جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری | انجام روندهای محاسباتی پیمانکاری با نرم‌افزار

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری چگونه انتخاب می‌شود؟ فرآیند حسابداری پیمانکاری به‌دلیل جزئیات بسیار و روش‌ها و روندهای متعدد، عملیاتی پیچیده و دشوار است. جزئیات وام، هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم، قوانین مالیاتی متعدد و فرمول‌های محاسبه آن‌ها، صدور صورت‌حساب و محاسبه سود و زیان هر پروژه، تنها گوشه‌ای از وظایف و فرآیندهای محاسباتی در حسابداری پیمانکاری است. این مساله باعث شده است که مدیران انواع پروژه‌های پیمانکاری به‌دنبال آشنایی با بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری باشند. ما در این زمینه نرم افزار جامع حسابداری شرکتی محک را به شما پبشنهاد می‌کنیم که یکی از کامل‌ترین بسته‌های نرم‌افزاری حسابداری با قابلیت هماهنگی با شرایط انواع پروژ‌ه‌های پیمانکاری است.

حسابداری پیمانکاری و نرم‌افزارهای محاسباتی

حسابداری پیمانکاری شاخه‌ای از دانش حسابداری است که به تمامی امور مالی، اسناد و قراردادهای پیمانکاری نظارت دارد. به‌همین دلیل آگاهی از دانش حسابداری پیمانکاری و بهره‌گیری از فناوری‌های نو از جمله استفاده از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری در این زمینه بسیار اهمیت دارد. بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری نرم‌افزاری است که بتواند پروژه‌های پیمانکاری را مدیریت و اطلاعات مالی شرکت را تحلیل کند.

شرکت پیمانکاری چیست؟

شرکت پیمانکاری چیست؟

شرکت پیمانکاری مجموعه‌ای است که می‌تواند به صورت حقیقی یا حقوقی برای انجام فعالیت‌های پیمانکاری قرارداد پیمانکاری ببندد. این شرکت‌ها براساس توانایی‌ها، تعداد نیروی کار، تجهیزات و سابقه فعالیت، رتبه‌بندی می‌شوند. گروه‌های فعال در حوزه پیمانکاری براساس آیین‌نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری عبارتند از:

  • پیمانکاری ساختمان
  • پیمانکاری ارتباطات
  • پیمانکاری صنعت و معدن
  • پیمانکاری راه و ترابری
  • پیمانکاری نفت و گاز
  • پیمانکاری نیرو
  • پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات کشاورزی
  • پیمانکاری آب و فاضلاب
  • پیمانکاری مرمت آثار باستانی
  • پیمانکاری کاوش‌های زمینی

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری

پیمانکاران در زمینه‌های متعددی فعالیت می‌کنند؛ آن‌ها برای ورود به هر پروژه ابتدا در مناقصه‌ها شرکت می‌کنند. در هر نوع عملیات پیمانکاری 3 اصل ضروری وجود دارد که عبارتند از: کارفرما، پیمانکار و قرارداد. کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که عملیات اجرایی معینی را به پیمانکار پروژه می‌سپارد.

پیمانکار طرف دیگر قرارداد پیمانکاری است که متعهد می‌شود عملیات اجرایی پروژه را انجام دهد و قرارداد رابطه حقوقی بین این دو طرف قرارداد است. موضوع قرارداد معمولا ساختن یک یا چند دارایی است که طرحی واحد به شمار می‌آید.

حسابداری پیمانکاری چیست؟

حسابداری پیمانکاری چیست؟

حسابداری پیمانکاری دانش انجام تمامی محاسبات مالی، ثبت اسناد حقوقی و تهیه گزارشات مالی یک پروژه پیمانکاری را بر عهده دارد. فعالیت پیمانکاری با شروع مناقصه‌ها آغاز می‌شود و تا مرحله تحویل پروژه ادامه می‌یابد. پیمانکاری در تمامی این مراحل با موضوعاتی روبرو می‌شوند که تنها با آگاهی از دانش حسابداری پیمانکاری قابل تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی هستند.

اهمیت حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری از مهم‌ترین بخش‌ها در روند اجرای پروژه‌های پیمانکاری است. در صورتی که محاسبات مالی توسط حسابداران پیمانکاری به درستی انجام شود، شرکت می‌تواند میزان سود و زیان خود را در زمان پایان پروژه و تحویل آن محاسبه و پیش‌بینی کند. همچنین در تمامی مراحل پروژه‌های عمرانی باید اسناد حقوقی و تمامی مدارک پروژه برای مراجعه‌های بعدی با نظم و دقتی شایسته بایگانی شوند.

موارد مهم در حسابداری پیمانکاری

در حسابداری پیمانکاری مواردی وجود دارد که جزو مهم‌ترین موارد محاسبه قرار می‌گیرند. نخستین مورد، محاسبه کلی مخارج صرف شده برای انجام پروژه و درآمد حاصل از آن است. نتیجه این محاسبه، میزان سودآوری پروژه را تعیین می‌کند. بنابراین بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری نرم‌افزاری است که بتواند تمامی این محاسبات را بدون هیچ‌گونه خطا محاسبه کند. محاسبه سود خالص از انجام یک پروژه تا آخرین مرحله، با در نظر گرفتن این 5 مورد امکان‌پذیر است:

  • هزینه پیش از مناقصه: گاهی برای آگاهی مناسب و ساده‌تر از یک مناقصه با هدف تحقیقات اولیه و برآورد هزینه پروژه، هزینه‌ای صرف می‌شود که این هزینه باید توسط حسابداران پیمانکاری محاسبه شود و از سود نهایی پروژه کسر شود.
  • هزینه‌های مستقیم: هزینه‌هایی که به‌طور مستقیم در زمان انجام پروژه صرف می‌شوند، مانند هزینه‌های: دستمزد تمامی عوامل و کارگران، هزینه خرید لوازم و مصالح کار، هزینه اجاره ماشین‌آلات و هزینه استهلاک ماشین‌آلات و ابزار.
  • هزینه‌های غیر مستقیم: هزینه‌های که به‌طور غیر مستقیم صرف می‌شوند، مانند: هزینه‌های کارگاه، هزینه تعمیرگاه مرکزی و هزینه طراحی ماشین‌آلات ویژه بخش‌های مختلف هر پروژه.
  • هزینه‌های بی‌ارتباط: هزینه‌هایی که ارتباط آن‌ها با یک پروژه بسیار جزئی یا بدون ارتباط است، مانند: هزینه تحقیق و توسعه شرکت و هزینه استهلاک ماشین‌آلاتی که طی زمان این پروژه به‌کار گرفته نشده‌اند.
  • ضمانت‌نامه‌های کارفرما: این ضمانت‌نامه که در طول زمان اجرای پروژه از سوی کارفرما به پیمانکار پروژه داده می‌شوند، از مهم‌ترین اسناد پروژه هستند که باید در دفاتر حسابداری پیمانکاری ثبت شوند تا برای محاسبات نهایی از آن‌ها استفاده شود.
آشنایی با اصطلاحات حسابداری پیمانکاری
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

آشنایی با اصطلاحات حسابداری پیمانکاری

آموختن و اجرای حسابداری پیمانکاری بدون آگاهی از مفاهیم و تعاریف اصطلاحات پیمانکاری کاری غیر ممکن است. اگر چه نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری و اتوماسیون روندها باعث سهولت امور حسابداری پیمانکاری می‌شود، اما باز هم بدون آگاهی از این تعاریف، استفاده بهینه و وسیع از امکانات نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری ممکن نیست. بنابراین در ادامه این مطلب با شماری از مهم‌ترین اصطلاحات حوزه حسابداری پیمانکاری آشنا می‌شویم:

  • مبلغ قرارداد: مبلغ مورد توافق بین کارفرما و پیمانکار برای انجام پروژه است.
  • قرارداد دست دوم: قراردادی منعقد شده بین یک پیمانکار و پیمانکاری که دیگر طی آن پیمانکار دوم متعهد می‌شود بخشی از یک پروژه را انجام دهد.
  • کار گواهی شده: پیمانکاران در روش درصد پیشرفت کار، در زمان‌هایی از طول پروژه، اقدام به تهیه گزارش‌هایی از درصد کار انجام شده می‌کنند. اگر این گزارشات و مبلغ آن‌ها به تایید ناظر مقیم پروژه یا دستگاه نظارتی برسد، به این مبلغ، “کار گواهی شده” می‌گویند.
  • کار گواهی نشده: اگر به هر علتی پیشرفت کار براساس جدول زمانی و کیفیت مورد انتظار کارفرما و ناظر مقیم، نامطلوب باشد و تایید نشود، به آن، “کار گواهی نشده” می‌گویند.
  • قرارداد امانی: در قرارداد امانی، پیمانکار، بهای تمام شده واقعی به علاوه حاشیه سود را می‌پذیرد. حاشیه سود ممکن است به صورت رقمی ثابت یا درصدی به نسبت بهای تمام شده باشد.
  • قرارداد مقطوع: توافق بین کارفرما و پیمانکار در مورد رقم و مبلغ کلی و مقطوع، یا مبلغی معین برای هر بخش از کار، موجب شکل گرفتن قراردادی به نام قرارداد مقطوع می‌شود. البته در متن این نوع از قرارداد، ماده‌ای نیز برای محاسبه جبران خسارت از نظر تطبیق تغییر قیمت مواد و دستمزد با توجه به نوسان‌های بازار، منظور می‌شود.
  • شاخص: عددی براساس درصد است که متوسط قیمت هر دوره را نسبت به دوره‌ای معین به نام دوره پایه نشان می‌دهد.
  • شاخص کل: عددی براساس درصد است که متوسط قیمت کل بها برای اقلام فهرست‌های بهای پایه را در هر دوره نسبه به دوره پایه نشان می‌دهد.
  • شاخص سه‌ماهه: عددی براساس درصد است که شاخص‌های کلی، رشته‌ای و گروهی را در دوره‌های منتهی به ماه‌های خرداد، آذر و اسفند در هرسال نشان می‌دهد.
  • شاخص مبنای پیمان: برای پیمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با استفاده از فهرست‌های پایه منعقد می‌شوند.
  • ضریب تعدیل: برای محاسبه ضریب تعدیل، عدد یک را از حاصل نسبت شاخص دوره انجام کار به شاخص مبنای پیمان، کم می‌کنند و نتیجه را در عدد 0.95 ضرب می‌کنند.
  • شاخص گروهی: شاخص گروهی عددی براساس درصد و نشان دهنده نسبت متوسط قیمت آحاد بها برای کل اقلام هریک از فصول فهرست‌های بهای پایه در هر دوره به دوره پایه همان فصل فهرست بها است.
  • دستگاه نظارت: به اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌گویند که کارفرما به‌طور کتبی آن‌ها را برای نظارت بر اجرای پیمان معرفی می‌کند.
  • ناظر مقیم: ناظر مقیم از طرف کارفرما یا دستگاه نظارت برای نظارت مستقیم بر عملیات اجرای پروژه تعیین و به پیمانکار معرفی می‌شود.
  • کارگاه: محل کار و تمامی مکان‌ها و اراضی است که عملیات اجرایی پروژه در آن‌ها انجام می‌شود.
  • طرح: مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که در مدت زمانی معلوم با هدف دستیابی به اهداف میان‌مدت و بلند مدت پروژه تعیین و انجام می‌شود.
  • طرح عمرانی: مجموعه عملیات و خدماتی مشخص است که بنابر مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی یا اجتماعی توسط پیمانکار در زمانی معین و با اعتباری معین انجام می‌شود.
نرم‌افزار حسابداری پیمانکاری چیست؟

نرم‌افزار حسابداری پیمانکاری چیست؟

عملیات حسابداری پیمانکاری شامل جزئیات بسیار و محاسباتی پیچیده است که امکان بروز خطاهای فردی را در مراحل ثبت اسناد، محاسبه هزینه‌ها و دستمزدها و محاسبات و گزارشات مالیاتی افزایش می‌دهد. بهره‌گیری از یک نرم‌افزاری حسابداری جامع و پیشرفته در چنین مواردی می‌تواند باعث تسریع و تسهیل امور حسابداری پیمانکاری شود. استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری همچنین می‌تواند امکان مدیریت همزمان چندین پروژه و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

فرآیند حسابداری در نرم افزار پیمانکاری

فرآیند حسابداری در نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری از یک سو منطبق با ویژگی‌های پروژه پیمانکاری و نوع پروژه و مراحل اجرای آن است. از سوی دیگر فرآیند حسابداری در این نرم‌افزارها با روش‌های حسابداری پیمانکاری و شرایط قرارداد کاری شما منطبق می‌شود؛ اما در این بین، بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی ، نرم‌افزاری است که بتواند در خدمت سیستم یکپارچه مدیریت سازمان باشد و تمامی روندها و امور مالی را در تمامی بخش‌ها پوشش دهد.

بهترین روش‌های حسابداری پیمانکاری

برای انجام فرآیندهای حسابداری در حسابداری شرکتی، دو روش کلی وجود دارد که انتخاب یکی از آن‌ها براساس شرایط پروژه و ویژگی‌ها و شرایط قرارداد انجام می‌شود. این دو روش عبارتند از: حسابداری پیمانکاری براساس درصد پیشرفت کار و حسابداری پیمانکاری بعد از تکمیل پروژه. در هر دو روش، فرآیندهای حسابداری باید به‌صورتی انجام شود که تطبیق دقیق هزینه‌ها با درآمد ممکن شود. با ویژگی‌های این دو روش آشنا می‌شویم.

حسابداری پیمانکاری براساس درصد پیشرفت کار

حسابداران پیمانکاری در این روش باید سود و زیان انجام عملیات اجرایی پروژه را به‌صورت مرحله‌ای و براساس میزان پیشرفت پروژه تا آن مرحله محاسبه کنند. حسابداران همچنین باید بتوانند با پیش‌بینی هزینه‌های اجرای پروژه از این مرحله تا زمان تحویل پروژه، سود ناخالص نهایی را محاسبه کنند.

فرض اساسی در تعیین سود ناخالص نهایی این است که پیمانکار بتواند در مدت زمان تعیین شده در قرارداد، تعهدات خود را انجام دهد و پروژه را به پایان برساند. فرض دیگر در پیش‌بینی سود خالص نهایی، پرداخت هزینه‌های اجرا در هر مرحله با توجه به درصد پیشرفت کار از سوی کارفرما و اجرای تعهدات او است.

یکی از ایرادهای روش حسابداری پیمانکاری براساس پیشرفت کار این است که معمولا با نوسانات بازار، قیمت مصالح تغییر می‌کند و رخدادهایی پیش‌بینی نشده، هزینه‌هایی را به پیمانکار تحمیل می‌کند. در چنین مواقعی ممکن است روند اجرای پروژه با تعویق مواجه شود؛ زیرا هزینه‌های آتی پروژه از پیش به‌طور نسبی تعیین شده‌اند و تفاوت سود ناخالص فرضی با هزینه‌های واقعی، باعث بروز مشکلاتی بین پیمانکار و کارفرما می‌شود.

حسابداری پیمانکاری بعد از تکمیل پروژه

در روش حسابداری پیمانکاری بعد از تکمیل پروژه، حسابداران پیمانکاری، تمام محاسبات مربوط به سود و زیان شرکت را پس از تکمیل نهایی پروژه یا بعد از اتمام بخش اعظمی از آن انجام می‌دهند. امتیاز این روش در این است که تمامی محاسبات براساس اسناد واقعی و بدون هیچ‌گونه پیش‌بینی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر اشکالی که بر این روش وارد است، مربوط به مساله مالیات می‌شود؛ زیرا محاسبه یکجای سود خالص نهایی، بار مالیاتی زیادی را به شرکت پیمانکار تحمیل می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار پیمانکاری ساختمان

مدیریت ناکارآمد اطلاعات مالی و اسناد حقوقی شرکت پیمانکاری، مانعی برای پیشرفت و موفقیت این شرکت‌ها است. این امر می‌تواند بار مالی سنگینی برای پیمانکاران داشته باشد و حتی در مواردی با بروز خطاهای فردی، یک شرکت پیمانکاری را در معرض خطرات مالی و ورشکستگی قرار دارد.

از سوی دیگر حسابداران پیمانکاری با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند همواره تلاش می‌کنند نقشی فعال در روند بررسی و تصویب قرارداد و مدیریت مالی شرکت پیمانکاری داشته باشند. نرم‌افزارهای حسابداری هم بروز اشتباهات فردی را به حداقل ممکن کاهش می‎دهند و هم امکان مدیریت بهینه بر چرخه‌های مالی شرکت‌های پیمانکاری را امکان‌پذیر می‌کنند. در ادامه با مواردی از مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری پیمانکاری آشنا می‌شویم.

صرفه‌جویی در زمان

به کمک یک نرم‌افزار حرفه‌ای حسابداری پیمانکاری شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، یک فاکتور را ایجاد، ارسال، پیگیری یا پرداخت کنید؛ درحالی که همین کار در روش دستی، چندین برابر زمان می‌برد؛ بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری به معنای صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به روندهای حسابداری است. این نرم‌افزارها همچنین به شما کمک می‌کنند برخی از روندهای حسابداری به‌طور کامل خودکارسازی کنید؛ از جمله این روندها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مدیریت اسناد
  • مدیریت تجهیزات
  • مدیریت سرمایه‌گذاری
  • مدیریت امور مالی قرارداد‌
  • گزارش‌نویسی
  • پیگیری درخواست‌های مشتریان

سازماندهی هزینه‌های عملیات اجرایی پروژه

به کمک فرمول‌های محاسباتی موجود در نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری، سازماندهی هزینه‌های عملیات اجرایی پروژه به‌سادگی امکان‌پذیر است. کافی است شما داده‌های مربوط به هزینه‌های متعدد را در بخش‌های مربوط به انواع هزینه در این نرم‌افزارها وارد کنید تا در فرآیندهایی خودکار، این هزینه‌ها تحلیل، محاسبه و ذخیره شوند. بدین‌ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان تعیین نسبت‌های هزینه به درآمد و سود و زیان شرکت میسر می‌شود.

بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی

هیچ شرکتی در زمینه‌های متعدد پیمانکاری نمی‌تواند به موفقیت دست یابد، مگر این که بتواند در ابتدای پروژه و یا حتی در زمان مناقصه، ابتدا هزینه‌ها و سپس سود ناخالص نهایی را پیش‌بینی کند. برنامه‌ریزی مالی برای پروژه و بودجه‌بندی از مهم‌ترین نیازهای محاسباتی در عملیات‌های پیمانکاری هستند. تمامی این روندها به کمک نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری با روش‌هایی دقیق و استاندارد انجام می‌شوند و نتایج محاسباتی آن‌‌ها قابل اتکا است.

ثبت اسناد حقوقی

یکی دیگر از دیگر مزایای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری، ثبت اسناد حقوقی و بایگانی دیجیتالی جزئیات این اسناد است. شما می‌توانید اسناد تمامی معاملات، قراردادهای دست اول و دست دوم و دیگر اسناد حقوقی شرکت را به‌طور منظم و دقیق در سیستم ثبت و بایگانی کنید؛ با این روش در هر زمان که بخواهید این اسناد در دسترس شما خواهند بود.

یادآوری پرداخت‌ها

مدیریت مالی پروژه‌های پیمانکاری نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه پرداخت‌ها است. مزیت یادآوری پرداخت‌ها در نرم‌افزارهای حرفه‌ای حسابداری پیمانکاری باعث می‌شود هیچ‌گونه خطایی در مورد زمان پرداخت دستمزد پرسنل و کارگران و زمان سررسید چک‌ها و صورت‌حساب‌ها رخ ندهد. با ثبت رویدادهای مالی و زمان پرداخت‌ها در تقویم مالی این نرم‌افزارها، در زمان مورد نظر، به حسابداران هشدار داده می‌شود.

 ویژگی‌های بهترین نرم‎ افزار حسابداری پیمانکاری

بهترین نرم‎ افزار حسابداری پیمانکاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگرچه تمامی نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری با هدف تسهیل در روندها و فرآیندهای حسابداری و سرعت بخشیدن به آن‌ها طراحی و تولید می‌شوند، اما هریک از آن‌ها دارای ضعف‌ها یا مزیت‌های رقابتی هستند. بعضی از این نرم‌افزارها امکان یکپارچه‌سازی اطلاعات و روندهای مدیریتی را فراهم می‌کنند و برخی بیشتر روی محاسبات اختصاصی پیمانکاری تمرکز دارند. با این‌حال امکانات برتر در بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری از نظر ما عبارتند از:

  • رابط کاربری ساده و کاربردی
  • امکان تعریف پروژه‌های متعدد به صورت مجزا و و ثبت اطلاعات آن‌ها
  • امکان تعریف فازهای متعدد هر پروژه براساس زمان و پیشرفت کار
  • امکان تعریف مراکز متعدد هزینه
  • امکان مدیریت ضمانت‌نامه‌ها
  • ثبت ضمانت‌نامه‌ها به تفکیک هر پروژه
  • امکان تعریف حساب‌های جدید از انوع کل، معین و تفضیلی
  • امکان تعریف افراد دخیل در پروژه از جمله: پیمانکاران، کارفرمایان، ناظران، کارمندان، کارگران، فروشندگان مصالح، شرکای تجاری و خریداران
  • امکان ثبت قرارداد هریک از افرادی که در خدمت اجرای پروژه قراردارند
  • کنترل تسویه‌حساب‌ها و مطالبات تسویه نشده‌
  • امکان تعریف تن‌خواه‌گردان و ثبت هزینه‌های انجام شده در مورد آن
  • امکان تنظیم تاریخ شمسی و جلالی
  • اعلام هشدار قبل از به پایان رسیدن قراردادها
  • اعلام هشدار قبل از سررسید چک‌ها
  • ثبت کارکرد کارگران و پیمانکاران
  • ثبت الحاقیه، دستور کار و صورت جلسه برای هر قرارداد
  • ثبت انواع هزینه‌ها مانند حقوق و دستمزد و خرید مصالح به تفکیک پروژه
  • امکان تعریف انواع حساب‌های بانکی و دسته‌چک‌ها
  • ثبت وجوه نقدی دریافتی و پرداختی
  • ثبت موارد انتقال بین انبارها
  • تعریف انواع ابزار و مصالح عمرانی
  • امکان محاسبه سود و زیان پروژه‌ها
  • امکان صدور اسناد حسابداری
  • تهیه صورت وضعیت برای پروژه‌های متعدد در فواصل زمانی گوناگون
  • تهیه لیست بدهکاران و بستانکاران هر پروژه
  • تهیه گزارش از فازهای مختلف هر پروژه
  • تهیه گزارش از گردش حساب‌ها در هر پروژه
  • اطلاع‌رسانی مانده‌حساب مشتریان در دوره‌های زمانی مشخص
  • امکان مشاهده نمودار هزینه‌ها
  • امکان مقایسه نموداری سود و زیان و هزینه‌های هر پروژه
  • تهیه گزارش دفتر کل
  • تهیه گزارش ترازنامه
  • ثبت سند خودکار در هنگام صدور فاکتور
  • ثبت و ویرایش انواع فاکتورهای خرید و فروش
  • انجام عملیات پر حجم پایان سال مالی شرکت
  • امکان بستن و انتقال حساب پروژه‌ها
  • گزارش گیری از عملکرد کارکنان
  • پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات هر پروژه
  • خدمات پشتیبانی و به‌روزرسانی
خرید بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

خرید بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری

برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی ابتدا باید موارد و سطح انتظارات خود را از چنین نرم‌افزاری به روشنی بدانید. برای مثال شما ممکن است نرم‌افزاری بخواهید که طی تمامی مراحل عقد قرارداد تا تحویل پروژه پیمانکاری، قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که مدیریت امور حسابداری پیمانکاری برای شما در کمترین زمان و بدون هیچ‌گونه خطایی ممکن شود. مواردی مانند: تفکیک عوامل و موارد هزینه، تهیه گزارش‌های مالی و مدیریتی، کنترل پرداخت‌ها و ثبت و صدور اسناد.

در مرحله بعد باید در میان شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی را انتخاب کنید که از سابقه کافی و رزومه کاری پرباری برخودار باشد؛ زیرا بدون این دو عامل نمی‌توانید به محصول تولید و ارائه شده اعتماد کنید. در مرحله سوم باید تمامی امکانات و ابزارهای نرم‌افزار مورد نظر را با دقت مطالعه کنید تا بدانید این امکانات با انتظارات شما تناسب دارند یا خیر. مرحله آخر بررسی قیمت نرم‌افزار و بررسی تناسب این قیمت با پشتیبانی شرکت و امکاناتی است که خود نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم‌افزار حسابداری شرکتی محک

نرم‌افزار حسابداری شرکتی محک، نرم‌افزاری جامع است که امکانات ثبت و طبقه‌بندی تمامی اسناد حقوقی و مالی، گزارش‌گیری مالی، مالیاتی و مدیریتی و انجام خودکار تمامی روندها و فرآیندهای حسابداری را برای تمامی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های پیمانکاری ممکن می‌سازد.

 گروه نرم‌افزاری محک با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل خود توانسته است کارنامه‌ای پربار در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزارهای حسابداری برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ایجاد کند. این شرکت در تمامی گروه‌های حسابداری فروشگاهی، حسابداری شرکتی، حسابداری تولیدی، حسابداری صنفی و مشاغل، سامانه‌های صندوق فروشگاهی و حسابداری شخصی، محصولاتی متنوع با امکانات گوناگون تولید کرده است.

نرم‌افزار حسابداری شرکتی محک در دو سری تجاری برای شرکت‌های بزرگ و سری عمومی برای فعالیت‌های شرکت‌های متوسط رو به پایین طراحی و تولید شده است. هریک از این گروه‌ها نیز دارای نرم‌افزارهای با چند سطح و قیمت هستند. نرم افزار حسابداری شرکتی محک در کنار افزونه سیستم پروژه های محک، جامع تمامی انتظارات شما از یک نرم‌افزار حرفه‌ای حسابداری پیمانکاری است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری