جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی صحبت کنیم. حسابداری از گذشته دور وجود داشته. شاید آن چنان مثل امروز شاخه های متعدد نداشته و محدود به امور حسابرسی تجارت خانه ها  و نهایت به کاخ ها و دربار ختم می شد. اما وجود آن را نمی توان انکار کرد. در زمان های نه چندان دور تجار برای رسیدگی به امور مالی خود حسابدارانی را استخدام می کردند. این افراد هم کار حساب و کتاب را برعهده داشتند و هم امور نامه نگاری.

فهرست مطالب

به مرور زمان و با افزایش جمعیت دانش حسابداری هم برای خود دارای اصول و قواعدی شد تا به امروز به علمی پیچیده و با شاخه های متعدد تبدیل شده. در مقاله پیش رو به حسابداری شرکت ها و بهترین برنامه نرم افزار در این رشته توضیحاتی خواهیم داد.

تعریف کلی حسابداری

حسابداری علمی است که به تنطیم و ثبت کلیه امور جاری مالی اعم از خرید، فروش، هزینه های جاری و غیره می پردازد. آن ها را تجزیه و تحلیل می کند. این امور برای یک دوره مالی یک ساله می باشد. از مزیت های حسابداری می توان به این نکات اشاره کرد:

  • باتجزیه و تحلیل امور مالی می توان برای دوره های بعدی برنامه های دقیق و مدونی پیاده کرد.
  • در یک دوره مالی با ایجاد شفافیت همه امور را دقیق وعلمی محاسبه کرد.
  • با استفاده از علم حسابداری می‌ توان از میزان خرید، فروش و موجودی کالا به طوردقیق مطلع گردید.
  • با استفاده از حسابداری می توان برای دوره مالی آینده یک برنامه مدون تدوین نمود تا با اجرای آن از ضرر و زیان جلوگیری کرده و به سود دهی دست یافت.

اما در ادامه به بررسی بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی می پردازیم.

شرکت های تولیدی و حسابداری

امروزه وجود کارگاه ها و شرکت های تولیدی در جامعه به طور  محسوسی افزایش یافته. در همه زمینه های کاری مشغول فعالیت هستند. اگر بخواهیم از شرکت های تولیدی تعریفی داشته باشیم بایستی بگوییم به شرکت ها و مؤسساتی اطلاق می شود که با تهیه مواد اولیه و فرایند خاص آن ها را به کالاهای مورد استفاده جامعه تبدیل کرده و به معرض فروش می گذارند. با کسب اطلاعات دقیق از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای شرکت های تولیدی می توان شرایط ویژه ای داشت. اگر بخواهیم در مورد شرکت ها  بررسی دقیق تری داشته باشیم می ‌توانیم آن ها را به دو دسته تقسیم کنیم.

  • شرکت های تولید انبوه
  • شرکت های تولیدی سفارش کار

شرکت های تولید انبوه به شرکت هایی اطلاق می شود که در یک یا چند زمینه به تولید کالا پرداخته و به صورت انبوه تولید و روانه بازار می کنند. مانند شرکت های تولید مواد غذایی و یا قطعات الکتریکی. در مورد شرکت های سفارش کار نیز به آن دسته از شرکت های تولیدی گفته می شود که بر مبنای سفارش مشتری اقدام به تولید کالای مورد نظر می کنند. بهترین مثال برای این نوع شرکت ها می توان از شرکت های تولید مبلمان نام برد که بر مبنای سفارش مشتری اقدام به تولید کالا می کنند.

اما در کنار تولید و فارغ از نوع فعالیت شرکت وجود علم حسابداری و بررسی مالی شرکت ها از ضروریات غیر قابل انکار می باشد. با استفاده از این علم به راحتی و به صورت دقیق و علمی در جریان امور مالی شرکت تولیدی خود قرار می گیرید. در این میان انواع نرم افزار حسابداری حتی نرم افزار حسابداری موبایل هم می تواند به شما کمک کند.

مزیت های بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

همانگونه که قبلا گفتیم جهت بررسی بهتر و خطای کمتر در امور مالی و حسابداری نرم افزارهای حسابداری می توانند کمک خوبی در این زمینه باشند. استفاده از این نرم افزارها مزیت هایی دارند که عبارتند از:

مزیت های بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

بررسی موجودی کالا با بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

یک نرم افزار خوب حسابداری اطلاعات دقیقی از موجودی کالا که شامل نوع مواد اولیه و مقدار آن می باشد را در اختیار مدیریت قرار می دهد. تا نسبت به تهیه و برنامه ریزی برای تولیدات آینده اقدام شود.

ثبت دقیق صورتحساب های مالی با بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

در تمامی شرکت ها و کارگاه های تولیدی ثبت صورت های مالی اعم از خرید مواد اولیه، فروش کالای تولیدی، هزینه های خط تولید و دیگر هزینه های جاری به صورت دقیق ثبت خواهد گردید تا در پایان سال جاری مدیریت شرکت یا کارگاه تولیدی بتواند بر اساس حجم کار گزارش های مالی دقیقی بدست آورد.

مشخص شدن نگاه مالی آینده با بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی

بر اساس داده های مالی این نرم افزار مدیریت شرکت می تواند برای دوره مالی آینده برنامه های مالی خود را در سطح خرد و کلان مشخص کرده و یک سرمایه گذاری با حداقل ریسک را انجام دهد.

انتظارات از یک نرم افزار حسابداری تولیدی

با توجه به حجم تولید، نوع کارگاه و وسعت آن برخی از انتظاراتی که از بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی است بدین شرح می  باشد:

  • ثبت همه هزینه های تولید مانند مواد اولیه، دستمزدها و هزینه های جاری روزانه
  • ثبت سفارش مواد اولیه با تمام جزئیات
  • محاسبه نرخ تمام شده کالای تولیدی بر مبنای آخرین قیمت بازار
  • مدیریت انبار اعم از موجودی مواد اولیه، ورود مواد اولیه جدید و خروجی کالای تولید شده.
  • صدور اسناد قانونی معتبر برای مراجع قانونی مانند اداره مالیات
  • قابلیت استفاده در ویندوز از طریق گوشی موبایل با بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی
  • شناسایی کالاهای تولید شده با فروش و سود بالاو کالاهای کم سود
  • افزایش شیوه های صحیح و به صرفه در مصرف مواد اولیه که منجر به سود دهی بیشتر شود

درپایان ذکراین نکته ضروری است در صورتی که تمایل به استفاده از نرم افزار حسابداری برای شرکت یا کارگاه تولیدی خود دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید. نرم افزار را از موسسات معتبر حسابداری تهیه کنید. از پشتیبانی موسسه نسبت به نرم افزار اطمینان حاصل کنید. قبلا تحقیق کنید که نرم افزار مربوطه از قدرت و کارایی لازم برخوردار باشد. آخرین نکته این که از قیمت مناسبی برخوردار باشد. بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های تولیدی در این زمینه ها بسیار کارساز است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری