جستجو
Close this search box.

راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان چیست؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

داشتن ارتباط مناسب با مشتری از باکیفیت بودن محصول و استعداد بالای کارکنان مهم‌تر است زیرا این تعامل مستقیم و خوب چیزی است که در ذهن مشتری می‌ماند. به همین دلیل توجه زیاد به بهبود خدمات ارائه شده از مهم‌ترین وظایف یک شرکت یا سازمان است. یک شرکت موفق برای پیدا کردن راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان باید زمان و هزینه‌ صرف کند تا به نتایج مطلوبی برسد.

فهرست مطالب

راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتری

از دلایل اصلی ازدست دادن یک مشتری می‌توان به برخورد نادرست با وی اشاره کرد. این نکته را در نظر بگیرید که با افزایش شبکه‌های اجتماعی امکان نشر این برخورد نامناسب وجود دارد و باعث از دست دادن مشتری‌های بیشتری می‌شود. همه افراد نوع برخورد دیگران با خود را به ذهن می‌سپارند و چه بهتر که همیشه افراد شرکت ما را به نیکی یاد کنند. به این منظور در ادامه قصد داریم 6روش از راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان را شرح دهیم تا شاید این مقاله دلیلی شود برای افزایش آگاهی شما و رضایت‌مندی بیشتر مشتری‌هایتان.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2020/02/Ways-to-improve-customer-relationship.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon_align=”center”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

 

راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتری

1- در اولین برخورد با مشتری بسیار دقت کنید

اولین تماس یا ملاقات حضوری بسیار اهمیت دارد زیرا این قرار ملاقات تصور مشتری را نسبت به کسب‌وکارتان شکل می‌دهد.  اگر در این قرار به خوبی برخورد نکنید باعث از دست رفتن مشتری می‌شوید. این روزها برای برقراری ارتباط با مشتریان از سیستم‌های خودکار استفاده می‌شود پس در تنظیم این سیستم‌های خودکار دقت بالایی داشته باشید زیرا یک سیستم پاسخگویی ضعیف می‌تواند باعث کاهش مشتری‌های شما بشود.

مطالعات نشان داده است حدود 8 نفر از 10 نفری که با یک سیستم پاسخگوی ضعیف مواجه می‌شوند دیگر سراغی از آن شرکت نمی‌گیرند. حال برای داشتن یک سیستم پاسخگوی خوب بهتر است بدانید که این سیستم باید بتواند در اسرع وقت پاسخ مشتریان را بدهد و آن‌ها را برای ارتباط با کارشناس مربوطه راهنمایی کند. داشتن سیستم خودکار بار سنگینی را از روی دوش کارکنان برمی‌دارد و باعث افزایش تمرکز و بازدهی بالای این افراد می‌شود.

2- از مشتریان برای پیشرفت خود بهره بگیرید

یکی از راه‌های بهترین خود شدن سوال پرسیدن از دیگران و با دقت به جواب‌های آن‌ها گوش دادن است. برای این منظور 4 مورد زیر را در نظر داشته باشید تا در بهتر شدن رابطه‌تان با مشتریان موفق باشید.

1- برای فهمیدن خواسته‌های مشتری نظرسنجی کنید

بهترین راه فروش، عرضه خواسته‌های مشتریان است این امر سبب افزایش اعتماد و زیاد شدن مشتری‌های مختلف می‌شود. حال برای این که اطلاعات دقیقی راجب خواسته‌های مشتری ها داشته باشید، ساده‌ترین راه گذاشتن یک نظرسنجی است.

2- ارتباط خود و مشتری را با ایمیل ادامه دهید

یک لیست ایمیل از مشتریان داشته باشید و با آن‌ها در ارتباط بمانید و از مشکلات، خواسته‌ها و نیازهایشان باخبر باشید.

3- از ویدیوچت برای پشتیبانی در زمان کم استفاده کنید.

ویدیوچت از بهترین راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان است. در سال گذشته شرکت آمازون با ایجاد ویدیوچت  باعث ارتباط بهتر با مشتریان شده بود و توانست باعث رضایت‌مندی بیشتر مشتریانش شود.

4- برای بهترین مشتریان پاداش درنظر بگیرید

اگر برای وفادارترین مشتریان خود جایزه در نظر بگیرید، باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق برای دیگر مشتریان نیز می‌شوید و از همین طریق می‌توانید روز به روز به شمار مشتری‌های وفاداراتان اضافه کنید.

3- جاگزینی جملات منفی با جملات مثبت

همه افراد دوست دارند توانایی‌های شما را ببیند نه نقاط ضعفتان را! یعنی علاقمند به کاری که توانایی انجام آن را دارید هستند نه کاری که از عهده آن برنمی‌آیید. نوع صحبت کردن شما می‌تواند دید و نظر جدیدی در ذهن مشتری ایجاد کند به همین خاطر سعی کنید همیشه حتی جملات منفی خود را با افعال مثبت بیان کنید و باعث دلگرمی مشتری شوید. این دلگرمی می‌تواند دلیلی برای افزایش اعتماد آن شخص به شرکت یا سازمانتان شود.

4- مشتری را در جریان مراحل انجام پروژه قرار دهید

در ادامه معرفی راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان نباید هیچگاه این افراد را در ابهام بگذارید زیرا این امر باعث ناراحتی و نارضایتی آن‌ها می‌شود. همیشه مشتریان را از مرحله به مرحله کارها مطلع کنید تا پیشرفت در انجام پروژه را حس کنند. اگر یک مشتری مشکلی را از طریق شبکه‌های مجازی برای شما مطرح کرده است حتما به او خبر دهید که پیام را دریافت کرده‌اید و در پی حل مشکل هستید.

اهمیت مشتری در کسب‌ و کارها

مزایای استفاده از راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان در کار خود

1- تقویت مهارت‌های تیم خدمات به مشتری

با بهره‌گیری از راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان، مهارت‌های تیم خدمات به مشتری توسعه می‌یابد. مهارت ارتباط با مشتری به قدری مهم و حیاتی است که حتی نمی‌توانید با استفاده از فناوری‌های جدید هم این ضعف را پوشش دهید. بسیاری از شرکت‌های برتر در حوزه فناوری به واسطه مهارت‌های ارتباطی درست با مشتریان برند شده‌اند. با توسعه و پیشرفت تیم خدمات موارد زیر میان اعضا رخ خواهد داد:

همدلی و انسجام

  • همدلی و انسجام: برخی از مشتریان بیشتر کنجکاو هستند و سوالات متنوعی دارند و برخی دیگر فقط به دنبال ارتباط مجازی هستند. از این رو تیم فروش می‌داند در این موارد چگونه برخورد مناسبی با مشتری داشته باشد.
  • سازگاری: اخلاقیات و خصوصیات هر مشتری با مشتری دیگر تفاوت دارد و هر کدام خصوصیات رفتاری متنوعی دارند. با پیشرفت و آموزش تیم فروش، اعضا برای مواجه با هر رفتاری آماده هستند.
  • قوی بودن: تیم فروش همیشه آماده بازخوردهای منفی است و روحیه خود را نمی‌بازد و از این واکنش‌های منفی برای بهبود کار خود استفاده می‌کند.

2- تقویت تعامل و رابطه با مشتریان

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان در کسب و کار خود، تقویت تعامل کارکنان می‌باشد. در صورتی که تیم فروش آموزش‌های لازم را دیده باشد می‌تواند ارتباط لازم و مناسبی را با مشتریان داشته باشد. به این منظور بهره‌گیری از مهارت‌های پیگیری، خوب گوش کردن و قبول اشتباهات بسیار موثر است.

نتیجه‌گیری

امروزه در بسیاری از کسب‌وکارها بازار رقابتی تنگاتنگی وجود دارد. از این رو آشنایی با راه‌های بهتر شدن رابطه با مشتریان کمک زیادی به افزایش فروش و موفقیت بیشتر شما می‌کند. بنابراین اگر به دنبال پیشرفت کسب و کار خود هستید بهتر است یادگیری این راه‌ها را در الویت خود قرار دهید.

 

 

 

 

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

مالیات بر درآمد اتفاقی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه مالیات بر درآمد اتفاقی یکی از انواع مالیات‌های مستقیم است که به درآمدهای غیر منتظره و غیر شغلی اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد. این نوع درآمدها در مقابل درآمدهای مستمر مانند حقوق و دستمزد قرار دارند. هرگاه شخص حقیقی

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد چیست؟ انواع مالیات بر درآمد

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم است که توسط دولت بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود. این نوع مالیات دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. نرخ مالیات بر درآمد بر اساس درآمد

اطلاعات بیشتر
مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

مالیات بر درآمد املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه مالیات بر درآمد املاک یکی از مباحث مالیاتی مهم و تخصصی است. فرقی نمی‌کند امسال یا چند سال دیگر، قوانین مالیات بر درآمد املاک اغلب، در راس مهم‌ترین انواع مالیات بر درآمد قرار دارد. شاید گره خوردن قوانین مالیات املاک

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری