جستجو
Close this search box.

معرفی افزونه حقوق و دستمزد محک

نوشته شده توسط مهرداد توکلی
زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه

حقوق و دستمزد

حقوق و دستمزد به هیچ عنوان مفهوم پیچیده‌ای نیست، اما محاسبه آن بسیار پیچیده و زمان‌بر است. حقوق و دستمزد، سهم پرسنل از سود حاصل از فعالیت یک واحد اقتصادی است. افرادی که در واحد حسابداری  به عنوان مسئول امور مالی و حسابدار مشغول به فعالیت هستند، باید کارکرد همه پرسنل را به دقت محاسبه و جزئیات آن را در به صورت یک فیش رسمی که فیش حقوقی نامیده می‌شود، به کارکنان ارائه کنند. با انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد می‌توان همه محاسبات حقوق و دستمزد را به سادگی و در کمال دقت و سرعت انجام داد.

فهرست مطالب

حسابداری حقوق و دستمزد از مهمترین مباحث و فعالیت‌های کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. محاسبات حقوق و دستمزد می‌تواند بسیار زمان‌بر و با اشتباهات محاسباتی بسیار همراه باشد. با بکارگیری یک نرم افزار حسابداری که می‌توان با توجه به ویژگی‌های آن، بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد برای کسب و کار شما دانست، در کمترین زمان ممکن روند محاسبات و صدور فیش حقوقی محاسبه خواهد شد.

حسابداری حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد در یک واحد اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر بخواهیم به زبان ساده و مختصر به آن بپردازیم باید گفت که ساده‌ترین فرمول محاسبه حقوق پایه، از حاصل ضرب تعداد روز کارکرد پرسنل در دستمزد روزانه آن‌ها بدست می‌آید. همچنین اگر اضافه­ کاری صورت گرفته باشد، دستمزد آن به صورت ساعتی محاسبه و به حقوق پایه اضافه می­شود. علاوه بر آن، کسورات قانونی از جمله بیمه و مالیات در حقوق پایه اعمال می‌شود و در نهایت میزان پرداختی به پرسنل مشخص خواهد شد. به طور کلی حقوق کارکنان شامل سه بخش حقوق پایه پرسنل، کسر کسورات (شامل مالیات، بیمه، بازنشستگی و…) و مزایا ( از جمله عیدی، حق مسکن، حق اولاد، پاداش، حق ماموریت و…) است.وظیفه محاسبه و پرداخت مالیات حقوق بر عهده کارفرما است.

وظایف حسابدار حقوق و دستمزد

وظیفه اصلی حسابدار حقوق و دستمزد، بررسی ساعات کارکرد با روش‌های موجود و محاسبه معادل ریالی آن برای هر یک از پرسنل است. حسابدار برای این کار باید از قرارداد کارکنان و شرایط آن اطلاع داشته باشد. بنابراین با اطلاع از شرایط قرارداد و بررسی عملکرد و اعمال موارد دیگر که ممکن است درباره هر یک از کارکنان متفاوت باشد، به محاسبه حقوق می‌پردازد. محاسبه اضافه کار نیز با بررسی ساعات کارکرد کارکنان صورت می‌پذیرد که از وظایف حسابدار است. هر بنگاه اقتصادی می‌تواند بنا بر نیاز خود بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد را در اختیار حسابدار قرار دهد تا به سرعت، دقت و بهینگی کار او کمک کند.

حسابدار حقوق و دستمزد وظایف دیگری را نیز عهده‌دار است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تهیه لیست کسورات دستمزد و حقوق کارکنان
  • نظارت بر حقوق و دستمزد کارکنان
  • تفکیک واحدهای کاری به منظور بررسی دستمزد و حقوق
  • نظارت بر محاسبه و تایید لیست حقوقی کارکنان
  • دریافت لیست کسورات بیمه
  • دریافت لیست کسورات مالیات با توجه به حوزه مالیاتی
  • تنظیم فیش های حقوقی
  • محاسبه افزایش حقوق در سال جدید
  • بررسی معوقات پرداختی کارکنان
  • بررسی اعتراضات حقوقی و مالی کارکنان
نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد

سند‌های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان یک شرکت، از پیچیده‌ترین و مهمترین مراحل ثبت سند حسابداری است که در پایان هر ماه و به عنوان سند آخر توسط حسابدار ثبت می‌شود. برای ثبت این سند لازم است حسابدار، حقوق و دستمزد را به بهترین و دقیق‌ترین شیوه ممکن محاسبه کند. امروزه بهترین روش و در عین حال راحت‌ترین آن، استفاده از نرم افزار‌ حقوق و دستمزد است.

عوامل مختلفی در محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان دخیل هستند. یکی از این عوامل نحوه انجام محاسبات است. در هنگام محاسبه مطالبات پرسنل، روند کار به این شکل است که کارکرد ماهانه پرسنل محاسبه شده  و اضافه­ کار، حق مسکن، و… به حقوق پایه اضافه سهم بیمه، مالیات و مساعده، در صورت نیاز، از آن کسر می­شود. با در اختیار داشتن بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد خطاهای انسانی در محاسبه مولفه‌های حقوق و دستمزد  به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و در نتیجه گزارشات و مستندات ارائه شده بسیار قابل اعتمادتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که با وجود تبعیت همه واحدهای اقتصادی از قوانین حقوق و دستمزد، شرکت‌ها رویه‌های مختلفی برای استخدام، پرداخت حقوق، مزایا و غیره در نظر می‌گیرند؛ بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد باید بتواند پاسخگوی همه نیازهای بنگاه اقتصادی شما باشد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

اکسل یا نرم افزار حسابداری؟

در گذشته شاید نه چندان دور استفاده از روش‌های دستی و برنامه اکسل برای محاسبه حقوق کارکنان یک شرکت روشی رایج بود. نرم افزار اکسل شاید بتواند حقوق و دستمزد را با فرمول‌هایی که در آن وارد می‌شود محاسبه کند؛ اما اگر تعداد کارکنان زیاد و شرایط استخدام متنوع باشد، استفاده از این برنامه منطقی و حرفه‌ای نخواهد بود. یکی از دلایل اصلی آن افزایش خطای انسانی است؛ دلیل مهم دیگر این است که تهیه فایل‌های بیمه، مالیات و بانک ها به طور اتوماتیک از نرم افزار اکسل ممکن نیست. علاوه بر این، اتلاف وقت، پایین بودن دقت محاسبات، زمان‌بر بودن دسترسی به آرشیو اطلاعاتی و همچنین از دست رفتن اطلاعات با حذف ناخواسته یا ویرسی شدن فایل اکسل از دلایلی است که استفاده از این روش را رد می‌کند.

با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد موجود در بازار که توسط شرکت‌های نرم‌ افزاری حسابداری تولید می‌شود، امنیت بالاتری برای پیشگیری از ویروسی شدن و بد افزارها وجود دارد و موجب کاهش خطای انسانی و بالا بردن سرعت محاسبات خواهد شد.

کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد

کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد به شرکت ها در انجام و پیگیری فرایندهای حقوق و دستمزد کمک می کند. راه حل نرم افزار حقوق و دستمزد به کارکنان در پرداخت به موقع و با دقت اطمینان می دهد. نرم افزار حقوق و دستمزد به تیم های حسابداری در اتوماتیک کردن فرایندهای حقوق و دستمزد برای صرفه جویی در زمان و اطمینان از محاسبه با دقت حقوق و دستمزد کمک می کند.

  • محاسبه و پرداخت حقوق کارمندان
  • محاسبه منافع و مالیات حقوق و دستمزد
  • محاسبه و کسر مالیات حقوق و دستمزد
  • چاپ و یا سپرده حقوق مستقیم
  • ایجاد یکپارچگی در محاسبات
  • افزایش سرعت در حسابداری
  • کاهش خطای حسابداری
  • ثبت یک به یک اطلاعات
  • دسترسی آسان به اطلاعات ثبت شده

بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد

نرم افزارهای حسابداری از امکانات متنوعی برخوردار هستند و کارشناسان معیارهای مختلفی برای بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد بیان می‌کنند. الویت این معیارها می‌تواند با توجه به حجم کار و نیاز شما تغییر کند. در ادامه به برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد می‌پردازیم.

عدم محدودیت در تعریف پارامترها

نرم افزار حسابداری نباید در تعدادپارامترهایی که می‌توان در آن تعریف کرد محدود باشد و کاربر باید بتواند هر تعداد پارامتر لازم را  اضافه و فرمول محاسباتی آن را اعمال کند. در شرکت‌هایی با تعداد کارمندان زیاد، امکان حکم گروهی و تهیه فایل‌های بیمه و مالیات از ملزومات سیستم حسابداری حقوق و دستمزد است.

بانک اطلاعاتی مناسب

معیار دیگری که هنگام انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد باید در نظر گرفت، نوع بانک اطلاعاتی نرم افزار است. بانک اطلاعاتی باید  بدون محدودیت، توانایی نگهداری حجم بالای اطلاعات را داشته باشد. در عین حال با افزایش میزان اطلاعات از قدرت کافی برای پردازش اطلاعات برخوردار باشد و سرعت آن پایین نیاید. این مساله در خرید بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قرار باشد کاربران متعددی به صورت همزمان این نرم افزار را نصب و استفاده کنند.

کارکرد آسان

طراحی نرم افزار باید بگونه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند و موجب سردرگمی و اتلاف وقت او نشود. افزونه حقوق و دستمزد محک یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی است که در کنار ارائه نرم افزاری قدرتمند محیط ساده‌ و در عین حال جذابی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این برای استفاده از این افزونه، می‌توانید از ویدئوهای آموزشی افزونه حقوق و دستمزد محک استفاده کنید.

ضریب ایمنی بالای اطلاعات

ضریب ایمنی بالای اطلاعات

ضریب ایمنی بالا یکی دیگر از معیارها برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد است. قابلیت رمزگذاری و ایجاد حریم خصوصی باعث می‌شود اطلاعات مالی کاربران حفظ و از سوء استفاده این اطلاعات پیشگیری شود.

امکان دسترسی به آن در هر زمان و مکانی

یکی از مهمترین قابلیت‌ها برای بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد می‌تواند دسترسی آسان به نرم افزار در هر زمان و مکانی باشد. اگر شرکت شما دارای شعب مختلف در نقاط مختلف است، بهترین راهکار استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزدی تحت وب است. به این ترتیب با ارتباط اینترنتی می‌توانید به راحتی اطلاعات خود را از تمام شعب وارد سیستم کنید.

تیم پشتیبانی قوی و آنلاین

ارائه پشتیبانی از خدمات پس از فروش نرم افزارهای حسابداری است که توسط برخی از شرکت‌ها ارائه می‌شود و شما می‌توانید در صورت هرگونه مشکل با تیم پشتیبانی ارتباط بگیرید و از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید. شرکت نرم افزاری محک در کنار تولید نرم افزارهای حسابداری قدرتمند، پشتیبانی لازم را از کاربران انجام می‌دهد.

افزونه حقوق و دستمزد نرم افزار حسابداری محک

افزونه حقوق و دستمزد محک

تا کنون مطالب مهمی در ارتباط با حسابداری حقوق و دستمزد و همچنین بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد را بیان کردیم. با توجه به این مطالب، افزونه حقوق و دستمزد محک می‌تواند گزینه انتخابی شما باشد که با آن بتوانید تمام نیازهای حسابداری حقوق و دستمزد شرکت خود را برطرف کنید. امکانات افزونه به کاربران کمک می‌کند محاسبات و تهیه لیست‌ها و دیگر وظایف را در کمترین زمان ممکن انجام داده و اطلاعات را برای ماه های بعد نگهداری کنند.

از مهمترین امکانات افزونه حقوق و دستمزد محک، تعریف حکم کارگزینی و تعریف مزایا و کسورات است. همچنین قابلیت تغییر مبانی حقوق و دستمزد در این افزونه وجود دارد. این افزونه با دستگاه‌های حضور و غیاب موجود در شرکت‌ها و سازمان‌ها هم‌خوانی دارد و لذا به بهترین شکل می‌تواند ساعات کاری پرسنل را بررسی و معدل ریالی آن را محاسبه کند. شما به کمک این افزونه حق ماموریت را نیز محاسبه خواهید کرد.امکان صدور و چاپ فیش حقوقی تکی یا گروهی نیز در این افزونه برای شرکت‌های بزرگ با تعداد پرسنل بالا مناسب است. افزونه حقوق و دستمزد محک علاوه بر پشتیبانی از امکانات دیگری نیز برخوردار است که می‌توانید با اطمینان خاطر از آن به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد یاد کنید.

سخن پایانی

سیستم حقوق و دستمزد یک نرم افزار برای سازماندهی وظایف حسابدار حقوق و دستمزد، مانند پرداخت حقوق کارکنان و تهیه لیست بیمه و مالیات آن‌ها است. بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد باید بتواند پاسخگوی همه نیازهای بنگاه اقتصادی شما باشد. در میان نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار،  افزونه حقوق و دستمزد محک را می‌توان به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد معرفی کرد که علاوه بر قابلیت کارکرد آسان، امکانات متعددی را نیز در حسابداران قرار می‌دهد به طوری که بتوانند صفر تا صد مبحث حقوق و دستمزد را با آن انجام داد.

منبع: https://www.xero.com/

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

مهرداد توکلی
مهرداد توکلی
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری