جستجو
Close this search box.

راه اندازی کافی نت + 0 تا 100 راه اندازی کافی نت

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

این روزها، راه اندازی کافی نت به علت استقبال بالای افرادی که به اینترنت و کامپیوترهای شخصی دسترسی ندارند، رو به افزایش است. اگر در کنار داشتن روحیه‌ای خلاق به دنیای الکترونیک و کامپیوتر نیز علاقه دارید، بهترین ایده را برای کار آفرینی را انتخاب کرده‌اید. ارائه اینترنت پر سرعت و سایر خدمات مربوط به کامپیوترهای اختصاصی از اهداف اصلی راه اندازی کافی نت است. اگر عاشق نرم افزار و سخت افزار هستید و از بچگی رؤیای داشتن یک کافی نت را در سر می‌پروراندید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به شما از سود کافی نت، مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی کافی نت، مزایا و معایب این شغل، هزینه راه اندازی کافی نت و … اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم کرد.

فهرست مطالب

کافی نت کجاست؟

به مکان‌های عمومی که برای استفاده از اینترنت تجهیز شده‌اند، کافی نت می‌گویند. معمولاً کافی نت‌ها از ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان کسب درآمد می‌کنند. امروزه با توجه به گسترش اینترنت در ایران و ارائه خدمات الکترونیکی در بسیاری از مؤسسات و ادارات، راه اندازی کافی نت تبدیل به ایده‌ای سودآور شده است. برای مثال بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت‌های خانگی برای ثبت نام کنکور و اعلام نتایج و حتی انتخاب رشته دانشگاه از طریق اینترنت به کافی نت‌ها رجوع می‌کنند .

همچنین بانکداری الکترونیک، پرداخت اینترنتی انواع قبوض، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، پیگیری خدمات دولتی مانند کارت سوخت و … از دیگر خدمات کافی نت‌ها است.

مراحل راه اندازی کافی نت چیست؟

مراحل راه اندازی کافی نت چیست؟

این روزها به واسطه پیشرفت تکنولوژی، نیاز به اینترنت پر سرعت و کامپیوتر به اندازه خوراک، پوشاک حس می‌شود. پس در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار در دست دارید. کافی است برای شروع یک سرمایه گذاری هیجان‌انگیز مراحل راه اندازی کافی نت را دنبال کنید. این مراحل تضمین می‌کند که ایده شما به خوبی اجرایی گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برنامه ریزی برای کسب و کار

همیشه داشتن یک برنامه روشن برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های راه اندازی کافی نت چقدر است؟
  • سرمایه اولیه راه اندازی کافی نت چقدر است؟
  • درآمد کافی نت چقدر است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

هزینه‌های راه اندازی کافی نت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه راه اندازی کافی نت در سال 1402 بسته به موقعیت مکانی کافی نت شما بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد علاقه‌مند به کامپیوتر و اینترنت با هر بودجه‌ای جایی در این حرفه جذاب وجود دارد. با مشورت و استفاده از تجربیات افراد کارکشته، می‌توان سرمایه اولیه راه اندازی کافی نت را چیزی در حدود 200 میلیون تومان برآورد کرد. جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی کافی نت به شرح زیر است:

هزینه اجاره یا خرید مکان برای راه اندازی کافی نت

هزینه اجاره یا خرید مکان برای راه اندازی کافی نت:

انتخاب یک محیط مناسب با شرایط عالی و بازدهی مناسب برای راه اندازی کافی نت از واجبات است. به پیشنهاد گروه نرم افزاری محک مکان مناسب برای راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشد:

  • راه اندازی کافی نت در محل زندگی قشر ضعیف جامعه که دانش کامپیوتری کمی دارند .
  • روزانه عابران زیادی از جلوی کافی نت شما تردد کنند.بهتر است کافی نت خود را در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها تأسیس کنید.
  • مکانی که دسترسی و جای پارک خوبی داشته باشد.
  • دارای متراژ 15 تا 25 متر

بر اساس گزارش‌های مید‌‌انی، هزینه اجاره یا خرید مکان در تهران برای راه اندازی کافی نت از ماهی 9 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر می‌باشد.

هزینه خرید لوازم و تجهیزات کافی نت:

هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز کافی نت بسته به اندازه فروشگاه متفاوت می‌باشد اما به طور کلی مقدار سرمایه مورد نیاز برای خرید لوازم و تجهیزات برای هر کافی نت بین 50 تا 100 میلیون تومان برآورد شده است. همچنین مقداری از سرمایه خود را برای خرید تجهیزات کاربردی دیگر مانند نرم افزار حسابداری، دستگاه کارت‌خوان، کنار بگذارید.

آنچه که میزان سرمایه اولیه کافی نت را بالا می‌برد، هزینه‌های خرید لوازم و تجهیزات کافی نت است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، تجهیزات دست دوم نیز خریداری کنید. در ادامه به بررسی لوازم و تجهیزات مورد نیاز کافی نت می‌پردازیم:

 

· کامپیوتر به عنوان سرور

شاید جالب باشد بدانید که در یک کافی نت چند دستگاه کامپیوتر برای استفاده مشتری‌ها وجود دارند که از طریق کامپیوتر مدیر کافی نت (سرور) مدیریت می‌شوند. لازم است برای کافی نت خود یک سیستم قدرتمند تهیه کنید. سیستمی که 8 گیگابایت RAM داشته باشد و پردازنده آن core i 5  باشد به نوعی سیستمی قدرتمند است. پیشنهاد می‌شود برای  کامپیوتر مدیر (سرور اصلی) یک هارد 2 ترابایتی خریداری کنید و به هیچ عنوان به دنبال خرید لپ تاب برای این کار نباشید.

· کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب به عنوان کلاینت یا سیستم مشتری

کامپیوتر یا لپ تاب‌های مناسب با   2 گیگابایت RAM و پردازنده G620  برای وب‌گردی مشتریان کافی است. اگر بودجه خوبی دارید می‌توانید به سیستم‌های با  4 گیگابایت RAM هم فکر کنید. در این صورت هنگام باز کردن چند tab  با یکدیگر، سیستم هنگ نخواهد کرد. برای اینکه سیستم مشتری جای کمتری بگیرد، خرید لپ تاب هم گزینه خوبی خواهد بود. همچنین تعمیر لپ تاب به نسبت کامپیوتر با سرعت بالاتری انجام می‌شود و اتصال لپ تاب به صورت بی سیم به شبکه هم امکان‌پذیر است.

از دیگر تجهیزاتی که در صورت خرید کامپیوتر باید تهیه شوند، به شرح زیر است:

  1. هدفون
  2. موس
  3. کیبورد
  4. web cam

 

· دستگاه سوئیچ Switch + کابل شبکه یا کابل  LAN

فرض کنید قرار است برای کافی نت خود یک شبکه کامپیوتری راه اندازی کنید. هر کامپیوتری یک پورت یا کارت شبکه دارد و یک جایگاه برای اتصال به سیستم‌های دیگر. برای برقراری ارتباط بین چند کامپیوتر چه باید کرد؟

برای ارتباط چند سیستم و کامپیوتر با یکدیگر باید روی هر کدام چندین کارت شبکه وصل کرد تا باهم در ارتباط باشند. اما راه ساده‌تری هم برای برقراری ارتباط وجود دارد که آن هم دستگاه سخت افزاری کوچکی بنام سوئیچ است.

برای راه اندازی کافی نت به چند دستگاه سوئیچ سخت افزاری نیاز دارید. همچنین داده‌ها از طریق کابل لن به شبکه کامپیوتری منتقل می‌شود. در واقع کابل لن رابط بین دستگاه‌ها در شبکه است.

 

· نرم افزار مدیریت کافی نت

تمامی صاحبان کافی نت ها از طریق برنامه مدیریت کافی نت، مدت زمانی که مشتری‌ها از سیستم‌ها استفاده می‌کنند را مدیریت می‌کنند. این نرم افزار دو نسخه دارد که یکی از آنها روی سیستم مشتری و دیگری روی سیستم مدیر کافی نت نصب می‌شود. هر مشتری که وارد کافی نت می‌شود بسته به میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کند و میزان زمانی که احتیاج دارد پای سیستم‌ها می‌نشیند. هنگامی که شارژ کاربر تمام شود کلیه دسترسی‌های ایجاد شده بر روی سیستم به صورت خودکار توسط این نرم افزار گرفته می‌شود. از جمله کارهایی که نرم افزار مدیریت کافی نت انجام می‌دهد به شرح زیر است:

  1. محاسبه هزینه نهایی مصرف کاربران
  2. محاسبه مدت زمان استفاده از اینترنت برای هر مشتری
  3. باز کردن و بستن سیستم‌های مشتری‌ها
  4. ساخت حساب کاربری برای مشتری‌های دائم
  5. شارژ حساب کاربری مشتریان
  6. ارسال پیام شخصی برای مشتری

· اینترنت پر سرعت

یکی از مهم‌ترین ابزارها برای راه اندازی کافی نت یا خدمات کامپیوتری یک ADSL خوب و اینترنت پرسرعت است؛ چرا که هم مدیر کافی نت دائماً به اینترنت نیاز دارد و هم یکی از اصلی‌ترین دلایل رجوع کلاینت‌ها به کافی نت شما، استفاده از اینترنت پر سرعت می‌باشد. مثلاً هنگام انتخاب واحد دانشگاه، سرعت اینترنت کافی نت شما حرف اول را می‌زند.

· میز و صندلی

برای ایجاد احساس راحتی کلاینت‌ها و خودتان به عنوان مدیر کافی نت، بهتر است در همان مراحل اولیه راه اندازی کافی نت به دنبال میز و صندلی‌های راحت و شیک بگردید. همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود، اقدام به تهیه میز و صندلی‌های دست دوم کنید.

· وسایل سرمایشی و گرمایشی در کافی نت

داشتن سیستم تهویه و وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب یکی از مهم‌ترین اصل‌های راه اندازی کافی نت است. ایجاد فضایی مناسب همراه با دمای مطبوع نشان دهنده احترام شما به مشتری است .

از دیگر مزیت‌های تهیه سیستم سرمایشی، حفاظت از کامپیوترها در برابر ضعیف و خراب شدن است. همیشه وسیله سرمایشی کافی نت را در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا به نوعی به خنک کردن کیس‌ها و داغ نکردن cpu  کمک کنید و باعث افزایش طول عمر سیستم‌ها شوید.

· اسکنر و پرینتر

خرید پرینتر و اسکنر برای راه اندازی کافی نت یکی از سودآورترین گزینه‌ها خواهد بود، چرا که هم امکان خروجی گرفتن از طریق پرینت برای مشتریان فراهم می‌شود و هم بسیاری از افرادی که فقط نیاز به پرینت و اسکن مدارک خود دارند به مغازه شما رجوع خواهند کرد.

البته بهتر است به جای پرینتر، یک دستگاه کپی با ظرفیت پرینت بالا خریداری کنید. دلیل این پیشنهاد هم آن است که کارتریج پرینترهای ساده باید زود به زود تعویض شوند و صرفه اقتصادی ندارند.

· دوربین مداربسته

چند سالی است که نصب دوربین‌های مدار بسته برای اغلب اصناف از جمله کافی نت ها اجباری شده است. دوربین‌های مدار بسته‌ای را خریداری کنید که در کنار قیمت مناسب، شرایط نگهداری آسانی هم داشته باشد.

· پنل SMS یا پنل پیامک

بدون ارتباط با مشتریان، کسب و کار شما به آن رونقی که باید نمی‌رسد! حتماً برای کافی نت خود یک پنل پیامکی بخرید تا رویدادهای مهم و تخفیفاتی که در نظر گرفتید رو به مشتری‌ها اطلاع بدین. مثلاً می‌توانید موقع انتخاب واحد، ثبت‌نام‌های مهم به شماره مشتریان قدیمی خود پیام دهید و از آنها برای انجام خدمات در کافی نت خود دعوت به عمل بیاورید. داشتن پنل پیامک باعث افزایش تعداد مشتریان شما می‌شود.

· پارتیشن کافی نت

کافی نت های امروزی به محلی برای انجام خدمات کامپیوتری توسط مدیر کامپیوتر تبدیل شده است. حتماً سازه‌های چوبی داخل کافی نت ها را دیده‌اید که برای حفاظت از حریم شخصی افراد بین سیستم‌های کامپیوتری قرار گرفته است، به این سازه‌های پارتیشن کافی نت می‌گویند. بخشی از هزینه خود را برای دکوراسیون داخلی کافی نت و خرید این پارتیشن‌ها کنار بگذارید.

بورس خرید عمده تجهیزات کامپیوتری کجاست؟

بورس خرید عمده تجهیزات کامپیوتری کجاست؟

شما می‌توانید برای خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز کافی نت خود سری به مرکز کامپیوتر ایران یا پاساژ رضا واقع در چهارراه ولیعصر تهران بزنید.

هزینه‌های ثابت کافی نت چقدر است؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل و کارگران خود در نظر بگیرید. هزینه آب و گاز و برق و اینترنت نیز جز هزینه‌های ثابت کافی نت هستند.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

مهارت‌های لازم برای کار در کافی نت

راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت دارد. بهتر است برای ورود به این حرفه با مجموعه نرم افزاری آفیس (microsoft-office) علی‌الخصوص word آشنا باشید و بتوانید به‌خوبی تایپ و وب‌گردی کنید. توانایی راه اندازی سیستم های اداری و عیب یابی نرم افزاری، مهارت داشتن در کار با نرم افزارهای گرافیکی و طراحی، توانایی بالا در ارتباط با مشتری و مدیریت زمان.

همچنین آشنایی با وب‌سایت‌های ثبت نامی مثل سنجش، نظام وظیفه، ثبت نام کتب درسی، فیش حقوقی و… می‌تواند بسیار در رشد کسب و کار شما تأثیرگذار باشد. پس همیشه به روز و آماده به خدمت باشید.

بازار هدف کافی نت چه کسانی هستند؟

دانشجویان، کارمندان و تمامی افراد با هر سنی می‌توانند مشتریان بالقوه شما را تشکیل دهند. اما به طور کلی افراد در راستای تحقق خدمات زیر به کافی نت شما رجوع خواهند کرد:

  • استفاده از اینترنت و کامپیوتر
  • تحقیق و مقالات
  • تایپ کردن
  • پرداخت‌های اینترنتی
  • فتوکپی و پرینت و اسکن (رنگی و غیر رنگی)
  • ثبت‌نام اینترنتی
  • بیمه و پروانه کسب
  • خدمات کامپیوتری
درآمد کافی نت چقدر است؟

درآمد کافی نت چقدر است؟

درآمد کافی نت ها بسته به فصل، موقعیت مکانی (نزدیکی کافی نت به دانشگاه‌ها، مدارس، دادگاه‌ها) و همچنین وجود شرایط ویژه مثل فرا رسیدن فصل امتحانات متغیر خواهد بود. اما اگر در کنار مدیریت خوب کافی نت، تبلیغات و بازاریابی درستی هم انجام شود، حتی درآمد 20 میلیون تومان در ماه را برای این شغل میتوان در نظر گرفت و دور از دسترس نخواهد بود.

سود کافی نت چقدر است؟

امروزه افراد زمان کافی برای انجام کارهای اینترنتی‌شان را ندارند و بیشتر آنها را به متصدی کافی نت می‌سپارند. برای همین میزان سود در نظر گرفته شده برای کافی نت در صورت رعایت تمام اصول مربوطه 70 درصد روی هر کدام از خدمات است.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 2: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 3: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی کافی نت، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از کافی نت در معرض خطر قرار می‌گیرند.

مرحله 4: نرم افزار حسابداری کافی نت

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری کافی نت محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 5: مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کافی نت شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی کافی نت نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

 مدارک لازم برای دریافت مجوز کافی نت (پروانه کسب کافی نت)

 کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان و حداقل سن 18 سال برای خانم‌ها.
اجاره یا تملیک یک مغازه با نام فردی که قصد دریافت پروانه کسب دارد.
نصب کپسول آتش‌نشانی پودری سه‌گانه با وزن 5 کیلوگرم در مغازه.
مغازه کافی نت دارای بیمه‌نامه آتش‌سوزی باشد.
مغازه باید به دوربین مداربسته مجهز باشد.

 

اقدامات گام به گام دریافت پروانه کسب کافی نت

شرایط و قوانین راه اندازی کافی نت شاید کمی سخت باشد. اگر بخواهید پروانه کسب یا مجوز تأسیس مغازه کافی نت را دریافت کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دریافت تأییدیه کد پستی

مراجعه به اداره پست و دریافت تأییدیه کد پستی مغازه مورد نظر

  1. دریافت پیش ثبت‌نام کد اقتصادی

مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی و تکمیل فرایند پیش ثبت نام کد اقتصادی برای دریافت کد رهگیری و پس از آن کد اقتصادی.

  1. دریافت کد رهگیری امور مالیاتی

ارائه کد رهگیری یا کد اقتصادی دریافت شده در مرحله قبل همراه با دیگر مدارک مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی جهت دریافت کد رهگیری امور مالیاتی.

  1. تحویل مدارک به نظام صنفی خدمات رایانه‌ای

تحویل کلیه مدارک ذکر شده در جدول بالا به نظام صنفی خدمات رایانه‌ای.

  1. ارسال بازرس برای بررسی مغازه کافی نت

پس از تأیید کلیه فرایندهای اخذ مجوز توسط بازرس مربوطه، نوبت به پرداخت عضویت و دریافت پروانه کسب می‌رسد.

مزایا و معایب شغل کافی نت چیست؟

مزایا و معایب شغل کافی نت چیست؟

از مهم‌ترین مزایا و معایب راه اندازی کافی نت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

معایب

مشتری فراوان

ساعت کاری بالا

سرمایه راه اندازی پایین

کار زیاد با کامپیوتر

درآمد بالا

استهلاک بالای سیستم ها

دریافت در لحظه پول از مشتری

فصلی بودن

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری کافی نت محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در کافی نت برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار حسابداری کافی نت محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در کافی نت را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی کافی نت ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری فروشگاه خود نهایت استفاده را برده باشید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

61 پاسخ

  1. کافی نت شغل ساده ای نیست. امروز دیگه کافی نت محلی برای در اختیار قرار دادن سیستم به مشتری نیست. خیلی کافی نت ها از جمله خود من اصلا کلاینتی برای مشتری نداریم و تمام کارها رو خود متصدی انجام میده. برای این شغل حتما حتما حتما لازمه حداقل یکسال شاگردی کرد. ثبت نامهای مختلف، سایتهای مختلف، قوانین اداره جات، اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام، مدارک مورد نیاز، روند اداری کارها و … تنها بخشی از اطلاعاتی هست که متصدی باید داشته باشه. بعنوان مثال فقط یک مورد جواز کسب رو مثال میزنم. ما صدها خدمت متفاوت داریم. من صرفا یکی رو مثال میزنم. مشتری میاد میگه برای جواز کسب میخوام ثبت نام کنم. اولین سوال مشتری این هست که چه مدارکی میخواد؟ شما باید بگید کد پستی، قولنامه، شناسنامه, عکس، کارت ملی، پایان خدمت و یک شماره موبایل بنام. در مرحله بعد اگر کد پستی نداشته باشه باید کد پستیش رو استعلام بگیرید. بعد ثبت نامش کنید. مدارک رو بارگزاری کنید. مرحله بعد ثبت نام کد اقتصادی هست. باید مرحله اول کد اقتصادی رو ثبت نام کنید و بهش بگید منتظر باشه تا اطلاعات کاربری براش پیامک بشه و بعد یک شماره شبا بیاره تا ثبت نام دوم رو انجام بدید. مثلا در کد اقتصادی اگر شما اینتا کد رو اشتباه بزنید ضریب مالیاتی مشتری عوض میشه و ممکنه مالیات سنگینی براش بیاد. یا اگر ضریب کم بشه تخلف هست و دارایی جریمه اش میکنه. بعد مشتری میپرسه خب حالا چیکار کنم؟ باید بهش بگید رسیدهای ثبت نام رو ببره اتحادیه و منتظر پیامک واریز حق تمبر باشه. بعد دوباره میاد و باید حق تمبر رو براش پرداخت کنید. بعد واریز آنلاین وجوه الزامی اتحادیه هست و بعدش شرکت در آزمون آنلاین اصناف. در تمام مراحل شما باید روند ثبت نام رو بلد باشید، سایت رو بدونید و مرحله بعدی رو به مشتری توضیح بدید.
    این فقط یک کار روتین و شاید جزو کارهای ساده و روزمره کافی نت باشه. صدها خدمت ریز و درشت دیگه مثل این هست ک باید بلد باشید. در کنار اینها کافی نت داری یک اعصاب آهنی میخواد. باز یه مثال میزنم. مثلا فیش حقوقی بازنشستگان کشوری سه تا اطلاعات میخواد. شماره ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب حقوقی. شاید باورش سخت باشه اما گاهی وقتها گرفتن این 3 تا عدد یک ربع از شما وقت میگیره. مشتری اطلاعات رو نداره و نمیره بیاره. مدام روی اعصاب شمار اه میره و میگه کد ملی رو بزن میاد بالا. هرچی هم بگی نمیشه حرف خودشو میزنه. بدون اغراق بارها و بارها شده ک من سر یک فیش حقوقی یک ربع ساعت با مشتری بحث کردم. واقعا اعصاب آهنی میخواد. به اینها مسئولیتی که شما در ثبت نامها دارید رو هم اضافه کنید. اگر شما اشتباهی مثلا در ثبت نام کنکور یک مشتری انجام بدید و مشتری از کنکور جا بمونه و یکسال عقب بیفته کی میخواد جواب بده؟ به علاوه یک چالش جدی دیگه چالش بر سر قیمت هست. شما کار رو انجام میدید و مثلا به مشتری میگید 50 تومن شد. یکساعت با شما بحث میکنه که پسرخاله دایی زن عموم رفته فلان جا ازش 10 تومن گرفتن. این شغل آدم رو از لحاظ عصبی متلاشی میکنه. یا خطاهای سایتها که باعث میشه شما نتونید کارتون رو انجام بدید. سایتها خیلی وقتها خطا میدن یا باز نمیشن یا مشکل دارن و باعث میشه هم مشتری رو از دست بدید، هم اعصاب و وقتتون رو حروم کنید.
    اما اگر با این سختی ها کنار بیاید و همچنین کارتون رو بلد باشید میتونید نسبت به سرمایه درامد خوبی داشته باشید. من الان با یه سرمایه حدودا 300 میلیونی با روزی تقریبا 9 ساعت کار ماهیانه بالای 25 تومن درامد دارم. البته جمعه ها روزهای تعطیل هم تعطیلم. اگر نیرو داشته باشم و ساعت کاریم بالاتر بره به راحتی درآمد بالای 40 تومن میرسه چون راحت میشه به جای 9 ساعت مغازه 15 ساعت باز باشه یعنی از 8 صبح تا 11 شب. یا جمعه ها و روزهای تعطیل هم باز باشه. به شرطی که کارتون رو بلد باشید و مشتری رو رد نکنید و نیرو هم داشته باشید ک در زمان شلوغی و مراجعه همزمان چندین مشتری بتونین کار همه رو راه بندازین و مشتری از دست ندین. در کل من به کسی پیشنهاد نمیکنم که به این کار ورود پیدا کنه. مگر اینکه واقعا صبر ایوب داشته باشه و اعصابش براش مهم نباشه.

    1. ممنونم امیر جان از نظر مفیدتون
      صد در صد داشتن پیش زمینه و تجربه در هر کاری یکی از موارد بسیار مهم در شروع هر کسب و کار هست.
      این شرایطی که فرمودید هرچند بعضی موارد مانند قیمت برای هر شغلی امکان پیش آمدن داره اما در کافی نت بعضی مشکلات مانند خطا در وب‌سایت یا عدم اطلاع مشتری از کارهای اینترنتی ممکن است طاقت فرسا باشد.

      1. همچین در آمد بالایی نداره .. البته کافی نت خرید وسایلش حداقل ۲۰۰ میلیون لازم داره و اینکه شما درآمدت اینقدر نیست که یک نفر رو بکاربگیری که این خودش یه عیب بزرگه چون ساعت کاری بالایی داره و برای کپس مخصوصا باید ساعات زیادی رو ایستاد یا همینطور برای وصل شدن به وبگاه ها

    2. ممنون از اطلاعات عالیتون
      هم معایب هم محسنات
      و من بنظرم هر کاری سختی خودشو داره…
      پس باید شروع کرد

    3. دقيقا سر اطلاعات و (كد ملي بزن همه چي خودش مياد بالا ) منم كلي مشكل دارم‍♀️
      ولي به يه بار توضيح كامل رجوع ميكنمو
      بعد سكوت و كار ارباب رجوع بعدي انجام ميدم
      ديگه خودش متوجه ميشه

    4. سلام .
      الحق و انصاف که همه نکات مهم را وقت گزاشتید و نوشتید . خیلی متشکرم .
      کمال مهر 1401

    5. اقا امیر سلام
      لطفا یه راهی برای تماس با شما برای مشورت در مورد شغلتون بهم بدید ممنون میشم

    6. سلام وقت بخیر
      قصد دارم کافی نت راه اندازی کنم
      می تونم از تون راهنمایی بگیرم

    7. سلام روز بخیر آموزش حرفه ای کد رفت کافی نت باید رفت کارآموزی؟
      چون علاقه ای خوبی به کافی نت دارم

    8. سلام ، ممنون بابت پاسخ شما، کاش شماره یا ایمیلتون رو داشتم که بتونم بیشتر راهنمایی بگیرم ازتون

    9. میشه یه ایمیلی یه شماره ی چیزی از خودتون بدید که بتونیم در این مورد صحبتی کنیم و راهنماییم کنید چون میخوام کافی نت بزنم و شدیداً به راهنماییتون نیاز دارم ….ممنونم

    10. سلام…درست میگید..اول از همه صبر و شکیبایی…دوم باز صبر و خوشرویی و سوم صبر و شکیبایی و دقت …موفق باشید

    11. سلام کافی نتتون پیج داره یا شماره ک بشه تماس گرفت،و اینکه کدوم استان هستین ممنون میشم جواب بدین

  2. با سلام ممنون از مقاله مفیدتون
    اطلاعات عالی بود.
    فقط میشه عمده فروش های شهر های دیگه رو هم معرفی کنید؟
    من مشهد هستم.

    1. با سلام
      ممنون از شما
      بفرمایین کدوم شهر هستین تا اعلام کنیم خدمتتون.
      با تشکر

  3. سلام.چه سیستمی برای گیم نت بخرم که همه بازی هارو بکشه؟یعنی بشه همه بازی ها را به کمکش اجرایی کرد؟

    1. باسلام.سیستمی برای راه اندازی گیم نت و کافی نت مناسبه که گرافیک و ram و cpu بالایی داشته باشد .شما هر سیستمی که تهیه کنید ، باید هر چند وقت یکبار آن را متناسب با بازی ها ارتقا دهید .

    2. سلام
      بیا ایتا به شماره ۰۹۲۰۹۰۵۱۲۲۸ پیام‌بده تا سیستمی که میخوای رو بهت معرفی کنم.

  4. سلام من میخوام کافی نت بزنم خواستم بدونم کافی نت دوره آموزشی داره و اگه داره کجا هست؟

    1. باسلام.تبریک میگوییم شما ایده ای عالی برای راه اندازی انتخاب کرده اید .برای راه اندازی کافی نت نیازی به دوره آموزشی ندارید .شما می توانید به مدت چند ماه در یک کافی نت کارآموزی کنید و تمام سوالات و اطلاعات لازم را فرا بگیرید .موفق باشید .

    2. سلام بیا ایتا به شماره ۰۹۲۰۹۰۵۱۲۲۸ پیام‌بده تا سیستمی که میخوای رو بهت معرفی کنم

  5. سلام ممنون از توضیاحت عالیتون
    سوالم اینه که
    چه خدمات اضافه ای مناسب یک کافی نت هست که بشه بهش اضافه کرد؟ مثلا خود من توسط کارگزاری بیمه از تمام شرکت های بیمه میتونم هرنوع بیمه ای صادر کنم. طراحی وبسایت و لوگو و …نوشت افزار و اینا هم هستن.

    1. سلام.ایده هایی که فرمودین بسیار عالی هستن .شما می توانید تهیه اظهارنامه های مالیاتی برای افراد رو هم در دستور کار خودتون قرار بدین .

  6. سلام می خواهم کلاس های دوره اموزشی برای کافی نت وبرای گرفتن مدرک برم کسی میدون باید از کجا شروع کنم

    1. باسلام.تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هنگام طی کردن مراحل دریافت جواز کسب کافی نت، از طرف اتحادیه برای شما کلاس های اموزشی برگزار می شود.

    1. سلام
      بله واقعیت داره،منم چن روز پیش رفتم شرایطشو بپرسم گفتن متاهلو بالای ۳۰سال سن و مدرک تحصیلی مهمه

  7. سلام خسته نباشید من میخواهم با یک نفر شریک بشم و یک کافی نت راه بندازم به نظر شما این کار درستی هست یا خیر؟ اینجوری اجاره مغازه ، آب ، برق و … نصف میشه ولی اون درآمد هم نصف میشه به طور مثال اگه در یک ماه به طور مثال ۱۲ میلیون تومان در بیاریم ، این درآمد نصف میشه و به هرکدوم حدود ۶ میلیون تومان میرسه که مبلغ ناچیزی هست به نظر شما این کار (شریک شدن) کار درستی هست؟ لطفا راهنمایی کنید! تشکر

    1. با سلام . در ابتدای کار خوبه (اگه اشنا نیستین به اینکار ) ولی بعد از مدتی خودتونم میتونید کار کنید تنهایی

    1. با سلام
      شرایط کامل دریافت جواز کسب برای راه اندازی کافی نت تو متن ذکر شده.
      در صورتی که سن شما 18 سال تمام باشد ( شرایط خدمت سربازی مشخص باشد = آقایان ) مشکلی از این بابت نیست.

  8. سلام وقت بخیر من ۲۱ سالمه و میخوام کافی نت بزنم برای شروع چه دوره هایی رو باید ببینم
    و نمی‌دونم باید از کجا شروع کنم

    1. سلام عرض ادب اونجوری که من نظرا و جوابای دوستانو خوندم برای یادگیری و کاراموزی باید چند مدت داخل کافی نت شاگردی کنین تا قلق کار دستتون بیاد

      1. سلام وقت بخیر
        بستگی به شرایط خودتون داره. اگه سطح آشنایی و مهارتتون تو این زمینه خوبه، نیاز به کارآموزی نیست و میتونین با یکسری خدمات پایه مثل ثبت نام های اینترنتی و … شروع کنین و به تدریج خدمتتون رو بییشتر کنین.

  9. سلام. من کلا کامنت نمیذارم ولی حس دین باعث شد که تشکر از سایت محک رو بر خودم واجب بدونم…

  10. با عرض سلام و خسته نباشید حضور گروه محترم نرم افزار حسابداری محک، از اطلاعات مفید و جامع شما در باره راه اندازی کافی نت سپاسگزارم. انشالله در شروع این کار از نرم افزار،خدمات و راهنمایی های شما استفاده خواهم کرد.

  11. سلام من میخوام نزدیک دادگستری شهرمون این کار رو انجام بدم فقط ابلاغیه و تایپ و یسری کارها در زمینه خدمات قضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری