جستجو
Close this search box.

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل در 10 مرحله + ترفند مدیریت هزینه‌ها

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل از آن دسته ایده‌های پرسود است که به دلیل افزایش تقاضا همچنان روبه‌رشد است. امروزه تلفن‌های همراه تبدیل به یک نیاز اساسی برای اکثریت مردم شده است و هیچ کس نمی‌تواند حتی یک ثانیه بدون آنها زندگی کند. نیاز به لوازم جانبی موبایل نیز برای حفاظت و افزایش کارایی آنها انکار نشدنی است. این احساس نیاز، فرصت تجاری مناسبی را برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل فراهم کرده است. در این مقاله از گروه نرم افزاری محک به بررسی نکات راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل نظیر میزان هزینه‌های متغیر و ثابت، میزان درآمد حاصل از این کسب و کار، دکور مغازه لوازم جانبی موبایل، نحوه دریافت جواز کسب مغازه و روش‌های فروش اینترنتی محصولات می‌پردازیم.

فهرست مطالب

راه اندازی مغازه لوازم جانبی

چرا راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل به کارجویان توصیه می شود؟

این شغل (مغازه لوازم جانبی موبایل) بازار کار خوبی داشته و حتی این امکان وجود دارد که آن را در بستر اینترنت ادامه دهید. چرا راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل را به شما توصیه می کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم: شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ۱۰ سال اخیر تقریبا حدود ۱۲۲ میلیون تبلت و موبایل در کل جهان به مشتریان فروخته شده اند. این آمار بالا برای ما مهم است. چرا؟ مسلما تمام این تلفن‌های همراه و تبلت ها زمانی نیاز به لوازم جانبی پیدا خواهند کرد. نکته مهم دیگر اینکه این نیاز همیشگی بوده و نیاز به لوازم جانبی موبایل، هیچ گاه تمام شدنی نخواهد بود.

البته باید این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که شاید محصولات لوازم جانبی موبایل به نسبت سایر کالاهای حوزه های آی تی، سود بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد اما به همان میزان ریسک بالاتری هم ممکن است بهمراه داشته باشد.

چطور مغازه لوازم جانبی موبایل بزنیم؟

بسیاری از افراد که در پی راه اندازی کسب و کاری برای خود هستند، بعد از کسب اطلاع از قیمت عمده لوازم جانبی موبایل مانند گلس، قاب، کابل شارژر، هندزفری و … و مقایسه آن با قیمت همین اقلام بصورت تکی، نتیجه گیری می کنند که در حال حاضر با راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل میتوانند موفقیت های زیادی کسب کرده و درآمد خوبی از قبال این شغل داشته باشند. اما در نظر داشته باشید که رسیدن به درآمد ثابت در بازار امروز، مخصوصا در ابتدای مسیر به همین آسانی نخواهد بود. اگر شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل افتاده اید و میخواهید بدانید که از کجا باید شروع کنید بهتر است از این قسمت مقاله به بعد را با دقت دنبال کرده و مراحل را به ترتیب طی نمایید.

مراحل راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل در 10 مرحله:

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس آماده برداشتن قدم بعدی هستید. فرایند راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. هزینه‌های راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟
  2. بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  3. درآمد لوازم جانبی موبایل چقدر است؟
هزین های راه اندازی مغازه لوازم جانبی گوشی

هزینه‌های راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

کارآفرین باید یک فضای کوچک مناسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل خود اجاره کند. هزینه‌های اضافی شامل هزینه خرید موجودی اولیه لوازم جانبی، خرید ویترین و دکور مغازه لوازم جانبی موبایل، هزینه جواز کسب، پرداخت حقوق به کارکنان، پرداختی‌های بیمه می‌شود. یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت پرسرعت نیز برای رسیدن به اهداف تحقیقات بازار ضروری خواهد بود.

هزینه اجازه فروشگاه لوازم جانبی:

یک مکان مناسب برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل خود پیدا کنید، جایی که عبور و مرور زیادی داشته باشد و درصد کسانی که برای خرید لوازم جانبی مراجعه می‌کنند زیاد باشد. در اکثر شهرها پاساژهای مخصوص فروش لوازم جانبی موبایل وجود دارد. می‌توانید یکی از مغازه‌های پاساژ را اجاره کنید. اجاره مغازه در خیابان‌های مخصوص فروش لوازم جانبی نیز می‌تواند فکر خوبی باشد. شما باید محلی را پیدا کنید که دقیقاً متناسب با کار و مخاطبان شما باشد. این هزینه در شهرهای مختلف و در محل‌های مختلف کاملاً متغیر است. اما به طور کلی هزینه اجاره بین 30 تا 80 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه جواز کسب فروش لوازم جانبی:

اتحادیه‌ی موبایل فروشان در حال حاضر پروانه کسب راه اندازی مغازه موبایل فروشی را طبق قوانین و شرایط مشخص در اختیار شما قرار می‌‌دهد. هزینه‌های اولیه عمدتاً با توجه به سال و نرخ تورم متغیر است اما حدوداً کنارگذاشتن  3 الی 5 میلیون تومان هزینه برای این کار ضروری است. در ضمن اخذ مجوز بین 1 الی 2 ماه زمان می‌برد.

هزینه خرید ویترین و دکور مغازه لوازم جانبی موبایل:

بیشترین هزینه‌های شما برای راه اندازی این کسب و کار مربوط به دکور مغازه لوازم جانبی موبایل و هرآنچه به نمایش می‌گذارید سرمایه گذاری می‌شود. برای ایجاد جذاب‌ترین ویترین‌ها، به حداقل  2 مترمربع فضا نیاز دارید. مشاوران طراحی دکوراسیون نیز بیشترین حقوق را دریافت خواهند کرد. انتظار داشته باشید بسته به اندازه و پیچیدگی مغازه لوازم جانبی موبایل خود میلیون‌ها تومان سرمایه‌گذاری کنید. این هزینه می‌تواند سود شما را در آینده تضمین کند. اگر کمی خلاقانه فکر کنید و طرح‌های جالبی را در ویترین مغازه خود پیاده‌سازی کنید خیلی راحت می‌توانید نظر مشتریان را جلب کنید چون هیچ‌کس خرید کردن از یک مغازه قدیمی و بی‌رنگ و رو را دوست ندارد. کنار گذاشتن مبلغ 7 تا 10 میلیون تومان برای این کار معقول می‌باشد.

هزینه خرید لوازم جانبی:

بخش زیادی از سرمایه راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل صرف خرید لوازم جانبی به صورت عمده می‌شود. شما باید انواع لوازم جانبی را متناسب با نیاز مشتریان خود خریداری کنید. گوناگونی و تنوع کالا و خدمات و برندها در این شغل بالاست. شما می‌توانید برای خرید محصولات لوازم جانبی موبایل در شهر تهران به بورس عرضه این کالاها یعنی پاساژ علا الدین و پاساژ چارسو در تقاطع جمهوری و حافظ مراجعه کنید.

برخی از کالاهای قابل فروش در این مغازه به شرح زیر است:

  • انواع قاب برای انواع گوشی‌های موجود در بازار (قاب شفاف، فانتزی، ضد ضربه، ۳۶۰ درجه، مگنتی، کیف گوشی و …)
  • انواع گلس برای انواع گوشی‌ها (ارزان، فول چسب، فول کاور، پرایوسی، UV، مات، براق، گلس لنز دوربین و …)
  • انواع شارژر (شارژر دیواری، شارژر وایرلس و شارژر فندکی)
  • انواع پاوربانک
  • انواع کابل و رابط (کابل میکرو یواس‌بی، کابل آیفون لایتنینگ، کابل تایپ سی، روکش و محافظ کابل، کابل AUX، کابل OTG، کابل اتصال موبایل به تلویزیون و …)
  • انواع کارت حافظه موبایل (رم گوشی، فلش مموری)
  • کیف مخصوص حمل انواع گوشی
  • باتری گوشی‌های مختلف
  • استند گوشی (هولدر و پایه نگهدارنده، مونوپاد و سه پایه، رینگ لایت، استند رومیزی، پاپ سوکت و هولدر انگشتی)
  • انواع هدفون، هدست و هندزفری (هندزفری سیم دار، هندزفری بلوتوث دوتایی، هندزفری بلوتوثی گردنی، هندزفری تک گوشی، کیف هندزفری و کاور ایرپاد و …)
  • آویز و ابزار سرگرمی (ایموجی فنری، بند گوشی و فلش، جاسوئیچی و …)
  • و …

به طور کلی برای شروع کار مغازه لوازم جانبی موبایل مقدار و حجم سرمایه لازم به این گونه است که به ازای هر متر مربع حدود 20 الی 30 میلیون تومان نیاز خواهد داشت.

هزینه‌های ثابت یک مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود برای داشتن پس‌انداز، بخشی از اقلام را در انبار خود نگهداری کنید تا در روز مبادا برای تأمین بودجه به فروش برسانید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

تقریباً تمام کسانی که گوشی موبایل جدید یا قدیمی در دست دارند، برای محافظت و افزایش کارایی گوشی‌های موبایل خود به مغازه لوازم جانبی موبایل مراجعه خواهند کرد.

درآمد مغازه لوازم جانبی موبایل

درآمد مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

بسته به محل قرارگیری مغازه و نوع سیاست مغازه، درصد درآمد لوازم جانبی موبایل از فروش کالا یا خدمات می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی اگر خودتان وارد کننده لوازم جانبی به کشور باشید، حداقل ماهی 40 میلیون تومان در آمد خواهید داشت.

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت (LLP) ، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) .

ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند. به بیانی دیگر، اگر از فروشگاه لوازم جانبی موبایل شما شکایت شود و دارایی فروشگاه برای پرداخت بدهی آن کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به شرکت آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی شرکای فروشگاه مطالبه کنند.

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 4: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی مغازه موبایل فروشی یا مغازه لوازم جانبی آن ، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از فروشگاه شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 5: خرید نرم افزار حسابداری مغازه لوازم جانبی موبایل

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد لوازم جانبی موبایل برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. با نرم افزار حسابداری مغازه لوازم جانبی موبایل محک که جزو برنامه حسابداری فروشگاهی می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 6 : مجوزهای لازم را کسب کنید

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

شرایط دریافت پروانه کسب مغازه لوازم جانبی موبایل چیست؟

شرایط دریافت پروانه کسب مغازه لوازم جانبی موبایل چیست؟

برای دریافت جواز کسب مغازه لوازم جانبی موبایل از اتحادیهٔ مربوطه، داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • واحد صنفی می‌بایست حداقل   8 متر مربع مساحت داشته باشد.
  • واحد صنفی می‌بایست دارای برق باشد.
  • تمام نکات بهداشتی باید رعایت گردند.
  • دارا بودن وسایل آزمایش دستگاه‌های صوتی و تصویر جهت رفع عیب و نقص لوازم جانبی موبایل
  • واحد صنفی می‌بایست دارای ویترین و قفسه‌بندی باشد.
  • فرد می‌بایست صلاحیت فنی انجام این کار را داشته باشد.

چطور جواز کسب مغازه لوازم جانبی موبایل را بگیریم؟

برای دریافت مجوز مغازه لوازم جانبی موبایل از اتحادیه می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید.
  2. پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدوداً 10 روز طول می‌کشد.
  3. در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  4. پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  5. در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل را به او ارائه می‌نمایند.
  6. در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود.
  7. در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مرحله 7: تشکیل پرونده بیمه برای مغازه لوازم جانبی موبایل

فروشگاه شما علاوه بر جواز کسب به بیمه هم برای ادامه فعالیت ایمن احتیاج دارد. از مهم‌ترین اقداماتی که یک فروشگاه تازه تأسیس باید انجام دهد امور بیمه‌ای و تشکیل پرونده بیمه فروشگاه تازه تأسیس است. گرفتن کد کارگاهی اولین مرحله برای انجام امور بیمه‌ای مغازه لوازم جانبی موبایل تازه تأسیس شما است. پس از آنکه کارفرما کد کارگاهی دریافت کرد می‌تواند با معرفی افراد شاغل در فروشگاه خود، لیست بیمه آنها را رد کند.

مرحله 8: برند فروشگاه لوازم جانبی موبایل خود را تعریف کنید

برند و نام تجاری شما همان چیزی است که هویت فروشگاه شما به حساب می‌آید. یک برند قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل

مرحله 9: راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل

دو روش برای شروع فروش اینترنتی وجود دارد:

  • فروش محصولات از طریق سایت:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل و فروش از طریق وب سایت تقریباً کاری ساده می‌باشد زیرا تمامی محصولات شما در یک پلتفرم مشخص قرار می‌گیرند و کاربران به راحتی می‌توانند آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول موردنظرشان را به‌صورت فوری خریداری کنند. با طراحی سایت منحصر به فرد خود می‌توانید افراد مختلفی را به برند خود جذب کنید و تجربهٔ کاربری عالی را برای آن‌ها رقم بزنید.

  • فروش محصولات از طریق شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام امروزه بهترین پلتفرم برای فروش اینترنتی است و میلیون‌ها کاربر ایرانی در این شبکه‌ها حساب دارند. استفاده کردن و داشتن یک حساب کاربری در این شبکه‌ها کاملاً رایگان است و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل خود، فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کرده و محصولات خود را در آن ارائه دهید.

مرحله 10: تلفن مغازه خود را راه اندازی کنید

راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکارتان یکی از بهترین راه‌ها برای جدا سازی زندگی شخصی از زندگی تجاری شماست. این تنها مزیت نیست؛ همچنین به شما کمک می‌کند تا ارتباط بین شما و مشتریان کسب و کارتان را بهتر مدیریت کنید، به کسب و کار شما مشروعیت می‌بخشد. تماس مشتریان با شما در جلب اعتماد مشتریان بالقوه نیز تأثیرگذار است.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری مغازه لوازم جانبی موبایل محک

همیشه مدیریت هزینه‌ها در مغازه لوازم جانبی موبایل برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود فروش، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است. با استفاده از نرم افزار مغازه لوازم جانبی موبایل محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لوازم جانبی موبایل را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری فروشگاه خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: moneymint

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

18 پاسخ

  1. من 250 میلیون تومان سرمایه دارم و میخوام مغازه لوازم جانبی بزنم یک مقدار از لوازم رو خریداری کردم الان مردد شدم که آیا این کار درآمد خوبی داره یا نه . به نظر شما چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. شروع هر کسب و کاری شاید اولش سخت باشه اما با تلاش میشه موفق شد. پیشنهاد می کنم با افرادی که تو این زمینه تجربه دارن مشورت کنید.

    2. 250 میلیون بنظر سرمایه کمی میاد اگر میخواهید تأسیس کنید مغازه رو شراکت کنید .

  2. با سلام
    دوستان من میخوام مغازه فروش موبایل و مخصوصا لوازم جانبی راه اندازی کنم و مغازه مال خودمه و بر خیابان اصلی و تقریبا شلوغ هست و حدودا ۵۰ متر هست با یه بالکن ۳۰ متری . ولی سرمایم فقط کمه و حدودا ۳۰۰ تومن دارم و خواستم ببینم ارزش داره خودم این کار رو شروع کنم یا اجاره بهتره بدم وخودمو تو دردسر نندازم؟! البته الان هم موبایل فروشیه دست مستاجر ۲ سالی میشه و چوب خوریشو کرده و شاید این حسنش باشه. لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. باسلام.گروه نرم افزاری محک در زمینه مشاوره کسب و کار فعالیتی ندارد. منتهی با توجه به اینکه مغازه مشتریان خود را در آن منطقه دارد،راه اندازه مغازه لوازم جانبی موبایل ایده بسیار خوبی است.

  3. سلام من میخوام مغازه لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنم و تقریبا ۱۵ میلیون تومان پول دارم و اینکه حتما باید مجوز داشته باشیم؟ برای لوازم جانبی موبایل مجوز اجباری هست؟ و با ۱۵ میلیون میشه یک مغازه لوازم جانبی موبایل زد؟

    1. با سلام
      فرآیند دریافت مجوز کسب و کار معمولا زمان بر هست و بسیاری از کسب و کارها کارشون رو شروع میکنند و بعد از شروع اقدام به انجام این کار می کنند. در نظر داشته باشین بسته به شغلی که قصد راه اندازی دارین میتونین تحقیق کنین و شرایط رو بسنجین و بعدش اقدام کنین.
      با مبلغی که فرمودین تو شهرهای بزرگ بعید میدونم بشه.
      هزینه رهن و اجاره ، هزینه دکور ، هزینه اجناس مواردی هست که باید در نظر داشته باشین.

  4. باسلام ووقت بخیر لطفا راهنماییم کنید
    چندماهه میخوام مغازه موبایل فروشی وقطعات لوازم جانبی بزارم الان مرددم که آیا من این مغازه رو بزنم به درد میخوره٫سود دهی داره چون مغازه ای که انتخاب کردم ماهی20میلیون کرایشه و80مترمربع هم اندازه مغازه است ودرضمن دو نفر شریکیم آیا به نظر شما جواب میده من شروع بکارکنم…

  5. ویک سوال دیگه ممنون میشم اساتید جواب بدین
    چقدر هزینه برمیداره لوازم جانبی بگیرم واگه شماهم کسی رو سراغ دارید که واقعا دست اول هست ممنون میشم شمارشو بدید

    1. سلام …
      من تو کار خرید و فروشم و ب قیمت عمده میفروشم اگه تعداد زیاد بخوای

      1. سلام من میخام عمده لوازم جانبی باشم میشه راهنمایی کنید از کجا خرید کنم ممنون

  6. درود بر شما
    میخوام یه واحد 70متری اجاره کنم توشهر رشت و کار قطعات و لوازم جانبی موبایل رو شروع کنم
    البته شراکت واین شریکم 15سال تو همین شغل هستند میگن خسته شدم میره توکار بنگاه مسکن ولی گفت از لحاظ تجربه کاری کوتاهی نمیکنم به نظر شما چیکار کنم ؟!

  7. سلام من اهل ارومیه هستم یه مغازه دارم تو بهترین خیابون تجاری ارومیه خیابان استادان
    یه پاساژ هست می‌خوان کل پاساژ رو موبایل فروشی کنند
    مغازه من اولین مغازه داخل پاساژه
    یک میلیارد و صد میلیون سرمایه دارم
    مغازه رو 10 میلیون اجاره می‌خوان به نظرتون میتونم بیشتر از 10 تومن خودم در بیارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری