جستجو
Close this search box.

مزایای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (به همراه فایل صوتی)

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

امروزه شبکه‌های اجتماعی تبدیل به فضایی فوق‌العاده برای شناساندن کسب و کارتان به مردم شده‌است. این شبکه‌ها راه حلی است که علاوه بر ارزان بودن، برای مخاطبتان هم جذاب است. تعداد کاربران فضای مجازی روز به روز در حال زیاد شدن است. به عنوان مثال فیسبوک دارای 2 میلیارد کاربر است که به صورت رایگان در آن می‌توانید مشتری جذب کنید. تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جذب مشتری بیشتر در بحث بازاریابی این شبکه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب

در حال حاضر دیگر کمتر می‌توانید کسب‌ و کاری را پیدا کنید که از این شبکه‌ها برای معرفی محصول و خدماتش و یا جذب مشتری استفاده نکند. در ادامه مزایای حضور در فضای مجازی را توضیح می‌دهیم.

با حضور در شبکه های اجتماعی مشتریانتان را بهتر می‌شناسید

از مهمترین فوایدی که حضور در این فضاها برای شما به دنبال دارد، بدست آوردن شناخت کامل‌تری از مخاطبانتان است. محصول یا خدماتی که شما تولید می‌کنید برای مشتری‌تان است پس هرچه شناخت بهتری از او داشته باشید بهتر می‌توانید در راستای رفع خواسته‌ها و نیازهایش حرکت کنید و نظر آن ها را به خود بیشتر جلب کنید. شناخت بهتر آنان در نهایت برای شما تبدیل به فروش و موفقیت بیشتر می شود.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

 

برندتان بیشتر شناخته می‌شود

هر فعالیتی در فضای مجازی، مرتبط با برندتان است و در نهایت با اسم برندتان تمام می‌شود. همین فعالیت به مرور زمان سبب شهرت بیشتر برندتان می‌شود و افراد جدیدتری با شما و خدماتتان آشنا می شوند.

با ایجاد تعامل و ارتباط، به رشد برندتان کمک کنید

هدف اول شبکه‌های اجتماعی ایجاد ارتباط بین انسان‌ها است. از طریق این ارتباط، مردم تعامل بیشتری با یکدیگر دارند. برای حل مشکلات همگی در کنار هم تلاش می کنند، تبادل نظر می کنند و … . شما هم از این طریق می توانید ارتباط بیشتری با مشتریانتان برقرار کنید. شما علاوه بر معرفی خودتان در فضای اجتماعی از نظرات مخاطبانتان هم بهره‎‌مند می شوید. این آگاهی بیشتر سبب می شود نقاط ضعفتان را بهتر بشناسید و آن ها را رفع کنید. از این فضا برای رشد هرچه بیشتر خودتان استفاده کنید.

شناخت بهتری از رقبای خود پیدا خواهید کرد

شما اولین کسی نیستید که در زمینه خودتان در فضای مجازی فعالیت می کنید. همانطور که در دنیای فیزیکی رقیبانی دارید، در شبکه‌های اجتماعی هم افرادی رقبای شما هستند. این فضا به شما این امکان را می‌دهد تا آن ها و روش‌هایی که برای جذب مشتری استفاده می‌کنند را بشناسید و شما هم از آن ها بهره ببرید. همچنین نقاط ضعف آنان را نیز می‌فهمید و آن ها را برای خودتان برطرف می‌کنید. می‌توانید از استراتژی‌های آنان و روش‌های تبلیغاتی‌شان استفاده کنید.

نفوذتان بیشتر را در شبکه‌های اجتماعی می‌شود

هرچه شهرت شما در این فضا بیشتر شود، نفوذتان هم بیشتر می‌شود. یعنی هرچه مردم بیشتر راجب شما صحبت کنند، بیشتر هم به شما اعتماد می‌کنند. برای مثال اگر با افراد مشهور در ارتباط باشید خواهید دید که با سرعت نفوذتان چند برابر می‌شود.

مخاطبتان را به مشتری وفادار تبدیل کنید

از تمامی ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی در اختیارتان می‌گذارند، استفاده کنید. اینستاگرام با داشتن 700 میلیون کاربر، فضای بسیار مناسبی برای تعامل با کاربرانتان است. در طول این مسیر کم کم یاد خواهید گرفت از طریق این شبکه‌ها و امکاناتی که در اختیارتان می گذارند می‌توانید مخاطبان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.

از تبلیغات سریع، ارزان و هدفدار بهره می‌برید

فضای مجازی بهترین مکان برای آن است که استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی‌تان را تست کنید و مزیتی که دارند علاوه بر ارزان و رایگان بودن، به سرعت از نتایج مطلع می‌شوید. یعنی می‌توانید به سرعت تشخیص دهید تبلیغات شما موثر بوده است یا خیر. در صورتی که برایتان خوب عمل نکردند، آن ها را به سمت و سویی حرکت دهید که برایتان جذب مشتری کند. هرکدام از این شبکه‌ها کمپین ها و ابزارهای خاص خودشان برای تبلیغات را دارا می‌باشند که به شما در این راستا کمک می‌کند.

جزو نتایج اول گوگل باشید

یکی از مهمترین مزیت‌هایی که شبکه‌های مجازی برایتان فراهم می‌کند، افزایش ترافیک سایتتان است. هرچه افراد بیشتری از وب سایتتان بازدید کنند، گوگل رتبه بهتری به سایت شما می‌دهد. یکی از معیارهای گوگل برای جست‌وجو، فعالیت وب سایت در شبکه‌های اجتماعی است. البته این تنها معیار نیست و عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند تا شما در نتایج اول گوگل باشید. اما فعالیت در فضای مجازی برای رتبه‌بندی گوگل مهم است.

تبلیغات خاصی را برنامه‌ریزی کنید

برخی از شبکه‌های مجازی امکاناتی برای شما فراهم می‌کنند که از طریق آن ها می‌توانید به قشر خاصی از افراد پیام بدهید یا تبلیغاتتان را به آن ها نمایش دهید. مثل انتخاب افرادی که در یک شهر، استان، منطقه و یا حتی کشور زندگی می‌کنند. با استفاده از این امکانات شما تبلیغات خاص خودتان را برای افراد خاصی به نمایش می‌گذارید و نتیجه آنرا هم می‌بینید.
به فروش و موفقیت بیشتر می رسید

این روزها برای همه امکان پذیر نیست که به صورت حضوری با شما و خدماتتان آشنا شوند. با فعالیت در فضای مجازی با افراد بیشتری در تعامل هستید و به مرور زمان فروشتان بیشتر می‌شود و همچنین مشتریان قبلی در این شبکه‌ها بیشتر از قبل پیگیر شما می‌شوند. در نتیجه آن ها را هم حفظ می‌کنید. شبکه‎‌های اجتماعی نرخ تبدیل و جذب بالایی دارند چرا که مردم محور هستند.

آمارها نشان داده است که تاثیر شبکه‌های مجازی در جذب مشتری بسیار بالاتر از فروش حضوری است. هرچه افراد بیشتری شمارا دنبال کنند، آدم‌های جدید دیگر بیشتر و راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و تاثیر گذاری بیشتری روی مشتری خواهید داشت.

شبکه‌های اجتماعی این روزها، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم هستند. مردم گاهی روزانه ساعت‌ها وقتشان را در این فضاها سپری می‌کنند. این روند رو به رشد روز به روز در حال افزایش است و این فرصت را برای کسب‌کارها فراهم کرده است که حداکثر استفاده را از آن بکنند. قطعا مزایایی که برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ذکر کردیم شما را قانع کرده است.

رقیبانتان در حال استفاده از آن هستند پس چرا شما هم از آن بهره نبرید؟ به زودی به زمانی خواهیم رسید که دیگر کسب‌‎ و کاری وجود ندارد که خدمات آنلاین نداشته باشد. پس از همین حالا برای آن برنامه ریزی کنید. فعالیت را شروع کنید تا روز به روز بیشتر مورد اعتماد مردم قرار بگیرید و برند شوید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری