جستجو
Close this search box.

صفر تا صد تاسیس نمایندگی بیمه | چگونه دفتر بیمه بزنیم؟

نوشته شده توسط مهدی میدان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی و تاسیس نمایندگی بیمه از جمله کسب و کارهای پرطرف‌دار است که علاوه بر مزایای زیاد، درآمد مناسبی هم برای فرد متقاضی به همراه دارد. شرکت‌های بیمه از جمله مهم‌ترین نهادهای مالی فعال در کشور هستند که علاوه بر تأمین امنیت فعالیت‌های اقتصادی در کشور و ارائه خدمات بیمه‌ای، نقش بسیار مهمی در رشد و تحرک بازارهای مالی دارند. از این رو شرکت‌های بیمه به منظور گسترش حوزه فعالیت خود اقدام به اعطا نمایندگی بیمه به افراد متقاضی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ادامه این مقاله از گروه نرم افزار حسابداری محک همراه باشید.

فهرست مطالب

نمایندگی‌های بیمه از جمله کسب و کارهایی هستند که به عنوان یک واسط بین شرکت بیمه و شخص بیمه گذار عمل می‌کنند و از طریق فروش محصولات و خدمات شرکت بیمه به مشتریان، درآمد کسب می‌کنند با توجه به مزایای زیادی که این شغل دارد افراد زیادی اقدام به تأسیس نمایندگی بیمه در شهر یا استان خود می‌کنند. میزان درآمد نمایندگی بیمه عوامل مختلفی بستگی دارد اما یکی از مهم‌ترین آن ها تلاش و پشتکار نماینده است.

آشنایی با صنعت بیمه

بیمه به افرادی که در اثر حادثه یا عوامل دیگر دچار ضرر و زیان شده‌اند کمک می‌کند تا پیامدهای آن را جبران یا به حداقل برسانند. در واقع بیمه قراردادی است که بر اساس آن شرکت بیمه متعهد می‌شود در قبال پولی که از اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می‌کند، زیان وارد شده جبران یا به حداقل برساند. خسارت‌هایی که در اثر حوادث به این افراد پرداخت می شود از طریق مبالغی تأمین می‌شود که آن ها برای خرید بیمه نامه می‌پردازند.

صنعت بیمه در ایران در سال 1269هجری شمسی، پس از مذاکرات بین ایران و روسیه و با واگذاری امتیاز آن به یک تبعه روسی آغاز به کار کرد. بعدها در سال ۱۳۱۴ با تأسیس اولین شرکت بیمه ایرانی،  تحول بزرگی در این صنعت رخ داد. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر شرکتهای بیمه ای متعددی در کشور به ثبت رسیده‌اند و به ارائه خدمات مختلفی در زمینه بیمه می پردازند. امروزه هرگاه در مورد بیمه صحبت می‌شود اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند بیمه خودرو یا تمدید بیمه ثالث است. این در حالی است که صنعت بیمه در کشور ما یک کسب و کار بزرگ با شاخه‌های متنوع است که افراد زیادی در بخش‌های مختلف آن مشغول به کار هستند.

شرکتهای بیمه نمایندگی‌های زیادی دارند که به طرق مختلف با توجه به حجم و نوع فعالیت شرکت بیمه به فعالیت می پردازند. از این رو افراد زیادی هستند که برای کسب درآمد و فعالیت در این حوزه اقدام به تأسیس نمایندگی بیمه می‌کنند.

نمایندگی بیمه چیست؟

نمایندگی بیمه چیست؟

در بخش قبل گفتیم که صنعت بیمه از جمله بخش‌های مهم خدماتی در کشور است که افراد زیادی در حوزه‌های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند از جمله این حوزه‌ها تأسیس نمایندگی بیمه است. نماینده بیمه به شخصی گفته می‌شود که از یک شرکت بیمه، کد نمایندگی فروش بیمه دریافت کرده باشد و از طریق آن محصولات بیمه‌ای شرکت مذکور را به متقاضیان و خریداران تحت عنوان بیمه‌نامه بفروشد.

به طور کلی و بر اساس آئین نامه ۲۸ شورای عالی بیمه، نمایندگان فروش بیمه اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که با توجه به قوانین این آئین نامه مجاز به ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به نمایندگی از طرف شرکت بیمه خواهد بود. نمایندگی بیمه به عنوان یک واسط بین بیمه گر و بیمه گذار فعالیت می‌کند و از طریق فروش بیمه نامه کسب درآمد می‌کند. پرداخت حق بیمه به نمایندگان بیمه در حکم پرداخت آن به شرکت بیمه است.

به عبارتی دفتر بیمه مکلف است که حق بیمه دریافتی از مشتریان را در اسرع وقت به شرکت بیمه پرداخت کند. درآمد نمایندگان بیمه نیز از طریق کارمزدی که بابت فروش هر بیمه‌نامه دریافت می‌کنند به دست می‌آید. میزان کارمزد برای هر بیمه‌نامه با توجه به شرایط قرارداد بین شرکت بیمه و نمایندگی تعیین می‌شود.

مزایای تاسیس نمایندگی بیمه

مزایای تاسیس نمایندگی بیمه

امروزه صنعت بیمه جزو مشاغل مهم و تأثیرگذار در اقتصاد هر کشور است. در واقع یکی از ملاک‌های تعیین رشد اقتصادی هر کشوری، توجه به ضریب رشد و نفوذ صنایع مختلف از جمله بیمه است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بیمه به عنوان یکی از کم‌خطرترین و پرسودترین کسب و کارها می‌باشد زیرا که ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد. از این رو افرادی که در این حوزه فعال‌اند یا اقدام به تاسیس نمایندگی بیمه یا دفتر بیمه می‌کنند از مزایای زیادی بهره می‌برند. برخی از مهم‌ترین مزایای تاسیس نمایندگی بیمه به شرح زیر است.

  • سطح درآمد نامحدود نماینده بیمه، متناسـب با میزان فعالیت و فروش بیمه نامه
  • امکان فعالیت در این حوزه بدون محدودیت شغلی
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه، دفتر کار، مدرک دانشگاهی
  • اعطای وام و تسهیلات ویژه به نمایندگان بیمه
  • قرار گرفتن نماینده تحت پوشش بیمه تکمیلی
  • امکان فروش بیمه بدون محدودیت جغرافیایی در سراسر کشور
  • امکان دریافت کد رسمی نمایندگی بیمه بر اساس آیین‌نامه ۹۶ بیمه
  • بهره‌مندی از پشتیبانی، آموزش‌های تخصصی، کارگاه‌های دوره‌ای و…
  • و…
درآمد تاسیس نمایندگی بیمه

درآمد نمایندگی بیمه چقدر است؟

همان طور که می‌دانیم صنعت بیمه یکی از صنایع بزرگ پول‌ساز می‌باشد که افراد زیادی به شیوه‌های مختلف از طریق آن درآمد کسب می‌کنند. تاسیس نمایندگی بیمه از جمله اقداماتی است که در کنار تمام مزایا، درآمد زیادی نیز دارد. به طوری که اولین موضوعی که در انتخاب این شغل مد نظر همه افراد است میزان درآمد نماینده بیمه است. میزان درآمد نمایندگی بیمه، مانند تمامی کسب و کارهای مشابه، به میزان توانایی، تجربه، مهارت، زمان و انرژی صرف شده برای آن کار وابسته است.

به عبارتی تاسیس نمایندگی بیمه از جمله شغل‌هایی است که درآمد آن ارتباط مستقیمی با میزان فعالیت و فروش دارد. هر چقدر فرد در این شغل تلاش بیشتری کند به همان میزان درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت که در این شغل سقف درآدی وجود ندارد و نمایندگان بیمه می‌توانند با هدف گذاری صحیح و بالابردن اطلاعات و توانایی‌های کلامی و فروش خود به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کنند. از طرفی عوامل دیگری نیز بر میزان درآمد نمایندگی بیمه تاثیر می‌گذارد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع دفتر بیمه، نوع بیمه، منطقه فروش، میزان کمیسیون، تجربه و مهارت و… اشاره کرد.

نوع بیمه و نمایندگی ارتباط زیادی با میزان درآمد شما دارد هر نوع بیمه فرصت‌های مناسب زیادی را برای جذب مشتری و فروش بیشتر فراهم می‌کند همچنین مکانی که درآن نمایندگی بیمه راه اندازی می‌شود بر میزان درآمد بسیار تاثیر گذار است و به عنوان یک عامل مهم، بازار هدف را تعیین می‌کند. مجموعه محک جهت مدیریت بهتر این موضوع ، سیستم حسابداری شرکتی و خدماتی را به شما پیشنهاد می‌کند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

راه اندازی دفتر بیمه مناسب چه کسانی می‌باشد؟

هنگام راه اندازی هر کسب کاری توجه به شرایط و ویژگی‌های فرد از جمله موارد مهم است که می‌بایست به آن توجه زیادی شود. از این رو افرادی که از مهارت‌های ارتباطی و کلامی بهتری برخوردارند و همچنین پشتکار بالایی دارند در این شغل موفق خواهند بود. یکی از مزیت‌هایی که این شغل دارد این است که افراد می‌توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت فعالیت کنند و محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت بنابراین دانشجویان و افرادی که توانایی فعالیت تمام وقت ندارد می‌توانند به صورت پاره وقت در این شغل مشغول به فعالیت شوند.

همچنین تاسیس دفتر بیمه به سرمایه اولیه زیاد و مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارد بنابراین افراد به راحتی می‌توانند اقدام به تأسیس نمایندگی بیمه کنند و با تلاش زیاد، از این راه به درآمدهای ایده آلی برسند. در کسب و کارها و مشاغل دیگر فرد هزینه‌های زیادی جهت اجاره محل کار، خرید ملزومات و تجهیزات اداری و … می‌کند اما در این شغل نیازی به داشتن دفتر کار یا تجهیزات اضافی نیست و فرد فقط با تلاش و پشتکار می‌تواند موفق شود.

بهترین بیمه برای اخذ نمایندگی

بهترین بیمه برای اخذ نمایندگی

فعالیت در صنعت بیمه کشور مانند اخذ نمایندگی بیمه از جمله فرصت‌های شغلی ایده آلی است که در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه است. در دهه اخیر شرکت‌های بیمه زیادی تأسیس شده‌اند که در زمینه‌های مختلف بیمه‌ای به ارائه خدمات مشغول شده‌اند. خدماتی که این شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهند بسته به نوع شرکت متفاوت است و نمی‌توان گفت که کدام شرکت در حال حاضر بهترین است اما اگر قصد تأسیس نمایندگی بیمه را دارید می‌توانید جهت انتخاب بهترین بیمه برای اخذ نمایندگی شاخص‌ها و ملاک‌های خاصی را در نظر بگیرید و بر اساس آن اقدام به تاسیس نمایندگی بیمه کنید. برخی از مهم‌ترین این شاخص‌ها شامل موارد زیر است:

  • ضریب توانایی شرکت بیمه موردنظر
  • افتخارات و موفقیت‌های شرکت بیمه
  • نحوه عملکرد و مدیریت هیئت مدیره شرکت بیمه
  • تعداد نمایندگان فعال شرکت بیمه در سطح کشور
  • شاخص سود و زیان و بازدهی سهام شرکت بیمه در بورس
  • نحوه عمل به تعهدات
  • نحوه و فرایند آموزش نیروهای انسانی

تفاوت نمایندگی بیمه با کارگزار بیمه

  • یک کارگزار بیمه توسط یک یا چند شرکت بیمه به کار گرفته می‌شود، اما فردی که نمایندگی بیمه دارد تنها می‌تواند برای یک شرکت بیمه کار کند و محصولات و خدمات آن شرکت را به فروش برساند. در واقع می‌توان گفت که کارگزاری بیمه زیر نظر بیمه مرکزی کشور تشکیل می‌شوند تا از حقوق بیمه‌گذار دفاع کنند.
  • کارگزار بیمه در واقع یک شرکت یا مؤسسه است که در قبال کارمزدی که از شرکت بیمه‌گر دریافت می‌کند، واسط انجام معاملات بیمه‌ای شرکت مذکور می‌شود. از طرفی مسئولیت صدور بیمه‌نامه‌ها بر عهده نماینده بیمه می‌باشد اما کارگزار بیمه از طریق دفاتر مرکزی و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه می‌تواند بیمه نامه را صادر کند.
  • نمایندگی‌های بیمه می‌توانند تنها یک شرکت بیمه همکاری داشته باشند و خدمات و امور بیمه‌ای آن شرکت را انجام دهند اما کارگزاران بیمه از آنجایی که منافع بیمه‌گذاران تأمین می‌کنند، می‌توانند با همه شرکت‌های بیمه همکاری داشته باشند.
  • کارگزاران بیمه از هر شرکتی که با آن همکاری می‌کند یک کد دریافت می‌کند اما نمایندگان بیمه تنها یک کد نمایندگی از شرکت بیمه‌ای که نمایندگی آن را دارند دریافت می‌کنند. از این رو یک کارگزار بیمه می‌تواند شرایط و نرخ‌های مختلفی را از شرکت‌های بیمه دریافت کند و بهترین آن را به مشتریان خود معرفی کند، اما نمایندگی بیمه این اجازه را ندارد.
  • کارگزار بیمه می‌تواند به عنوان یک وکیل و حافظ منافع شخص بیمه‌گذار در موارد خسارتی او حضور داشته باشد، اما نماینده بیمه مجاز به این کار نیست. درواقع می‌توان گفت که تفاوت نمایندگی بیمه با کارگزار بیمه در ماهیت حقوقی آن‌ها می‌باشد و از طرفی شباهت آن نیز در ارائه خدمات به بیمه گذار است.
  • یک نماینده بیمه نمی‌تواند هم زمان به عنوان کارگزار بیمه هم فعالیت داشته باشد همچنین یک کارگزار بیمه نیز نمی‌تواند به عنوان نماینده بیمه فعالیت کند. اگر نماینده بیمه شخص حقیقی باشد در این صورت نمی‌تواند در یک شرکت کارگزاری حقوقی، سمت و مسئولیتی داشته باشد.
  • از آنجایی که کارگزار بیمه با چند شرکت بیمه به صورت هم‌زمان در ارتباط است از این رو می‌بایست از همه خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند آگاهی داشته باشد و بهترین آن ها را به مشتریان خود پیشنهاد دهند اما نمایندگان بیمه تنها می‌بایست محصول شرکتی که نمایندگی آن را دارند به مشتریان معرفی کنند.

شرایط تاسیس نمایندگی بیمه

برای اینکه فردی بتواند به عنوان نمایندگی فروش بیمه فعالیت کند، باید مدارک و مجوزهای لازم را کسب کند و آموزش‌های لازم را گذرانده و دارای مهارت‌های لازم در زمینه بیمه باشد. بعد از اینکه فرد به عنوان نمایندگی فروش بیمه شروع به کار می‌کند، باید با مشتریان تماس بگیرد و خدمات بیمه‌ای را به آنان ارائه دهد و در صورت بروز حوادث بیمه‌ای، با آنان ارتباط برقرار کند و آنان را راهنمایی کند.

نمایندگی فروش بیمه می‌تواند یک فرصت شغلی خوب برای افرادی باشد که علاقه‌مند به کار در زمینه بیمه هستند. به عنوان نماینده بیمه، فرد می‌تواند درآمد خوبی کسب کند و به عنوان یک کسب و کار موفق در این صنعت شناخته شود.

بر اساس بخشنامه شماره ۸۹/۷۶۶۷۱۱ و ماده ۳ آئین نامه شورای عالی بیمه در کشور شرایط زدن دفتر بیمه به شرح زیر است:

شرایط عمومی متقاضی تاسیس دفتر بیمه

  • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه کیفری و سابقه محکومیت
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته بیمه با شش ماه سابقه کار بیمه‌ای یا مدرک کارشناسی در رشته غیر بیمه و با یک سال سابقه کار بیمه‌ای و یا دارا بودن مدرک دیپلم با حداقل دو سال سابقه کار بیمه‌ای

شرایط زدن دفتر بیمه

  • موفقیت در مصاحبه به عمل آمده در شورای اخذ نمایندگی بیمه
  • گذراندن دوره آموزشی بیمه و قبولی در آزمون مربوطه
  • گذراندن دوره آموزشی عملی تحت نظارت نمایندگان بیمه منتخب
  • دارابودن مدرک ICDL مهارت‌های هفت‌گانه رایانه‌ای
  • قبولی در آزمون کلی اخذ نمایندگی بیمه
  • داشتن حداکثر سن ۵۵ سال
  • در اختیار داشتن دفتر کاری مناسب با وسعت حداقل ۱۵ متر

تبصره ۱ : متقاضیان تأسیس نمایندگی که سابقه کار بیمه‌ای ندارند به جز دارندگان مدرک کارشناسی رشته بیمه، می‌بایست دوره آموزشی متناسب با بیمه شامل اصول بیمه، آشنایی با رشته بیمه، بازاریابی، قوانین بیمه و مهارت‌های رایانه‌ای را به مدت حداقل ۸۰ ساعت در مراکز آموزشی بیمه یا سایر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سپری کنند. علاوه بر این افراد می‌بایست دوره کارآموزی را نیز در شرکت بیمه طی کنند. متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته بیمه که سابقه کار ندارند نیز تنها می‌بایست دوره کارآموزی شرکت بیمه طی کنند.

تبصره ۲ : شرکت بیمه در صورت افزایش تعداد متقاضی می‌تواند جهت پذیرش نمایندگان هر نوع آزمون یا شرایط رقابتی را فراهم کند.

تبصره ۳ : مدیریت امور نمایندگی‌های بیمه داخل کشور از طریق دانشگاه جامع علمی و کاربردی انجام می‌شود.

تبصره ۴ : پس از احراز شرایط هر یک از متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه و قبولی در مصاحبه و آزمون‌های به عمل آمده، افراد جهت گذراندن دوره آموزشی به مرکز آموزش علمی کاربردی معرفی می‌شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده هر یک از شرکت‌های بیمه گذار ممکن است شرایط خاص دیگری را برای اعطای نمایندگی الزامی بداند. به عنوان مثال، بیمه پارسیان شرایط زیر را برای اعطای نمایندگی لازم می‌داند:

1- داشتن حداقل سه عضو هيئت مديره

2- داشتن حداقل يك ميليارد ريال سرمايه اوليه

3- ارائه گواهي نامه بانك حاكي از تأديه قسمت نقدي سرمايه، حداقل به مقدار 50% كل سرمايه نماينده حقوقي

4- نداشتن سوء پيشينه كيفري و همچنين نداشتن سابقه محكوميت به جرائم نام برده شده در ماده 64 قانون تأسيس بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و بيمه گري براي اعضاء هيئت مديره

5- مديرعامل و حداقل يك عضو بيمه اي هيئت مديره بايد واجد شرايط نمايندگان حقيقي مندرج در شرايط عمومي متقاضيان نمايندگي بيمه پارسيان به شرح فوق باشند.

6- تبصره: مديرعامل و اعضاي هيئت مديره و كاركنان شاغل (اعم از رسمي، پيماني، قراردادي و ساعتي) شركت هاي بيمه و بيمه مركزي ج.ا.ايران نمي توانند به عنوان نماينده حقيقي فعاليت نمايند و يا در نمايندگي هاي حقوقي، سمت يا سهم داشته باشند.

و یا بیمه کارآفرین، علاوه بر شرایط عمومی، شرایط خاص دیگری را برای اعطای نمایندگی بیمه لحاظ کرده است. مثلا،

  • به صورت سهامی خاص بامسئولیت تضامنی یاشرکت تعاونی تاسیس شود.
  • موضوع شرکت طبق اساسنامه منحصرا مربوط به نمایندگی بیمه و خدمات مربوط به فعالیت بیمه‌ای باشد.
  • نمایندگان و کارگزاران بیمه نمی‌توانند سهامدار شرکت های نمایندگی و کارگزاری بیمه باشند.
  • شرکت نمایندگی بیمه باید یکی از حسابداران رسمی را که مورد تائید شرکت بیمه باشد به عنوان بازرس قانونی انتخاب و صورت های مالی شرکت را به تائید وی برساند.
  • سرمایه شرکت نمایندگی بیمه حداقل پانصد میلیون ریال تعیین و پنجاه درصد آن نقداً پرداخت و مابقی در تعهد سهامداران می‌باشد.
  • نماینده حقیقی ومدیرعامل، اعضای هیات مدیره و سهامداران نمایندگی حقوقی نمی‌توانند در وزارتخانه‌ها، موسسات وشرکت های دولتی و نهادهای عمومی و غیردولتی شاغل باشند یا به عنوان نماینده دیگری یا کارگزار حقیقی فعالیت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت تاسیس دفتر بیمه

  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه فرد متقاضی
  •  کپی کارت ملی فرد متقاضی
  • کپی کارت پایان خدمت
  •  کپی تمامی مدارک تحصیلی
  •  ۸ قطعه عکس متقاضی به صورت پشت‌نویسی‌شده
  •  گواهی مربوط به دوره‌های اعلام شده از طرف بیمه
تاسیس نمایندگی بیمه ، مسیری برای درآمد مستمر

تاسیس نمایندگی بیمه، مسیری برای درآمد مستمر

بیمه نوعی قرارداد است که در آن شرکت بیمه در قبال مبلغی که از بیمه گذار دریافت می‌کند متعهد می‌شود ضرر و زیان و خسارتی که به او وارد شده را جبران یا به حداقل برساند. امروزه صنعت بیمه از جمله بخش‌های مهم کشور است که تأثیر زیادی بر رشد اقتصادی جامعه دارد. بیمه یک صنعت خدماتی می‌باشد و افراد زیادی به شیوه‌های مختلف در آن مشغول به فعالیت هستند. البته بعد از راه اندازی شرکت بیمه یا نمایندگی، موضوع حسابداری شرکت‌ های بیمه هم حائز اهمیت است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

نمایندگی بیمه از جمله بخش‌های مهم این صنعت است که افراد زیادی تمایل به فعالیت در آن هستند. نماینده بیمه شخصی است که از یک شرکت بیمه، کد نمایندگی بیمه دریافت کرده است و از طریق آن به ارائه خدماتی شرکت مذکور به مشتریان می‌پردازد در واقع یک نماینده بیمه به عنوان واسط بین شرکت بیمه و شخص بیمه گذار عمل کرده و از این طریق درآمد کسب می‌کند.

تاسیس نمایندگی بیمه یکی از کسب و کارهای پرطرف‌دار است که در کنار مزایای زیادی که دارد درآمد زیادی را نیز به شرط تلاش و پشتکار برای نماینده به همراه دارد. برای تأسیس نمایندگی بیمه متقاضی می‌بایست شرایط عمومی و اختصاصی شرکت بیمه را داشته باشد. متقاضی تاسیس نمایندگی بیمه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون‌های مربوطه می‌تواند به عنوان نماینده بیمه فعالیت کند.

منبع: intact

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهدی میدان
مهدی میدان
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

47 پاسخ

  1. میشه معرفی کنید که راه اندازی نمایندگی کدوم شرکت بیمه راحت تر هست؟

  2. سلام میشه شرایط اخذ نمایندگی بیمه پارسیان رو بفرمایید. ممنون

    1. سلام. لینک صفحه مربوط در داخل متن اضافه شد.

  3. راه اندازی دفتر بیمه یکی از بهترین کسب و کارهایی هست که میشه به عنوان یک ایده خوب پیشنهاد کرد. این شغل پتانسیل درآمدی خیلی خوبی داره و اگر نماینده تلاش زیادی داشه باشه میتونه موفقیت های خوبی کسب کنه و حتی بری خودش چند تا زیر مجموعه داشه باشه و از طریق اونا هم درآمد زایی کنه.

      1. با سلام
        سوالتون خیلی کلی دوست عزیز
        لطف میفرمایین دقیق تر مطرح کنین؟
        با تشکر

        1. سلام، در صورت داشتن سابقه کار بیمه، میشه همزمان با احداث نمایندگی دوره هارو گذروند؟

  4. سلام وقت بخیر
    من میخوام مخاطبم بیشتر پزشکان و مهندسان ساختمان باشند.
    از کجا بفهمم کدوم نمایندگی برام شرایط ایده التری داره؟
    با توجه به تعداد بسیار زیاد دفاتر بیمه آیا بازار اشباع نشده؟این حجم از دفتر بیمه احساس یک بازار جدل گونه رو بهم میده تا رقابت سالم..

    1. باسلام. شما اقدام کنید .اگر نتیجه ای حاصل نشد ،به دنبال تبصره ای خاص بگردید.

  5. سلام من مدرکم دیپلمه برای اینکه دفتر بزنم میشه فقط کلاساشو برم یا باید غیر کلاس دو سال سابقه کار داشته باشم؟
    با تشکر از شما

    1. باسلام.
      در صورتی که در رشته بیمه یا دیگر رشته ها با گرایش بیمه، مدرک کارشناسی داشته باشید نیازی به داشتن سابقه کار مفید نیست.
      در صورتی که در رشته هایی مانند حسابداری، امور مالی، حقوق و اقتصاد مدرک کارشناسی دارید باید یک سال سابقه کار در زمینه های فنی بیمه داشته باشید.
      در صورتی که در رشته های غیر مرتبط مدرک کارشناسی داشته باشید، نیاز به داشتن دو سال سابقه کار در زمینه بیمه به صورت تخصصی و فنی می باشد.
      در صورتی که مدرک تحصیلی دیپلم یا فوق دیپلم دارید باید 3 سال سابقه کار در زمینه بیمه به صورت تخصصی و حرفه ای داشته باشید.

  6. سلام در صورت داشتن مدرک کارشناسی حسابداری و نداشتن سابقه کار باید 80 ساعت دوره اموزشی طی بشه و بعدش هم کاراموزی در یک نمایندگی بیمه , میخواستم بدونم چند ماه دوره اموزشی زمان میبره ؟ و اینکه بعدش هم چند ماه کاراموزی باید طی بشه ؟
    ممنون

    1. با سلام
      معمولا فرآیند دوره آموزشی زیر 2 ماه زمان میبره. مدت زمان کارآموزی هم معمولا 15 روز کاری است.

    2. سلام
      امکانش هست در بیمه اسیا نمایندگی جنرال مستقیم بگیریم یا اول باید نمایندگی بیمه عمر گرفته بشه ؟

  7. سلام در صورت داشتن مدرک کارشناسی حسابداری نیاز به طی کردن 80 ساعت دوره اموزشی و بعد کاراموزی در یک شرکت بیمه هست , دوره اموزشی 80 ساعته چند وقت زمان میبره ؟ و کارموزی بعدش در یک شرکت بیمه باید چ مدت باشه ؟

    1. با سلام
      معمولا فرآیند دوره آموزشی زیر 2 ماه زمان میبره. مدت زمان کارآموزی هم معمولا 15 روز کاری است.

    1. با سلام
      یه شرایط عمومی داره و یه شرایط ویژه که به هر دو قست در متن اشاره شده است:

      شرایط عمومی متقاضی تاسیس دفتر بیمه
      تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
      اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور
      عدم اعتیاد به مواد مخدر
      عدم سوء پیشینه کیفری و سابقه محکومیت
      دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
      داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته بیمه با شش ماه سابقه کار بیمه‌ای یا مدرک کارشناسی در رشته غیر بیمه و با یک سال سابقه کار بیمه‌ای و یا دارا بودن مدرک دیپلم با حداقل دو سال سابقه کار بیمه‌ای
      شرایط زدن دفتر بیمه
      موفقیت در مصاحبه به عمل آمده در شورای اخذ نمایندگی بیمه
      گذراندن دوره آموزشی بیمه و قبولی در آزمون مربوطه
      گذراندن دوره آموزشی عملی تحت نظارت نمایندگان بیمه منتخب
      دارابودن مدرک ICDL مهارت‌های هفت‌گانه رایانه‌ای
      قبولی در آزمون کلی اخذ نمایندگی بیمه
      داشتن حداکثر سن ۵۵ سال
      در اختیار داشتن دفتر کاری مناسب با وسعت حداقل ۱۵ متر
      تبصره ۱ : متقاضیان تأسیس نمایندگی که سابقه کار بیمه‌ای ندارند به جز دارندگان مدرک کارشناسی رشته بیمه، می‌بایست دوره آموزشی متناسب با بیمه شامل اصول بیمه، آشنایی با رشته بیمه، بازاریابی، قوانین بیمه و مهارت‌های رایانه‌ای را به مدت حداقل ۸۰ ساعت در مراکز آموزشی بیمه یا سایر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سپری کنند. علاوه بر این افراد می‌بایست دوره کارآموزی را نیز در شرکت بیمه طی کنند. متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته بیمه که سابقه کار ندارند نیز تنها می‌بایست دوره کارآموزی شرکت بیمه طی کنند.

      تبصره ۲ : شرکت بیمه در صورت افزایش تعداد متقاضی می‌تواند جهت پذیرش نمایندگان هر نوع آزمون یا شرایط رقابتی را فراهم کند.

      تبصره ۳ : مدیریت امور نمایندگی‌های بیمه داخل کشور از طریق دانشگاه جامع علمی و کاربردی انجام می‌شود.

      تبصره ۴ : پس از احراز شرایط هر یک از متقاضیان اخذ نمایندگی بیمه و قبولی در مصاحبه و آزمون‌های به عمل آمده، افراد جهت گذراندن دوره آموزشی به مرکز آموزش علمی کاربردی معرفی می‌شوند.

      خدمت شما

      1. اگر کسی تمایل داشته باشد سرمایه گذاری از ما کار از شما 09900838397تماس حاصل فرمایید هم

  8. درود برشما
    من تمایل دارم دفتر بیمه بزنم. رشته حسابداری هستم اما سابقه کار در بیمه ندارم. ولی سابقه کار دارم 8 سال در جای دیگری
    حالا نمیدونم برای شروع و اقدام باید چیکار کنم؟ ب جایی مراجعه باید بکنم یا همه مراحل‌ توی سایت هست؟ توی سایت هرچی میگردم فقط شرایط تاسیس رو گفته در این خصوص راهنمایی نکرده هیچ جا.
    امکانش هست پاسخ سوالم رو ایمیل کنید؟، ممنون میشم چون خیلی برام مهمه

    1. با سلام
      در صورتی که رشته تخصصی شما بیمه نیست نیاز هست که سابقه کار مرتبط داشته باشید.
      در مورد دریافت نمایندگی هم با توجه به شرکت بیمه ای که قصد گرفتن نمایندگی آن را دارید متفاوت است.
      مثلا برخی بیمه ها نیاز به پر کردن فرم و ارسال آن هست. برخی بیمه ها باید حضوری مراجعه کنید.
      با تشکر از شما

      1. سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید شرایط نمایندگی جنرال بیمه ای ایران چیه؟

  9. سلام وقت بخیر برا گرفتن نمایندگی دفتر بیمه باید بریم دفتر مرکزی درخواست بدیم؟

    1. با سلام
      گرفتن نمایندگی بیمه بستگی به شرکت بیمه که قصد دریافت نمایندگی اون رو دارید داره.
      برخی مجموعه ها رو باید حضوری تشریف ببرید ، برخی مجموعه ها رو به صورت غیر حضوری

  10. اگر کسی تمایل داشته باشد سرمایه گذاری از ما کار از شما 09900838397تماس حاصل فرمایید

    1. سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید شرایط نمایندگی جنرال بیمه ای ایران چیه؟

  11. سلام خسته نباشید بعد کد گرفتن میشود مشغول1کار دیگ باشیم دفتربیممونم دایر باشه فعالیت کنه؟

  12. سلام ممنون از مقاله جامعی که بارگزاری کردید،من قصد دارم شرکت بیمه تاسیس کنم و رشته ی تحصیلی هم بیولوژی و کنترل ناقلین هستش !ایا دوره و یا کارآموزی خاصی هست که بتونم بگذرونم و مدرک مرتبط بگیرم!باید سابقه ی کار داشته باشیم؟

  13. دوستان هر کسی مایل هست در صنعت فعالیت کنه جهت راهنمایی به شما هد09147670057 پیام ارسال نمایید تا جهت مشاوره تماس گرفته بشه

  14. سلام
    متاسفانه چون مکان دفتر بیمه ازطرف وزارت کشور تجاری محسوب شده واجاره ملک تجاری بسیار گران هست و نمیتوان در ملک اداری دفتر تاسیس کرددر حالیکه از اسمش معلوم است دفتر بیمه . آیا کسی خبر دارد که بخشنامه وزارت کشور لغو شده ؟

  15. سلام
    من مدرکم دیپلمه میتونم نمایندگی بیمه بگیرم ؟ اگر میتونم لطفا شرایطشو مطرح کنین ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      این موضوع رو بهتره که از شرکت بیمه ای که قصد دارین باهاش همکاری کنین بپرسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری