جستجو
Close this search box.

صفر تا 100 راه اندازی فروشگاه پوشاک (مغازه لباس فروشی)

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه

یکی از بحث های رایج  بین افراد جامعه در هر سنی و با هر شغلی راه اندازی کسب و کاری مستقل است، این موضوعی است که ممکن است دست کم چند بار خودتان به آن فکر کرده باشید و حتما به وفور با افرادی برخورد داشته اید، که ایده های کوچک و بزرگی برای ساختن مسیر رویایی کسب و کار خود را دارند.  افرادی با ویژگی های شخصیتی مستقل، قدرت طلب با هوش اجتماعی بالا همیشه در صدد این هستند تا راهی برای پیشرفت و موفقیت در تمامی عرصه های زندگی خود پیدا کنند و در صورت پیدا نکردن مسیر، متناسب با وضعیت خود راهی مخصوص خود را می سازند. در این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک به بررسی  صفر تا 100 راه اندازی مغازه لباس فروشی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

راه اندازی فروشگاه پوشاک

فایل صوتی مقاله را اینجا گوش دهید

راه اندازی مغازه لباس فروشی صفر تا 100

بعضی از کسب و کارها مثل لباس فروشی، آرایشگاه، سوپرمارکت ها، رستوران ها و… که نیازهای روتین جامعه را برطرف می کنند هیچ وقت دچار رکود نمی شوند، این به آن معنا نیست که ضرر یا ورشکستگی را تجربه نمی کنند. منظور از عدم رکود رابطه مستقیم تقاضا و عرضه در چرخه اقتصادی می باشد.

پوشاک جز آن دسته از کسب و کارهایی است که همیشه مشتری آن وجود دارد، پوشاک یک کالای مصرفی تند گردش است که بسته به نوع فروشگاه شما می تواند لباس زنانه، روسری فروشی، پوشاک بچگانه، لباس مردانه و یا همه این موارد با هم در یک فروشگاه لباس فروشی باشد، اما نکته ای که کسب و کار پوشاک با هر وسعتی را می تواند از رکود نجات دهد، آگاهی از فوت و فن این حرفه می باشد، قبل از راه اندازی مغازه لباس فروشی شما باید به خوبی بدانید که می خواهید چه نوع پوشاکی بفروشید؟

با توجه به مزیت هایی که راه اندازی مغازه لباس فروشی دارد علاقه مندان زیادی وارد این حوزه کاری می شوند.اما باید به این نکته وجه داشت که قبل از تاسیس مغازه لباس فروشی می بایست برنامه ریزی مناسبی برای این کار انجام داد و با مشور با افراد متخصص وارد این حوزه کاری شد. در ادامه با شغل لباس فروشی آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

آیا جواز پوشاک دریافت کرده اید؟

می خواهید ارزان فروشی کنید؟!!

در چه منطقه ای از شهری که سکونت دارید قصد راه اندازی فرشگاه لباس دارید؟

آیا مردم این منطقه به نوع پوشاکی که شما ارائه می دهید نیاز دارند؟

آیا پوشاکی که شما ارائه می دهید با فرهنگ و محیط شهر و منطقه ای که درآن قصد افتتاح فروشگاه لباس دارید همخوانی دارد؟

آیا قصد دارید در آینده فروشگاه پوشاک خود را توسعه دهید؟

آیا سرمایه کافی برای تامین جنس و عملی کردن ایده های طراحی دکور مغازه پوشاک، اصول چیدمان قفسه اجناس، ویترین مغازه لباس فروشی و … سایر موارد بصری که در جذب مشتری و برند سازی موثر است را دارید؟

آیا فوت و فن فروش را می دانید؟!

می توانید مشتریان خود را شناسایی کرده و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید؟

پاسخ همه این سوالات نکاتی است که شما باید قبل از راه اندازی کسب و کارتان چه کفش فروشی باشد! یا شال و روسری! یا فقط فروش لباس زنانه و … به خوبی بدانید. موفقیت از آن کسانی است که برپایه دانایی گام بر می دارند.

سرمایه لازم برای لباس فروشی زنانه

برای مغازه لباس فروشی تامین سرمایه کنید

پس از بررسی و مشخص نمودن اهداف نوبت به عملی کردن گام های آن و تامین سرمایه لازم برای لباس فروشی می باشد. برآورد هزینه با احتساب سود و زیان از جمله موارد حائز اهمیتی است که حتما باید با افرادی خبره که در زمینه فروش پوشاک و لباس تجربه دارند مشورت نمایید، تامین کننده های خود را شناسایی کرده و با آن ها درباره نحوه پرداخت و استمرار در تامین جنس مورد نیازتان مذاکره نمایید، سعی کنید در ابتدای راه اندازی فروشگاه پوشاک اقداماتی که باید صورت پذیرد را الویت بندی نمایید، قدم های محکم و حساب شده بردارید.

کیفیت اجناسی که شما در فروشگاه لباس خود عرضه می کنید، بیش از آن چه که تصور می کنید در سیر صعودی پیشرفت شما موثر است. به زبان ساده کیفت پوشاکی که شما ارائه می دهید، مهم تر از تزئین ویترین مغازه است (دکور و طراحی فروشگاه در جذب مشتری موثر است، اما برای جذب مشتری همیشگی شما باید کیفیت و اعتماد را با قیمتی مناسب عرضه کنید!) بنابراین در ابتدای این امر مهم با مشورت از افراد با تجربه و ترسیم یک بیزنس پلن نه چندان پیچیده از سرمایه خود به درستی بهره ببرید.

هزینه های جانبی را فراموش نکنید!

یکی از مواردی که در شلوغی ابتدای کار ممکن است فراموش شود یا کمتر به آن پرداخته شود هزینه های جانبی می باشد، شما باید هزینه های جانبی از جمله اجاره ماهیانه مغازه، مالیات، قبوض آب، برق، گاز، اینترنت هزینه تبلیغات مستمر و حقوق افرادی که ممکن است استخدام کنید را برآورد کرده و مبلغی معادل این رقم تقریبی که به دست آوردید را همیشه در حساب پشتیبان خود برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی داشته باشید.

سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه پوشاک

یکی از سوالاتی که اکثر افراد قبل از راه اندازی این کسب و کار می پرسند این است که سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه لباس فروشی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه لباس فروشی به عوامل و فاکتور های مختلفی بستگی دارد؛ از این رو نمی توان به صورت دقیق سرمایه خاصی را مشخص کرد اما با برآورد هزینه های راه اندازی این کسب و کار می توان به صورت تقریبی میزان سرمایه لازم را تعیین کرد. در راه اندازی این کسب و کار با هزینه ای مختلفی از قبیل هزینه اجاره مغازه، هزینه خرید پوشاک، هزینه دکوراسیون مغازه، هزینه بازاریابی و… مواجه خواهید بود. با برآورد تقریبی این هزینه ها متناسب با شهر محل فعالیت خود می توانید سرمایه لازم را تعیین کنید.

طراحی ویترین مغازه و دکور مغازه پوشاک

طراحی ویترین مغازه و دکور مغازه پوشاک

امروزه صنعت طراحی و دکوراسیون نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها ایفا می کند صاحبان مشاغل، تاثیر بصری و جذابیت هایی که محیط کسب و کارشان می تواند روی مشتریان داشته باشد را به خوبی دریافته اند. بهتر است چیدمان فرشگاه پوشاک خود را مطابق اصول این حرفه پیش ببرید. بهره بردن از یک مشاور طراحی بوتیک می تواند به شما بسیار کمک کند.

اسم مغازه، رنگ پوشاکی که در ویترین به نمایش می گذارید، نحوه چیدمان قفسه ها و دسترسی مشتریان به لباس ها اینکه در قفسه باشند یا به صورت شناور در فضای فروشگاه قرار گرفته باشد، طیف رنگی که در دکور داخلی به کار می برید، تهویه مناسب هوای داخل فروشگاه، فضای اتاق تعویض لباس و … مواردی است که در ایجاد بستر مناسب برای خرید مشتریان موثر است، میل به زیبایی و تمیزی و بهره بردن از امکانات مطلوب در همه انسان ها وجود دارد، نقطه تلاقی میل به زیبایی و کیفیت و نیاز به خرید جایی است که می توان از آن در جهت مثبت استفاده کرد.

یک سیستم زمانی درست کار می کند، که همه اجزای آن به درستی وظایف محول شده را انجام دهند، بنابراین اگر فروشگاه پوشاک خود را یک سیستم درنظر بگیرید همه اجزای آن باید صحیح و مطابق اصول پیاده سازی شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود. دقت داشته باشید کیفیت اجناس بسیار مهم است، اما همین اجناس با کیفت اگر در محیطی آلوده با فضایی نامطلوب توسط فروشنده ای نا مرتب که استاندارد های اولیه یک فروشنده را نداشته باشد عرضه شود، نمی تواند در این عرصه موفق عمل کند.

فضایی که شما در فروشگاه پوشاک خود عرضه می کنید نشان دهنده نوع شخصیت، میزان جدی بودن کسب و کارتان برای شماست و البته ارزش و احترامی است که برای مشتریان خود قائل هستید، پس از این توضیحات الان شما به خوبی از ملزومات بوتیک آگاهی دارید، می دانید باید به چه نکاتی بپردازید تا به نتیجه موثری دست یابید.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

فوت و فن لباس فروشی را بدانید!

پس از اخذ جواز کسب پوشاک، تامین جنس، برآورد سود و زیان، طراحی دکور داخلی و ویترین مغازه همه چیز برای شروع آماده است، حالا وقت آن رسیده است که از تمامی تلاش های خود بهره برداری کنید. باید راه های جذب و مشتری و فوت و فن فروش را بشناسید، از اصول مشتری مداری آگاهی پیدا کنید و مشتریانی وفادار برای خود بسازید. در همین سایت مقاله ای در خصوص تکنیک های بازاریابی فروشگاه پوشاک منتشر شده است که اطلاعات مفیدی در این حوزه را در اختیارتان قرار می دهد.

روش های بسیاری برای فروش پوشاک وجود دارد، این به خلاقیت شما بستگی دارد که چگونه و از چه راهی مشتریان را جذب کنید، در حال حاضر یکی از شیوه های رایج فروش اینترنتی لباس می باشد، که با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا طرفدار های بیشتری به خود اختصاص داده است، دسترسی راحت به اینترنت و خلاقیت در به اشتراک گذاری اجناس در سایت و فضاهای مجازی بستر مناسبی را برای فروش و کسب درآمد اینترنتی به صورت موازی ایجاد کرده است.

معایب شغل لباس فروشی

فروشندگی پوشاک و لباس نیز مانند هر شغل و حرفه دیگری معایب خاص خود را دارد. یکی از معایب لباس فروشی تغییر مرتب مد و فشن است. بسیاری از افراد دوست دارند مطابق با مد روز پیش بروند و دنبال مدل‌ها و لباسی هستند که در آن برهه زمانی اصطلاخا مد شده است. شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای لباس باید با دنیای مد و فشن آشنا باشید و ترندهای جدید را دنبال کنید تا بتوانید پوشاک و لباس‌هایی مطابق با مد روز موجود کنید. همین تغییرات می‌تواند یکی از معایب شغل لباس فروشی باشد چرا که ممکن است جنس موجود شما فروش نرود و روی دست شما باد کند.

علاوه بر مد باید به تغییرات فصلی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید اجناس خود را به موقع بفروشید. ضمن اینکه چشم‌پوشی از سلیقه شخصی افراد و ناقصی سایز و رنگ‌بندی نیز می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

مغازه‌های لباس فروشی عموما در پاساژها، مراکز خرید یا خیابان‌های پر رفت و آمد قرار دارند. از همین رو معمولا هزینه اجاره مغازه سنگین است. از طرف دیگر، برای اینکه بتوان با مغازه‌های اطراف رقابت کرد باید جنس خوب را با قیمت مناسب به مشتری عرضه کرد.

یکی دیگر از معایب شغل فرشندگی پوشاک مسئله خواب سرمایه است. برای اینکه روند بازگشت سرمایه زودتر اتفاق بیفتد باید برنامه‌ریزی درست و بازاریابی قوی داشته باشید.

مزایای شغل لباس فروشی

بعد از غذا، لباس جزو مهم‌ترین ضروریت‌های هر آدمی است. پوشاک به عنوعی کالای پرمصرف و تندمصرف است. برخلاف غذا، لباس تاریخ مصرف ندارد و فاسد نمی‌شود. حتی لباس‌هایی که از مد افتاده‌اند را می‌توان به روز کرد. لباس قابل ترمیم و تعمیر است. همین بازطراحی مدل یا ترمیم لباس می‌تواند به عنوان نوعی خدمات برای مشتریان ارزش آفرین باشد و درآمد خوبی نصیب شما کند.

اگر یک بوتیک بزرگ و سرمایه کافی داشته باشید می‌توانید تنوع اجناس زیادی داشته باشید. زنانه‌، مردانه و بچگانه؛ لباس‌هایی یا طرح‌ها و رنگ‌ها و جنس پارچه‌های متنوع که می‌توانید به صورت ترکیبی نیز به فروش برسانید. این تنوع در راه اندازی مغازه لباس بچه گانه هم نیاز است.

فروش آنلاین لباس و پوشاک

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و استقبال از فروش اینترنتی، راه اندازی سایت فروشگاهی و فروش آنلاین لباس و پوشاک به یک شیوه متداول و پرسود تبدیل شده است. فروش آنلاین لباس می‌تواند از بار هزینه‌هایی مثل اجاره مغازه، پرداخت حقوق به فروشنده و هزینه‌های سربار کم کند. ضمن اینکه به بیشتر دیده شدن شما کمک می‌کند. فقط باید استراتژی درستی در بازاریابی دیجیتال اتخاذ کنید و سود زیادی از لباس فروشی کسب کنید.

سود و درآمد لباس فروشی

به طور کلی، میزان سود لباس فروشی چیزی حدود 20 تا 40 درصد است و در صورتی که بتوانید اجناس باکیفیت بالا و طرح‌های خاص بفروشید این میزان بالاتر هم می‌رود. ضمن اینکه با کاهش و مدیریت هزینه‌ها می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.

نرم افزار حسابداری پوشاک

نرم افزار حسابداری پوشاک

شیوه مدیریت صحیح درآمد و سایر امورات مالی بسته به وسعت فروشگاه شما می تواند متفاوت باشد، اگر شما صاحب مغازه لباس فروشی کوچکی هستید که خود به تنهایی می توانید همه امورات حسابداری، مالیاتی، انبارگردانی و… آن را مدیریت نمایید کافی است که برای انجام این امر مهم یک سیستم حسابدرای فروشگاهی تهیه کنید که خودتان به راحتی بدون نیاز به دانش تخصصی حسابداری بتوانید مدیریت مالی فروشگاه پوشاک را به عهده بگیرید و چه چیزی هیجان انگیزتر از این که خودتان حسابدار خودتان باشید!

گروه مشاور نرم افزار حسابداری محک برای رفاه و سهولت در این امر نسخه نرم افزار حسابداری فروشگاهی خود را در دو سری تجاری و عمومی ارائه داده است تا صاحبان مشاغل این امکان را داشته باشند، نرم افزار حسابداری متناسب با وسعت کسب و کار خود را تهیه کنند، خرید نرم افزار حسابداری پوشاک از جمله نکات مهمی است که نباید ساده از کنار آن گذشت! دقت کنید نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید که در صورت توسعه فروشگاهتان نیز قابلیت توسعه داشته باشد، برای آگاهی بیشتر از محصولات حسابداری محک و ویژگی آنان می توانید از کاتالوگی که در همین سایت ارائه شده، اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

منبع: https://smallbusiness.chron.com

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

60 پاسخ

  1. باسلام برای راه اندازی یک پوتیک زنانه امروز چقدر سرمایه لازم؟با ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون کافیه؟

        1. سلام دوست عزیز سعی کن یک مغازه پانزده متری یا نهایت بیست متری پیدا کنی و جنس های خوب توی رنگ بندی بیاری
          نور مغازه و رنگ دیوار خیلی مهم هست
          و مهم تر از همه نوع چیدمان و ترکیب رنگ لباس و ترتیب سایز لباس خیلی تاثیر خوبی برای فروش داره
          با دویست میلیون میتونید هم پوشاک و هم دکور ساده ولی زیبا بستگی به سلیقتون داره بزنید
          و جنسی که تو خریدش دو دل بودی نخرید

    1. کافیه
      بستگی داره چه منطقه ای مغازه اجاره کنین و اینکه چقدر برای دکور هزینه کنین ، اما میشه شروع کرد خودم با هزینه ای کمتر از این استارت کارمو زدم

      1. سلام خسته نباشید من می‌خوام یه بوتیک کوچیک را بندازم اگه میشه لطفاً به من مشورت بدید خیلی ممنون میشم

    2. سلام بستگی به موقعیت مغازه داره منظور شهر و خیابان اصلی یا برای با 100میلیون هم میشود ولی در یک جایی که کرایه مغازه 20تومن باشه

    3. با سلام
      دوست عزیز شما با این حدود سرمایه میتونین کارتون رو شروع کنین.
      فقط در نظر داشته باشین که نمیتونین فروشگاهی با متراژ بالا و تنوع اجناس زیاد داشته باشین. بهتره قبل از راه اندازی لباس فروشی از هزینه های حدودی اطلاعاتی به دست بیارین . بعد با توجه به سرمایه موجود خودتون کار رو شروع کنین.
      هزینه هایی که بهتره اطلاعات در موردش داشته باشین. هزینه رهن و اجاره ، هزینه دکور و هزینه اجناس بیشترین اهمیت رو دارن.
      امیدوارم که پاسختون رو دریافت کرده باشین.

  2. سلام وقت بخیرنیازمندشریک یاسرمایه گذاردرزمینه تولیدوپخش پوشاک نیازمندیم .
    کارگاه وماشین الات دوخت صنعتی وامکانات برش ودرکل حدود۲۰تاچرخ داریم وازمهم ترتجربه بسیارحرفه ای بالادرزمینه الگوسازس مدلسازی واجرایه طرح .برش ودوخت صادراتی
    بدنبال شخصی میگردم که توان فروش عمده وخورده بالای داشته باشه وسرمایه مواداولیه وفروش محصول راانجام بده تولیدهم ماانجام بدیم کارگاه مادرشهر بندرترکمن هستش وکارگاه بصورت اجاره ای نیست ومالکیتش ازخودمان هست

    1. سلام ما می توانیم محصولاتتان را در فروشگاهمان بفروشیم در صورت تایید شدن

    2. با سلام
      لطف کنین یه راه ارتباطی بگذارین تا دوستان بتونن باهاتون ارتباط بگیرن

    3. سلام توگنبد اگه بخایین شعبه بازکنین من هستم واینکه چقد سرمایه لازمه

  3. سلام،اگر ما بتونیم ی مغازه حدود ۱۰_۱۲متر در فرعی در شهر کرج بخریم ،آیا با حدود ۱۰۰میلیون تومان برای جنس و دکور میتونیم شروع کنیم؟نظر خودم لباس نوزادی تا ۳سال هست برای شروع کار .ممکنه راهنمایی کنید؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر… خوشحال میشیم اگه با بچه های بخش فروش تماس بگیرید تا در این زمینه کامل راهنمایی بشید و اگر خواستید از طریق شبکه های اجتماعی ما شماره تماس بگذارید تا خود ما در اسرع وقت با شما تماس بگیریم و در حد بضاعت راهنمایی کنیم

      1. سلام وقتتون بخیر
        من میخوام یه کسب و کار بوتیک راه اندازی کنم ولی نمیدونم کجا باید پوشاک خریداری کنم اگه کسی هست بهم اطلاع دهد.
        ۰۹۰۲۸۵۲۵۶۶۲

        1. سلام و عرض ادب
          حتما در شهر خودتون تولیدی ها و عمده فروشان لباسی هستند که می تونید برای شروع همکاری با اونها ارتباط بگیرید. علاوه بر اونها تهران مکان مناسبی برای خرید هست.
          در صورتی که تمایل دارید به صورت مستقیم از تولیدی خرید کنید، می تونید به سایت وفا پوش سر بزنید.

        2. سلام
          تهران بازار بزرگ عباس اباد پاساژ الهدی بورس بچه گانه
          ما اونجا کاراهای چین وکتان داریم تولید خودمونه
          می تونید برید ببینید

    2. با سلام
      بله میتونین.
      هزینه دکور و اجناس رو ابتدای امر برآورد کنین تا بتونین تصمیم بهتری بگیرید.
      با توجه به این موضوع که محلی هستین میتونین با توجه به نوع مردم منطقی اجناستون رو انتخاب و موجود کنید.

  4. سلام وقتتون بخیر
    من میخوام یه کسب و کار بوتیک راه اندازی کنم ولی نمیدونم کجا باید پوشاک خریداری کنم اگه کسی هست بهم اطلاع دهد.
    ۰۹۰۲۸۵۲۵۶۶۲

    1. با سلام
      تهیه پوشاک بستگی داره شما چه بویتکی میخای راه اندازی کنی. جای اصلی پوشاک هر چی بخای بازار بزرگ تهران که کلیه سرا و پاساز و مغازه داره.
      لباس نوزادی تا تینیجری رو میتونی تو پاساز امید و گلها و پارسه تهیه کنی که نسبت به بازار شیک تره یکم هم گرون تر. شومیز بازار داره اما شیک تر و یکم قیمت بالا رو تو فلسطین میتونی تهیه کنی.

  5. سلام لطف میکنید منو راهنمایی کنید برای راه اندازی لباس راحتی و لباس زیر زنانه کدوم قسمت میتونم جنس باکیفیت خریداری کنم ممنون

    1. فاطمه خانم سلام
      قطعا شما توانایی خرید از یک مکان رو نخواهید داشت و دلیل این مساله این هست که تعدد برند و تعدد تولید کنندگان و عرضه کنندگان خیلی خیلی بالاست. شما به راحتی می تونید از طریق سایت عمده فروشی لباس وفا پوش محصولات و قیمت ها رو با هم مقایسه کنید و خرید موفقی داشته باشید.

  6. سلام برای راهندازی یه مغازه لباس معمولی چقد هزینه نیازه واینکه چه نوع لباسی خوبه دخترانه پسرانه بچگانه یا چی

    1. با سلام
      اینکه چقدر هزینه نیاز هست کاملا بستگی به دکور، ویترین، مانکن و کیفیت اجناسی هست که تهیه می کنید داره. درباره سوالی که فرمودید کدوم دسته بندی بهتر هست می بایست به عرض شما رسوند که ما هیچ دسته بندی رو برتر از دسته بندی دیگه نمی دونیم و معتقدیم که کار کردن در هر یک از دسته بندی های زنانه، مردانه و بچه گانه مشتریان و سود خودش رو داره.

  7. سلام وقت بخیر. من قصد راه اندازی لباس فروشی دارم اما نمیدونم برای شروع کار چه مجوز هایی نیازه و باید از کجا باید لباس ها رو به صورت عمده خریداری کنم ممنون میشم راهنمایی کنید منو. و این که آیا با شرایط فعلی اقتصاد کشور راه اندازی مغازه لباس فروشی ایده خوبیه و میتونه درآمد زا باشه.

    1. با سلام
      برای اطلاع از شرایط جواز کسب میتونین به اداره مربوطه مراجعه کنین و از مدارک لازم اطلاع کسب کنین. البته به صورت معمول اطلاعات و مدارک هویتی نیاز هست.
      جهت خرید عمده هم بستگی به شهری که حضور دارین داره. بفرمایین کدوم شهر هستین؟
      از نظر اقتصادی تا زمانی که مردم جامعه به یه کالا نیاز داشته باشن بازار برای اون کار وجود دارد و میتونین فعالیت کنین.

    2. سلام هانیه خانم
      شما تنها به یک مجوز ، آن هم از اتحادیه صنف پوشاک نیاز دارید و برای خرید لباس عمده می تونید به بازارهای فروش لباس عمده مثل بازار بزرگ تهران و خیابان فلسطین و یا جمهوری مراجعه کنید و یا حتی می تونید به صورت اینترنتی از فروشگاه لباس عمده وفا پوش محصولات خودتون رو تهیه کنید.

  8. با سلام ممنون از مقاله مفیدتون.
    یه سوال داشتم وقتی هنوز فروشگاه لباس رو راه اندازی نکردیم میتونیم برای دریافت جواز کسب اقدام کنیم؟
    یا نیاز هست ابتدا مغازه لباس فروشی بزنیم بعد اقدام کنیم برای این موضوع؟؟
    ممنون

    1. باسلام.شما پس از اینکه درخواست جواز کسب می دهید،از طرف اتحادیه بازرس ارسال میشه به مغازه تون .پس بهتر است تمام امکانات مغازه لباس فروشی خود را تامین کنید و بعد اقدام به دریافت جواز کسب کنید .

    1. سلام وقتتون بخیر
      این موضوع به محل و شهری که در آن حضور دارین مربوط میشه.
      ابتدا بگردین دنبال فروشگاه هایی که قفسه و ریل فروشگاهی میفروشن. معمولا اونها این تجهیزات رو دارن.
      اگر لطف کنین شهر محل زندگیتون رو بفرمایین میتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.
      با تشکر

      1. سلام وقت بخیر من حدود ۵۰۰ تومن سرمایه دارم
        میخام وارد صنف پوشاک بشم (پوشاک زنانه) ایا این سرمایه کافی هست که جنس های زیادی خریداری کنیم
        و بنطرتون چقدر ماهانه سود میده

        1. باسلام دوست عزیزاکرتجربه نداشتی باشی نمیتونی ولی کسی باشه تجربه اش استفاده کنی میتونی من تواین کار حرفه ای هستم تمام فوتو فنشو بلدم اکر خواستی میتونم کمکت کنم

          1. سلام اقا سعید من میخوام یه بوتیک راه بندازم نیاز به کمکتون دارم،
            میشه با من تماس بگیرید؟۰۹۱۸۶۲۹۴۴۹۲

          2. لطفا من هم کمک نید منم تازه میخوام لباس فروشی و اکسسوری بخرم نمیدونم از کجا بخرم سردر گم هستم… خوزستان هستم نمیدونم جنس هام از بندر بخرم یا از بازار بزرگ تهران… میشه هم اکسسوری و هم لباس باهم بفروشم صنف گیر نمیده

          3. سلام آقا سعید میشه به منم راهنمایی کنید ممنون میشم 09028364446در زمینه پوشاک

        2. ببخشید یسوال واسه مغازه پوشاکی سالی چقد باید ب سرمایه مغازه اضافه کرد

    2. سلام محمد فیروزیزدان هستم میشه با ۳۰۰ میلون بوتیک فروشی راه اندازی کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. با سلام
        لطفا هزینه های لازم رو با توجه به موقعیت مکانی که دارین بررسی کنین.
        هزینه رهن و اجاره محل ممورد نظر
        هزینه دکوراسیون
        هزینه اولیه اجناس
        با این روش بهتر میتونید تصمیم گیری کنید.
        با تشکر از متن شما

      2. سلام
        لباسو اگه بصورت کیلویی مثلا جنسای استوک و کرم و سوپر کرم بخوایم از مهاباد بیاریم تو مغازه امکان فروش هست؟ گیری نمیدن؟
        باید فاکتور سازی کرد یا که نه فروشش اشکالی نداره؟

  9. سلام خسته نباشید من می‌خوام یه بوتیک کوچیک را بندازم اگه میشه لطفاً به من مشورت بدید خیلی ممنون میشم

    1. باسلام.امید است با بهره گیری از نکات این مقاله،مراحل راه اندازی بوتیک رو به خوبی بگذرانید

  10. سلام من میخام لباس فروشی راه بندازم به نظرشماچون سرمایه کمی دارم چه لباسی به صرفه تره.لطف راهنمایی کنیدتماس09012626376

  11. سلام برای محسابه سود حاصل از مغازه پوشک چطور باید تقسیم انجام بشه.مثلا چقد برای خودم.چقد برای نیروی کار.چقد برای خرید دوباره پوشاک.و چقد برای اب و برق وگاز……

    1. با سلام
      هزینه های شما به دو بخش کلی تقسیم بندی میشوند.
      هزینه ثابت شامل مبلغ اجاره ، هزینه نیروها و …
      هزینه در گردش که شامل اجناس و سرمایه در گردش شما می‌شود.
      مجموع هزینه ثابت و و خرید اجناس به صورت ماهانه را از مجموع سود کار خود کسر نمایید سود خالص شما محاسبه می‌شود.
      برای شفافیت و بهبود عملکرد پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار های حسابداری مربوط به صنف خودتون استفاده کنین.
      با تشکر

  12. سلام ما یک تولیدی کت وشلوار مردانه درمشهد داریم
    باتوانایی دوخت باکیفیت بالا
    کسانی که مایل به همکاری هستن باشماره زیر تماس بگیرن
    09300286478

  13. سلام
    میشه از مهاباد اجناس کیلویی مثل استوک و کرم و سوپر کرم گرفت تو مغازه فروخت یا نه مشکل داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری