چگونه ارائه موفقی داشته‌ باشیم |مهارت‌های لازم برای سخنرانی حرفه ای

نوشته شده توسط محمد حسین دهقانی
زمان مطالعه این مقاله: 9 دقیقه

سخنرانی حرفه ای چگونه میتواند به بهترین شکل مطالب مورد نظرش را ارائه دهد؟ شما چه صاحب کسب‌وکار باشید و چه نباشید (حتی اگر دانشجوی حسابداری باشید) مواردی پیش خواهد آمد که لازم است سخن بگویید و به‌ اصطلاح یک ارائه قوی از خودتان نشان دهید. مهم نیست مخاطب شما یک نفر (مشتری) باشد یا چندین نفر (سخنرانی در سمینار، اتحادیه صنف خودتان یا هر جای دیگر) مهم این است که شما بتوانید یک سخنرانی حرفه ای  و یک ارائه جذاب، پویا و ایده‌آل را تجربه کنید تا به‌ تمام منافع مشروع خودتان دست پیدا کنید و دل مخاطب به سمت شما متمایل شود.

فهرست مطالب

در این مقاله ابتدا به مفهوم‌شناسی یک ارائه قوی خواهیم پرداخت و در ادامه مهارت‌های لازم برای یک سخنرانی حرفه ای را خواهیم گفت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. امیدواریم لذت ببرید.

سخنرانی حرفه ای - توصیه های مهم برای ارائه دادن

ارائه (Presentation) یعنی‌چه؟

قبل از بیان مهارت‌های لازم برای یک ارائه موفق لازم است ابتدا این واژه را معناشناسی کنیم. همان‌طور که در عنوان بیان شد، ارائه ترجمه واژه (Presentaion) می‌باشد. برای این واژه دو معنای اصلی بیان شده که یکی ارائه دادن و دیگری هدیه دادن است. شاید بتوان با ترکیب این دو معنا یک معنای واحد ایجاد کرد و آن یعنی ارائه یک چیز ارزشمند که برای مخاطب دستاوردی داشته‌ باشد.

ارائه (پرزنتیشن) یعنی مطالبی را بیان کنید که حاضر باشید خودتان آن را به عنوان هدیه از دیگران دریافت کنید.

چرا ارائه دادن مهم است

چرا ارائه دادن مهم است؟

دانشمندان حوزه فروش معتقدند که قلب فروش، ارائه موفق است و شما زمانی می‌توانید محصول یا خدمات خودتان را به مشتریان بفروشید که :

  • اولا بتوانید خودتان را به‌زیبایی برای مشتری ارائه دهید تا اعتماد مشتری به سمت شما جلب شود و به حرف شما را گوش دهد.
  • ثانیا بتوانید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید را  به‌زیبایی به مشتری ارائه دهید تا مشتری شیفته خرید محصول یا خدمت شما گردد (البته بدون استفاده از فریب‌کاری و …)

برای توضیح بیشتر اجازه دهید به تحلیل واژه کسب‌وکار بپردازیم. این واژه از دو عنصر اصلی تشکیل شده است:

  • کار؛ به مجموعه اقداماتی که برای تولید محصول یا خدمت با کیفیت صورت می‌گیرد، کار گفته می‌شود.
  • کسب؛ به مجموعه اقداماتی که برای فروش محصول و خدمت و درآمدزایی انجام می‌شود، کسب گفته می‌شود.

ارائه، رکن اصلی و اصیل در مقوله کسب محسوب می‌شود و اگر شما این مهارت را بلد نباشید، باید برای همیشه با کسب پولساز خداحافظی کنید.

رابطه میان ارائه موفق و سخنرانی حرفه‌ ای

رابطه میان ارائه موفق و سخنرانی حرفه ای

اگر رکن اصلی فروش، ارائه دادن باشد، سخنرانی حرفه‌ ای بهترین نمود ارائه موفق است. به‌عبارت‌دیگر:

قلب فروش، ارائه موفق و قلب ارائه موفق، سخنرانی حرفه‌ای است.

سخنرانی حرفه‌ ای به‌قدری مهم است که خیلی‌ها آن را معادل ارائه قوی برشمردند. اساسا ارائه موفق بدون سخنرانی حرفه‌ای شدنی نیست. لذا ما در ادامه مقاله به‌صورت همزمان مهارت‌های ارائه موفق و سخنرانی حرفه‌ ای را در کنار هم بررسی خواهیم‌کرد و اساسا قائل به تفاوت چندانی میان آن‌ها نیستیم.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مقدمه مهم‌ترین رکن سخنرانی حرفه ای

مشهور بین دانشمندان موفقیت این است که مخاطب در چند ثانیه اول به یک برداشت کلی از شما می‌رسد و در دقایق اولیه شما را قضاوت می‌کند. لذا جملات اولیه بسیار مهم هستند و تأثیر مهمی در جذب مخاطب خواهد داشت.

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار – چه‌ بخواهید و چه ‌نخواهید – باید بتوانید نظر مشتریان را به‌سمت خود جلب کنید و برای این‌کار اولین برخورد مشتری با شما مهم است و جملات اولیه که میان شما و مشتری رد و بدل می‌شود، بسیار حیاتی است. لذا باید در نهایت اشتیاق و احتیاط با چنین مسئله‌ای مواجه شوید تا بیشترین بهره‌وری را داشته‌باشید.

شما چه کالا یا محصول خودتان را برای مشتری ارائه می‌دهید و چه می‌خواهید در اتحادیه صنف خودتان یا هر اجتماع دیگری سخنرانی کنید، جملات ابتدایی که بیان می‌کنید باید ویژگی‌های زیر را داشته‌باشد:

  • باید برای مخاطب جذاب باشد.
  • باید موضوع ارائه (چه ارائه یک محصول به مشتری و چه ارائه یک سخنرانی حرفه‌ای در میان انبوه جمعیت) برای مخاطب کاملا شفاف باشد.
  • جملات اولیه باید بین شما (یا محصول وخدمتتان) و نیاز مخاطب پیوند برقرار کند. یعنی مخاطب احساس کند سخنان شما یا به او کمک می‌کند نیازی از نیاز‌های او برطرف شود و یا ارزش مهمی به ارزش‌های او اضافه می‌کند.

مسئله بیان شده در ارائه‌های کتبی هم صادق است. یعنی شما اگر می‌خواهید برای نهادی رزومه‌نویسی کنید، باید به جملات اولیه خیلی دقت داشته‌باشید.

لذا اگر بخواهیم خلاصه نکات بیان‌شده را در یک جمله بیان کنیم، باید بگوییم:

در سخنرانی حرفه‌ ای همیشه اولین جملات مهم‌ترین جملات هستند.

مهارت‌های لازم برای ارتقاء یک ارائه موفق

مهارت‌های لازم برای ارتقاء یک ارائه موفق

تا این بخش از مقاله با تعریف ارائه موفق و اهمیت آن آشنا شدیم، در ادامه مهارت‌هایی را بررسی خواهیم‌کرد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌معنای واقعی کلمه سخنرانی حرفه ای را تجربه کنید.

محتوای مفید ارائه دهید.

مواظب باشید الکی سر مشتری یا مخاطبان خود را شیره‌ نمالید. مردم قرن 21 نوعا کم‌حوصله هستند و علاقه‌ای به شنیدن محتواهای غیرمفید ندارند. در همین راستا یک سخنرانی حرفه‌ای حاوی مطالبی است که برای مشتری یا مخاطب مفید باشد.

اولین قدم برای این‌که بدانید چه‌چیزی برای مشتریان مفید است، نیازسنجی مشتریان است. باید محصول یا خدمت شما در راستای رفع نیاز مشتریان صورت بگیرد تا مشتری یا مخاطب محتوای ارائه شما را مفید بداند.

قدم بعدی برای تولید محتوای مفید، توجه به مسائلی است که در زندگی مشتریان یا مخاطبان ارزش ایجاد می‌کند. ممکن است محصول یا خدمت شما در راستای رفع نیاز درجه اول مشتریان شما نباشد، اما شما با هنرنمایی خود به‌گونه‌ای از محصول یا خدمت خود دفاع می‌کنید که مشتری احساس می‌کند در صورت نداشتن محصول یا خدمات شما ارزش بزرگی را از دست‌ می‌دهد و یا داشتن محصول یا خدمت شما زندگی او را بسیار ارزشمند خواهد ساخت.

آری! به رفع نیاز و ارزش‌افزایی بپردازید تا مخاطبان به حرف شما توجه کنند.

از سخنرانان حرفه‌ای الگو بگیرید.

توجه به الگوها و استفاده از هدایت‌گری آن‌ها همیشه مفید و راهگشا است. البته توجه به الگوها لزوما به این معنا نیست که شما دقیقا شبیه آن‌ها شوید؛ بلکه به‌ این معنا است که از نقاط مثبت آن‌ها استفاده کنید و نقاط منفی آن‌ها را کنار بگذارید. استفاده از الگوها مسیر موفقیت را برای شما هموار می‌کنند.

این مسئله دقیقا برای سخنرانی حرفه ای هم صادق است. اگر می‌خواهید در سخنرانی حرفه‌ای موفق عمل کنید، بهتر است پیج اینستاگرام سخنرانان حرفه‌ای را دنبال کنید و به سخنان آن‌ها گوش دهید. به نکات و ظرافت‌هایی که آن‌ها در سخنرانی حرفه‌ای خود‌ به کار می‌برند، دقت کنید و سعی کنید نقاط مثبت سخنان آن‌ها را در رفتار خودتان پیاده کنید.

البته اگر می‌خواهید در مقابل مشتری سخن بگویید، باید از افرادی که توانایی سخن‌گفتن با مشتری را دارند الگو بگیرید. این افراد می‌توانند همکاران شما باشند، افرادی در سایر اصناف باشند و یا هر کس دیگر. لذا هیچ بهانه‌ای در این زمینه در هیچ سطحی قابل قبول نیست.

به حافظه خود اعتماد کنید.

در سخنرانی‌ها سعی کنید از حافظه خودتان استفاده کنید و نیاز نیست حتما چندین کاغذ بزرگ همراه خودتان داشته‌باشید. البته می‌توانید کلیدواژه‌ها و سیر کلی سخنرانی را در یک کاغذ کوچک یادداشت کنید، اما داشتن چندین کاغذ بزرگ نه تنها حس خوبی به مخاطب شما نخواهد داد، بلکه از شما یک سخنران تصنعی خواهد ساخت.

به‌یاد داشته‎باشید که سخنرانی حرفه‌ای شیوه‌ای از بیان است که در مخاطب احساس مثبتی ایجاد کند. اگر شما مرتبا بخواهید از روی کاغذ سخنرانی کنید، به‌سختی می‌توانید احساس مثبت در مخاطب خودتان ایجاد کنید.

درباره فروش محصول یا خدمات هم بهتر است تا جایی که ممکن است اطلاعات کافی از محصولات یا خدمات خودتان داشته‌باشید. این‌که مرتبا بخواهید به رایانه مراجعه کنید یا راهنمای محصولات را مشاهده کنید شاید چندان جالب نباشد (البته منظور این نیست که کلا مراجعه نکنید؛ بلکه منظور این است که زیاده‌روی نکنید).

روش‌های تقویت حافظه مسیر سخنرانی حرفه ای را برای شما هموار می‌سازد.

در خانه برای خودتان سخنرانی کنید.

اگر سخنران ابتدایی هستید و تا کنون تجربه سخنرانی در مقابل جمع را نداشتید، بهترین این است که برای خودتان سخنرانی کنید. یعنی جلوی آینه قرار بگیرید و شروع به سخنرانی‌کردن کنید یا خودتان را در مقابل دوربین قرار دهید و جلوی دوربین سخنرانی کنید و پس از اتمام سخنرانی خودتان فیلم سخنرانی را مشاهده کنید.

همچنین یکی از راه‌های مفید (چه برای سخنرانی کردن و چه برای ارائه محصول یا خدمات) این است که جلوی دوستان، خانواده و نزدیکان خود سخنرانی کنید (یا فرض کنید آن‌ها مشتریان شما هستند و سعی کنید محصول یا خدمات خودتان را به آن‌ها عرضه کنید) و از آن‌ها بخواهید عملکرد شما را دلسوزانه نقد کنند.

مقدمات لازم را فراهم کنید.

آماده کردن مقدمات سخنرانی حرفه ای بسیار ضروری است. اگر دیرتر به محل سخنرانی برسید یا محتوای سخنرانی را از قبل آماده نکرده باشید، دچار استرس کاذب خواهید شد (به‌خصوص زمانی‌که هنوز یک سخنران حرفه‌ای نیستید) و استرس کاذب مهم‌ترین مانع در ارائه موفق است. لذا سعی کنید حداقل یک‌ربع زودتر از زمان مقرر در محل جلسه حاضر شوید، حتما کلیت سخنرانی خودتان را از قبل آماده کنید. سعی کنید بررسی کنید تمام امکانات سخنرانی (میکروفون، بلندگو، سیستم‌صوت و …) آماده باشد و همیشه بر مبنای جمله زیر عمل کنید.

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

اگر هم می‌خواهید در مغازه کالا یا خدمات را به مشتری بفروشید، از قبل با مشخصات محصولات یا خدمات آشنا شوید و مواظب باشید اطلاعات نادرستی در اختیار مشتری قرار ندهید؛ چون اگر مشتری متوجه اطلاعات نادرست شما شود (به‌خصوص اگر صاحب کسب‌وکار باشید) خیلی سخت به شما اعتماد خواهد کرد).

از پاورپوینت کمک بگیرید.

برای این‌که سخنرانی حرفه ای را تجربه کنید، لازم است در کنار فن بیان از امکانات دیگری کمک بگیرید. یکی از این امکانات پاورپوینت است. استفاده از پاورپوینت انتقال اطلاعات را برای مخاطب راحت می‌سازد و به شما کمک می‌کند راحت‌تر منظور خود را به مخاطب برسانید. اگر می‌خواهید پاورپوینت درست کنید، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید جملاتی که می‌نویسید کوتاه و مفید باشد.
  • سعی کنید از تصاویر زیبا و چشم‌نواز استفاده کنید.
  • سعی کنید به‌گونه‌ای جملات را طراحی کنید که مخاطب سیر منطقی مباحث شما را احساس کند.

اگر ارائه شما در قالب دفاع از محصولات یا خدماتی است که ارائه می‌دهید، سعی کنید در مغازه (یا حتی وب‌سایت خود) تصاویر و ویژگی‌های محصولات خودتان را قرار دهید و از روی تصاویر توضیح دهید. مثلا اگر مغازه موبایل‌فروشی دارید، حتما در مغازه خود مانیتور نصب کنید و تصاویر موبایل‌های مختلف را در کنار ویژگی‌هایشان قرار دهید. این کار انتخاب محصول برای مشتریان را آسان‌تر خواهد ساخت.

به‌خودتان خوش‌بین باشید.

قانون زندگی قانون باورها است. یعنی اگر می‌خواهید یک سخنرانی حرفه ای را تجربه کنید، لازم است باور مثبتی در این زمینه داشته‌باشید و این باور را در زندگی مرتبا مرور کنید.

اگر گویی که بتوانم قدم درنه که بتوانی /// و گر گویی که نتوانم برو بنشین که نتوانی

در همین راستا هیچ‌گاه نباید از شکست خوردن بترسید. اگر یکبار سخنرانی خوبی نداشتید یا نتوانستید ارائه خوبی از محصول یا خدمت خود داشته‌باشید، به‌ این معنا نیست که شما کلا توانایی چنین کاری را ندارید؛ بلکه تجربه‌ای کسب کردید تا در ادامه موفقیت‌های بیشتری برای خود داشته‌باشید. به قول یکی از دانشمندان موفقیت ما گاهی اوقات پیروز می‌شویم و گاهی اوقات تجربه کسب می‌کنیم. لذا اجازه ندهید شکست‌های مقطعی (چه در سخنرانی و چه در فروش محصولات یا خدمات) نگاه شما را نسبت به خودتان منفی کند.

از آن‌جا که ضمیر ناخودآگاه مسئول ساختن باور‌های شما است، لازم است از قدرت این ضمیر استفاده کنید و با تنظیم آن خوش‌بینی را در خودتان نهادینه کنید. استفاده از جملات تأکیدی مثبت، تصویرسازی ذهنی، استفاده از سابلیمینال‌ها و مواردی از این قبیل می‌تواند از شما یک شخصیت سخنران حرفه‌ای بسازد.

پراکنده‌گویی و صحبت‌های حاشیه‌ای ممنوع!

شاید در ابتدا این‌طور به نظر برسد که ارائه اطلاعات زیاد می‌تواند برای مشتری مفید باشد؛ اما همیشه این‌طور نیست و خیلی‌اوقات بیان اطلاعات اضافی برای مشتریان دردسرساز است. سعی کنید سیر منطقی بحث را حفظ کنید و به‌ اصطلاح اجازه ندهید نخ تسبیح سخنرانی شما پاره شود. کمتر به مسائل حاشیه‌ای بپردازید (به جز موارد بسیارکوتاه آن هم برای مسائل طنز و …) و سعی کنید بیشتر اصل مطلب را دنبال کنید.

درباره ارائه محصول یا خدمات هم سعی کنید پیرامون نیاز‌هایی که مشتری را وادار به خرید کرده سخن بگویید و از صحبت‌های اضافی و غیرمهم جدا بپرهیزید. شما از عقاید و تفکرات مخاطب خودتان آگاه نیستید و اگر پراکنده‌گویی‌های شما باعث شود به ارزش‌های مخاطب خودتان توهین کنید، احتمالا مشتری را از دست خواهید داد (این البته به معنای دست‌کشیدن شما از مواضع و ارزش‌هایتان نیست؛ بلکه به معنای توجه بیشتر به منافع مشترک بین شما و مشتری است).

با مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

اگر در یک ارائه یا سخنرانی صرفا خودتان صحبت کنید، به‌احتمال زیاد مخاطبین خوابشان خواهد گرفت. سخنرانی‌های یک‌طرفه کمترین میزان اثردهی را خواهد داشت. لذا لازم است مرتبا با مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

مهم‌ترین راهکار برای برقراری ارتباط سازنده با مخاطب، پرسش‌های طلایی است. اگر در زمان‌های مناسب از سؤالات مناسب استفاده کنید، به‌صورت کاملا تضمینی مخاطب با شما همراه خواهد شد و شما به تمام اهداف خودتان در سخنرانی حرفه‌ای خواهید رسید.

با استفاده از سؤالات طلایی، مخاطب را  با خود همراه سازید.

اگر هم می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را بفروشید، تا جایی که می‌توانید از مشتری سؤال بپرسید تا به نیاز واقعی او پی ببرید. خیلی اوقات پرسیدن سؤالات هوشمندانه می‌تواند برای مخاطب ذائقه‌سازی کند. مثلا ممکن است استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای یک صاحب کسب‌وکار اساسا نیاز تلقی نشود؛ اما پرسیدن مسئول فروش یک گروه نرم‌ افزاری حسابداری باعث می‌شود اهمیت استفاده از نرم‌ افزار حسابداری برای مشتری روشن شود و این دریچه‌ای خواهد بود هم برای کسب درآمد بیشتر و هم ارائه خدمات بهتر به مشتریان بیشتر.

زبان بدن را جدی بگیرید.

اگر قرار باشد در جلسه سخنرانی صرفا زبان شما حرکت کند، شما تفاوت چندانی با ربات نخواهید داشت. پس در کنار استفاده از جادوی کلام، باید از زبان هم حداکثر استفاده را داشته‌باشید. باید به مخاطب خودتان نگاه کنید و باید همه مخاطبان خود را نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید از دست‌های خودتان استفاده کنید. استفاده از دست‌ها بسیار مهم و ضروری است و به شما کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته‌باشید.

سعی کنید به مخاطبین سخنرانی و مشتریان خود لبخند بزنید. لبخند، جادوی ارتباطات و شروع تمام نیکی‌ها است. پس سعی کنید با مخاطب خود خوش‌برخورد باشید.

در کنار همه این‌ها به لحن صدای خودتان هم توجه کنید. گاهی اوقات لازم است بلند سخن بگویید و گاهی اوقات لازم است صدای خود را پایین بیاورید. در طول زمان تجربه این مسائل برای شما ایجاد خواهد شد.

از سؤالات استقبال کنید.

همان‌طور که لازم است خود شما به عنوان سخنران حرفه‌ای از مخاطبین سؤالات هوشمندانه بپرسید، همان‌طور هم لازم است اجازه دهید مخاطبین از شما سؤال بپرسند. لذا در انتهای سخنرانی زمانی را برای سؤالات احتمالی مخاطبین اختصاص دهید.

این مسئله در ارائه محصولات و خدمات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مشتریان ممکن است سؤالات متعددی درباره محصولات یا خدمات شما داشته‌باشند. لذا شما باید با سعه‌صدر به تمام این سؤالات توجه کنید و پاسخ قانع‌کننده ارائه دهید.

به سؤالات مخاطبین و مشتریان کاملا صادقانه و با سعه‌صدر پاسخ دهید.

اصل مهمی که هنگام پاسخگویی به سؤالات باید رعایت کنید، اصل صداقت است. حتی اگر مشتری سؤالی مطرح کرد که پاسخ به آن به‌ضرر شما است، از گفتن آن اجتناب نکنید. مطمئنا این مسئله در درازمدت به نفع شما خواهد بود.

مدیریت زمان داشته باشید.

بسیاری از مخاطبین از سخنرانانی که بیش‌از زمان معین‌شده سخن می‌گویند، خوششان نمی‌آید. طبیعی هم هست. حق دارند. اگر شما می‌خواهید محبوب باشید باید حتما زمان سخنرانی خودتان را رعایت کنید و بیش‌از زمان مقرر سخن نگویید. اگر چنین توانایی در شما وجود نداشته‎‌باشد، نه تنها برند شخصی خودتان را خراب کردید، بلکه در بیشتر مواقع نمی‌توانید سخنان خودتان را جمع‌بندی کنید و مخاطب تصویر ناقصی از بیانات شما خواهد داشت.

البته این مسئله همه ماجرا نیست. ممکن است بی‌برنامگی‌هایی که در طول مراسم معمولا رخ می‌دهد، باعث شود زمانی کمتر از زمان مقرر شده به شما اختصاص داده‌ شود. شما باید برای چنین مسئله‌ای هم سناریو داشته‌‌باشید. لذا بهترین حالت این است که سخنرانی خود را برای زمانی کمتر از زمان مشخص شده انتخاب کنید تا اتفاقاتی که دست شما نیست، به شما آسیب نرساند.

داستان سرایی کنید.

قصه‌ها و حکایت‌های واقعی خیلی‌اوقات اثربخشی بیشتری نسبت به بیان قواعد کلی دارند. اگر در سخنرانی خودتان در صدد اثبات چیزی هستید، سعی کنید حتما برای ادعای خود مثال‌های واقعی بیاورید. بیان مثال‌های واقعی باعث می‌شود که باورپذیری مسئله‌ای که بیان می‌کنید در شما بیشتر شود.

داستان‌سرایی واقعی اعتماد مخاطبین به حرف‌های شما را افزایش می‌دهد.

درباره فروش محصولات و خدمات بهترین شیوه داستان‌سرایی استفاده از تجربیات مشتریان است. شما باید در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل بسترهایی فراهم کنید که مشتریانی که قبلا از شما خرید داشتند، تجربیات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

البته شما در ارائه خودتان نمی‌توانید از تجربیات مشتریان نقل قول بگیرید و باید صوت یا تصویر مشتریان را نشان دهید؛ منتهی اگر خود شما یا اعضای نزدیک خانواده (مانند همسران و فرزندان شما) از محصول یا خدمت شما استفاده می‌کنند، این مسئله را می‌توانید به‌عنوان شاهد بیان کنید و هیچ مشکلی ندارد.

لباس مناسب بپوشید.

پوشش مناسب و متناسب بسیار مهم است. نوع پوشش شما میزان اهمیت شما را به مخاطب یا مشتری نشان می‌دهد. لذا سعی کنید همیشه بهترین لباس‌ ممکن را بپوشید تا در چشمان مخاطب و یا مشتری زیبا به‌نظر برسید.

نرم‌ افزار حسابداری محک، همراه شما در ارائه موفق

نرم‌ افزار حسابداری محک، همراه شما در ارائه موفق

ما در سایر مقالات درباره نرم‌ افزار حسابداری محک و امکانات آن مفصلا سخن گفتیم. در این بخش صرفا آدرس خرید نرم‌افزار حسابداری محک را قرار می‌دهیم که می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید:

منتهی نرم‌ افزار حسابداری محک صرفا محاسبات مالی شما را انجام نمی‌دهد؛ بلکه به شما کمک می‌کند تا در سخنرانی حرفه ای خود درخشان‌تر به‌نظر برسید. نرم‌ افزار حسابداری محک افزونه‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند از امکانات این افزونه برای ارائه موفق استفاده کنید. یکی از این افزونه‌ها، افزونه تحلیلگر محک می‌باشد.

افزونه تحلیلگر محک ابزاری تحلیل‌کننده است که بر اساس داده‌های موجود در نرم افزار حسابداری محک، اقدام به تحلیل و استخراج گزارش‌های کاربردی از داده‌های مالی شما می‌کند و شما می‌توانید گزارش‌های تهیه شده را ذخیره کنید و با سایر گزارش‌هایی که در آینده خواهیدگرفت مقایسه کنید. افزونه تحلیلگر محک نمودارهای زیبایی برای شما ترسیم می‌کند و شما می‌توانید از این نمودارها در ارائه خود استفاده کنید و سخنرانی حرفه‌ ای را تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر با افزونه تحلیلگر محک می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

حالا دیگر میدانید چگونه یک سخنرانی حرفه ای داشته باشید

در دنیای شلوغ امروز ارتباط‌گران، موفق‌ترین انسان‌ها هستند و سخنرانی حرفه‌ ای و ارائه موفق، بارزترین نمادهای ارتباط قوی هستند. امیدواریم شما با یادگیری هرچه بهتر این مفاهیم، قدم‌های بلندی در راستای توسعه کسب‌وکار خودتان بردارید و دستاوردهای عالی برای خودتان خلق کنید. گروه نرم‌ افزاری محک بهترین‌ها را برای شما آرزومند است.

منبع : indeed

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

Picture of محمد حسین دهقانی
محمد حسین دهقانی
آمده ام تا زندگی کنم

روش‌های استعلام بدهی مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه استعلام بدهی مالیاتی یکی از مهم‌ترین مراحل در مدیریت مالیات‌های شخصی و شرکتی است. این فرآیند به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا از وضعیت مالیاتی خود آگاه شوند و از بروز مشکلات مالیاتی در آینده جلوگیری کنند. با استفاده

اطلاعات بیشتر

جرایم مالیاتی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه جرایم مالیاتی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از جمله موضوعات مهم در حوزه مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم به شمار می‌رود. این جرایم با هدف ایجاد نظم و شفافیت بیشتر در سیستم مالیاتی کشور وضع شده‌اند و تاثیر بسزایی در کاهش

اطلاعات بیشتر

اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه تشکیل پرونده مالیاتی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان کسب‌وکار، دستگاه‌های پوز یا املاک اجاره‌ای و خودروها باید انجام دهند. زیرا طبق قانون همه فعالان اقتصادی باید این پرونده را داشته باشند و در زمان‌های مشخصی از سال، اظهارنامه‌های

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Search

مشاهده رایگان دمو نرم افزار حسابداری