جستجو
Close this search box.

چرا شرکت‌های کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

ثبت سابقه مالی و مدیریت کارآمد پول و جریان نقدینگی کسب و کار برای موفقیت در تجارت بسیار مهم است. اگر صاحبان مشاغل داده‌های حسابداری را به درستی مدیریت نکنند، ‌ممکن است برای انجام فعالیت‌های تجاری، با کمبود پول مواجه شوند، که این امر احتمال شکست کسب و کار را افزایش ‌می‌دهد. به همین دلیل، اغلب کسب و کارها حسابدار استخدام ‌می‌کنند یا برای تحقق نیازهای حسابداری کسبشان، برای استفاده از نرم افزار حسابداری کارآمد سرمایه گذاری ‌می‌کنند. مردم‌ ترجیح ‌می‌دهند از نرم افزار حسابداری استفاده کنند زیرا این امر باعث ‌می‌شود نیازهای مختلف حسابداری یک تجارت ساده و با دقت انجام شود.

فهرست مطالب

چرا شرکت‌های کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

حسابداری یک کسب و کار شامل نظارت بر همه معاملات مالی و مدیریت اعتبارات و بدهی‌ها است. این کمک ‌می‌کند تا در تجزیه و تحلیل مالی یک تجارت میزان پول مورد نیاز برای صرف در کار برای رسیدن به اهداف تجاری مشخص شود و امکان برنامه ریزی دقیق و دسترسی به اهداف افزایش یابد.

نرم افزار حسابداری یک برنامه کارآمد برای نظارت بر جریان پول نقد کسب و کارها است. اپلیکیشن حسابداری امکانات مختلفی ارائه ‌می‌کند از جمله ‌می‌تواند‌ سابقه سود، پرداخت، فروش و رسید را حفظ کند و این به مدیریت جریان پول کمک ‌می‌کند. امکان حفظ سوابق یک تصویر واقعی از وضعیت مالی کسب و کار شما ‌می‌دهد و مالیات را به دقت محاسبه ‌می‌کند.

در ادامه برخی از مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک آورده شده است:

نظارت بر امور مالی:

نرم افزار حسابداری امکان نظارت بر حساب‌های دریافتنی، حساب‌های قابل پرداخت و حساب‌های دفترچه عمومی را ‌می‌دهد. این امر صاحبان مشاغل را قادر ‌می‌سازد موقعیت اقتصادی و حوزه‌های مشاغل خود را که باید برای رشد و موفقیت در آینده کسب و کار مورد بررسی قرار گیرند، درک کنند.

علاوه بر نشان دادن میزان پرداخت مالیات بر فاکتورهای خاص، نرم افزار حسابداری شرکت‌های کوچک به شما امکان ‌می‌دهد گزارش‌هایی را تهیه کنید که برای مثال مبلغ مالیاتی خاص که تجارت شما در طی یک بازه زمانی خاص پرداخت کرد‌ه‌اید را نشان ‌می‌دهد، یا جمع آوری داده‌های شما را آسان‌تر ‌می‌کند. تکمیل و تشکیل فرم‌های مالیاتی مورد نیاز دولت را ساده می‌کند. برخی از نرم افزارهای حسابداری شرکتی حتی به شما امکان ‌می‌دهد پرونده‌های مالی را به شکل مستقیم، سریع و راحت ثبت کنید.

پویایی بیشتر امور حسابداری:

اپلیکیشن حسابداری مبتنی بر ابر این مزیت را دارد که بتوانید از هرجایی به حساب‌های تجاری خود دسترسی داشته باشید. و همچنین از رایج‌ترین مرورگرهای وب پشتیبانی می‌کند. بیشتر فروشندگان اپلیکیشن حسابداری آنلاین برنامه‌های iPhone / iPad و Android را ارائه ‌می‌دهند، این کار به شما امکان ‌می‌دهد بتوانید با استفاده از سیستم‌های مختلف به اطلاعات حسابداری کسب و کار خود دسترسی داشته باشید و در مکان‌های مختلف و امور مختلف از امکانات آن استفاده کنید

برای مثال:

فاکتور مستقیم از دستگاه تلفن همراه خود بفرستید.

اطلاعات مشتری، هزینه یا فاکتور را مشاهده کنید.

هزینه‌ها را سریع ضبط کرده و رسید را ضمیمه کنید به عنوان مثال، ‌می‌توانید تصویری از یک برگه هزینه شام ​​با مشتری را تهیه کرده و آن را به هزینه‌ها اضافه کنید.

موعد پرداخت را با یک تایمر داخلی دنبال کنید.

اطلاعات مشتری جدید را مستقیم از اطلاعات تماس تلفن تان وارد کنید.

از دیگر مزیت‌های نرم افزار حسابداری آنلاین صرفه جویی در وقت، پول و امکان دسترسی مستقیم حسابدار به دفاتر شما از طریق برنامه آنلاین است، در هر زمان که بخواهید به حساب‌های شما دسترسی داشته باشد، نه اینکه مجبور شوید اطلاعات را دستی ثبت کنید و سپس به صورت دستی به فایل‌های الکترونیکی منتقل کنید.

تمرکز:

استفاده از نرم افزار حسابداری جنبه‌های مختلفی در مدیریت مالی کسب و کار شما متمرکز ‌می‌کند زیرا ‌می‌توانید با وظایفی از جمله مدیریت موجودی، فاکتور صورتحساب، حقوق و دستمزد و حتی برخی از جنبه‌های مدیریت ارتباط با مشتری همه از درون برنامه نرم افزار حسابداری خود مقابله کنید. متمرکز کردن باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما ‌می‌شود زیرا نیازی به خرید برنامه‌های نرم افزاری جداگانه برای انجام کارهایی مانند صدور فاکتور مشتریان نیست.

دقت:

از آنجا که نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک بسیاری از محاسبات لازم را برای شما انجام ‌می‌دهد، داده‌های مالی شما از صحت بالاتری نسبت به آنچه در پرونده‌های قلم و کاغذی به سبک قدیمی نگهداری ‌می‌کنید برخوردار خواهند بود – به ویژه اگر افراد مختلف داده‌ها را وارد کنند استفاده از اپلیکیشن حسابداری احتمال خطای افراد به خصوص در مورد دوباره کاری یا فراموشی محاسبه برخی معاملات را به دلیل متمرکز بودن و محاسبات آنی به مقدار قابل توجهی کاهش ‌می‌دهد.

ارزیابی جامع عملکرد تجاری:

ارزیابی جامع عملکرد تجاری:

نرم افزار حسابداری به ارزیابی عملکرد شغلی کمک ‌می‌کند که نشان ‌می‌دهد یک کسب و کار رونق دارد و در حال بهبود است یا افت ‌می‌کند. این امر مدیریت گردش وجوه مؤثر را تضمین ‌می‌کند. نرم افزار حسابداری اجازه ‌می‌دهد تا تصمیمات تجاری صحیحی بگیرید زیرا تصویر روشنی از تجارت شما ارائه ‌می‌دهد. مدیران شرکت ‌می‌توانند با در دست داشتن تصویر دقیق و جامع از وضعیت حسابداری و جریان نقدینگی بار بدهی را کاهش داده و ملزومات مالیاتی تجارت را با استفاده از آن برآورده کنند.

ارائه ابزارهای تحلیل و محاسبات سریع و دقیق:

مدیران شرکت ‌می‌توانند کلیه کارهای اصلی و همچنین حسابداری پیشرفته را با نرم افزار حسابداری انجام دهند. نرم افزار حسابداری به آنها امکان ‌می‌دهد موفقیت کسب و کار را تعیین کنند. این کار امکان محاسبات سریع و دقیق را فراهم ‌می‌کند، بنابراین نرم افزار حسابداری برای جلوگیری از اشتباه مالی برای صاحبان شرکت‌ها انتخاب‌های دقیق‌تر و بهتری ارائه ‌می‌دهد. علاوه بر این امکان دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر به اپلیکیشن حسابداری وجود دارد که حسابداری به روش سنتی این مزیت را ندارد.

داشتن یک اپلیکیشن حسابداری خوب برای تجارت مانند این است که همیشه و هر جا یک مشاور مالی در کنار خود داشته باشید. گزارش‌های قابل تنظیم به شما امکان ‌می‌دهد جنبه‌های مختلف تجارت کوچک خود را تجزیه و تحلیل، و داده‌های مورد نیاز خود را برای تصمیم‌گیری بهتر مالی تهیه ‌‌کنید. گزارش‌هایی مانند خلاصه ‌ترازنامه نشان ‌می‌دهد که تجارت شما در حال حاضر چقدر خوب عمل ‌می‌کند، در حالی که گزارش‌هایی مانند مشتریانی که پرداخت پول بیشتری دارند به شما امکان ‌می‌دهند آسان‌تر حساب‌های دریافتی خود را مدیریت کنید.

کاربر پسند:

بسیاری از نرم افزارهای حسابداری کاربر پسند هستند. هر شخصی ‌می‌تواند بدون داشتن دانش حسابداری از آن استفاده کند. مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل ‌می‌توانند با استفاده از آن، نیازهای حسابداری خود را در کسب و کارشان به راحتی برآورده و مدیریت کنند. امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف را به سادگی و کمترین نیاز به آموزش در اختیار کاربر قرار ‌می‌دهند و دسترسی به آن ها ساده است. اپلیکیشن‌های حسابداری تحلیل‌های مختلف را با ارائه نمودارها و ابزارهای گرافیکی ساده و قابل فهم‌تر کرد‌ه‌اند و کاربران به راحتی ‌می‌توانند شرایط کسب و کار خود را با این ویژگی‌های نمایشی سریع، دقیق و راحت ارزیابی کنند.

در جستجوی حسابدار دقیق خود هستید؟

در جستجوی حسابدار دقیق خود هستید؟

اگر برای شرکت خود قصد تهیه نرم افزار حسابداری دارید، قبل از انتخاب هر برنامه نرم افزاری، نیازهای کسب و کار خود را ارزیابی کنید. شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار بسیاری در سراسر جهان در دسترس هستند. دریافت نرم افزار حسابداری از یک شرکت معتبر برای دست یابی به نرم افزاری مناسب، کارآمد و با کیفیت بسیار مهم است.

ما نرم افزار حسابداری محک ویژه مشاغل کوچک را پیشنهاد ‌می‌کنیم. این نرم افزار هم از امکانات خوبی برخوردار است و هم امکان ارائه گزارشات به زبان فارسی را دارد که کار را برای کاربران ایرانی بسیار ساده ‌می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها از نرم افزارهای محک استفاده ‌می‌کنند و در مورد کیفیت و ویژگی‌های آن نظر مثبت دارند. اگر ‌می‌خواهید از نرم افزار حسابداری محک برای کسب و کارهای کوچک یا متوسط استفاده کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منابع

مرجع اول:

https://www.million.my/what-is-the-importance-of-accounting-software-for-small-businesses/

مرجع دوم:

https://www.thebalancesmb.com/accounting-software-advantages-2947882

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری