جستجو
Close this search box.

5 گام حیاتی برای افزایش فروش رستوران شما

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

آموزش بازاریابی و فروش برای رستوران ها (5 گام حیاتی برای صف کشیدن مشتریان رستوران شما)

بازاریابی و افزایش فروش رستوران ها و رقابت در این حوزه میتواند بسیار حساس و خطرناک باشد. اینکه شما بین این همه رقیب کاری با ویژگی‌های خاص و سرعت پرشتاب تغییر ذائقه‌ها، پیشرفت بازاریابی اینترنتی رستوران‌ها، رستوران خود را در ذهن مشتری پررنگ نگه دارید کار بسیار سختی است. با این وجود در پی این هستید که نه‌تنها مشتریان ثابت خود را از دست ندهید بلکه مشتری‌های جدیدی جذب کنید.

فهرست مطالب

حال دغدغه شما این است:

چگونه حفظ مشتری کنم؟

اصلا استراتژی فروش در رستوران را چگونه بیاموزم؟

:جواب آسان و کم هزینه‌ی ایده‌های جذب مشتری برای رستوران ها پیش ماست. با این مقاله همراه باشید

آموزش بازاریابی و فروش برای رستوران‌ها | علم بازاریابی داشته باشید

بازاریابی یک اصل حیاتی برای پیش برد کسب و کار است، رستوران‌داران هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای یک فروش خوب باید روش‌های نوین تبلیغات رستوران را بیاموزند. اما در ابتدا قبل از شروع بازاریابی مفید و هدفمند به یک سری اطلاعات مهم و پایه‌ای نیازمندید.

3 راهکار نتیجه‌‌‌بخش که قبل از آموزش بازاریابی و فروش برای رستوران ها باید انجام دهید

  1.  شما باید یک تحلیل کامل از بازار داشته باشید، به طور دقیق گذشته و حال رستوران خود را تجزیه و تحلیل کنید. باید بدانید اکنون کسب و کار شما در چه مرحله‌ای قرار دارد و کارهایی که قبلا برای معرفی آن انجام دادهاید تا چه حد مفید بوده است.
  2. . رقبای شما نقش مهمی را در پیش‌برد این کار ایفا می‌کنند با مشاهده شکست‌ها و موفقیت‌هایشان می‌توان به یک اصل مهم دست یافت. کارهایی که سبب موفقیت و جذب مشتری برای آنها شده را یاد بگیرید و از انجام کارهایی که باعث شکست آنها شده بپرهیزید.
  3.  هر مشتری که پا در رستوران شما می‌گذارد با یک هدف به آنجا آمده باید سعی کنید مشتری‌ها و نگرش‌ها و سلیقه‌هایشان را به خوبی بشناسید.

5 گام حیاتی برای صف کشیدن مشتریان

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

5 گام حیاتی برای صف کشیدن مشتریان

حال برای رسیدن به هدف صف کشیدن مشتریان رستوران به سراغ گام‌های کاربردی ایده‌های جذب مشتری برای رستورانها میرویم:

گام اول: به بازار هدف نزدیک خود توجه کنید

به طور معمول مشتری‌های شما در نزدیکی محل کار شما زندگی یا کار میکنند؛ پیدا کردن راهی برای آشنا کردن افرادی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند یک روش خوب در بازاریابی و فروش رستورانها است.

برای این کار می‌توانید از چاپ بنر و تراکت استفاده کنید. هنوز هم کسانی هستند که با استناد به تبلیغات خیابانی محل مناسب جهت صرف غذا را انتخاب میکنند و نزدیک بودن این مکان برایشان مهم است.

گام دوم: روشهای نوین تبلیغات رستوران را بیاموزید

با افزایش وسایل ارتباط جمعی مردم دیگر برای پیدا کردن مکان‌های مورد نیاز خود برای رفع نیازهایشان خیابان به خیابان نمی گردند بلکه به راحتی در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال بهترین مکان با بروزترین اطلاعات موجود هستند بنابراین حضور شما در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ رستوران‌تان می تواند بسیار موثر باشد.

در این روش دیگر بازار هدف شما فقط افراد نزدیک به شما نیستند بلکه کل سطح شهر برای شما یک مشتری بالقوه به حساب می‌آیند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بسیار کم هزینه‌تر از روشهای سنتی است و فقط به وقت و سلیقه بستگی دارد.

چگونه در شبکه¬های اجتماعی بازاریابی و فروش برای رستوران ¬ها را پیاده کنیم؟

چگونه در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی و فروش برای رستوران ها را پیاده کنیم؟

  1. داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی یک اصل مهم در بازاریابی و فروش برای رستوران ها است. داشتن یک حساب کاربری بسیار آسان است اما نکته‌ی مهم فعال بودن شما و داشتن محتوای جذاب و بروز در این شبکه‌ها است.
  2. گذاشتن عکس‌هایی جذاب با استفاده از تکنیک‌های سادهی عکاسی از غذاهایی که در رستورانتان سرو می‌کنید به همراه توضیحی مختصر در مورد آن غذا میتواند به معرفی غذاها و خدماتتان به مشتریهای آنلاین کمک کند.
  3. طراحی یک منوی آنلاین با یک دیزاین ساده و قرار دادن همه  غذاها، دسرها، پیش غذاها، نوشیدنیها و… مشتریها را در انتخاب دقیقتر همراهی می‌کند.
  4. امروزه بیشتر خریدها و خدمات به وسیله ی یک کلیک از طریق موبایل ها انجام می‌شود سعی کنید جای خود را در موبایل‌های مشتری‌های بالقوه خود باز کنید. برنامه‌ی اینستاگرام به یک برنامه‌ی همگانی تبدیل شده است. آن را فراموش نکنید.
  5. برای روزهای خاص برنامه داشته باشید و این برنامه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. روزهای عید، سال نو، شبهای تعطیلی بهترین فرصت برای کشاندن مشتری‌ها به رستوران شماست. با یک موسیقی زنده، یک برنامه‌ی ساده و مفرح، پخش یک مسابقه‌ی ورزشی یا هر روش دیگری که برای مشتری جذاب باشد.

گام سوم: تبدیل مشتری ساده به مشتری وفادار

اولین تماس شما تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارد؛ اینکه در اولین تماس چطور ظاهر می‌شوید و چه جوابی به مشتری می‌دهید برای همیشه در ذهن یک مشتری ثبت میشود.

وقتی مشتری نخستین تماس تلفنی خود را با شما برقرار می‌کند باید بداند که با یک تیم حرفه‌ای سروکار دارد که همه اطلاعات لازم را دارند و به همه سوال های مشتری پاسخ مناسب می‌دهند.

قرار دادن یک کد تخفیف برای مراجعه‌های بعدی، مشتری را برای استفاده‌ی مجدد از خدمات شما تشویق می‌کند.

گام چهارم: منوی بیرون بر داشته باشید

همیشه افرادی هستند که فرصت کافی ندارند تا منتظر شوند یک میز برای پذیرایی از آنها خالی شود و یا حتی منتظر آماده شدن غذا باشند. بازاریابی و فروش برای رستوران ها در گرو توجه به همه یکسانی است که میخواهند از خدمات آنها استفاده کنند.

شما می‌توانید با گذاشتن یک منوی بیرون بر و یک پیک ساده برای رساندن سفارشات به بیرون از رستوران مشتری‌های بیشتری را برای رستوران خود جذب کنید.

ارائه تخفیفات را در سایت‌های معروف مانند نتبرگ و تخفیفان فراموش نکنید

گام پنجم:ارائه تخفیفات را در سایت‌های معروف مانند نت‌برگ و تخفیفان فراموش نکنید

کوپن تخفیف همچون هدیه ای از طرف شما به مشتریان تازه و قدیمی است. این لذت را از آنها دریغ نکنید و یاد و خاطره‌ی رستوران خود را جاودانه کنید.

سخن آخر:

وقتی یک کسب و کار را شروع می‌کنید همیشه باید سعی داشته باشید با جدیدترین روشها کسب و کار خود را به گروه‌های مختلف معرفی کنید.چشم پوشی از یک بازاریابی صحیح میتواند باعث شکست بسیار جدی کسب و کار شما باشد.در این مقاله شما را با چند روش ساده بازاریابی و فروش برای رستوران ها آشنا کردیم.

توجه به مدیریت درست رستوران، چیدمان دقیق محیط که مشتری درآن حس آرامش داشته باشد دو رکن مهم در رستوران داری است. اما یادگیری بازاریابی و آموزش تکنیک‌هایی برای افزایش فروش یک رستوران حیاتی‌ترین چیزی است که شما باید بیاموزید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

2 پاسخ

  1. خدا قوت.آموزش وراهنمایتون عالیست
    وکمک بزرگ است برای ما رستوران داران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری