جستجو
Close this search box.

صفر تا صد راه اندازی مغازه موبایل فروشی

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

راه اندازی مغازه موبایل فروشی یکی از فعالیت های مورد علاقه جوانان جویای کار است. نظرات درباره شغل موبایل فروشی این روزها زیاد است. سود خوب حاصل از فروش موبایل، عدم وجود دردسرهایی که در بسیاری از مشاغل خرده فروشی وجود دارد (مانند باقی ماندن سایزهای تک)، مخاطبین جوان و کالاهایی با مبدا و قیمت مشخص از جمله عواملی هستند که قشر جوان جویای کار را به این سمت سوق می دهند.

فهرست مطالب

همگام با پیشرفت تکنولوژی، پوشش سراسری مخابراتی و نیاز به برقراری ارتباط در راه های دور، موبایل ها راه خود را در بازار ایران باز کردند. پس از معرفی سیم کارت های اعتباری نیز تعداد کسانی که صاحب تلفن همراه شدند رشد قابل توجهی یافت. امروز نیز این بازار جزء بازارهای پرسود به شمار می رود و بسیاری از افراد متقاضی ورود به این بازار هستند. اما برای راه اندازی موبایل فروشی، به چه چیزهایی نیاز داریم؟ با این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک همراه باشید تا با صفر تا صد راه اندازی موبایل فروشی آگاه شوید

فایل صوتی مقاله در اینجا گوش کنید

مکان فروشگاه برای راه اندازی مغازه موبایل فروشی

مکان فروشگاه برای راه اندازی مغازه موبایل فروشی

مغازه موبایل به دلیل تعدد و فراوانی و قیمت های کمابیش یکسان (به خاطر تعداد محدود واردکنندگان موبایل) برای جذب مشتری کار سخت تری دارند. از این رو فروشندگان موبایل باید از تمام عوامل به نفع خود استفاده کنند. یکی از این عوامل مکان فروشگاه است. موبایل فروشی برای جذب مشتری بیشتر باید در حاشیه خیابان های شلوغ و مکان های پر رفت و آمد باشد. پاساژهای موبایل از جمله مکان های مناسب برای راه اندازی موبایل فروشی هستند. این پاساژها با تبلیغات گسترده برند شده اند و هر روزه افراد بسیاری به منظور خرید موبایل به این پاساژها مراجعه می کنند.

[aparat id=”w6L2P”]

هرچند هزینه اجاره مغازه در این فروشگاه ها در ابتدای کار بسیار زیاد به نظر می رسد، اما با کمی مهارت در فروش و هوش اقتصادی می‌توان هزینه اجاره را در آورده و حتی سود مناسبی هم کسب کرد. اما اگر در ابتدای کار نمی توانید همچین هزینه ای را پرداخت کنید، مغازه های نزدیک این پاساژها و یا مغازه هایی که در نزدیکی محل خدمات تعمیرات موبایل قرار دارند نیز گزینه های خوبی به شمار می‌روند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موبایل یک کالای مصرفی روزمره نیست. مشتریان موبایل روزها صرف تحقیق و جستجو کرده اند تا یک گوشی همراه متناسب با مشخصات مورد نظر و بودجه خود پیدا کنند.

از این رو صرف بودن فروشگاه در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد به شما کمک زیادی نمی کند، بلکه باید در نزدیکی سایر فروشگاه های متمرکز قرار بگیرید تا از شانس برابر برای فروش برخوردار باشید. اما مهارت شما در فروش و جب مشتری است که میزان فروش شما را در این بازار رقابتی مشخص می کند.

اخذ پروانه کسب مغازه موبایل فروشی

برای راه اندازی مغازه موبایل فروشی مانند هر واحد صنف دیگری، نیاز به اخذ پروانه کسب دارید. برای اخد پروانه کسب باید در اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تشکیل پرونده داده مدارک خواسته شده را تکمیل کنید. پس از تکمیل درخواست و پرداخت هزینه ای نزدیک به دو میلیون تومان، تایید و صدور پروانه کسب حدود یک ماه زمان می برد.

سرمایه خرید وسایل اولیه مغازه موبایل فروشی

سرمایه خرید وسایل اولیه مغازه موبایل فروشی

برای این منظور باید وسایل جانبی که در کنار موبایل قصد فروش آنها دارید را مشخص کنید. شارژر، کابل، هندزفری، گلس صفحه نمایش و… حاشیه سود امنی را برای فروشندگان موبایل فراهم می کنند. تهیه این وسایل در هنگام راه اندازی مغازه موبایل فروشی هزینه زیادی نداشته و سود مناسبی هم دارند. تعداد گوشی های همراه نسبت به اندازه فروشگاه متفاوت است، هر چه فروشگاه شما بزرگتر باشد به موبایل های بیشتری نیاز دارید. اما به طور متوسط 50 عدد موبایل برای راه اندازی موبایل فروشی مناسب است.

در این تعداد باید تنوع کالا را نیز رعایت کنید. فروشگاه شما باید انواع گوشی، از قیمت های پایین تا میان رده ها و پرچم دارها را ارائه بدهد. به این ترتیب در ابتدای کار باید سرمایه ای در حدود 300 میلیون تومان را برای تهیه موبایل و تجهیزات جانبی کنار بگذارید. این هزینه برای بسیاری از افراد مبلغ زیادی است، اما میزان سود فروش موبایل و تجهیزات جانبی مناسب بوده و می توان این مبلغ را در مدت کوتاهی کسب کرد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

درامد مغازه موبایل فروشی

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد قبل از راه اندازی موبایل فروشی دارند این است که درآمد موبایل فروشی چقدر است؟ سود موبایل فروشی را باتوجه‌به میانگین قیمت محصولات که حدوداً 5 میلیون می‌باشد، می‌توان چیزی حدود 20 میلیون تومان در نظر گرفت. به‌طورکلی سود فروش گوشی 40 درصد در ماه می‌باشد که باتوجه‌به میزان سرمایه اولیه که چیزی حدود 300 میلیون تومان می‌باشد، عددی قابل‌توجه می‌باشد.
به دلیل بالا بودن درآمد گوشی فروشی افراد بیشتر ترغیب به کار در مغازه موبایل فروشی می‌شوند. ازاین‌رو مطالعه مقاله 10 نکته مهم در موبایل فروشی میتواند بسیار موثر باشد.

اطلاعات فنی در خصوص موبایل و تجهیزات جانبی

برای راه اندازی مغازه موبایل فروشی باید اطلاعات و دانش کافی در زمینه موبایل و تجهیزات جانبی داشته باشید. به عنوان یک فروشنده موبایل از شما انتظار می رود نحوه کار با گوشی ها و سیستم عامل های مختلف را بلد بوده و با اپلیکیکشن های پر استفاده در هر سیستم عامل آشنا باشید. همان طور که گفتیم مخاطبین موبایل فروشی ها بیشتر قشر جوان هستند از این رو آشنایی به اصول فروش و نحوه برقراری ارتباط با آنها نیز اهمیت زیادی دارد.

آشنایی با سخت افزارها و تنظیمات گوشی های مختلف نیز می تواند به شما در فروش کمک کند. در صورتی که به این زمینه علاقه دارید، گذراندن دوره های تعمیرات موبایل و ارائه این خدمات در کنار فروش موبایل و تجهیزات جانبی نیز سود خوبی به همراه دارد و شما را با سخت افزار موبایل نیز آشنا می کند.

دکور مغازه موبایل فروشی

در مسیر راه اندازی مغازه موبایل فروشی توجه به دکور مغازه هم بسیار اهمیت دارد. دکور مغازه های موبایل فروشی به طور معمول از الگوهای خاصی پیروی می کند. ویترین های شیشه ای بزرگ برای نمایش مدل های مختلف، دیوارهای دارای گیره و قفسه های مناسب برای قراردادن سایر نمونه های و جعبه های موبایل تصویری است که در بسیاری از موبایل فروشی ها دیده ایم. میزان صرف هزینه در دکور به بودجه شما بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید یک دکور متفاوت می تواند باعث ایجاد تمایز بین شما و رقبایتان بشود. به طور کلی دکور موبایل فروشی هزینه ای بین ده تا هفتاد میلیون تومان در بر خواهد داشت.

تجهیزات اولیه مورد نیاز شغل موبایل فروشی

تجهیزات اولیه مورد نیاز شغل موبایل فروشی

برای راه اندازی مغازه موبایل فروشی، علاوه بر وسایلی که قصد فروش آنها را دارید، به تجهیزاتی برای مدیریت و اداره فروشگاه نیز نیاز دارید. کانتر برای جداسازی فضای مشتری، یک رایانه یا لپتاپ، پریزهای کافی برای اتصال وسایل الکترونیکی، صندلی برای خودتان و مشتریان و یک نرم افزار حسابداری ملزومات اولیه راه اندازی موبایل فروشی به شمار می روند.

نرم افزار حسابداری موبایل و تجهیزات جانبی محک از جمله نرم افزار های حسابداری فروشگاهی است که با در نظر گرفتن نیازهای فروشندگان این صنف، امکانات متنوعی را به شما ارائه می دهد. امکان ثبت کالاها با سریال و بارکد، امکان بررسی اعتبار گارانتی، مدیریت خدمات پس از فروش و تعمیرات و امکان اتصال به فروشگاه آنلاین از طریق افزونه بازارا از جمله امکاناتی هستند که به شما در مدیریت حساب های فروشگاه و افزایش فروش کمک می کند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

25 پاسخ

  1. سلام همسرمن با ۱۰۰میلیون با دوستش میخواد شریک شه دوستش گوشی فروشی داره ب همسرم گفته ۱۰۰میلیونتو بده شریک شیم منفعت هرماهش ۲۰میلیونه آیا واقعا درسته حرفش؟؟!!

  2. ایا برای دیدن دوره برنامه نویسی ، کار با کامپیوتر رو باید فول باشیم.

    1. سلام موبایل بصورت عمده از کجا باید تهیه کنیم؟و چن درصد سود رو گوشی میکشن

      1. چطوری حساب کردید صد درصد کلا 7 تا 13 درصد بخاطر رقبا 5 الی 8 درصد نهایت سود فروش یک گوشی هست

        1. والا با یکی دو درصد هم میفروشیم الان. حتی خود دارایی هم نرخ محاسبه مالیات رو آورد به ۳٪ و این با احتساب لوازم جانبی هم هست.

          سود رو کلا اشتباه نوشته این مقاله. لطفا با این اطلاعات غلط باعث نشید خیلی از مردم اشتباهی تصمیم بگیرند.

          با تشکر.

  3. سلام موبایل بصورت عمده از کجا باید تهیه کنیم؟و چن درصد سود رو گوشی میکشن

    1. اول باید جواز کسب تهیه و یا اجاره کنی…
      بعدش با شرکت های موبایل فروشی زیرنظر اداره صمت قرارداد می بندی
      قیمت هم درصد خاصی نداره،قیمت مثل طلا و دلار به روزه…
      ممکنه ضرر کنی،ممکنه ۱۰۰درصد سود کنی

        1. من ک سرمایه ندارم اگه بخوام این کار اول ب شکل مجازی ب فروش برسانم آیا در آمد خوبی کسب میکنم

          1. باسلام.بله فروش اینترنتی از بهترین راه ها برای رسیدن به سود و درآمد است .می توانید فروش خود را با تعداد پایین محصول شروع کنید .سپس از درآمد به دست آمده برای افزایش موجودی خود استفاده کنید .

      1. هر سیستم عاملی طرفداران خاص خودش را دارد .بهتر است برای شروع به کار تعدادی گوشی با سیستم عامل اندروید و تعدادی گوشی با سیستم عامل ios تهیه کنید .سپس بررسی کنید که کدام گوشی ها فروش بیشتری دارند و بر تعداد آنها بیافزاید .

    1. باسلام.بله شما می توانید با حداقل میزان سرمایه خودتون ،نسبت به خرید تعداد کمی گوشی موبایل اقدام کنید و از سود حاصل از فروش آنها ،دوباره گوشی موبایل بخرید.

  4. سلام
    سود فروش گوشی رو فرمودین حدود 40درصد
    وقتی موبایل فروشی راه اندازی کردیم سود لوازم جانبی چند درصده ؟
    ممنون

  5. فروش خود دستگاه تلفن همراه نزدیک به ۵۰ درصد سود داره و لوازم جانبی از ۴_۵ برابر قیمت خرید تا بعضا چند ده برابر قیمت خرید امکان فروش دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری