جستجو
Close this search box.

معرفی افزونه دارایی ثابت محک

افزونه دارایی ثابت محک

قیمت : ۱,۹۸۷,۰۰۰  تومان

ثبت ریز دارایی های ثابت سازمان و محاسبات مربوط به استهلاک، تعمیر و نگهداری تخصص افزونه دارایی ثابت محک است. یکی از مهمترین دارایی‌های هر سازمانی، دارایی‌های ثابت آن است و بر اساس اصول حسابداری می‌بایست برای دارایی‌ها هزینه استهلاک محاسبه گردد. علاوه بر این، دارایی‌های ثابت در طی عمر سازمان دستخوش تعمیرات، خرید، فروش و … نیز می‌شوند. افزونه دارایی ثابت به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی اطلاعات دارایی‌های ثابت خود را ثبت نموده و در صورتی که طی دوره بر روی آن‌ها تغییراتی انجام شود آن را اعمال نموده و بر اساس تعریف استانداردهای مالی محاسبات مربوط به استهلاک که امری با محاسبات سنگین است را با زدن چند دکمه انجام دهید.

برای دریافت ویژگی‌های کامل این افزونه علاوه بر مشاهده ویدئو به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

توضیحات افزونه

افزونه دارایی ثابت محک

دارایی ثابت چیست و چه اهمیتی دارد؟

در تمامی سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و کسب و کارها اموال، اثاثیه و تجهیزاتی وجود دارند که برای فروش خریداری نشده‌اند، بلکه برای انجام امور موسسه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اصطلاح حسابداری، به تمامی این‌ها دارایی ثابت گفته می‌شود.

از نظر علم حسابداری، دارایی‌های ثابت موجود در سازمان‌ها هزینه نیستند و می‌بایست بر اساس استانداردهای حسابداری در سال مبلغی از ارزش اولیه دارایی به عنوان استهلاک در نظر گرفته شود که این مبلغ جزو هزینه‌های آن دوره مالی سازمان‌ها تلقی می‌شود.

محاسبه مبلغ استهلاک به دلیل وجود روش‌های مختلف استهلاک گیری زمان قابل توجهی می‌برد. علاوه بر این موارد، در طی دوره مالی ممکن است دارایی‌های ثابت نیاز به تعمیرات داشته باشند، اعم از خرابی یا از کار افتادگی، مجبور به خروج دارایی و گاهی نیز به علت توسعه کار مجبور به ورود دارایی به مجموعه باشیم.

در سازمان‌هایی که تعداد این دارایی‌های ثابت قابل توجه باشند، انجام محاسبات مربوط برای تک تک آن‌ها زمان و انرژی بسیار زیادی از واحد حسابداری می‌گیرد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر صرفه جویی در زمان و کاهش خطاهای کاربری برایتان اهمیت دارد، از افزونه دارایی ثابت محک استفاده کنید و با سرعت، محاسبات مربوط به دارایی‌های ثابت را انجام دهید و بدون اشتباهات کاربری به راحتی حساب و کتاب دارایی‌های ثابت را نگهداری کنید.

نرم افزار حسابداری محک به علاوه افزونه دارایی ثابت یعنی تفکیک بهتر هزینه‌ها و شفافیت مالی.

برخی از امکانات افزونه دارایی ثابت

  • تعریف دارایی های ثابت
  • تعریف روش‌های استهلاک گیری
  • مشخص نمودن تحویل گیرنده
  • ثبت هزینه‌های تعمیرات
  • محاسبات استهلاک
  • و بسیاری از امکانات دیگر
افزونه دارایی ثابت محک

افزونه های دیگر نرم افزار حسابداری محک