جستجو
Close this search box.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری کدام است ؟

نوشته شده توسط وهاب نادری
زمان مطالعه این مقاله: 11 دقیقه

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار حسابداری ابری را اگر بخواهیم شناسایی کنیم، بهتر است ابتدا با کلیات نرم افزارهای سیستم ابری آشنا شده و سپس بصورت تخصصی تر نرم افزارهای حسابداری ابری را مورد بررسی قرار دهیم. بعد از طی کردن این مراحل می‌توانیم اقدام به انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری ابری کنیم. در این مقاله سعی کرده‌‌ایم که به زوایای مهم حسابداری ابری بپردازیم تا با ماهیت اصلی این مقوله هر چه بیشتر آشنا شوید.

می‌توانید فایل صوتی «بهترین نرم افزار حسابداری ابری» را گوش کنید

منظور از سیستم ابری (پردازش ابری) چیست؟

منظور از سیستم ابری (پردازش ابری) چیست؟

اگر بخواهیم سیستم ابری Cloud Computing را به زبانی ساده تعریف کنیم، می‌توانیم به این شکل بگوییم: سیستم ابری (رایانش ابری) ارائه خدمات محاسباتی از جمله سرورها، ذخیره سازی، پایگاه داده‌ها، شبکه، نرم افزار، تجزیه و تحلیل از طریق اینترنت برای ارائه نوآوری سریعتر، منابع انعطاف پذیرتر و صرفه جویی در کلیه امور مربوطه است.

یکی از محاسن این نوع از سرویس ها که قابل توجه است، می‌تواند این موضوع باشد که شما معمولاً فقط برای سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید پرداخت هزینه انجام می دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهید و زیرساخت خود را با کارآیی بیشتری اجرا کنید.

مزایای سیستم ابری چیست؟

رایانش ابری (سیستم ابری) تغییر بزرگی در شیوه سنتی تفکر کسب و کار در مورد منابع فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. در اینجا به برخی از مزایای مشخص این سیستم اشاره خواهیم کرد و شما متوجه خواهید شد که چرا عده‌ی زیادی به آن روی آورده اند:

هزینه

رایانش ابری هزینه خرید سخت افزار و نرم افزار و راه‌اندازی دیتاسنترهای موجود در سایت، رک‌های سرورها، برق شبانه‌روزی برای خنک‌سازی و نیاز به کارشناسان فناوری اطلاعات برای مدیریت زیرساخت‌ها را تقریبا از بین می‌برد.

مقیاس جهانی

از مزایای خدمات رایانش ابری می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری الاستیک اشاره کرد. این به معنای ارائه مقدار مناسب منابع IT است. به عنوان مثال: قدرت محاسباتی، ذخیره‌سازی، پهنای باند درست در صورت نیاز و… جزو مزایای این سیستم محسوب می‌شوند.

کارایی

بزرگترین خدمات سیستم ابری در شبکه‌ای از مراکز داده امن در سراسر جهان اجرا می‌شود که بطور منظم به جدیدترین نسل سخت افزار محاسبات سریع و کارآمد ارتقا می‌یابند. این موضوع، مزایای مختلفی را در مورد یک مرکز داده واحد شرکتی از جمله کاهش تأخیر شبکه برای برنامه‌ها و صرفه اقتصادی بیشتر فراهم می‌کند.

امنیت

بسیاری از ارائه‌دهندگان سیستم ابری مجموعه گسترده‌ای از سیاست‌ها، فناوری‌ها و کنترل‌ها را ارائه می‌دهند که به طور کلی وضعیت امنیتی شما را تقویت می‌کنند و به محافظت از داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های شما در برابر تهدیدات احتمالی کمک می‌کنند.

انواع سیستم ابری

انواع سیستم ابری

تمام سیستم‌های ابری یکسان نیستند و بسته به نوع خدماتی که از آنها انتظار داریم، میتوانیم انواع مختلف را به کار بگیریم. در ادامه این بخش با انواع سیستم ابری آشنا خواهیم شد:

سیستم ابری عمومی

سیستم‌های ابری عمومی توسط ارائه دهندگان خدمات ابری شخص ثالث اداره می‌شوند که منابع محاسباتی خود را مانند سرورها و فضای ذخیره‌سازی از طریق اینترنت ارائه می‌دهند.

سیستم ابری اختصاصی

سیستم ابری اختصاصی به منابع سیستم ابری گفته می‌شود که به طور انحصاری توسط یک کسب و کار یا سازمان واحد استفاده می‌شود. یک ابر اختصاصی می‌تواند به صورت فیزیکی در مرکز داده شرکت واقع شود. ابر اختصاصی ابری است که در آن خدمات و زیرساخت‌ها در یک شبکه خصوصی حفظ می‌شوند.

سیستم ابری ترکیبی

ابرهای ترکیبی مجموعه‌ای از ابرهای عمومی و خصوصی هستند که به شما اجازه می‌دهند داده‌ها و برنامه‌ها بین آنها به اشتراک گذاشته شود. با اجازه دادن به داده‌ها و برنامه‌های کاربردی که بین ابرهای خصوصی و عمومی حرکت می‌کنند، یک ابر ترکیبی به تجارت شما انعطاف پذیری بهتر و گزینه‌های استقرار بیشتری می‌دهد و به بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، امنیت و انطباق موجود کمک می‌کند.

اگر از فناوری‌های مبتنی بر سیستم ابری استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

بدون تردید و تعارف باید بپذیریم که سیستم ابری، یک اتفاق مهم در آینده‌ی نزدیک است که راه گریزی از آن نخواهد بود. حتی اگر به نظر می‌رسد راه حل حسابداری پیش فرض شما بسیار خوب عمل می‌کند یا اگر در مدیریت فرآیندهای سنتی خود کوشا هستید و مشکلی در حال حاضر احساس نمی‌کنید، واقعیتی که وجود دارد این است که دنیای حسابداری به ناچار در حال تغییر است و چگونگی ادامه کار برای شما مهم خواهد بود.

 ریسک مرتبط با حفظ فرآیندهای قدیمی مسئله‌ای نیست که به چشم یک توانمندی به آن نگاه کنید بلکه این سوال مطرح است که آیا می‌خواهید تجارت خود را رشد دهید یا برتری رقابتی خود را حفظ کنید؟

بر کسی پوشیده نیست تغییر می‌تواند دشوار باشد، اما اگر سود بالقوه کسب و کار بیش از هزینه‌ها باشد، مسلما جای تامل وجود دارد که چگونه به سمت تغییر حرکت کنیم. شاید اینگونه به نظر برسد که انتقال به سیستم ابری دلهره‌آور است، اما نگران این موضوع نباشید، تیم‌های فنی و زبده‌ای در این زمینه فعال هستند که شما را در مسیر انتقال به سیستم حسابداری ابری کمک و حمایت خواهند کرد تا با کمترین مشکل این قضیه به انجام برسد.

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم تا شما را بصورت کلی و جامع با سیستم ابری آشنا کنیم. در این قسمت میخواهیم به نرم افزار حسابداری بپردازیم که بر پایه رایانش ابری کار کرده و خدمات ارائه می‌دهد. نرم افزار حسابداری ابری چگونه در چنین ساختاری جای می‌گیرد؟‌ به جای اینکه نرم‌افزار حسابداری شما روی یک سرور و سیستم محلی(هارد درایو) پیاده شود،‌ ساختار آن بر روی سرورهای ابری پیاده خواهند شد.  شما به صورت ریموت (از راه دور) به این نرم‌افزار و داده‌های ذخیره شده آن دسترسی خواهید داشت. تمامی داده‌ها و فرمان‌های محوله به نرم‌افزار بر روی سرور ابری قرار خواهند گرفت. به همین دلیل دیگر اصلا نیاز نخواهد بود که نگران هزینه و دردسر نگهداری از نرم‌افزار حسابداری بر روی سیستم دسکتاپ باشید. همچنین توانایی دسترسی به این نرم‌افزار از هر جایی و هر سیستمی وجود دارد. به همین خاطر دپارتمان‌های مختلفی به راحتی می‌توانند از نرم افزار حسابداری مورد نظر استفاده کنند.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

نرم افزار حسابداری ابری چه تفاوتی با حسابداری سنتی دارد؟

با توضیحاتی که تا اینجای مقاله به آنها اشاره کرده ایم، تفاوت میان حسابداری ابری و حسابداری سنتی تا حدودی مشخص شده است. در سیستم حسابداری سنتی، شما محدود به سیستم کامپیوتر پیش‌روی خود هستید. هر کدام از پرسنل باید از طریق یک سیستم و یک نرم‌افزار بر پایه فضای ذخیره‌سازی این سیستم به داده‌های حسابداری دسترسی داشته باشند. در حسابداری سنتی مخصوصا اگر از نرم‌افزارهای قوی مانند نرم‌افزار حسابداری محک استفاده شود، طبعا دستاورد چشمگیری خواهید داشت.

با این حال، انعطاف و دسترسی آزاد، تفاوت میان حسابداری ابری و حسابداری سنتی است. به خاطر اینکه قرار نیست نرم‌افزار حسابداری ابری در سیستم دسکتاپ نصب شود، می‌توان از هر طریقی به آن دسترسی داشت. هر حسابی، تنها با داشتن یک خط اینترنت، امکان اتصال به نرم‌افزار را پیدا خواهد کرد.

استفاده از نرم افزار حسابداری ابری چه مزایایی دارد؟

در ابتدای امر باید تصمیم بگیرید که قصد استفاده از حسابداری ابری را دارید، یا می‌خواهید به شیوه سنتی حسابداری ادامه دهید؟ اگر می‌خواهید در مسیری تازه در راه حسابداری حرکت کنید، میتوان گفت که حسابداری ابری یک گزینه مناسب است. توضیح دادیم که نرم افزار حسابداری ابری کار شما را برای شروع عملیات مالی آسان خواهد کرد.

کنار نکات مثبتی که درباره حسابداری ابری بیان کردیم، مزایای دیگری هم وجود دارد:

کم هزینه بودن

نرم‌افزارهای حسابداری ابری قابلیت گسترش دارند. به این معنی که می‌توانید با بسته‌های کم‌هزینه کار خود را آغاز کرده و به مرور زمان، گستردگی کار خود را افزایش دهید. اگر یک تجارت کوچک و نوپا هستید، احتمالا هزینه کردن برای یک بسته حسابداری سنگین برای شما سخت خواهد بود و توجیه اقتصادی چندانی نخواهد داشت. اما حسابداری ابری به شما اجازه می‌دهد تا در مقیاس کوچک کار خود را شروع کنید تا در ادامه توانایی مالی خود را افزایش دهید.

همگام‌سازی

به خاطر آنلاین بودن این نرم‌افزارها، همگام‌سازی با خدمات مالی جداگانه آسان خواهد بود. تنها لازم است که به API خدمات موردنظر دسترسی داشته باشید و برای همگام‌سازی خدمات مختلف اقدام کنید. بدین ترتیب روند مالی و حسابداری شما، بهینه‌تر از همیشه انجام خواهد شد.

نگهداری امن از داده‌ها

داده‌های مالی یک کسب و کار، رازهایی بسیار کلیدی به شمار می‌روند. یک کسب و کار سهامی خاص باید حسابداری امنی داشته باشد. بطور حتم این مسئله در رقابت با رقبا و مسیر پیشرفت شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر بخواهیم بگوییم که حسابداری ابری چگونه امینت داده‌های شما را تامین می‌کند باید اشاره کنیم که این موضوع از دو جهت اتفاق می‌افتد. اولا اینکه هر روز از داده‌های شما نسخه پشتیبان و بکاپ تهیه خواهد شد. به همین دلیل خرابی داده‌ها دیگر جای نگرانی نخواهد داشت . ثانیا به خاطر عدم وجود نسخه فیزیکی، نگرانی از بابت دزدیده شدن داده فیزیکی هم دیگر وجود ندارد.

دسترسی آسان

این مزیت را به دفعات در طول این متن اشاره کرده‌ایم. از هر سیستمی تنها با یک ارتباط اینترنتی، می‌توان به نرم ‌افزار حسابداری اینترنتی متصل شد. از این طریق دپارتمان‌هایی که نرم‌افزار حسابداری را در دسکتاپ خود ندارند، با مراجعه به یک آدرس اینترنتی می‌توانند به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه در برخی از شرایط خاص، بسیاری از کسب و کارها شیوه دورکاری را به حضوری ترجیح می‌دهند، چنین قابلیتی بسیار ارزشمند و کاربردی خواهد بود.

دسترسی در لحظه به اطلاعات

با به روز نگه داشتن دفترداری و سازش بانکی، می‌توانید به صورت در لحظه به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید. به جای مشاهده گزارش‌های تاریخی که روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها از رده خارج هستند، شما یک نمای کلی از وضعیت مالی فعلی شرکت دارید. این دسترسی و بررسی اجمالی در لحظه، هنگام بررسی موقعیت نقدی خود، برنامه‌ریزی هزینه‌های آینده و هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ مالی و استراتژیک به عنوان یک تیم مدیریتی ، میتواند بسیار حیاتی باشد.

دسترسی به اکوسیستم برنامه

Open API به این معنی است که می‌توانید طیف وسیعی از برنامه‌ها و ابزارهای شخص دیگر را برای گسترش سیستم اصلی کسب و کار خود اضافه کنید. برنامه‌های پیش‌بینی جریان نقدی، برنامه‌های صورتحساب آنلاین، ابزارهای مدیریت پروژه مخصوص صنعت و مجموعه‌ای دیگر از راه‌حل‌های عملی برای انتخاب وجود دارد. این ابزارها به شما امکان می‌دهند بیشتر در وقت صرفه جویی کنید، هزینه‌های منابع را کاهش دهید، مشکلات را از قبل بیشتر شناسایی کنید و به طور کلی درد سرهای غیر ضروری هر مدیری را کم می‌کنند.

همیشه با آخرین نسخه نرم افزار کار می‌کنید

وقتی وارد نرم افزار حسابداری خود در سیستم ابری می‌شوید ، همیشه از آخرین نسخه نرم افزار استفاده می‌کنید. دیگر نیازی به بروزرسانی‌های وقت‌گیر و پرهزینه نیست. شما فقط وارد سیستم شده و شروع به کار می‌کنید. بعلاوه، شما مسئولیتی در قبال اعمال اصلاحات امنیتی ندارید، ارائه دهنده نرم افزار شما این کار را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد.

پرداخت آنلاین

برنامه‌هایی که قرار است پرداخت آنلاین داشته باشند، پرداخت می‌توانند به حسابداری و فاکتورهای آنلاین شما متصل شوند، به مشتریان امکان می‌دهد به طور خودکار هزینه‌ها را پرداخت کنند، بنابراین زمان پرداخت تسریع شده و انرژی کارکنان مربوطه دیگر هدر نخواهد رفت و بار روی دوش آنها کاسته خواهد شد.

نرم افزار حسابداری ابری چه مزایایی برای استارتاپ‌ها دارد؟

حالا که در مورد مزیت‌های فراوان نرم افزار حسابداری ابری صحبت‌های زیادی داشتیم، در این بخش می‌خواهیم به موضوع بکارگیری نرم افزارهای حسابداری ابری در کسب و کارهای نوپا که به استارتاپ ها معروف هستند، مطالبی را ارائه کنیم.

این روزها درباره مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ زیاد صحبت می‌کنند. اینکه موفقیت یک شرکت استارتاپی تا حد بسیار زیادی به گردش کارآمد جریان نقدیگی، حسابداری سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی مالی مؤثر بستگی خواهد داشت، بر کسی پوشیده نیست. طی سال‌های اخیر، شاهد تحولات قابل‌توجهی در صنعت حسابداری بوده‌ایم که پیشرفت در فناوری و وضع قوانین جدید مالیاتی، جزو این تحولات هستند. این تغییر و تحولات، بر ساز و کار فعالیت استارتاپ‌ها نیز تأثیرگذار خواهند بود.

متاسفانه باید اذعان کنیم که عدم مدیریت مالی صحیح، یکی از متداول‌ترین دلایل شکست بسیاری از استارتاپ‌ها بوده است. نتایج برخی از تحقیقات که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد که جریان نقدینگی، دومین دلیل ناکامی شرکتهای نوپا در مسیر کسب و کار‌شان بوده است. بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب ‌و کارهای کوچک برای افزایش کارایی، حفظ سازمان‌دهی، افزایش یا بهبود امنیت، بهینه‌سازی عملکرد و پیشی گرفتن از رقبا تدریجاً باید به سوی استفاده از فناوری ابری حرکت ‌کنند. حالا حسابداری ابری، به یکی از روندهای تجاری غالب تبدیل شده است. در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم به چند مورد از مهم‌ترین مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا بپردازیم:

دسترسی از راه دور و همکاری چندکاربره

یکی از مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ‌ها این است که فناوری ابری، امکان مدیریت کسب ‌وکار را در هر زمان، از هر مکان و از طریق هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، امکان‌پذیر خواهد ساخت و با این اوصاف، شما می‌توانید در هر موقعیتی، به داده‌های تجاری‌تان بدون معطلی دسترسی داشته باشید. از طرف دیگر، در یک نرم افزار حسابداری ابری، چند کاربر می‌توانند به شکل از راه دور، ضمن دسترسی به فایل‌ها، آن‌ها را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن‌ها را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند. حالا که با این قابلیت جذاب آشنا شدیم تصور کنید که از یک سیستم‌ سنتی حسابداری استفاده کنید. شما یک نرم‌افزار حسابداری را روی لپ‌تاپ‌تان نصب کرده‌اید و برای دسترسی به داده‌های موجود در آن، با انواع و اقسام محدودیت‌ها مواجه خواهید بود. چنین حالتی در مقایسه با مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ، ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

بهبود امنیت

امنیت یکی از چشمگیرترین جنبه‌های مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ ها به شمار می رود. جابجایی همه اطلاعات محرمانه به یک سیستم ابری ممکن است برای استارتاپ ها بخصوص سازمان‌هایی که با اطلاعات مالی حساس سر وکار دارند، در ابتدا قدری نگران‌کننده بنظر بیاید. اما واقعیت ماجرا این است که یک نرم افزارحسابداری ابری، ضریب ایمنی و اطمینان بسیار بالایی دارد و به همین سبب، یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره اطلاعات به حساب می آید. جالب است بدانید که ارائه‌دهندگان سرورهای ابری برای محافظت از اطلاعات شما از تکنیک‌های امنیتی متنوعی نظیر تعریف رمزهای عبور پیچیده، دیواره‌های آتش(Firewall)، کدگذاری اطلاعات و آنتی‌ویروس‌های قدرتمند بهره می برند. بنابراین حتی اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود، هیچ‌کس نمی‌تواند جز از طریق نفوذ به پورتال ابری، به داده‌های مالی‌ شما دسترسی داشته باشد و همان‌طور که اشاره داشتیم، احتمال نفوذ غیرمجاز به پورتال ابری نیز به‌واسطه لایه‌های محافظتی قدرتمند، بسیار بسیار اندک و تقریباً نزدیک به صفر است.

اشراف مالی

استفاده از نرم افزار حسابداری ابری، امکان نظارت لحظه‌ای به هر آنچه را بخواهید، برایتان بوجود می‌آورد. این بدان معنا است که برای مرور داده‌های مالی، دیگر نیاز نیست منتظر افراد یا تیم‌های حسابداری شرکت بمانید زیرا همه چیز فقط با چند کلیک ساده و در کمتر از چند دقیقه روی صفحه ‌نمایش شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید به داده‌های مالی مد نظرتان در فرمت‌ها و قالب‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

بروزرسانی های اتوماتیک (خودکار):

به‌روزرسانی‌های خودکار، یکی دیگر از مزایای حسابداری ابری برای کسب و کارهای نوپا به حساب می‌آید. این فرآیندهای بروزرسانی، هیچ اخلال و وقفه‌ای در عملیات اصلی حسابداری بوجود نخواهد آورد و این از نظر زمانی، بسیار ارزشمند و مقرون‌ به‌صرفه است. حین کار با یک نرم افزار حسابداری ابری، دیگر دغدغه‌ای برای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت. این سیستم‌ها به‌صورت خودکار، همواره آخرین نسخه از فایل‌های مالی‌تان را ذخیره خواهند کرد؛ یعنی دیگر هیچ‌وقت به ‌اشتباه روی نسخه‌های قدیمی یک فایل کار نخواهید کرد. نصب یک نرم‌ افزار حسابداری محلی روی سیستم، انجام بر‌وزرسانی‌های دستی را نیاز دارد که این کار دشوار، وقت‌گیر و هزینه‌بر خواهد بود که به ‌واسطه مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ ها، دیگر نیازی نیست برای پرداختن به مسائلی از این ‌دست، زمانی را اختصاص دهید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

بهبود کارایی مالی، یکی دیگر از ملموس‌ترین مزایای حسابداری ابری برای استارتاپ‌ها به شمار می‌رود. حسابداری ابری مخصوصا در شرایطی که یک کسب و کار نوپا، فعالیتش را به‌تازگی آغاز کرده و با محدودیت‌های اقتصادی زیادی روبرو است، یک گزینه ایده‌آل خواهد بود. نرم افزار حسابداری ابری به کاهش چشمگیر هزینه‌های تجاری کمک زیادی خواهد کرد زیرا دیگر برای سخت‌ افزارهای پیشرفته و استخدام متخصصین IT برای بروزرسانی و مدیریت نرم‌افزاری آن‌ها به صرف هزینه‌های سنگین نیازی نخواهد بود. به ‌واسطه برنامه‌های موسوم به پرداخت به میزان مصرف در سیستم‌های ابری، شما فقط در مواقع نیاز هزینه خواهید کرد و از این طریق، بهتر می‌توانید جریان‌های نقدی شرکت مورد نظرتان را مدیریت نمایید.

نسخه‌های محلی نرم ‌افزارهای حسابداری به دلیل هزینه افزودن قابلیت‌های بیشتر از جمله تعریف کاربران جدید، هزینه پشتیبانی و همین‌طور هزینه‌های سخت‌افزاری، در قیاس با نرم افزار حسابداری ابری، چندان مقرون ‌به‌ صرفه نیستند. به همین جهت، اگر به ‌عنوان یک استارتاپ به دنبال کارایی مالی بیشتری هستید، سیستم‌های حسابداری ابری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در پایان این قسمت می توانیم اشاره کنیم آگاهی از مزایای نرم افزار حسابداری ابری برای استارتاپ، شرکت‌های نوپا زیادی را به سوی استفاده از این نوع سیستم مالی سوق داده است. البته این فقط شرکت‌های نوپا نیستند که از نرم افزار حسابداری ابری بهره می‌برند. تقریباً همه شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده، با این تحول هم گام شده‌اند.

همان‌طور که اشاره کردیم، استارتاپ‌ها در ابتدای مسیر، با چالش‌های مالی و محدودیت‌های اقتصادی زیادی روبرو هستند و ادامه فعالیت‌هایشان، در گرو مدیریت صحیح و اثربخش این چالش‌ها خواهد بود. این شرکت‌ها برای عبور از گردنه‌ی پر پیچ ‌وخم ابتدای راه کسب و کارشان، باید در استفاده از منابع مالی‌شان، تا می‌توانند صرفه‌جویی کرده و از آنجایی‌ که سیستم حسابداری ابری، در مقایسه با سیستم‌های سنتی، بسیار کم‌هزینه‌تر است، پیش‌بینی می‌شود که روند استقبال استارتاپ‌ها از این قبلیل نرم افزارهای حسابداری تسریع شود.

از منظر دیگر، صاحب‌ نظران روی این موضوع که دورکاری به یکی از شیوه ها و روندهای جدید حسابداری تبدیل شده است، اتفاق ‌نظر دارند و سیستم حسابداری ابری، زمینه‌ای مناسب را برای پیدایش و تثبیت این روند ایجاد می‌کند. بنابراین شرکت‌های تجاری باید ضمن ایجاد زمینه لازم برای پذیرش تحول از طریق همگامی با روندهای جدید تجاری، از مزایای نرم افزارهای حسابداری ابری بهره مند شوند.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری حال حاضر دنیا

بهترین نرم افزار حسابداری ابری حال حاضر دنیا

در این قسمت می خواهیم به برخی از بهترین نرم افزار حسابداری ابری در سطح جهان بپردازیم و هر یک را بصورت مختصر معرفی و بررسی نماییم:

نرم افزار حسابداری ابری کوئیک بوک QuickBooks Online

نرم افزار حسابداری QuickBooks آنلاین به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حسابداری به عنوان بهترین برنامه نرم افزاری حسابداری ابری شناخته می شود. استفاده از آن آسان است و امکاناتی به کاربران خودش اراپه می دهد که باعث صرفه جویی در وقت می شود. طبق آماری که بصورت تخمینی ارائه شده، نرم افزار حسابداری ابری QuickBooks حدود ۴۰ ساعت در ماه برای کاربران خودش باعث صرفه جویی در زمان می شود. این موضوع به صاحبان مشاغل فرصت بیشتری می دهد تا بر مدیریت و رشد مشاغل خود تمرکز کنند. نرم افزار حسابداری QuickBooks Online تقریباً در هر نوع کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه هایی را متناسب با مشاغل در همه ابعاد ارائه می دهد. از افراد خود اشتغال و مشاغل کوچک با نیازهای حسابداری اساسی گرفته تا مشاغل مستقر که نیاز به ویژگی های پیشرفته مانند زمان، پروژه و ردیابی موجودی دارند.

نرم افزار حسابداری ابری FreshBooks Accounting Software

اگر چه همه برنامه‌های نرم افزاری حسابداری دارای ابزارهای فاکتور هستند، نرم افزار حسابداری ابری FreshBooks در این زمینه بسیار ساده است و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان بهترین برنامه نرم افزاری صورتحساب برای مشاغل کوچک انتخاب می‌کنند. نرم افزار حسابداری ابری FreshBooks یک تولید کننده فاکتور بسیار سریع و با کاربری آسان است. تنها با چند کلیک می‌توانید زمان و هزینه‌های قابل پرداخت را اضافه کنید، ظاهر فاکتور را به صورت دلخواه تنظیم نمایید و فاکتورهای تکراری، یادآوری پرداخت خودکار و هزینه‌های دیرهنگام را منظم کنید. این نرم افزار حسابداری به بانک شما متصل می‌شود، چندین گزارش تولید می‌کند و به شما در مدیریت پروژه‌ها کمک می‌کند.

کارشناسان، نرم افزار حسابداری ابری FreshBooks را به مشاغلی که فاکتورها در عملکرد روزانه آن نقش داشته باشند توصیه می‌کنند. قیمت، ویژگی‌ها و قابلیت استفاده FreshBooks آن را به یکی از بهترین راه حل های حسابداری در بازار تبدیل کرده است.

نرم افزار حسابداری ابری Wave Financial

بعنوان یک نرم افزار حسابداری ابری رایگان Wave Financial بسیاری از ویژگی های مهم و با کیفیت را ارائه می‌کند. به حساب‌های بانکی شما متصل می‌شود و ویژگی‌های حقوق و دستمزد و فاکتور و همچنین تعداد نامحدودی از اتصالات حسابداری را ارائه می‌دهد. به خاطر همین دلایل(البته دلایل و قابلیت‌های دیگر هم این نرم افزار دارد)، انتخاب بسیاری از حسابدارها برای نرم افزار حسابداری رایگان Wave Financial است. بسیاری از ویژگی‌هایی را که بهترین برنامه‌های نرم افزاری حسابداری با پرداخت پول ارائه می‌دهد ، به راحتی در این نرم افزار حسابداری در اختیار کاربران قرار می گیرد. از نظر کیفیت هم اشکالات چشمگیری وجود ندارد. نرم افزار حسابداری ابری رایگان Wave Financial ممکن است به اندازه برخی از گزینه‌های نرم افزار حسابداری جامع نباشد، اما به طور حتم می‌توان گفت یک قدم جلوتر از گزینه‌های رایگان دیگر در بازار است.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری را چگونه می‌توان پیدا کرد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای این موضوع، پرس و جو کردن از افرادی است که استفاده از این قبیل نرم افزارهای حسابداری را آغاز کرده‌اند. در مرحله بعدی می‌توان با استفاده از دمو یا دوره رایگان هر یک از این نرم افزارهای حسابداری ابری، تحقیق و تفحص جامعی را انجام داد و موضوعات مختلفی را در نظر گرفت تا در نهایت بهترین گزینه را برای استفاده کردن انتخاب کرد.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری؛ دروازه ورود شما به آینده ای مطمئن

لطفا به یک سوال اساسی فکر کنید: نرم افزار حسابداری چیست ؟ نرم افزاری است که قرار است کار یک حسابدار را نسبت به حسابداری سنتی آسان تر کند. پس میتوانیم بگوییم که قرار است از یک مرحله به مرحله‌ی جدیدتری ورود کنیم. حالا سوال اصلی اینجاست که آیا قرار است در مسیر پیشرفت باقی بمانیم یا خیر. اگر قرار است همچنان به پیشرفت ادامه دهیم پس نسبت به نسل‌های جدید نرم افزارهای حسابداری نباید نگاه بد بینانه داشته باشیم. نرم افزار حسابداری تحت وب یا نرم افزارهای حسابداری ابری، آینده ی حتمی نرم افزارهای حسابداری هستند که به هر حال باید به سمت آنها رفت. در این مقاله سعی کردیم این مقوله را از جنبه های گوناگون بررسی کنیم و ضمن بیان مباحث فنی در این زمینه، خدماتی که این قبیل نرم افزارها ارائه می دهند را یک به یک مطرح کردیم.

برخی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری جهان را معرفی کردیم و قابلیت های مهم آنها را معرفی کردیم. تردیدی وجود ندارد که کوچ کردن از سیستم حسابداری که اکنون بیشتر رایج است به سمت نرم افزار حسابداری ابری، چالش های مخصوص به خودش را ممکن است داشته باشد اما یقینا این چالش ها موضوعاتی نیستند که جلوی این تغییر نسل نرم افزارهای حسابداری را بگیرند.

بسیار خوشحال خواهیم شد که هر کدام از شما مخاطبان عزیز که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید، هر گونه نقد و نظر خودتان در این زمینه را از طریق سمت نظرات با ما و سایر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید و اگر سوالی دارید، خوشحال می شویم که با کارشناسان نرم افزار حسابداری محک مشورت کرده و احتمالا به پاسخ سوالات خودتان دست پیدا کنید.

منبع: scienc edirect , cpa journal

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

وهاب نادری
وهاب نادری
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

یک پاسخ

  1. دانلود نرم افزار حسابداری ابری چطوریه؟ الان واقعا میشه بهترین نرم افزار حسابداری ابری ایران رو تشخیص داد؟ اگه میشه یه مقدار به سراغ مقایسه و قیمت نرم افزار حسابداری ابری هم برید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری