جستجو
Close this search box.

راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو در 7 مرحله + صفر تا صد لوازم یدکی خودرو

نوشته شده توسط ثمین اسدیان
زمان مطالعه این مقاله: 8 دقیقه

راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو، ایده‌ای است که به دلیل سودآور بودن صنعت قطعات یدکی خودرو رو به افزایش است. افزایش تردد زیاد خودروهای چندین سال کارکرده در سطح شهر و مشخص بودن طول عمر هر کدام از آنها، دلیل این سودآوری است. امروزه در کنار فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو در پلتفرم‌های مختلف، تمایل به خرید حضوری از بین نرفته است و روزانه صاحبان خودروهای از کار افتاده، راهی فروشگاه لوازم یدکی خودرو می‌شوند. در این مقاله از مجموعه نرم افزار حسابداری محک به بررسی صفر تا صد راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو می‌پردازیم.

فهرست مطالب

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری  به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید قبل از راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو در نظر گرفته شود عبارت‌اند از: •	برای شروع شغل فروش لوازم یدکی چقدر سرمایه لازم است؟ •	بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ •	حدود درآمد مغازه لوازم یدکی چقدر است؟

مراحل راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی چیست؟

در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس برای برداشتن قدم‌های بعدی آماده‌اید. پروژه راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. مراحل راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1 :برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری  به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید قبل از راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • برای شروع شغل لوازم یدکی چقدر سرمایه لازم است؟
  • بازار و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • حدود درآمد مغازه لوازم یدکی چقدر است؟

سرمایه لازم برای لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو بر اساس موقعیت مکانی، متراژ مغازه، هزینه نیروی کار و موجودی لوازم یدکی و بسیاری از عوامل دیگر متغیر خواهد بود. اما به طور کلی برای خرید لوازم یدکی رونق دادن به مغازه خود به سرمایه بالایی نیاز خواهید داشت .

امروزه با توجه به افزایش قیمت‌های سرسام‌آور خودرو به حداقل 300 الی 600 میلیون تومان سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی خودرو نیاز خواهید داشت. با تعداد کم و مشخصی لوازم و قطعات یدکی شروع کنید و بعد از رسیدن به سود آوری موجودی خود را افزایش دهید.

در صورتی که سرمایه اولیه شما کم است، می‌توانید از هزینه خرید لوازم و قطعات یدکی صرف نظر کنید و نمایندگی لوازم یدکی خودروهای داخلی یا خارجی را دریافت کنید. در این صورت تنها هزینه اجاره یا خرید مغازه را می‌پردازید و اگر قطعه‌ای بفروش برسد، سود حاصل از آن به صورت توافقی به شما تعلق می‌گیرد.

اعطای نمایندگی لوازم یدکی بدون سرمایه

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم در صورتی که شما سرمایه کافی برای خرید لوازم یدکی را ندارید می‌توانید نسبت به دریافت نمایندگی لوازم یدکی اقدام کنید. برای این این کارباید با شرکت‌هایی که در زمینه پخش لوازم یدکی فعالیت می‌کنند صحبت کرده و شرایط لازم برای اعطای نمایندگی لوازم بدون سرمایه را جویا شوید.

هزینه‌های ثابت مغازه لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

اجاره مغازه و موجودی لوازم و قطعات یدکی دو گزینه تأثیر گذار بر هزینه‌های ثابت شما خواهند بود. بخش بسیار زیادی از سرمایه اولیه شما باید صرف خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو شود. هزینه‌های بزرگ بعدی مربوط به هزینه نیروی کار یا اجاره مغازه و پرداخت قبوض آب و برق و گاز و غیره است که این مقدار بسته به اندازه مغازه لوازم یدکی شما متغیر است.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل فروشگاه لوازم یدکی بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین خطاهای محاسباتی نیز رخ می‌دهد. نرم افزار حسابداری محک و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. افزونه حقوق و دستمزد محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بهترین مکان برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو کجاست؟

برخی از ویژگی‌های مکان مناسب برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

  • بهترین موقعیت مکانی فروشگاه لوازم یدکی، صنف قطعه فروشان شهرتان خواهد بود. هرچند فروش محصول در بورس لوازم یدکی پر رقابت خواهد بود اما اگر اصول بازاریابی را بلد باشید، در همان روزها اولیه مشتریان ثابت خود را پیدا خواهید کرد.
  • از دیگر مکان‌های مناسب برای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو، نزدیکی به صنف تعمیرکاران و مکانیک‌ها خواهد بود.
  • طبیعی است که هر چقدر یک مکان شلوغ‌تر و پر تردد تر باشد، مشتریان بیشتری به سمت مغازه شما جذب خواهند شد.
بورس لوازم یدکی تهران کجاست؟

بورس لوازم یدکی تهران کجاست؟

شما کارآفرین گرامی می‌توانید برای خرید یا اجاره مغازه و یا حتی تأمین اجناس فروشگاه لوازم یدکی مغازه خود به خیابان چراغ گاز یا چراغ نفت، که امروزه به خیابان امیرکبیر نیز معروف است، مراجعه کنید. در خیابان امیرکبیر و یا حتی خیابان قزوین نیز معمولاً فروش لوازم یدکی خودروهای ایرانی مرسوم‌تر است.

پس اگر قصد دریافت نمایندگی فروش قطعات و لوازم یدکی خودروهای خارجی یا خرید قطعات با برندهایی نظیر نیسان، کیا، میتسوبیشی، هیوندای و غیره را دارید، سری به خیابان اکباتان بزنید.

بازار و مخاطبان هدف فروشگاه لوازم یدکی چه کسانی هستند؟

جایگاه بازار شما، مخاطبانتان را تعیین خواهد کرد. مخاطب اصلی فروشگاه لوازم یدکی شما یکی از سه گروه زیر خواهند بود:

  • صاحبان خودروهای از کار افتاده:

در سال‌های اخیر به دلیل عدم وجود قوانین سختگیرانه از طرف نیروی انتظامی در کشور ایران، تردد خودروهای از کارافتاده در سطح شهر زیاد شده است. همین امر باعث افزایش تقاضا محصولات جانبی و لوازم یدکی خودرو از طرف صاحبان این نوع از خودروها شده است.

  • افرادی که هزینه تعویض خودرو خود را ندارند:

از دیگر مخاطبان مغازه لوازم یدکی خودرو، افرادی هستند که توانایی خرید خودروهای گران قیمت و سالم امروزی را ندارند. همین امیر باعث افزایش تقاضا برای تعویض قطعات خودروهای قدیمی‌شان و به روز کردن آنها می‌شود و این موضوع به رشد بازار کار خرید و فروش لوازم یدکی کمک می‌کند.

درآمد مغازه لوازم یدکی چقدر است؟

طبیعی است که درآمد لوازم یدکی به عوامل زیادی نظیر میزان سابقه فعالیت شما، مکان مغازه‌تان، تنوع محصولاتتان، مهارت‌های بازاریابی و فروش و غیره بستگی دارد، اما بنا بر گزارش‌های تهیه شده از افراد شاغل در این صنف، میانگین درآمد ماهیانه لوازم یدکی خودرو چیزی در حدود 15 تا 50 میلیون تومان خواهد بود.

حاشیه سود لوازم یدکی خودرو چند درصد است؟

یکی از سوالاتی که همواره بسیاری افراد می پرسند این است که سود لوازم یدکی چند درصد است؟ حاشیه سود شغل لوازم یدکی خودرو چیزی در حدود 15 الی 30 درصد روی هر محصول است که این درصد در نوع خود می‌تواند فوق‌العاده باشد. البته در بازارهای پر رقابت برای افزایش فروش، میزان حاشیه سود کمتر است . شاید جالب باشد که در شهرستان‌ها نیز به دلیل دور بودن مراکز توزیع عمده لوازم یدکی، حاشیه سود روی هر محصول بالاتر می‌رود.

مزایای شغل لوازم یدکی فروشی چیست؟

هنگامی که شغل لوازم یدکی خودرو را انتخاب می‌کنید، مزایای زیادی را برای خود به ارمغان می‌آورید. از جمله مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • استقلال فردی:

هنگامی که مغازه لوازم یدکی خودرو خود را راه اندازی می‌کنید، خودتان رئیس خودتان هستید و کسی نمی‌تواند شما را اخراج کند یا در تصمیم‌گیری‌هایتان دخالت کند. این آزادی عمل و داشتن استقلال فردی بسیار مهم است.

  • زمان کاری منعطف:

از مزایای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که ساعت کاری شما دست خودتان است. اینکه چه زمانی کار خود را آغاز می‌کنید و چه زمانی آن را به پایان می‌رسانید، کاملاً به خودتان بستگی دارد.

  • رسیدن به درآمد بالا:

سود این کسب و کار به نسبت تلاشی که می‌کنید، بسیار بالا است. هرچقدر بیشتر و سخت‌تر کار کنید، سود بیشتری نصیبتان خواهد شد.

  • آینده شغلی خوب:

بر اساس گزارشات به دست آمده، تمامی صاحبان مغازه لوازم یدکی خودرو از شغل خود و آینده شغلی‌شان اطمینان دارند و تا روزی که انواع ماشین‌ها در خیابان‌ها در حال تردد هستند، نیاز به لوازم یدکی حس می‌شود.

مشکلات و معایب شغل لوازم یدکی چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و معایب شغل لوازم یدکی دانش ناکافی و تجربه کم فروشنده است. متأسفانه لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت در بازار بسیار زیاد است و یکی از وظایف فروشندگان لوازم یدکی تشخیص جنس خوب و باکیفیت از محصولات تقلبی است. به دلیل سودآوری بالای این شغل، افراد زیادی اقدام به راه اندازی مغازه لوازم یدکی می‌کنند که در این زمینه هیچ تجربه‌ای ندارند. قبلا، طبق قانون فقط به افرادی اجازه ورود به این صنف داده می‌شد که چند سال سابقه فعالیت در این حوزه را داشتند.

این قانون مجددا از سوی اتحادیه الزامی شده است. ضمن اینکه، افراد متقاضی باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و در صورت گذراندن آزمون می‌توانند از اتحادیه مجوز راه اندازی مغازه لوازم یدکی بگیرند. با اینکه نظارت بر تولید اجناس باکیفیت وظیفه فروشندگان نیست، اما فروختن اجناس تقلبی به جای جنس اصل نیز از نظر اخلاقی و قانونی صحیح نیست. در ضمن، فروشندگان و حتی خریداران لوارم یدکی می‌توانند در موارد لازم از کارشناسان خبره اتحادیه لوازم یدکی کمک بگیرند.

لیست لوازم و قطعات قابل عرضه در لوازم یدکی خودرو

قطعات و لوازم یدکی مکانیکیلوازم اسپرت و تزئینی و ابزارآلاتچراغروغن موتورسیستم گیربکس (جعبه‌دنده)
بدنه و متعلقاتآینه‌های جانبیروغن ترمزسیستم سوخت رسانیبلبرینگ و کاسه نمد و اوورینگ
متعلقاتضدیخموتور و سیستم متحرکه و اگزوزلوازم داخل خودروزیرپایی (کف‌پوش)
شیشه شویسیستم ترمزرنگ و چسب و تسمهقطعات داخل خودروواسکازین
جلوبندی و سیستم تعلیقباتری، شمع، وایر، لامپآینه هوشمندآب باطریسیستم خنک کننده موتور
رینگ و لاستیکتسمهفیلتر روغنکلاچ و صفحه کلاچروغن و فیلتر و سیالات  
قلم ترمیم رنگفیلتر هواسیستم فرمان و هیدرولیکسیستم ایمنی سرنشینانچسب
فیلتر کابینسیستم برقیگیربکسبرف پاک کن و متعلقاتباربند و روف ریل

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت LLP، شرکت با مسئولیت محدود (LLC). ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند.

به بیانی دیگر، اگر از مغازه لوازم یدکی شما شکایت شود و دارایی آن برای پرداخت بدهی کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به فروشگاه لوازم یدکی آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی شرکای مغازه لوازم یدکی مطالبه کنند.

ضمنا تامین کنندگانی که از آنها خرید می‌کنید حکم شرکای تجاری شما را دارند. شما باید سعی کنید بهترین تامین کنندگان را با بهترین قیمت پیدا کنید و انواع قطعات پرمصرف را جور و در قفسه‌ها و انبار مغازه خود موجود کنید. همچنین باید با تامین کنندگان رابطه خوبی داشته باشید چرا که فروش و درآمد شما وابسته به آن‌ها است.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

مرحله 4: ایجاد حساب بانکی تجاری رسمی و دریافت کارت

در هنگام راه اندازی مغازه لوازم یدکی، باز کردن حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی در جهت حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شوند، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیاء با ارزش) در صورت شکایت از فروشگاه شما در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بورس لوازم یدکی تهران کجاست؟

مرحله 5: خرید نرم افزار حسابداری لوازم یدکی

ثبت مخارج مختلف و منابع درآمد برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. نگه داشتن حساب‌های دقیق به کمک انواع نرم افزار حسابداری، محاسبات مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند.

با نرم افزار حسابداری لوارم یدکی محک می‌توانید بدون محدودیت محصولات متنوع با دسته‌بندی مختلف تعریف کرده و به هر یک قیمت‌های متفاوت اختصاص دهید. شما می‌توانید مشتریان را گروه بندی کنید، اطلاعات مربوط به هر مشتری را ثبت، ویرایش و حذف نموده و نیز، اشتراک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید سریع و راحت، برای چند مشتری به طور هم‌زمان فاکتور صادر کنید. حتی امکان سفارشی‌سازی و افزودن هزینه ارسال، حق سرویس، مالیات و… را نیز به فیش فاکتور خواهید داشت.

مرحله 6: دریافت جواز کسب لوازم یدکی

عدم دریافت مجوز مغازه لوازم یدکی می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما گردد. پس در همان مراحل اولیه اطلاع از نحوه تأسیس لوازم یدکی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید.

بورس لوازم یدکی تهران کجاست؟

شرایط اخذ پروانه فروش لوازم یدکی چیست؟

برای دریافت پروانه کسب لوازم یدکی باید به اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات شهرستان مورد تقاضا مراجعه نمایید. در ادامه به بررسی ضوابط دریافت جواز کسب لوازم یدکی می‌پردازیم:

  • به شخصی که بر اساس قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های اجرایی ضوابط پروانه کسب، دارای محل کسبی مورد تأیید اتحادیه بوده و به تنهایی یا با همراهی مباشر خود در محل کسب اشتغال دارد فرد صنفی گفته می‌شود .
  • در اتحادیه صنفی لوازم یدکی جهت یک سمت تحت عنوان فروشنده لوازم یدکی و ماشین آلات اتومبیل مبادرت به صدور پروانه کسب می‌شود. طبق تعاریف قطعات متصل یا منفصل تمامی ماشین آلات سبک و سنگین همچنین قطعات ثابت انواع اتوبوس و مینی بوس و انواع سواری جزو لوازم یدکی اتومبیل دسته بندی می‌شوند.
  • فروش لوازم یدکی ابزارآلات دیگر همچون دوچرخه، موتور سیکلت و ابزارآلات کشاورزی مشمول فعالیت این اتحادیه نبوده و باید توجه داشته باشید که هر کدام از این اقلام دارای اتحادیه مجزا می‌باشند.
  • بر اساس قوانین فضای مورد استفاده برای این صنف دست کم باید ۱۲ متر مربع باشد. لازم به ذکر است که در مناطقی همچون خیابان امیرکبیر یا سعدی جنوبی و شمالی که بورس لوازم یدکی در شهر تهران می‌باشند، حداقل متراژ ۹ مترمربع مشخص شده است.
  • در ضمن تمامی لوازم مورد نیاز برای این صنف طبق ضرورت‌های اتحادیه مشخص می‌گردد.

علاوه بر مراجعه حضوری به اتحادیه صنفی این کسب و کار می توانید به صورت اینترنتی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشوری (https://mojavez.ir) نسبت به اخذ مجوز اقدام کنید.

مرحله 7: راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی اینترنتی

بعد از تعریف برند خود، قدم بعدی ایجاد یک وب سایت برای کسب و کارتان است. وب سایت در حقیقت همانند تابلوی مغازه و یا ویترین فروشگاه لوازم یدکی شما اســت و کسب و کار شما توسط وب سایت در معرض عموم مشتریان قرار می‌گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است کـه مشتریان شـما از یک محله و یا حتی یک شهر نخواهد بود بلـکه تمام کسانی که از بستر اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند مشتریان کسب و کار شـما باشند. وب سایت لوازم یدکی باعث افزایش تعداد مشتریان شده و به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

آیا شغل فروش لوازم یدکی خودرو مناسب است؟

برای کار در مغازه لوازم یدکی و تأسیس مغازه لوازم یدکی خود باید به خودرو و تجهیزات مربوط به آن علاقه داشته باشید. یادگیری و به کار بردن اصول بازاریابی و فروش و جمع آوری اطلاعات درباره انواع لوازم یدکی نیز به شما کمک خواهد کرد.

مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری لوازم یدکی محک

تا به اینجا با یکدیگر آموختیم که چگونه یک مغازه لوازم یدکی راه اندازی کنیم؟ حال نکته قابل توجه آن است که مدیریت هزینه‌ها در مغازه لوازم یدکی برای فعالان این صنف با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. محاسبه هزینه‌ها به صورت روزانه و ماهانه، کنترل میزان فروش، ارزیابی سود لوازم یدکی، تشخیص فروش و درآمدها، همیشه برای فعالان این حوزه مشکل است.

با خرید نرم افزار حسابداری لوازم یدکی محک می‌توان این کار را به راحتی انجام داد و ضمن نظم دادن به محاسبات حسابداری و اطمینان از عدم بروز اشتباه، سرعت فروش در مغازه لوازم یدکی را بیشتر و اعتماد مشتری را نیز جلب کرد. امید است از راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی ما برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تجاری مغازه خود نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: nextwhatbusiness

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

ثمین اسدیان
ثمین اسدیان
تولید کننده محتوا هستم و تمام تلاشم بر این است که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، تجربه خوبی از بازدید سایت برایتان رقم بزنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

66 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر. من قصد راه اندازی مغازه لوازم یدکی رو دارم. برای این کار هم سرمایه ای حدود 100 میلیون تومان کنار گزاشتم قبلا تو مکانیکی هم کار کردم به نظرتون با این سرمایه میشه تو این کار موفق شد؟

    1. سلام دوست عزیز. بله میتونین با این سرمایه کار رو با اجاره یک مکان کوچک و خرید تجهیزات اصلی شروع کنین. در کنار این موارد باید تلاش و پشتکار هم داشته باشید.

      1. با سلام من تمام سرمایه ام رو برای خرید مغازه تجاری کردم آنچنان سرمایه ای ندارم که لوازم یدکی خرید کنم آیا شرکت های هستن که با گذاشتن وثیقه لوازم بدن برا فروش یا نمایندگی بدن اگه سراغ دارید لطفا معرفی کنید با تشکر

        1. ما این کار را برایتان انجام میدهیم
          برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید
          09147047218

          1. سلام سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی ماشین های داخلی

      2. سلام وقت بخیر
        اگر میشه شماره چند تا عمده فروشی لوازم یدکی
        رو برام پیامک کنید ممنون

    2. سلام من میخواهم فروشگاه لوازم یدکی داشته باشم پولم 75میلیون است می تونم راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی رو بزنم

      1. سلام لطفا شماره و آدرس چند تا نمایندگی فروش عمده قطعات و لوازم برقی ماشین مثل سمند پژو پارس پراید و ۲۰۶ رو بفرستین

    1. سلام شما اهل تهران هستین،؟
      من هم قصد راه اندازی دارم اگر مایلید با هم آشنا بشیم

    2. شما فقط قطعات برقی وجلوبندی تنها بیارید،اینم برای چندتاماشین سواری ایرانی،یافقط توپژو وپیکان کارکن یا نیسان وپراید،اگه بخوای همش بیاری سه تومن نقدمیخوای

  2. با سلام
    شما در لابه لای توضیحاتتون فرمودین که اگر سرمایه ای ندارین به جای خرید قطعات، میتونین نمایندگی لوازم یدکی خودرو را بگیرین. بنده مغازه و امکانات لازم برای احداث فروشگاه لوازم یدکی رو دارم فقط سرمایه ای کمتر از ۲۰۰ میلیون در اختیار دارم. راهنمایی میفرمایین که چگونه میتونم مجوز نمایندگی رو بگیرم.
    سپاسگزارم

    1. برای دریافت پروانه کسب لوازم یدکی باید به اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات شهرستان خود مراجعه کرده،شرایط خود را بیان کرده و راهنمایی های لازم رو دریافت کنید.شما در کدام استان زندگی می کنید؟

    2. با سلام .شما می توانید برای اطلاع از مراحل دریافت نمایندگی لوازم خودرو ، به صورت حضوری به نمایندگی مورد نظرتون رجوع کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.نمایندگی ها با عقد قرارداد محضری، محصولات خود را در اختیارتان قرار می دهند .

  3. من یک مغازه لوازم یدکی دارم. این شغل درآمد خوبی داره. اما به علت تورم قیمت لوازم یدکی روز به روز افزایش پیدا میکنه برای همین نیازه که دوستانی که قصد ورود به این شغل رو دارن قبلش تحقیقات بازار رو انجام بدن و لوازم رو از عمده فروشی ها با قیمت پایین بخرن تا بتونن از فروشش سود خوبی کسب کنند. حدالامکان از دلال خرید نکنید و مستقیم از خود وارد کننده لوازم رو تهیه کنین. خوبی این شغل اینه که نیازی به مجوز های بهداشتی نداره و لوازم یدکی تاریخ انقضا نداره.

    1. ممنون از اینکه تجربیات ارزنده خودتون رو در اختیار ما گذاشتین.

    2. سلام وقت بخیرمیشه اگه زحمتتون نیست ادرس چندتاعمده فروش یاواردکننده منصف وجنس خوب به این شماره پیامک کنیدممنونت میشم ۰۹۱۳۸۸۷۰۸۴۱

      1. آدرس چنتا عمده فروشی برای شروع کار که منصف باشند را بدهید . یا به این شما ره پیامک کنید تا زنگ بزنم . سپاس۰۹۱۳۱۸۴۲۴۵۱

    3. با سلام ببخشید میشه شماره عمده فروشی از لوازم یدکی برام ارسال کنید باسپاس

    4. سلام من میخام مغازه یدکی باز کنم ممنون میشم راهنمایی کنین از کجا و چه‌کسی خرید کنم ،اگر مقدوره سایت یا شماره تماسی ازشون برام بزارید

      1. سلام دوست عزیز
        میتونین از کسانی که تو این زمینه فعال هستند پیگیر این موضوع بشین. متاسفانه ما امکان معرفی شخص یا مجموعه خاصی رو نداریم.

    5. سلام ممنون میشم ، اگه لطف کنید برای خرید از عمده فروشی ها آدرس یا …. ازشون بدید
      ۰۹۱۸۷۳۳۹۳۶۳

  4. باسلام. ممنون از مقاله خوب تون .نکته ای که وجود دارد این هستش که اگر در کنار مغازه لوازم یدکی، تعمیرگاه هم راه اندازی کنید به سود خیلی خوبی می رسید .چون خیلی از مشتری ها میان قطعه رو از میخرن، میبرن پیش تعمیرکار تا براشون نصب اش کنه .اگر امکان خرید و نصب همزمان قطعه برای مشتری وجود داشته باشه ،عالی میشه .

      1. سلام خانم اسدیان .نمایندگی هذ به چه صورت اجناس خودشان را در اختیار ما می‌گذارند.نقد یا چک و تعه

        1. باسلام.شرایط خرید و دریافت قطعات از نمایندگی های مختلف متفاوت است .شما می توانید با نمایندگی قطعه مربوطه تماس بگیرید و از شرایط دریافت قطعات بصورت نقد یا چکی اطلاع حاصل فرمایید.

        2. با سلام ببخشید میشه شماره عمده فروشی از لوازم یدکی برام ارسال کنید باسپاس

          1. سلام مغازه دارم پروانه کسب یدکی هم خانمم داردخودم پروانه کسب تعمیرگا دارم ولی سرمایه ندارم برای نوفروشی بایدچکارکنم

  5. سلام وقتتون بخیر کاش میشد افرادی که در کار فروش قطعات هستن به صورت عمده رو معرفی کنید یا بهتر بگم افرادی و فروشگاه هایی که منصف هستند و اجناس با اصالت رو میفروشن ممنون میشم اگر راهنمایی کنید اگر مقدور هست البته

    1. باسلام.متاسفانه امکان معرفی فروشگاه های فروش لوازم یدکی برای ما وجود ندارد . اما شما می توانید کلمه کلیدی خرید لوازم یدکی را در گوگل سرچ کنید و به بررسی سایت هایی که رتبه بالایی در این کلمه دارند بپردازید .حتما پیام ها و کامنت های رضایت مشتریان و اصالت کالاها را بررسی کنید .اینکار به انتخاب بهترین سایت فروشگاهی کمک می کند .موفق باشید.

  6. سلام
    ممنون از اطلاع رسانی خوب و مطالب ارزنده تون.من تا امروز تمام تمرکزم رو طلافروشیه کوچیک بود با سرمایه ی دومیلیارد.باخوندن این مقاله خیلی مشتاق شدم وسیرتحقیقاتم تغییرکرد به سمت فروش لوازم یدکی،سود خوب.نداشتم تاریخ انقضا‌تو چشم نبودن واسه ما که تو شهرکوچیکیم طلافزوشی خیلی تو چشمه داراییه.و…
    به نظرتون همزمان با استارت کار یه نیرو اشنا به فضای مجازی نیمه وقت بگیرم و باحقوق معقول تصدی تبلیغات و فروش اینترنی رو هرچندمحدوداما با قدرت شروع کنم.؟؟؟
    محمدچمنی.نیشابور

    1. باسلام.ایده ی بسیار خوبی است .بهتر است برای شروع به کار پانصد میلیون تومان کنار بگذارید.

  7. با سلام
    من برای تاسیس لوازم یدکی سرمایه ای حدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد دارم ولی سوال اصلیم اینجاست
    ۱- که آیا زدن مغازه ای تخصصی مثل(لوازم جلوبندی صرفا، یا شمع و وایر و لنت ترمز، یا …..) بهتر هست یا زدن لوازم یدکی با لوازم کامل؟؟
    ۲- اگر جواب سوال اول زدن لوازم یدکی هست بهتره مثلا ایران خودرو رو کامل پوشش بدم یا صرفا روی یک محصول تمرکز کنم مثل ۲۰۶ و ۲۰۷؟

    1. باسلام. ضمن تبریک بابت انتخاب ایده راه اندازی لوازم یدکی باید بگویم که بهتر است برای دریافت مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، با مشاوران کسب و کار و یا افراد فعال در این صنف مشورت کنید .

  8. باسلام و تشکر از سایت پرمحتوی و موثر شما . سوالی داشتم از خدمتتون که بهترین راه یادگیری قطعات و لوازم یدکی خودرو از چه راهی ممکنه و آیا سایت خاصی وجود داره تا ابتدا اجناس را بشناسیم وسپس شروع کنیم ؟

    1. با سلام ممنون
      میتونین از روش های مختلف اطلاعات کلی در این مورد رو بدست بیارین. کتاب های موجود، ویدیو و جزوهای هست که اطلاعات لازم رو به شما میده. اطلاعات تکمیلی هم مربوط به هر قطعه میتونین از طریق بررسی اون قطعه تو سایت شرکت تولید کننده یا شناسنامه های منتشر شده پیدا کنین. بهترین راه هم کسب تجربه در محیط واقعی کار هست.

  9. سلام من ۵ ساله لوازم یدکی دارم با این همه سرمایه ای که ریختم ولی راضی نیستم خواهشا قبل ورود به این شغل تحقیقات خوبی رو انجام بدین

    1. سلام
      ببین فروشگاه موش نداره از نوع دوپا خونگی ؟ ؟؟؟؟؟
      حتما موش خونگی دوستانی داره
      ی تغییر اساسی عوض بدل تو فروشگاه بده

  10. سلام وقت بخیرمیشه اگه زحمتتون نیست ادرس چندتاعمده فروش یاواردکننده منصف وجنس خوب به این شماره پیامک کنیدممنونت میشم ۰۹۳۹۰۴۸۲۷۵۰

  11. سلام من هم ۵سال این شغل رو دارم ولی راضی نیستم دارم جمع میکنم کسی لوازم خواست به قیمت عمده میفروشمش ۰۹۱۱۸۳۰۸۲۳۱

  12. سلام و خدا قوت
    من کارشناسی ارشد مدیریت دارم ۳۰ سال در دانشگاه تدریس کردم حالا میخوام یک مغازه لوازم یدکی در کرمانشاه باز کنم مغازه خریدم در کوچه هست به نظر شما خوبه با سپاس

  13. یه دوست برای کمک به راه اندازی لوازم یدکی
    فقط مشاوره میخوام.ممنون
    09195452713 اینم شماره ی من

  14. سلام ممنون از مقاله خوبتونمن با فروش یک واحد خونه حدود ۸۰۰الی۹۰۰ملیون سرمایه میتونم جور کنم به نظرتون میتونم لوازم یدکی راه اندازی کنم البته تجربه کار در لوازم یدکی رو ندارم به نظرتون میتونم موفق شم؟چطوری میتونم تجربه لازم رو یاد بگیرم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    ساکن تهران اسلامشهر
    اینم شماره تماس بنده اگه میشه واسم پیام بزارید ممنون میشم۰۹۱۸۳۵۷۸۲۴۳

  15. ما این کار را برایتان انجام میدهیم
    برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید
    09147047218

  16. سلام من قصد راه اندازی فروشگاه لوازم یدکی ویراژ رو دارم به نظرتون چقدر سرمایه لازم دارم

  17. سلام ممنونواز سایت خوبتون
    دوستان من دبیر هستم و الان که تیر ۴۰۲ هست سرمایه ۴۰۰ تومنی دارم میخوام یه شغل راه اندازی کنم
    لوازم یدکی خوبه؟ من راهنمایی میخام از وب سایت محترم و شما دوستان عزیز
    ممنون میشم کمکم کنید و راهنمایی کنید
    09172179137

  18. سلام لطفا شماره و آدرس چند تا نمایندگی فروش عمده قطعات و لوازم برقی ماشین مثل سمند پژو پارس پراید و ۲۰۶ رو بفرستین

  19. سلام
    من هم مدتی است در فکر باز کردن فروشگاه لوازم یدکی خودرو هستم.. کلا حدود 800 میلیون تومان پول دارم.
    نمیدونم چطوری و از کجا باید شروع کنم.؟؟
    لوازم یدکی قیمت مناسب را چطوری، کجا و از چه کسی باید تهیه کنم؟
    مازندران… ساری…. شیرمحمدی.. 09112528022

  20. سلام ، بنده هم قصد انجام چنین کاری رو دارم به نظر شما میشه با یکو نیم راه بندازم ، نظرتون راجب خودرو های چینی چیه

  21. سلام ممنون از توضیحات کامل و خوبتون،
    من قبلا هم زیاد درباره این شغل شنیده بودم، یک مقاله هم توی مجله اقتصاد آفرین خوندم که نوشته بود این شغل هیچ محدودیتی از نظر گسترش کاری نداره، چون دائما ماشین های جدید وارد بازار میشن که به نظرم کاملا درسته
    ممنون از مقاله خوبتون

  22. باسلام سپاسگزارمیشم اگه شماره چندتافروشنده منصف در زمینه پرایدوپژورو برام پیامک کنید به این شماره ۰۹۱۶۳۶۹۳۵۶۹ازخرم آباد

  23. سلام . من میخوام یک مغازه فقط لنت ترمز ماشین از هر ماشینی سواری تا کامیون تقریبا چقدر سرمایه میخواد و آیا لنت ترمز سواری و کامیون با همه دیگر همخوانی دارد که یک جا باهم باشن فقط سواری باشه . یا کامیون . خواهشن راهنمایی فرماید ممنون میشم . دمتون گرم که جوان‌ها رو راهنمایی میکنید .

  24. سلام من میخوام لوازم یدکی راه اندازی کنم البته تجربه کار در لوازم یدکی رو ندارم به نظرتون میتونم موفق شم؟چطوری میتونم تجربه لازم رو یاد بگیرم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام اصلا اگع اطلاعات نداری نرو من مهندس مکانیک خوندم ۱۹ سال سابقه کار در تعمیرات خودرو دارم بازار جوری شده تو جعبه اصلی جنس تقلبی میندازن

  25. سلام خدمت دوستان عزیز.
    سوالی داشتم خدمتتون با ۱ میلیارد میشه مغازه یدکی راه اندازی کنیم البته ب جز هزینه مغازه؟ ممنون میشم شماره چندتا عمده فروش بهم پیامک کنید ۰۹۳۳۲۸۷۹۶۸۷

  26. سلام دوستان عزیز لطفا شماره چند تا عمده فروش با انصاف لوازم یدکی خودرو رو برام بفرستید
    09155448173

  27. سلام، من اصفهان هستم، یه کارگاه شهرضا دارم که حدود سی تا چهل قلم لوازم پلاستیکی خودروهای ایرانی رو تولید میکنم و خیلی از تولیدکنندگان لوازم خودرو در تهران, اصفهان مشهد و کرمان رو میشناسم و دارم باهاشون کار میکنم و در صدد راه اندازی یه واحد فروش لوازم خودرو ترجیحا لوازم بدنه خودرو حوالی اتوبان چمران اصفهان هستم، اگر کسی هست که مایل به مشارکت با من باشه ، توی روبیکا یا ایتا پیام بذاره تا باهاشون تماس برقرار کنم. 09132048393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری