ و تولید بارکد برخوردار شوید.

سخن پایانی

وجود بارکد صرفا برای سهولت در انبارگردانی نیست؛ بلکه بارکدها کاربردهای مختلفی در تسهیل فروش مغازه کیف و کفش دارد و می تواند اتفاقات خوبی را در کسب و کار شما رقم بزند و ما در سایر مقالات به بررسی دیگر کاربردهای بارکد خواهیم پرداخت.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری