جستجو
Close this search box.

آموزش راه اندازی وب سایت (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

این روزها یکی از بسترهای بسیار مناسب برای کسب‌ و کارها، فضای اینترنت است. وب سایت‌ها فضای فوق‌ العاده‌ای را برای کسب درآمد ایجاد کرده‌اند. چرا شما از این فضا برای رونق بیشتر کسب‌ و کارتان استفاده نکنید؟ بسیاری از افراد هستند که نمی دانند برای راه‌اندازی یک وب از کجا شروع کنند. در ادامه نکات مهم جهت آموزش راه اندازی وب سایت را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

 

چرا وب سایت یک بستر مناسب برای درآمدزایی است؟

اولین و مهمترین دلیل برای استفاده از این فضا، هزینه کم آن است. یعنی شما برای شروع یک کسب‌‍ و کار و آموزش راه اندازی وب سایت برای آن، به سرمایه زیادی برای شروع نیاز ندارید. دلیل بعدی آن است که وقت زیادی از شما نمی گیرد، یعنی به سرعت می توانید کسب‌ و کارتان را استارت بزنید. همچنین شما محدودیت زمانی برای کار ندارید، در هر ساعتی از شبانه روز می توانید کسب درآمد کنید.

 

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

 

دانلود فایل صوتی

 

با داشتن سئو سایت خوب و تولید محتوای قوی می توانید به راحتی کسب‌ و کارتان را تبلیغ کنید. در واقع وب سایت شما، معرف محصول یا خدمات شما است و هم نقش اپراتور و هم نقش تبلیغات را برایتان ایفا می کند. علاوه بر دلایلی که گفتیم، این روزها، تمامی مشاغل در حال رو آوردن به فضای اینترنت هستند و به زودی همه‌ی کارها اینترنتی انجام می شود. اینترنت بسیار بیشتر از گذشته وارد زندگی مردم شده است و تقریبا همه در روز با آن سروکار دارند.

 

پس چه چیزی بهتر از اینکه شما هم جزو افرادی باشید که تعداد زیادی مشتری در فضای وب دارید؟

با داشتن سایت، ارتباط شما با مخاطبانتان راحت‌تر خواهد بود و تعامل بیشتر و بهتری با آن ها دارید. شما با آموزش راه‌اندازی وب سایت، علاوه بر فروش حضوری و منطقه‌ای، در سطح کشور و یا حتی در سطح دنیا فروش داشته باشید. سایت شما اعتبار کسب‌ و کار شما است، هرچه بیشتر برای آن وقت بگذارید و محتواهای با کیفیت‌ تری تولید کنید به همان نسبت مشتریان بیشتری می گیرید.

 

اهدافتان از این کسب‌وکار را به وضوح مشخص کنید

راه‌ اندازی یک وب دقیقا مثل ایجاد یک کسب‌ و کار در دنیای واقعی است. همانطور که شما بدون برنامه‌ ریزی برای یک کار، به موفقیت دست پیدا نمی کنید؛ اگر برای کسب‌ و کار آنلاین تان هم برنامه‌ ریزی و اهداف مشخص نداشته باشید، با شکست مواجه می شوید. با یک برنامه و استراتژی قوی جلو بروید و دقیقا مانند کسب‌ و کار در دنیای واقعی برای آن وقت بگذارید.

رویایتان برای راه‌ اندازی سایت چیست؟ چشم انداز و آینده‌ای که برای آن می بینید چگونه است؟ می خواهید چه میزان از آن درآمد داشته باشید؟ ارزش پیشنهادی خدماتتان چیست؟ آیا برای روند تولید محتوای سایت برنامه‌ای منظم دارید؟ پاسخ به همه‌ی این سوالات به شما برای ایجاد یک برنامه محکم کمک می کند.

 

راه اندازی وب سایت

 

برای راه‌اندازی یک وب چه کنیم؟

تعیین نام وب سایت

اولین کاری که برای داشتن وب‌سایتتان باید انجام دهید تعیین اسمش و ثبت دامنه برای آن است. به عنوان یک تعریف از دامنه، دامنه آن اسمی خواهد بود که کاربران توسط آن به وب سایتتان دسترسی پیدا می کنند. دامنه بر حسب سلیقه شما انتخاب می شود، می تواند دارای پسوند یا پیشوندهایی هم باشد. در انتخاب آن دقت کنید چرا که نام برند شما در فضای آنلاین خواهد بود.

 

تهیه هاست مورد نیاز

دومین قدمی که برای راه ‌اندازی یک وب باید انجام دهید، خرید هاست است. اگر نمی دانید هاست چیست، آن ها در واقع سرویس‌های میزبانی وب هستند که انواع مختلفی دارند که از جنبه‌‌های مختلف باهم تفاوت دارند. هاست ویندوز و هاست لینوکس دو نوع آن هستند. هاست ویندوز این روزها دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیشتر از هاست لینوکس استفاده می کنند. شما برای استفاده از بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا روی وب سایتتان نیاز به هاست لینوکس دارید.

سرویس‌های میزبانی وب در کشورمان هم وجود دارد. مزیت هاست‌های داخلی نسبت به خارجی‌ها، آن است که سرعت نمایش سایتتان برای کاربران ایرانی بسیار بالاتر است اما هزینه‌ای که برای خرید هاست داخلی پرداخت می کنید، بیشتر است. توجه داشته باشید قبل از خرید هاست از وضعیت سایتتان و زبان برنامه نویسی آن آگاهی داشته باشید تا براساس نیاز اقدام به تهیه هاست کنید.

[irp posts=”23710″ name=”بازاریابی از طریق وب سایت”]

 

انتخاب قالب برای آن و نصب سیستم مدیریت محتوا

سومین اقدامی که برای راه‌‎اندازی یک وب باید انجام دهید، طراحی سایت متناسب با سیاست‌های کاریتان و انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای آن است. این روزها ساده‌ ترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است و اگر در ابتدای راه برای ایجاد کسب‌ و کارتان هستید، بسیار می تواند کمک کننده شما باشد. همچنین تعداد بسیار زیادی از سایت‌ها هستند که از دیگر سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند. در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید باید هاست لینوکس تهیه کنید. قالب سایت هم بسیار مهم است؛ در واقع آن چیزی که سایت شما را از بقیه وب‌ سایت‌ها متمایز می کند، قالب و شکل ظاهری آن است. برای طراحی آن وقت بگذارید.

 

بالا آوردن سایت با مطالب و محتواهای شما

آخرین کاری که شما باید برای راه‌ اندازی یک وب سایت انجام بدهید، آپلود محتوی است. آپلود به این معنی است که مطالب، محتواها، معرفی محصول یا خدماتتان و یا هرچیز دیگری که می خواهید به مخاطبانتان ارائه دهید، روی سایتتان قرار بگیرد. علاوه بر تلاش روی محتوایی که روی سایتتان قرار می دهید به ظاهر آن هم رسیدگی کنید. برای تاثیر بر روی نظر کاربر توجه به هردو لازم است. پس از طراحی سایت و انتخاب قالب مناسب برای آن، وقت آن است که سئو سایتتان را ارتقاء دهید، تا براساس کلمات کلیدی مختلف در نتایج اول گوگل قرار بگیرید و کاربران بازدید بیشتری از سایتتان داشته باشند. در انجام هرکدام از مراحل نهایت تلاشتان را به کار بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را از راه‌اندازی یک وب بگیرید.

همانطور که گفتیم وب سایتتان اعتبار کسب‌ و کار شما است پس هرچه با کیفیت تر باشد، هویت شما هم بالاتر خواهد رفت. در طراحی ظاهر سایتتان تلاش کنید. پس از آن تمرکزتان روی محتوای‌تان باشد چرا که کاربران شمارا با استفاده از محتوا می شناسند و تصمیم می‌گیرند از خدمات شما استفاده کنند یا نه.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری