جستجو
Close this search box.

نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی یکی از انواع برنامه ها در دنیای حسابداری است. اما در کل یکی ازبرنامه‌هایی که برای نظم دادن به امر حساب و کتاب در تمامی‌سطوح و همه جوامع مفید واقع گردیده و می‌گردد حسابداری می‌باشد. امروزه می‌توان حسابداری را یک رشته محکم و به عنوان اسکلت و ساختار یک بنگاه اقتصادی قلمداد نمود. کلیه شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی در صورتی در مسیر موفقیت گام بر می‌دارند که از یک حسابداری منظم و محکم برخوردار باشند. در ادامه و در مقاله پیش رو از وب سایت محک سافت به بررسی نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی پرداخته و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

فهرست مطالب

تعریف حسابداری

قبل از اینکه این نرم افزار را بررسی کنیم، به تعریف حسابداری خواهیم پرداخت. در تعریف حسابداری می‌توان گفت علمی‌است که به کار ثبت کلیه امور مالی اعم از خرید، فروش و هزینه‌ها در یک دوره مالی (معمولا یک ساله) می‌پردازد‌. این برنامه و ثبت نمودن وقایع اقتصادی یا حسابداری ممکن است در سطح کوچکی مانند یک مغازه و یا یک شرکت تجاری، خدماتی کوچک باشد. یا یک کارخانه تولیدی و یا سازمان اداری بزرگ. در هر صورت امروزه حسابداری آنقدر مهم گردیده که به عنوان علمی‌مستقل و با سرشاخه‌های زیاد در دانشگاه‌ها نیز تدریس می‌گردد.

در جامعه امروزی خصوصا در شهرهای پرجمعیت و بزرگ وجود مجتمع‌های بزرگ مسکونی یک امر عادی می‌باشد. زندگی در این مجتمع‌ها نیز شرایط خاص خود را می‌طلبد. مانند حق شارژ هر واحد که به صورت ماهیانه دریافت و برای خود ساختمان هزینه می‌گردد. انجام امور مالی یک مجتمع مسکونی نیز به حسابرسی و دقت بالایی نیاز دارد. در ادامه در مورد نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی توضیحات بیشتری خواهیم داد.

نرم افزارهای حسابداری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر حسابداری از حالت سنتی و نوشتاری و دفتری خارج گردیده است. به خاطر این که استباه کمتر و انجام امور به صورت هم زمان صورت پذیرد و وقت کمتری صرف گردد نرم افزار‌های حسابداری تولید و عرضه گردیده. این سیستم کار حسابداری را با دقت بالاتر و بیشتری به انجام می‌رساند‌. این نرم افزارها هم امور حسابداری را به صورت عمومی‌به انجام می‌رسانند و هم در برخی موارد به صورت تخصصی طراحی می‌گردند. یکی از مواردی که استفاده از نرم افزار حسابداری به انجام کارها دقت بیشتری می‌دهد نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی می‌باشد.

نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی

نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی

سیستم حسابداری مجتمع مسکونی شامل نرم افزاری است که به منظور آسانی در امور مدیریتی مجتمع‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به مشکلات مدیریتی که ممکن است در امور حسابداری یک مجتمع پیش بیاید و جلوگیری از بوجود آمدن هر گونه اختلاف بین ساکنین یک مجتمع بدون تردید وجود یک نرم افزار جامع که باعث بوجود آمدن شفافیت لازم در امور مالی ساختمان و تقسیمات عادلانه هزینه‌های مشترک بین واحدهای مسکونی شود امری بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

هیئت مدیره ساختمان در مدت زمان خیلی کمتری قادر خواهند بود تا امور مالی مربوط به مجتمع را بررسی و رسیدگی دقیق کند. ضمن اینکه کلیه افراد ساکن مجتمع بطور دقیق از مسائل مربوط به هزینه‌ها و نحوه خرج کرد آن مطلع می‌شوند.

نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی چه امکاناتی دارد؟

این امکانات برای نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی عبارتند از:

  • مشخص شدن دقیق هر واحد بر اساس زیربنا، تعداد ساکنین و وضعیت تملک
  • تقسیم قبوض عمومی‌آب و برق و هزینه‌های مجتمع بر اساس تعداد نفرات
  • تقسیم قبوض و هزینه‌های مجتمع بر اساس وضعیت تملک( مالک یا مستاجر بودن)
  • تقسیم هزینه‌ها و قبوض بر اساس مساحت و زیربنای هر واحد مسکونی
  • امکان ارسال صورتحساب و ارسال مانده حساب‌های هر واحد به صورت مستقل از طریق پیامک
  • مشاهده صورت حساب هر واحد به صورت مجزا در نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی
  • امکان گزارش سالیانه هزینه‌های ساختمان در هر دوره مالی
  • استفاده راحت بدون نیاز به آموزش‌های حسابداری
  • مشاهده و گزارش واریزی‌های ساکنین به صورت فایل‌های جداگانه جهت ارائه به تک تک ساکنین
  • امکان نصب بر روی کلیه ویندوز‌ها
  • پشتیبان گیری و بازسازی اطلاعات
  • رفع مشکلات به صورت آنلاین در هر بازه زمانی توسط تیم پشتیبانی شرکت نصب کننده نرم افزار

هر کدام از این کاربردها و مزایای بسیار باعث می‌شود تا این مدل از نرم افزار حسابداری یکی از بهترین برنامه‌های حسابداری شناخته شود.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت محک سافت ما به بررسی نرم افزار حسابداری مجتمع مسکونی پرداختیم. این مدل از برنامه‌های حسابداری مزایا و کاربردهای بسیار زیادی دارند. اگر تمایل به دریافت داده‌های دقیق تر در این زمینه دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری